אולגה באמבטיה


1539621466.121708_big

נו, מה יש לכם אתם?

זאת לא אולגה, לזאת קוראים יוליה דווקא והיא מוויניצא.

אחלה מקום, וויניצא, כך הבנתי . לא הייתי שם. הכי קרוב הגעתי לסקווירא, זה שמה באזור.

שמעתם על סקווירא?

כמו שאנחנו יודעים היו מבצרים לברסלב , הייתה טפליק, הייתה טשערין, הייתה טולצ׳ין, אז ככה היו גם מבצרים נגד ברסלב.

שפולא זה הראשון, בוודאי , אחריו באות סקווירא וטולנא. אלו האויבים הגדולים של רבי נחמן, אלו האויבים הגדולים של ברסלב, אבל ישנו הבדל.

לשפולא , אסור להגיע.

אסור.

כאילו, אילו יכולתם לראות את הלב שלי, הייתם מתפלצים רק מהצלקות שחטפתי מהמחשבה על להגיע לשפולא. ככה זה בחסידות, אין חופש מחשבה. יש מחשבות אסורות, יש מחשבות טמאות ולבוא ולהגיד שאפשר להתקרב לשפולא, זו מחשבה שדורשת עונש חמור.

אבל בסקווירא ובטולנא זה לא המצב.

סקווירא וטולנא תוקנו.

איך תוקנו? שתיהן היו השתלשלות מטשרנוביל וברגע שרבינו הרס את טשרנוביל , אז סקווירא וטולנא הן הוכחה לכוחו של הצדיק , אז דווקא יש עניין להגיע לשם.

הייתי בשתיהן והכל טוב.

2018-05-06

עוד מקום שהייתי בו ואפילו היום זה שיעור של שלום סבג בנתניה.

הסתקרנתי, מה לעשות?

צילמתי אותו אפילו בתור הוכחה.IMG_8053

מה דעתי?

אין לי דעה.

מה? חייבת להיות לי דעה בכל דבר?

לא.

גם בזה אין לי.

כשהייתי בהודו ראיתי שם פרומו של סרט תעודי שמתאר מין מסע רוחני של עליה לרגל של ששת אלפים מאמינים הודים כאלו.

הם הולכים במדבר כלשהו עשרות קילומטרים, בדרך איזה עשרים מתו, בסוף הם מגיעים לאיזה מקום קדוש שנראה צחיח כמו כל מקום אחר בסביבה וזהו, שמחה וששון.

אין לי דעה בעניין , אני לא מבין בזה כמו שאני לא מבין בשלום סבג.

הייתי בשיעור שלו , לא למדתי כלום. הוא אמר שצריך להגיד תהילים , בסדר. יש מצב.

מה הוא עוד אמר?

לא משהו מיוחד.

בסדר, היה משהו שחזר אצלו בשיעור כל הזמן. כל הזמן היה אומר ״יהודי, יהודי , יהודי״

אז יש לי דווקא משהו ללמד את שלום סבג.

המילה ״יהודי״ כמעט ולא מופיעה בתנ״ך.

אחרי התנ״ך , מוצאים אותה בכל מקום . נגיד בבדיחות ״יהודי אחד נוסע ברכבת״ או בסיפורי צדיקים , ״היה יהודי אחד….״ שלא יחשבו שאני אשכנזי חס וחלילה ״היה יהודי אחד בקזבלנקה״.

יש כזה מקום, נכון?

רגע ״יהודי אחד בצנעא רצה לחתן את ביתו״. אני משתפר.

טוב , אז משתמשים במילה ״יהודי״ כל הזמן, אבל בתנ״ך היא מופיעה מעט מאוד . איפה לדוגמא היא מופיעה? במגילת אסתר ״איש יהודי היה בשושן הבירה ושמו…״ לא משנה.

בקיצור, ברכבת יהודי, בצנעה יהודי, בקזבלנקה יהודי. איפה עוד גרו יהודים? בעיראק, בכורדיסטאן, במוצול , מלא מלא מלא יהודים.

רק בשושן הבירה ״איש יהודי״.

למה ככה?

תספרו לשלום סבג שיהודי זה לא מספיק, צריך להיות גם בן אדם.

טוב , מה עם האמבטיה של אולגה?

דווקא הייתה אחת אולגה.

הנה היא.

scale_2400__1080×771_

כפרה עליה.

אולגה , נסיכת קייב , הייתה המלכה של רוסיה העתיקה. כמו כן היא הייתה הרוסיה הראשונה שהתנצרה.

