שטיפת מוח, הגיע הזמן


היי חברות, היי חברים
הכל טוב?
שבועות זה חג נחמד, אני דווקא אוהב את שבועות.
יש את המקווה של שבועות , יש את הקימה בלילה.
זה לא שצריך להיות ערים כל הלילה, יש שעות מסויימות , גם רבי נחמן לא היה ער בכל הלילה, פשוט צריך להבין מה קורה כאן ולהסתדר עם השעות.

כמו תמיד, מה שחשוב זה לזכור שדתיים לא מבינים בזה. מה שהם עושים , ברוב המקרים לא נכון.

היום נדבר על קבלה , למעשה אפשר לומר שזה השיעור העשירי בקבלה , אבל איש אינו סופר, בכל מקרה זה שיעור מאוד מאוד חשוב.

היום אנחנו נדבר על הרצון וזה המשך של השיעור השני שמדבר על האור והכלי.
מה זה כלי? כלי הוא משהו שאפשר להגדיר אותו באיזושהי רמה.
אם אנחנו מדברים על האינסוף הרוחני , כעל אוקיינוס אינסופי של אנרגיה בלתי מוגבלת , אזי מעשה הבריאה הוא הגדרה של חלק מסויים שהוא מוגבל ומוגדר.
זה כלי. משהו שאינו האוקיינוס הבלתי מוגדר האינסופי.
הכלי אמנם עשוי מאור , אבל עצם הגדרתו אומרת שיש לו סוף והתחלה , בכל המימדים , כלומר , גם מבחינת הזמן יש לפני ויש אחרי , כלומר אותו כלי לא חייב להיות ניצחי.

אז הגדרנו מהו כלי באמצעות זה שהבדלנו אותו מהאור , כי יש לו מימדים .
והצעד הבא היא לומר שנבראו מספר כלים וכל כלי נבדל מהכלים האחרים .

איך הוא נבדל? באמצעות הצורה שלו.

מה זה למעשה צורה?
אנחנו חושבים שצורה זה מה שאנחנו רואים, אבל עוד לא הגענו לרמה של ראיה. הכל כאן רוחני , הכל כאן אנרגיה ולכן אנחנו מגדירים צורה כסוג האור שהכלי רוצה להכיל.

זו "צורה".
אבל רגע, אמרנו שהאור הוא בלתי מוגדר ואינסופי, נכון?
אז זו למעשה התכונה של הכלי, הוא הופך איזה חלק של אור להיות מוגדר ואותו חלק של אור , הוא האור שהכלי רוצה להכיל, זאת אומרת הגדרנו את "צורת הכלי" בתור "רצון".

כמו שאמרתי מקודם , צורה זה גם גודל, כלומר קוביה גדולה נבדלת מקוביה קטנה , גם אם שתיהן קוביות.

עכשיו שימו לב, מה למעשה אמרנו כאן?
אמרנו שאין כזה דבר שנקרא "בחירה".

למה אין? פשוט מאוד, מעשה הבריאה הוא יצירת הרצון, כלומר הרצון הוא הבסיס של הכלי, עצם הבריאה היא כבר בחירה.

עולם הקבלה התיאורטי ברמה הזו הוא דטרמיניסטי לגמרי , אין בו שום מקום לשינויים או לואריציות. כלומר, לפי התפיסה התיאורטית הזו, אם היה למישהו תיאור מדוייק של הכלי של אדם מסויים, או שלך או שלי , הוא היה יכול לנבא מה הוא יוכל לארוחת בוקר בעוד עשר שנים.
זה מה שמפות אסטרולוגיות מנסות לעשות ונומרולוגיה ושיטות דומות, הן מנסות לדייק את הכלי והטענה שלהן שככל שהמידע שלהן יותר מדוייק , הן יכולות לנבא יותר טוב.

blonde-teenager-girl-with-open-hands-and-an-astrology-wheel-floating-in-front-of-her-rc0t0r

מה השורה התחתונה של הדרך הזו?
אין כזה דבר בחירה חופשית, הכל קבוע וצפוי מראש.

אם כך, נשאלת השאלה , למה אנשים כל כך עסוקים בבחירות.
הם רוצים לבחור לאן לצאת לטיול, הם רוצים לבחור מה להזמין, הם רוצים לבחור מה ללבוש, איפה לגור, עם מי להתחתן , מה לשמוע , מה לראות, אין סוף לשאיפה הזאת לבחור.

ובכן, האם בכלל קיימת בחירה חופשית?
לפי קבלת האר"י , לא.

אם כך, מה יוצר באנשים את המוטיבציה הזו , להשקיע כל כך הרבה אנרגיה בבחירות ובהחלטות.

זאת קליפה, קליפת הבחירות.

