קוראים וקוראות , מקווה שהכל בסדר.
אני לא יודע על איזה סיפור של רבינו מבוסס "הסרט דרכם של המים".
אני לא חייב לדעת הכל.
מצד שני להבין וללמוד זה חשוב ביותר .
הרבה זמן תהיתי מה תפקידה של תנועת הננח, כי ברור שזו קליפה קשה מאוד.
למעשה , אפשר להגיד שקליפת הננח יותר קשה מקליפת שובו בנים.
אבל בוא נבין את הטענה הזו.
זה לא אומר מוישה הננח , יותר גרוע ממוישה של ברלנד. או שכן או שלא.
אבל אני זוכר משהו שהרב עופר ארז לימד פעם.
הוא אמר שיש קליפה של הגוף וקליפה של הרוח והסביר שהקליפה של הרוח יותר גרועה מהקליפה של הגוף וזה בגלל שכל תאווה גופנית מוגבלת בגוף.
נגיד מישהו יש לו תאווה לאכול גלידה.
לא משנה שזה כשר.
לא קשור.
אז הוא יאכל מנה אחת , שתי מנות , שלושה כדורים , שבעה עשר כדורים , אבל בסוף הגוף שלו לא יסכים לאכול יותר גלידה. הוא יצטרך לחכות.

אבל תאווה ברוח , תאווה בנפש , נגיד לכבוד נגיד תאווה ללייקים בפייסבוק אוקיי.
זו תאווה , שתדעו.
אני זוכר איזה עיתונאי אדיוט , שפעם כתב פוסט בסגנון "אני הראשון היום כתבתי נגד" משהו.
אז באתי אליו ואצרתי לו "אני כתבתי נגד" משהו ל]פניך. אז הוא לצרוח עלי האפס הזה "מה? אתה קיבלת רק שני לייקים"
סתם מפגר באחריות.
לא דיברתי על לייקים.
הפוסט שלי השיג אותו בארבע שעות.
אז זו דוגמא לקליפה רוחנית .
ככה גם הננח, ברלנד זה ברלנד. הוא ימות והכל ימות איתו והוא גם לא יכול להתעסק עם אינספור אנשים בסופו של דבר.
אבל ננח? הם בכל מקום מקום יכולים לצוץ. גם במאדים.
אולי לא היום אולי לא מחר , אבל פעם זה יכול לקרות.
לכן באמת צריך לשאול , מה תפקידה של הטומאה הזו , הננח , הפתק , הקליפה. איזה ייעוד במחשבת הצדיק היא באה לשרת. אין לי תשובה לזה , אבל אני משער שזה משהו שקשור באומן.
שכל הנ נח נחמ נחמן מאומן , בא להכניס לאנשים לתודעה את הקיום של הציון , את הקיום של המקום הכי קדוש בעולם.
כמו אותו סרט בהוליווד שרומז על הסיפור השלישי בסיפורי מעשיות.
יש עניין בפרסום הצדיק. יש עניין בפרסום של פרטים שנוגעים לצדיק , נניח מקום קבורתו , נניח מקום הולדתו.
יש בזה עניינים , בשביל זה לומדים "ימי מוהר"ן" ולא רק "ליקוטי מוהר"ן" ואת ספר המידות.
אני הייתי ליד טבריה במקום שנקרא גני חמת.
יש שם בית כנסת עתיק עם פסיפס ענק. על הפסיפס , בין שתי המנורות , ישנו ארון קודש ועליו צורה שנראית כמו האות הקירילית "אוּ" שנראית כך Y.
או , מסמלת את אומן. וצורתה של האות הקרילית מסמלת את הצדיק עם שתי זרועות מונפות אל השמיים ורגל אחת שכל התורה עליה.

תודה!
אני לא מבין, אתה הרבה פעמים כתבת שאומן זה מקום אפל ומרושע (אולי רק בראש השנה) ושבכלל לא בטוח שרבי נחמן בכלל קבור שם. אחר כך אתה בא ואומר לנו שאומן זה מרכז העולם וחשוב לנסוע לאומן.
למה זה חשוב? מה זה יתן לי?
אתה נוסע לשם כי אתה מאמין בזה וכי יש לך חברים שם
בשביל סתם בנאדם רגיל זה מקום חצי מזוהם עם כל מיני יהודים עסקנים
אני מבין שאתה לא בא לשכנע אף אחד ואתה לא מוכר כאן כלום
אבל במה אומן יותר טובה מפונה נגיד?
שאלה יפה
1. רבי נחמן ביקש להגיע לאומן , להגיד תיקון הכללי ולתת פרוטה לצדקה. חסידים נהגו גם ללכת למקווה קודם. הכל כולל הכל , יקח לך חצי שעה. היית הלכת.
2. בזה אתה ממלא את משאלתו של רבי נחמן.
3. מה שקורה באומן מעבר לזה , לא צריך לעניין אותך. יהודים עסקנים, נכון, מקום מסוכן, נכון, גיהנום בראש השנה , כל מילה. אבל אתה כבר לא שם. עברה חצי שעה , עשית כל מה שצריך ואתה בדרכים לאיפה שלא יהיה.
4. רבי נחמן גם אומר שכשאתה בדרך לצדיק , הכפירה מסתלקת ממך , יצר הרע שלך מת. אתה זוכה בכל אלו וזוכה בדבר יותר גדול מאלו שעשית מה שהצדיק בגלל שהוא אמר. אין דבר יותר גדול מזה בברסלב.
5. מכאן אתה יכול ללמוד , אתה צריך ללמוד שצריך לוודא שהביקור שלך באומן יהיה קצרצר.
אין קשר לפונה. בפונה , שבוע זה קצר מדי. תסתובב , תתערבב , לך לסדנה , תראה הצגה. חודשיים הייתי נשאר שם בכיף אילו רק יכולתי.
אומן זה משהו אחר. זה "מצוות היום ברגליים". זה "שכר הליכה".
אתה חושב שזה בלתי אפשרי? זה אפשרי מאוד. הרבה נוהגים ככה, גם אני כשמתאפשר. ככה אתה גם זוכר בשביל מה אתה שם.
אילו הייתי יושב שם יומיים. הייתי שוכח בשביל מה אני שם. חברים , דיבורים , סיפורים . ככה מפספסים את כל העניין. תבוא ותלך ואז לא תשכח ואז גם תיקח את כל מה שאתה צריך.