אבות אכלו בוקסר


היי

זוכרים את הקטע משר הטבעות, שסיפרו על הגמדים שחפרו במוריה עד שגילו צל ולהבה?

אחר כך אני שומע את השיר "צל ומי באר" ומתחיל לרעוד.

צל ומי באר, אלוהים.

טוב, נהננו, עכשיו נעבוד .

בזכותתתתתתת העבודה הקשה שעשינו בלימוד קבלה בבלוג נוכל להבין סוף סוף את סיפור האבות.

כן אני יודע, אבות אכלו בוקסר, לא כשר, לא נורא, יהיה כלב אחד פחות בעולם.

Girl Loving Her Boxer Dog In The Green Meadow Stock Photo, Picture And  Royalty Free Image. Image 121368791.

אבל אותי תמיד הטרידה השאלה מה גרם לפנחס בן אלעזר בן אהרן הכהן לקחת כידון ולהרוג את ראש שבט שמעון, רק בגלל שהנ"ל השחיל מדיינית.

כאילו, מה קרה? ממתי מדייניות זה דבר רע?

משה רבינו היה נשוי למדיינית, גם אלעזר בן אהרן הכהן היה נשוי למדיינית, כאילו, מדיינית זה אמור להיות דבר מצויין.

לפי התורה, צריך להתחתן עם מדייניות כל הזמן.

לו הייתה מדיינית לצידי כאן,

לו הייתה.

כדי להבין את התשובה צריך לדעת מספיק קבלה ואז לראות מה קרה באמת לבנים של יעקב.

אז ככה.

מי שפותח את הספר רואה כמה דברים פשוטים.

ראובן היה הבן הבכור כמו שכתוב "רְאוּבֵן בְּכֹרִי אַתָּה כֹּחִי וְרֵאשִׁית אוֹנִי בלה בלה" אחריו שמעון ולוי והרביעי יהודה.

ככה היה, מה נשאר. ראובן לא קיבל לא קיבל כלום, שמעון לא קיבל שום דבר, לוי קיבל כהונה ויהודה קיבל מלוכה.

עולם הפוך? לא בדיוק . בשביל אנחנו לומדים קבלה.

אז לא צריך להיות גאון גדול כדי להבין, מה שאמרנו כבר פעם. ראובן לא היה הבן של יעקב. לאה התחתנה , שכבר הייתה בהריון ממישהו אחר, לא ברור מי. אולי פעם נגלה.

חז"ל, במדרש רבה פרשת וישלח קובעים במפורש שלאה הייתה זונה, אבל אני לא כזה אכזרי. אני מבין את המסכנה.

שבע שנים יעקב עובד בשביל רחל, אז לאה מבינה, שכמו שיעקב הוא הבן השני של יצחק, היא אמורה להתחתן עם עשיו.

שבע שנים זה הרבה זמן. לאה כבר שומעת מי זה עשיו. היא יודע שהוא טיפוס אלים ואכזר והיא יודעת שהוא כבר נשוי. באותה תקופה היו לו לפחות שתי נשים.

אין ספק שהיא לא מרגישה מאושרת על יד רחל, הצעירה , היפהפיה והמחוזרת. היא טרף קל. מישהו ייתן לה חיבוק וחיבה ואופס… הוא גומר, כמו שאמר אביתר בנאי, צדיק הדור, הקדוש.

זה לגבי ראובן. הוא לא של יעקב בכלל.

מה לגבי שמעון ולוי, גם הם לא.

הם הילדים הביולוגיים של יעקב, אבל לא הבנים הרוחניים שלו.

איך זה קרה.

שבע שנים רחל מחכה ליעקב, לאה מבועתת מעשיו. מה חושבת לאה? כמו שליצחק היו שני בנים, כמו שלאברהם היו שני בנים (בני הפילגשים, כנראה לא רלוונטיים) ככה גם לאה הייתה בטוחה שהיא הולכת ללדת לעשיו שני בנים.

כך נוצר "רשימו", כמו שאמרנו, סוג אחד של רשימו זה פוטנציאל מתוכנן.

כשאתה מתכנן ומתכנן להגיע לאיזה מקום, משהו ממך כבר נמצא שם, ובמבחינת פוטנציאל לאה תכננה להביא שני בנים לעשיו וככה היה. ראובן היה תאונה, שמעון ולוי היו בתכנון, אבל היו אמורים להיות הבנים של יעקב.

מה עשתה רחל? לא רק שהיא גנבה את התרפים, היא גם טרפה את הקלפים, חע חע חע. היא מכניסה את לאה למיטתה. מניחה לה להפוך לאישתו הראשונה של יעקב. היא לא עושה את זה בשמחה, אבל אין לה ברירה. ההריון של לאה יתגלה בקרוב.

יעקב גם יודע קבלה, יודע טוב מאוד. איך הוא קורא לשמעון ולוי? "בני חמס", הבנים של עשיו, אכזריים ואלימים , כמו אביהם האמיתי.

מי הבא בתור? יהודה.

הוא הבכור האמיתי של יעקב, לכן הוא מקבל את המלוכה?

עד כאן? מצויין.

מה קורה עם לוי?