כזכור לנו משיעור קודם, האדם מתחלק לשלושי חלקים רוחניים , מטאפיזיים , נפש, רוח , נשמה.
לכל חלק כזה ישנה קליפה אופיינית שמתלבשת עליו.

הקליפה של הנפש היא התאוות
הקליפה של הרוח היא הבחירות
הקליפה של הנשמה היא הדעות.

כמובן, שכשם שהחלוקה הזו בין חלקי האדם היא מלאכותית, גם החלוקה בין הקליפות היא כזו. מה הכוונה בחלוקה מלאכותית?

ברור שלרוח יש התנהגות אופיינית ששונה מההתנהגות האופיינית של הנשמה. הן לגמרי שונות, רק שבינהן יש איזשהו תחום אפור. אז מה שאני אומר , שהתחום האפור הזה משותף גם לקליפות. גם אצלן ישנו תחום אפור.

אז נותר רק לענות על השאלה איך להגיע לבחירה אמיתית?

ובכן, זה המקום והזמן להקים כת , או שנקרא לה "קבוצת חשיבה", לבנות אתר אינטרנט , להעביר סדנאות , לאסוף חסידים , צעירים, צעירות , זקנים משועממים, גרושות בנות ארבעים שיש להן כסף לשרוף וכולנו ביחד נצעד לעתיד רוחני מרוצף בזהב.

Happy group of people lying on the floor

לרוע המזל , אני לא הטיפוס.

ממש לא הטיפוס להיות גורו או "מורה רוחני" ולפתור לאנשים את הבעיות באמצעות "מודעות עצמית".

אני נאמן לאמת והאמת היא שמודעות עצמית היא שטות והרעיון של בחירה חופשית אמיתית, הוא פנטזיה מסוכנת.

כאמור "בחירות" זו קליפה והיא נוצרת מתוך האור של אותו חלק באדם שנקרא רוח, וככל שנשקיע בה יותר אנרגיה, יותר מודעות, יותר מחשבה , היא תהפוך ליותר עבה ויותר חזקה.

זו אינה עבודה רוחנית, זו עבודת השטן.

כמו שהסברתי בתחילת השיעור , הרצון הוא השלב הראשוני של הבריאה, מתוך הרצון נבנה הכל וכיוון שכך, ההחלטה טמונה בתוך האדם מראשיתו. מי שבוחר עגבניה , לא יכול לבחור מלפפון, כי ככה הוא נברא, הוא נברא עם רצון מסויים.

אמנם, הרצון אינו קבוע אלא משתנה, אבל הוא משתנה בצורה ידועה באמצעות מה שנקרא אורות מקיפים ואורות פנימיים, אבל גם הם דטרמיניסטיים, ולא ממש שייכים לשיעור הזה. נדבר עליהם מתישהו , אם אפשר.

מצד שני, אני לא יודע כמה אתם טובים באסטרולוגיה, אבל אסטרולוגיה לא ממש עובדת וגם כל השיטות הדומות.

אפשר להגיד שלאסטרולוגים וחזי העתיד האחרים, ישנם כלים להגיע לניחושים לא רעים, אבל הם רחוקים מאוד מרמה של מאה אחוז דיוק.

למה זה?

כי כבר בתקופה שקבלת האר"י יצאה לאור והתפרסמה ונלמדה, אנשים הבחינו בזה שהיא אמנם מתארת מציאות, אבל לא את כל המציאות מתחילתה ועד סופה.

עכשיו אני אסביר איך זה מתבצע, אבל לפני זה, חשוב לי לציין שההסבר לא נכון. זה מודל שאני מציג ואחרים גם הציגו , הוא לא מייצג משהו אמיתי , אלא דרך הבנה יותר מדוייקת. לא יותר מזה.

כל הווה , הוא בסיס למספר עתידים אפשריים.

רובם בלתי סבירים בעליל, אבל יש כמה הגיוניים.

בסופו של דבר , ההוה הופך לעבר , ואחד העתידים הופך להווה , הופך למציאות.

ניתן להשוות את זה למדורה שמטילה הרבה צללים.

האסטרולוגים במפות הכי מדוייקות שלהם, יכולים לראות עתיד אחד אולי שניים, אבל זה הכל, הם לא יכולים לראות את כולם.

הם יגידו , האסטרולגים , שזה לא משנה, כי אותם הצללים שהם לא רואים , לא מגיעים לרמת הסבירות שתשפיע על המציאות.

וכאן הם טועים, זה קורה כל הזמן וקורה גם הרבה וקורה בזדון, איזה צל מזנק מהקיר ופתאום העולם משתנה.

איך זה?

כי אמרנו , שהרצון הוא ראשית הבריאה, אבל הצללים עדיין לא נבראו , אחרי שהם נבראים יכול להתקיים רק אחד, כאמור.

