יש אימרה בין זקני ברסלב "גם כשתוקעים מסמר בקיר צריך להתקשר לצדיק."
לכאורה , עוד אמרה של זקנים.
אבל האם באמת , זה מה שמלמדים בברסלב?
למלמל איזה פסוק לפני שתולים מדפים או תמונות?
המסמר שתקוע בקיר, יש לו תכונה

גם אחרי שהמסמר נעלם , נשאר החור.
ואנחנו תוקעים מסמרים כל הזמן, בלי לשים לב.
מעליבים, משקרים, משאירים אחרינו אינספור של חורים בקירות.
והקיר?
אבן מקיר תזעק.
והצעקה?
דַּע, שֶׁיְּכוֹלִין לִצְעק בְּקוֹל דְּמָמָה דַּקָּה בִּצְעָקָה גְּדוֹלָה מְאד (שיחות הר"ן אות ט"ז)
והאבן ?
"לוּחוֹת הָאֶבֶן"
שֶׁמְּקַבֶּלֶת הֶאָרָה מִבְּחִינַת אֶבֶן שְׁתִיָּה (ליקוטי מוהר"ן רה)
ואז מתקיים
הַצַּדִּיק הַדּוֹר שֶׁהוּא בְּחִינַת קָדְשֵׁי קֳדָשִׁים, בְּחִינַת אֶבֶן שְׁתִיָּה
"כִּי לַה' מְצוּקֵי אָרֶץ וַיָּשֶׁת עֲלֵיהֶם תֵּבֵל"
שֶׁהֵם הַצַּדִּיקִים שֶׁעֲלֵיהֶם נִשְׁתָּת הָעוֹלָם
ולכן, כל פעם שתוקעים מסמר בקיר , צריך להתקשר לצדיק שהוא הכל. שהוא הקיר , שהוא המסמר , שהוא החור.
אני בדרך לאומן.
שוב.
מה זה אומר להתקשר לצדיק? פשוט להגיד 'הריני מקשר את עצמי' וזה קורה מעצמו?
ברור שלא.
התקשרות לצדיק זו תורה שלמה היא מתבטאת בהרבה דברים.
גם יש הרבה מדרגות ומדרגה שעברת היא כבר לא רלוונטית.
אני אנסה לתת לך דוגמא. פעם מישהו אמר לי תיסע לאנשהו. לא זוכר אפילו לאן. אולי לקפריסין אולי לדובאי אולי להולנד. לא זוכר.
אז באתי ושאלתי , כל כך לא עקרוני את מי , שאלתי אחד שאני חושב שיכול לתת לי עצה ואמרתי לו שאני לא רוצה לנסוע , אבל רבי נחמן כתב בשיחות הר"ן , זה היה מוהרנ"ת שכתב , לא משנה , שכל פעם שאומרים לבנאדם לנסוע לאנשהו הוא צריך לנסוע ולכן אני מתלבט.
אז קיבלתי תשובה שאם ההתלבטות שלי היא בגלל רבי נחמן , אז זה הדבר החשוב.
השאלה אם לנסוע או לנסוע היא לא רלוונטית. השאלה היא האם אתה משקר לעצמך ואומר ש"העיקר שהתלבטתי" למרות שבפועל לא רצית לנסוע ולא נסעת.
חג שמח וכשר