שנה טובה , הכל לטובה


אין בי שמץ של פמיניזם , הלקסיקון התרבותי שלי מכיל מטעני שובניזם בסגנון "נערות שעשועים" ו"אמריקן פאי". גם בתור ליבראל אני רחוק מלהיות מציאה.
לכן לא צריך להתפלא על כך שלגמרי לא קיבלתי ברוח טובה את רצונה של אישתי לנסוע לאומן בראש השנה. כמובן שלא פעם חרפתי וגידפתי כאן את רבני ברסלב שהוציאו פסק הלכה נגד נשים באומן, אבל ככה זה.
קורה שאדם הוא גם שוביניסט, גם ריאקציונר וגם צבוע. סיפרתי כבר שיש לי מנוי על בלייזר בפייסבוק?
טוב, כמובן שלא באתי לאישתי ואמרתי לה "אני בעלך ואני לא מרשה לך לנסוע."
מאיזה עדה נראה לכם שאני? ככה לא מדברים אצלנו, וגם לא ידברו. מכיוון שכך, נאלצתי להשתמש בטיעונים שחוקים כמו "אבל מאיפה נממן את כל ההוצאות האלו" ו"מה נעשה עם הילדים במשך שבוע?". בסופו של דבר אמרתי לאישתי שהיא מוזמנת לנסוע , רק שאם היא נוסעת , אני לא נוסע.
עזר לי לכפרות. אישתי הייתה פעמיים באומן הקיץ וקיבלה שם מספיק תעצומות נפש כדי להלחם על זכותה להיות מקושרת לצדיק.
בסופו של דבר, כשכלום לא עזר, הבנתי שהכל לטובה. הרי אחרי שכל רבני ברסלב כבר פסקו שאסור לנשים לנסוע לראש השנה, תחשבו כמה אנשים אני אוכל לעצבן, רק איזכור תמים של העובדה, שאשתי בראש השנה אצל הצדיק. הרי אלו בדיוק האנשים שמצווה גדולה לעצבן, ברוך השם.
אז הכל לטובה באמת.

לגבי השנה החדשה, במשך שנים הייתי מעצב כל שנה איגרת ברכה אינטרנטית לכל ידידי ומכרי.
או לדוגמא
במחשבה שניה, אני מבין למה לא שלחתי את האיגרות האלו לכל חברי ומכרי. לאמא שלי לדוגמא, ממש לא שלחתי.
בקיצור, שוב שנה עברה , הרבה דברים טובים קרו ובשנה הזו הכרתי הרבה מאוד אנשים טובים, חשובים ומקסימים דרך "מחוייב המציאות" וכמובן הרבה נשים נהדרות, מיוחדות ויקרות ובאמת הייתי רוצה לאחל הרבה דברים טובים.

שתהיו מקושרים לצדיק,
שתבחרו בטוב,
שיהיה לכם נעים ונוח,
שתהיה לכם בשנה הזו פריצה גדולה,
שתהיו משופעים במותרות,
שתהיו בריאים ומאושרים,
שתרגישו אהובים,
שלא יחסר לכם כל.

העולם הזה, הוא עולם רבגוני ומסחרר, קיימות בו נפלאות, מתרחשים בו ניסים, יש בו גילויים של יופי מסחרר, יש בו שפע של תענוגות ושמחות, מי יתן ותחוו את אלו גם את אלו, ככל שרק תרצו.

ומעבר לעולם הזה, יש עולם נסתר ומסתורי, עולם שכולו אור מסמא עוצמה. עולם של פסגות רוחניות, עולם של מעמקי מודעות ותפיסה, עולם רב מימדי. לעולם הנסתר הזה קוראים בחסידות ברסלב "מחוייב המציאות" ,

מי יתן ולא תהיו זרים לו.

שנה טובה.

9 מחשבות על “שנה טובה , הכל לטובה

  1. חתיכת תעצומות קיבלה רעייתך. כבר רצה לארגן עוד נסיעה…
    אשריך. באמת.
    זכית לעטרת ממש על הראש! כנראה שאתה ראוי.
    שתזכו יחד לחיים טובים בעולם הזה ולחיי נצח בפסגות…
    מיכל

  2. תוריד את התמונות של הרב ברנר והרב לוי יצחק מייד ! חצוף מה אתה חושב לעצמך ?

  3. לנוכח התבטאויותך הפרועות והמגונות, החליטה הנהלת הבלוג להפוך אותך לחבר הראשון ברשימת החסומים של "מחוייב המציאות".
    אין ברצוננו לצנזר תגובות שחולקות על דעותנו, אבל אנחנו מנהלים כאן בלוג ולא מזבלה.

    שנה טו ה

תגובה