הצללים מתקיימים זה לצד זה, באיזו רמה של קיום שעדיין אינה מוגדרת כבריאה, וכיוון שכך , יכול להיווצר מצב, שהמציאות לא תגיע אל אותו עתיד אסטרולוגי סביר.

משהו בצללים, יממש שורה של בריאות, שישנו את נתיב המציאות.

זה לא קשור לבחירה של האדם, כי ברגע שהאדם נברא, הרצון שלו קבוע מראש, אבל יש משהו, יש מישהו שפועל בצללים.

יש מישהו שפועל בצללים ויש מישהו שרוצה רק לישון ואני רק חושב על אותו נהר .uzh-river

 

הנה שבועות נגמר

 

לילה טוב


7 מחשבות על “שטיפת מוח, הגיע הזמן

  1. עבודה חשובה עשית.
    וא"כ אפשר לבקש שתבאר מקצת מהרצ"ב:

    "כיצד הוא הבחירה? הבחירה היא ביד האדם בפשיטות – אם רוצה עושה, ואם אינו רוצה אינו עושה. כי כמה בני אדם נבוכים בזה מאוד, מחמת שהם מורגלים במעשיהם ובדרכיהם מנעוריהם מאוד, על כן נדמה להם שאין להם בחירה חס ושלום, ואינם יכולים לשנות מעשיהם. אבל באמת אינו כן, כי בודאי יש לכל אדם בחירה תמיד על כל דבר, וכמו שהוא רוצה עושה. והבן הדברים מאוד" (ליקוטי מוהר"ן ח"ב, ק"י).

    "כל מה שאתה רואה בעולם, כל מה שנמצא בעולם, הכל בשביל הבחירה והניסיון. כי כל העולם ומלואו לא נברא רק בשביל הבחירה. "(שיחות הר"ן ש, / חיי מוהר"ן תקי"ט).

    "הלא האדם בשביל תענוג קטן אחד של רבע שעה, הוא יכול לאבד ולהפסיד כל העולם הזה עם העולם הבא" (ליקוטי מוהר"ן ח"ב, ק"ח).

    "עיקר העבודה שיש בכל דבר, מה שמניחין לאדם על הבחירה שלו, היינו שנשאר הדבר על דעתו ואין בזה מצווה, היינו שאין מצווין אותו על אותו הדבר שום מצווה, ואין אומרים לו כלל לעשות כן, רק שנשאר הדבר על דעתו שיעשה כפי מה שיבחר לו. כי בכל עבודה מעבודת השם יש דבר שמניחין ומשאירין לאדם בלי מצווה ואזהרה ואין מצווין עליו שיעשה כן, רק הדבר תלוי בדעתו ובחירתו. ובזאת הבחינה היא עיקר העבודה והבחירה, כי נשאר מסופק תמיד איך הוא רצון השם יתברך, מאחר שלא ציווה עליו איך לעשות" (חיי מוהר"ן קצ"ז)

  2. השאלה שלי: מדבריך לעיל נשמע שאין בחירה חופשית. מהמקורות שציטטתי לעיל נראה שיש. אם כך ייתכן שלא הבנתי אותך או את המקורות לעיל. אודה על הסבר אם אפשר.

    1. אין לי מחלוקת עם ליקוטי מוהר"ן.

      אני לא ]ה כדי לחלוק על צדיק האמת, על צדיק יסוד העולם

      באתי לקיים את תורת ברסלב ולא להפר, ואני כאן כדי לעזור לקיים וללמוד.

      אלא מה? מה שנראה לך כמחלוקת גדולה, הוא בסך הכל אי הבנה שמקורה בהגדרות

      רבי נחמן מאוד נחוש, פעם אחרי פעם הוא אומר ומסביר שאדם עושה מה שהוא רוצה.

      וזה גם מה שהוא כותב בליקוטי מוהר"ן, וזו האמת, אדם יכול להתגבר על הרגליו.

      אבל אותו חלק באדם שנקרא רצון , נקבע מראש. הוא דומה לסרט קולנוע. כל רגע מתרחש משהו אבל ברורים לנו מראש גם ההווה וגם העתיד.

      ולכן, בפועל אין כזה דבר שנקרא בחירה חופשית,

      יש הסתייגות אחת, של עניין ההתקשרות לצדיק שההתקשרות לצדיק נותנת בחירה אמיתית.

      אבל אתה לא מצפה ממני שאני אכתוב לך את זה בתגובה

      1. לא ציפיתי, אבל הנה כתבת. בעצמו א"א לאדם להתיר את האזיקים. לצדיק יש רצון ולכן יש לו מפתחות לאזיקים.

תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s