כוחו של הצדיק. יעקב קלל את שמעון ולוי, הוא הפך אותם למנודים. ביסס את המעמד שלהם כבנים של עשיו.

מה עכשיו , בא משה בחטא העגל ופונה אל אחיו הלווים ואומר להם כך

 וַיַּעֲמֹד מֹשֶׁה, בְּשַׁעַר הַמַּחֲנֶה, וַיֹּאמֶר, מִי לַיהוָה אֵלָי; וַיֵּאָסְפוּ אֵלָיו, כָּל-בְּנֵי לֵוִי.   וַיֹּאמֶר לָהֶם, כֹּה-אָמַר יְהוָה אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל, שִׂימוּ אִישׁ-חַרְבּוֹ, עַל-יְרֵכוֹ; עִבְרוּ וָשׁוּבוּ מִשַּׁעַר לָשַׁעַר, בַּמַּחֲנֶה, וְהִרְגוּ אִישׁ-אֶת-אָחִיו וְאִישׁ אֶת-רֵעֵהוּ, וְאִישׁ אֶת-קְרֹבוֹ.   וַיַּעֲשׂוּ בְנֵי-לֵוִי, כִּדְבַר מֹשֶׁה; וַיִּפֹּל מִן-הָעָם בַּיּוֹם הַהוּא, כִּשְׁלֹשֶׁת אַלְפֵי אִישׁ.   וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה, מִלְאוּ יֶדְכֶם הַיּוֹם לַיהוָה, כִּי אִישׁ בִּבְנוֹ, וּבְאָחִיו–וְלָתֵת עֲלֵיכֶם הַיּוֹם, בְּרָכָה.

מה אומר משה לבני לוי?

שהם מקוללים, כי הם הבנים של עשיו ומה התכונה שהוא רוצח, אבל יש כאן הזדמנות הסטורית, לקחת את יכולת הרצח של עשיו ולהפוך אותה מקללה לברכה. אם בני לוי ירצחו את החוטאים בחטא העגל, גורלם ישתנה.

וזה מה שקורה. בני לוי יוצאים למסע הרג ובזכות זה מוסרת מהם הקללה , והם מקבלים את תפקיד המשרתים בקודש. לווים וכוהנים.

מי נשאר מקולל? שמעון.

הוא יודע, כלומר, הוא כבר מת , אבל בני השבט שלו יודעים, וגם כל היתר.

מה עוד יודעים? שבמשפחה הזו, מי שלא הכי בסדר, עף החוצה. הופך להיות מנודה. הופך להיות אוייב.

אז הבנים של לוט, העמונים והמואבים, עפו החוצה. הבנים של אברהם, ישמעאל, בני הפלגשים, בינהם גם מדיין, עפו החוצה.

האדומים, הבנים של עשיו, עפו החוצה.

שבט שמעון מבין שהוא הבא בתור, אז הוא מצטרף למנודים האחרים, במקרה זה למואבים ולמדיינים.

פנחס רואה את זה. הוא בעצמו לוי, אבל בן של מדיינית. הוא מבין את התחושות של הניכור והאימה והאיבה והמרירות. את כל זה הוא מכיר על בשרו ויש לו חזון והחזון שלו, זה להציל את שבט שמעון.

כדי להציל את שבט שמעון, הוא נוטל את הכידון. בשביל זה, הוא מסכן את חייו ורוצח את נשיא שבט שמעון ואת המדיינית. המדיינית היא קרובת משפחה שלו , אתם מבינים?

איזה מסר מעביר כאן פנחס לבני שבט שמעון? שהוא מוכן לפגוע בעצמו, כדי שהם יישארו בצד הנכון.

לכן אלוהים אומר "אני נותן לו את בריתי שלום."

במילים שלנו "הוא לא רוצח. הוא צדיק. הוא עשה מה שעשה כדי להציל שבט שלם."

שוב, כוחו של הצדיק.

תראו מה עשה פנחס. שמעון לא קיבל נחלה , הוא נכנס והתיישב בנחלה של יהודה. לכן הוא ניצל מגלות עשרת השבטים.

הוא זכה להשאר בעם היהודי. הוא הלך לגלות בבל וחזר וגורלו היה טוב יותר מגורל השבטים האחרים, ראובן, אפרים ומנשה וכל היתר.

זה היה פנחס, משלים בכידונו את מעשה האבות.

נכון, בסוף, גם מהעם היהודי לא נשאר זכר ביולוגי. היהודים של פעם, של גלות בבל, לא קשורים אלינו גנטית. אבל מה בכל זאת הקשר ביננו ובינם ?

ה"רשימו". אנחנו חושבים שאנחנו קשורים אליהם, אנחנו מאמינים שאנחנו קשורים אליהם. מבחינה מסויימת, זה מספיק.

אז מה באמת?

קשה לדעת, אבל יש רמזים.

אתם יודעים שפעם הייתה ממלכה יהודית גדולה במערב אסיה. קראו לה "ממלכת הכוזרים". מעניין שהם החליטו לבנות את בירתם, דווקא בשפך נהר הוולגה.

אוי הוולגה! אוי אמא רוסיה.


תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s