השלפן בשדה השיפון


קוראות, קוראים, מה העניינים?

בזמן האחרון , יש בבלוג הרבה צפיות.

פעם חשבתי שכל הצפיות ממאה שערים, אבל זה לא נכון.

נגיד בחודש פברואר , היו כאן צפיות ממצרים, מהודו, מבריטניה , יש לי קורא קבוע משוייץ , שכבר נכנס כל חודש כמה פעמים.

יום יבוא, אולי יביא איזו גבינה שוויצרית.

בקיצור, יש הרבה צפיות, מהודו ועד כוש, כמו שאומרים.

רגע, איפה שמתי את השלט?

Screen Shot 2018-05-26 at 10.27.40 PM

הנה השלט, כל הילדים לעוף!

תהיו גדולים, תבינו למה. לא הפסדתם כלום.

הקיצר , הרבה צפיות בזמן האחרון, אנחנו לא מתכוונים אפילו לימים של 2013 שהגענו ליותר ממאה צפיות ליום, אבל שטויות.

אז הסתובבו כאן כל מיני קנאים וכל מיני מדפיסים וכל מיני אנשים שתכל'ס אין זה מקומם. עכשיו כבר לא, חוץ מזה אז החיים שלי היו בזבל, היום יותר טוב, תודה לאל.

בקיצור הרבה צפיות יש, עדיין אני חי בהרגשה שאני מדבר אל הקירות, אל עצים ואבנים.

למה אני אומר את זה?

תראו איזו שאלה קיבלתי:

לא הצלחתי להבין אם המאמר נכתב בציניות או ברצינות.
בכל אופן מה שברור זה שרבי נחמן כיוון לשני מקורות: לגמרא בבכורות ול"שער ההקדמות".
ובשני המקורות ברור שהכוונה ב"שתי דלתות" היא לנרתיק בלבד.
כך שהנחת היסוד של המאמר- שני דלתות = שני פתחים, בטעות יסודה.
להלן שני המקורות:
"…שהוסיף לה הכתוב שני צירים ושני דלתות".
(בכורות מה עמוד א)
כאן מדובר על איברים באישה הנוספים על איבריו של הגבר.
וגם אם תחשיב את פי הטבעת לאיבר, הרי הוא משותף לזכר ולנקבה.
"כמו שבחומת העיר יש דלתות וצירים, כך יש ביסוד הנקבה, שהוא חומת העיר, שהם הה"ג שבתוכה, יש דלתות וצירים, וכמו שאמרו ז"ל… והענין הוא, כי הנה האיש מזריע טיפת לובן, תוך רחם הנקבה, ושם מצטייר ציור העובר. וצריך לידע, איך מתעכבת שם הטיפה, ואינה נופלת דרך פי הרחם, שהוא בתחתית הרחם. וגם, איך יש כח ברחם האשה, לצייר מן אותה הטיפה צורת ולד אחד גמור. אבל הענין הוא, במה שנתבאר בספר יצירה כי הכ"ב אותיות הם האבנים שמהם נבנה הבית. והם השאור שבעיסה…. ע"י הכ"ב אותיות האירו אותם הכ"ב אותיות, ויצאה כללות הארתם, הנקראת חותם שלהם, ונחתמו ביסוד שבה, ושם נשאר הרושם שלהם קבוע. ועי"כ יש כח ביסוד הנקבה לצייר את הטפה ההיא ברמ"ח איברים, בכח כ"ב אותיות אשר שם.
והנה כ"ז אותיות יש בא"ב, ואמנם מן הכ"ב אותיות, נעשה בחי' הדלתות והצירים שברחם הנקרא יסוד, שהוא הכלי הנק' חותם הפנימי. והה' אותיות מנצפ"ך, הם האורות שבתוך הכלי הזה, והם ה' גבורות אשר שם כנודע, והם הנק' מ"ן שביסוד של הנקבה… ונבאר עתה הדלת והציר האחד שבזמן היותה נער. הנה אות ד', ציורה שני ווי"ן, ויו"ד באמצעם… כי היו"ד היא העוקץ שיש באחור הדלת, המחבר ב' הווין ביחד. והנה הדלת שברחם הנקבה היא צורת הדלת עצמה, שהיא בחי' ב' הווי"ן כנזכר. וציר שהדלת סובבת עליו, היא היו"ד שבאמצע ב' הווי"ן, וב' הווי"ן שהם הדלת, סובבים סביב היו"ד שבאמצעם, שהיא הציר שלהם. והנה הדלת עם הציר, שהם הב' ווין ואות י', הם בגימטריא כ"ב. הרי, כי מן כ"ב אותיות נעשו הדלת והציר הא'….
ונבאר, איך הם ב' דלתות וב' צירים. כי הנה בהכרח הוא שהם כפולים כנזכר כדי שיהיה כלי אחד שלם, לפי שכשתחבר שני הדלתות וציריהם יחד, כזה, ם, יהיו צורת ם סתומה, והיא כלי אחד סתום מד' רוחותיו, ובתוכו האורות הנקראים מ"ן, שהם מנצפ"ך, ה' גבורות, אשר מאלו המ"ן, מצטייר העובר שבתוך הכלי. וכל זמן שהעובר בתוכו, אז הכלי סתום, בסוד אות מ' סתומה של פסוק "למרבה המשרה". והם סוד מ' יום של יצירת הולד, לפי שהמ"ן הם הה' אותיות מנצפ"ך, וכשמצטייר אח"כ העובר, אז מצטייר ע"י כל הכ"ב אתוון של הכלי, שהם הדלתות הנעשים בצורת מ' סתומה. ולכן אין נגמר ציור הולד עד אחר מ' יום, והבן זה. ואז נקראת "גן נעול מעין חתום", כי מעיין אלו הם המ"ן, הם חתומים תוך ם סתומה הנזכר. ואמנם כשמגיע לידת הולד, אז מתפרקת הם' זו לב' דלתות נפרדות, ונפתחות, והולד יוצא משם ונולד.
(שער ההקדמות, דף פג ע"ב)
ובכן, ידידי , מוטב שהיית מסתפק בשלושת המילים הראשונות.
"לא הצלחתי להבין"
גם אני לא מצליח.
גם אני לא מבין. לא אסון, לא קרה כלום.
אבל כשהתחלת לזבל לי את השכל, עם שער ההקדמות, כבר חשבתי לעצמי "חברימוס, לא למדתם כלום?"
"היום התחלנו?" דא?
טוב, אז ככה.
פעם היה אחד, קראו לו אברהם חזן, הוא היה חסיד ברסלב ונולד בעיר טולצ'ין, מבצרה הגדול של חסידות ברסלב במאה ה19 ולא רק.
panoramio-46053282

