אם הכל היה בסדר


אחים ואחיות , מה נישמע?

רציתי לחדד את העניין שדיברתי עליו בפוסט האחרון .

אני לא מכיר את שלום סבג. אין לי דעה עליו. אולי ראיתי אותו פעם אחת בטיסה בחזרה מראש השנה באומן והוא נסע עם כל האספסוף, לא ביקש כבוד מיוחד.

הוא לא ארוש, הוא לא ברלנד.

מרוב שאני מתלהב מהקולנוע הרוסי, יכול להיות שאני שוכח את כוחה של הוליווד.

אני אסביר לכם מה העניין ומה זה קשור ומה בכלל.

בכל מקרה הקולנוע הרוסי הוא קולנוע מצויין.

91b6gtgf7l._ri_

שחקן קולנוע רוסי הולך הביתה אחרי העבודה ואוכל סרדינים עם סלק ובצל, אין לו שום תוכניות להזריק הירואין, לגנוב מחנויות ולהכנס לגמילה.

התסריטאים למדו כתיבה, התפאורנים למדו עיצוב והבמאים נמצאים בהכרה.

הכל טוב, הכל דופק וכמה שאומרים שברית המועצות הייתה מושחתת וכן הלאה, בקולנוע הסובייטי הכל דופק, הכל מתקתק.

בהוליווד זה בדיוק ההפך. נגיד בסרט עולם המים, בנו תפאורה בשווי שישים מיליון דולר והיא פשוט נהרסה באיזו סערה. לא נשאר ממנה כלום. בסרט "אימת הפנטום" השקיעו מאתיים מיליון דולר ושכחו לכתוב תסריט.

עוד דוגמא, כולם מתפעלים מטרילוגיית "שר הטבעות" שבאמת קיבלה אוסקר והכל, אבל הטרילוגיה של ההוביט שבאה אחריה, שאמורה הייתה להפנים את אותם העקרונות, הפכה להתקשקשות מעיקה וחסרת כל תוכן.

לא ברור בכלל על מה העלילה.

יש בהוליווד כל כך הרבה פאשלות, בליהוק , בתסריט , בהפקה , גם בסרטים שוברי קופות, נגיד סלינה גומז ב"סיפור סינדרלה", כל כך לא מתאימה לתפקיד , כאילו חטפו אותה לסט ומשחקת תחת איומים.

בקיצור, הוליווד האמריקאית, הקפיטליסטית , התחרותית היא בדיוק הדוגמא ההפוכה מכל מה שאמור להיות עסק כלכלי מצליח ואף על פי כן, היא מצליחה הרבה יותר מהקולנוע הרוסי שבסך הכל מצויין ועובד כמו מכונה משומנת.

אז מה הסוד של הוליווד?

נורא פשוט, התקשרות  לצדיקים.

הוליווד פועלת לפי שלושה כללים ברסלב מובהקים

  1. אם אפשר לקלקל, אפשר לתקן
  2. יש עניין שנתהפך הכל לטובה
  3. אין יאוש בעולם כלל

כמעט בכל סרט הוליוודי ניתן לראות הכלל הראשון. בדרך כלל הסרט לא מתחיל במצב שהכל רע. יש סרטים כאלו כמו "שליחות קטלנית" , אבל הם נדירים. בדרך כלל מתחילים במצב שנקרא לו "נורמאלי" ואז דברים משתבשים כמו ב"מת לחיות" והסרט למעשה מתקן את המצב.

הכלל השני, הוא כמו הכלל הראשון, הוא אומר למעשה "אם הכל היה טוב,לא היו צריכים אותנו".  הוליווד מלמדת איך נהפך החיסרון ליתרון, איך אסון הופך להזדמנות. יש הרבה מאוד דוגמאות כאלו בסגנון "בחזרה לעתיד".

הכלל השלישי הוא אולי הכלל חזק ביותר. "אין ייאוש".

לכאורה , שטות מוחלטת.

מהנ אין ייאוש? יש יאוש!

יותר מזה, היאוש הוא כלי רוחני חשוב ומרכזי.

אני שכשאושו דיבר על הארת הבודהא, הוא הדגיש את המרכזיות של היאוש.

אף על פי כן, בברסלב ובהוליווד נופלים במקום לעוף, עפים במקום ליפול ואלמלא הייתה לנו את התכונה הזו, את העיקרון , לא היינו כאן.

אנחנו פוסט מורטום.

אנחנו ז"ל, מצבות קברותינו כבר כוסו בחול ובאבק ואף על פי כן ולמרות הכל, אנחנו מנהלים את הדיון המיותר הזה.

איפה אנחנו רואים דוגמא?

יש כמה וכמה , נגיד הסרט "אני האגדה" , עם ויל סמיט.

כולם מתו, כולם נהרגו, הכל התפוצץ ובכל זאת יש סרט המשך.

iamlegend1

אוקיי אז זוהי הוליווד והכוח שלה , זו ההתקשרות לצדיקים וזה מה שאנחנו יכולים ללמוד פה. מה שאמרנו בפוסט ארץ אוכלת יושביה . העיקר הוא ההתקשרות לצדיקים.

עכשיו יש כאן סתירה פנימית ואני מודע לה.