כמובן שכמו כל אישה טובה, היא הכריחה את בעלה גם כן להתנצר ולא רק זה, אלא פקדה עליו לצאת מקייב ולנצר את השכנים. אז הוא רכב לאיזו עיר אחת וביקש מהתושבים להתנצר. התושבים לא כל כך אהבו את הרעיון והרגו אותו.

מה עשתה אולגה? אספה את החיילים של קייב והצעידה אותם אל העיר.

בעיר היו מודאגים, הנה צבא שלם בא עליהם והתכוננו למצור ואז אולגה שלחה אליהם שליחים שאמרו להם שהכל בסדר ואולגה רוצה לכרות איתם ברית שלום והיא אפילו תיכנס לעיר בלי הצבא.

רק מה?

היא ביקשה שיתנו לה במתנה , ציפורים חיות.

תושבי העיר , שמחו מאוד.

הם אספו איזה מאה ציפורים, וכשאולגה הגיעה הם נתנו לה אותן במתנה.

עכשיו אולגה, לא סתם הייתה נוצריה, היא כנראה גם שמעה כמה סיפורים מהתנ״ך , כולל הסיפור על שועלי שמשון.

מה היא עשתה עם הציפורים? קשרה לכל ציפור גבעול קש לזנב והדליקה.

הציפורים הבוערות והמבוהלות התעופפו להן ברחבי העיר ותוך כמה דקות כל העיר עלתה באש.

עכשיו אולגה הייתה בבעיה.

מצד אחד, היא הצליחה לשרוף את העיר , אבל מצד שני היא הייתה באמצע השריפה.

כמובן שבעיר הזו כמו בכל עיר נורמאלית באוקראינה עבר נהר באמצע. בשביל מה נהר? בשביל המקווה. המקווה מציל מכל העוונות, כמו שאומר רבינו הקדוש בתורה נ״ו. איפה נטבול? בבני ברק?

תעשו לי טובה.

אממה , נהר גדול , נהר סוחף , העיר בוערת , ואם אולגה תיכנס ככה, אולי היא לא תצא.

נעשה לה נס, ובשולי הנהר , הופיעה בריכה עגולה , נחמדה ושקטה. אולגה נכנסה לבריכה וכך חייה ניצלו.

עד היום הבריכה שם והיא נקראת האמבטיה של אולגה.

עכשיו יש עוד דבר מעניין. לנהר קוראים אוז׳. מה הפירוש של המילה אוז׳ ברוסית? ״כבר״.

כמו בשיר של זוהר ארגוב ״ כבר עברו השנים , אך אזכור הימים עת היינו אוהבים.״

איפה נתקלנו בנהר שקראו לו כבר?

אצל הנביא היחזקל, פרק ג׳ , פסוק ט״ו.

וָאָבוֹא אֶל-הַגּוֹלָה תֵּל אָבִיב הַיֹּשְׁבִים אֶל-נְהַר-כְּבָר, ואשר הֵמָּה, יוֹשְׁבִים שָׁם; וָאֵשֵׁב שָׁם שִׁבְעַת יָמִים, מַשְׁמִים בְּתוֹכָם.

יש כאן דבר מוזר בפסוק הזה. ״היושבים אל נהר כבר״ , ״המה יושבים שם״ , ״ואשב שם״. נראה שהנביא מייחס חשיבות למיקום המדוייק של הישיבה הזו.

בואו נסתכל במפה.

זוכרים שאמרנו שהדנייפר ברח מזרחה כדי לא לעבור באומן ואם נמתח קו בין אומן עד לדנייפר נמצא את עצמינו בעיר קרמנצ׳וג, שהיא ״לב החסידות״?

זוכרים?

אוקיי, בואו נמתח עוד קו אחד , בין קרמנצ׳ג ועד ל״נהר כבר״ , לנהר האוז׳.

לאן נגיע?

בדיוק לאמבטיה של אולגה.

Uman___Cherkasy_Oblast__Ukraine_to_Nedohars_ka_St__Kremenchuk__Poltavs_ka_oblast__Ukraine_-_Google_Maps

הנה, קיימת עד היום.

2018-11-23

בקיצור אחיות מקסימות וחברים מתוקים.

אם אתם רוצים תמימות ופשיטות, לא יודע לאן תלכו.

אם אתם רוצים לשיר את התיקון הכללי במנגינת הבית של פיסטוק, לכו לשלום סבג.

כאן לומדים!

ברסלב החופשית.


תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s