לא כל אחד יכול להיות מקושר לצדיק.

כמו שכתוב באותו המקום בליקוטי מוהר״ן קכ״ט

אִם אֵין רְצוֹנוֹ כְּלָל לַעֲבד אֶת הַשֵּׁם, לא יוֹעִיל לוֹ שׁוּם הִתְקָרְבוּת לְצַדִּיקִים

ואנחנו רואים שבאמת, אותם אנשים שמגיעים לברסלב מכל מיני סיבות, באמת כל ההתקרבות שלהם לא שווה כלום.

נגיד כל אלו שנוסעים לאומן עם החברים שלהם , כדי לעשות שם קרנבל של כמה ימים, כבר אמרנו שזה ההפך, שבאמצעות ראש השנה רבינו לא עוזר לאנשים האלו, אלא דווקא מפיל אותם.

עכשיו נשאלת השאלה , שאנשים ישאלו אותי בצדק, איך אתה אומר כזה דבר הזוי.

מצד אחד ״הברסלב של ברכפלד״ , ״הברסלב של רמות״ , ״הברסלב של מצפה רמון״ , כולם כולם , לא קשורים לצדיק, לא מתקדמים בברסלב, לא מבינים בחסידות .

ואת זה אני אומר הרבה שנים וזה לגמרי נכון.

זה גם נכון לגבי הברסלבים של צפת אפילו שהם לא חוזרים בתשובה והם כאילו ממשפחתו של רבי נתן או ממשפחתו של רבי נחמן מטשערין, זה לא משנה כלום.

ומצד שני אני אומר שאותו אדם בהוליווד , תסריטאי או שחקן או במאי או מה שלא יהיה, הוא קרוב לצדיק , הוא עושה רצון רבינו בעולם.

הוא שיושב בסנטה מוניקה, או בבל אייר , הוא חלק מברסלב האמיתית , למרות שכולנו יודעים ולכולנו ברור שהוא לא שמע על רבי נחמן וזה גם לא מעניין אותו.

ולי יש תשובה.

״אלו תולדות נוח״.

מה שאנחנו רואים, מה שאנחנו שומעים , מה שאנחנו משיגים , כל אלו הפעולות של הצדיק.

ומה פשר התשובה ״אלו תולדות נוח – נוח איש צדיק״

בתקופה של נוח, לא הייתה מצווה אחת בעולם. אולי ״פרו ורבו״, אבל ביננו זה שום דבר, כי זה מצווה גם לבני אדם וגם לחיות.

ואף על פי כן, היה צדיק בעולם והייתה עבודה של הצדיק ומה העבודה של הצדיק? עבודת השם, בכל דרכך דעהו.

כמו שאומרים בהודו ״הנה אלוהים – ברוך הבא״

ואנחנו רואים שבאולפנים בהוליווד, מלמדים אותנו ברסלב, מלמדים אותנו את עבודת השם, מלמדים אותנו שאין יאוש ושהעיקר לא לפחד.

מה אכפת לי מאותו האדם, במה הוא מאמין?

הוציאו תשע מאות מיליון דולר , או שמונה מיליון כדי לעשות את הסרט אווטאר עם האנשים הכחולים האלו, בשביל מה?

בשביל לספר על איש בלי רגליים שהגיע לעץ שהעץ מחזיק את כל העולם.

זה הסיפור של אווטאר, ואנחנו רואים אותו בברסלב ״מעשה מחיגר״ המעשיה השלישית על האיש בלי הרגליים והעץ.

מה אני צריך יותר מזה?

מה עשו בברכפלד? כלום.

הוליווד נותנת לנו כל כך הרבה , המינימום שאנחנו יכולים לעשות זה להיות אסירי תודה.

 

 

 

 


5 מחשבות על “אם הכל היה בסדר

  1. אז בהוליוד יש רצון להתקרב לצדיק? או שהצדיק מתגלה דרכם ממילא בגלל שזו הבמה הגדולה? ואם תוכל להסביר את מה שרבי נחמן אומר שאפשר להיות צדיק בלי להיות למדן אבל אי אפשר להיות בעל השגה. על איזה למדנות מדובר . דרך אגב מה דעתך על אברהם פלג (אם אתה מכיר) ודרך העיון שלו בליקוטי מוהרן? נראה שאף אחד לא לומד ככה בברסלב?

    1. בוודאי שיש בהוליווד רצון להתקרב לצדיק , לא בהכרח שהם מכירים את הצדיק או שאי פעם יכירו, אבל הרצון והוא לא נעשה "ממילא" אלא שהצדיק רוצה שיתקרבו אליו ולכן הוא מכין להם כלים, כמו "סיפרי מעשיות" והכלים האלו משמשים את היצירה ההוליוודית. מכאן אתה יכול להבין וצריך להבין שהצדיק מכוון את היצירה ההוליוודית ומכוון אותה.

      לגבי הרב פלג, העניין הזה של שמונה עשרה הכללים ידוע כבר הרבה שנים וגם לכאורה ,נעשה בו שימוש בכתיבת הפירוש לליקוטי מוהר"ן בהוצאת מכון "אבן השתי"ה". אני כבר מזמן אמרתי שאני מתכוון להתעסק בכללים האלו. ראה כאן.

תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s