אתה רואה , חבר יקר? זאתי טולצ'ין, ככה נראית חסידות ברסלב , לא כמו מאה שערים ולא, תודה.

אז הוא כתב כמה ספרים בברסלב , את כוכבי אור ואת אבניה ברזל ועוד כמה ועוד ועוד, אז הוא אמר כזה דבר , במילים שלי.

"גם עשרת אלפים שנה אחרי ביאת המשיח , לא נוכל להבין מה אמר רבי נחמן כשהיה מדבר סתם."

אולי זה קצת מוגזם, אולי, אבל מה שחשוב להבין , שרבי נחמן לא משתמש במילים בלי סיבה.

רבי נחמן הוא שלפן, אולי השלפן הכי גדול שהיה אי פעם ואפשר לומר שרבי נחמן הוא השלפן משדה השיפון, כי באוקראינה שיפון זה דבר מאוד נפוץ.
eea914e-

ניתן דוגמא ואיתה נבין את העיקרון, למרות שכבר הוא הוזכר לא מעט.

סתם דוגמא, נניח , משא ומתן.

יש אנשים טובים בברסלב, שאומרים שכשרבי נחמן מדבר על משא ומתן, הוא מדבר על זה שאפשר לעבוד, אפשר ללמוד, אפשר ללכת לאוניברסיטה, ללמוד רפואה, להיות מנתח , ללמוד חוכמות , לקנות למכור והכל, בקיצור , משא ומתן.

הכל נכון, תלכו, תלמדו מקצוע, תהיו חשמלאים, תעבדו בחברת חשמל, תתחתנו עם עארסית משדרות ותעשו דוקטורט וארבעה ילדים וכלב וחתול , הכל מותר, רק שלא לזה רבי נחמן מתכוון.

הוא לא אומר "משא ומתן", הוא אומר "משא ומתן באמונה".

"באמונה", להגיד את שוב? "ב א מ ו נ ה"

תסתכלו בספר המידות, תסתכלו בתורה כ"ג, תורה צ"ג "כָּל הָעוֹשֶׂה מַשָּׂא וּמַתָּן בֶּאֱמוּנָה
מְקַיֵּם מִצְוַת עֲשֵׂה שֶׁל "וְאָהַבְתָּ" שֶׁהִיא שׁרֶשׁ לְכָל מִצְווֹת עֲשֵׂה.." שיחות הר"ן ועוד ועוד.

למה באמונה? אנחנו לא מאמינים?

כולנו מאמינים, דתיים וחילונים ודרוזים וצ'רקסים וגם אם לא, אז מאמינים באמונה שבלב שזה הכי חשוב בלה בלה בלה , כי ברסלב זה לב , זה בא מהמילה "לב בשר" בלה בלה.

תאמינו לי, מי שמלמד ככה ברסלב, יותר טוב שלא נולד, לא בגלל שהוא בנאדם רע, אלא בגלל שהוא לא יודע כלום. גם אני לא יודע, אז מה?

אז למה "באמונה"?

כי רבי נחמן שלף את המילה ממקום מאוד מסויים בספר מלכים ב' פרק כב והפסוק הולך ככה:

"אַךְ לֹא יֵחָשֵׁב אִתָּם הַכֶּסֶף הַנִּתָּן עַל יָדָם כִּי בֶאֱמוּנָה הֵם עֹשִׂים"

אתם מבינים, רבי נחמן אומר שמשא ומתן , זה לא בשביל הכסף , בשביל זה הוא הביא כאן את המילה "באמונה".

הוא אומר "אתה לא עובד ולא לומד כדי להרוויח , אלא שככה צריך ואם יש מליארד דולר ואתה הבן המאומץ של ביל גייטס, אז תעלה על ההליקופטר ותלך לשכנה ותעשה אצלה בייביסיטר לחתולה, כי זה מה שהצדיק רוצה שתעשה"

כל העניין של ברסלב , זה התקשרות לצדיקים.

טוב, עכשיו אחרי שהתעייפתי אפשר לחזור לשאלה, האם איבר המין של האישה, הוא שני חורים או חור אחד.

הנה ציור של מה שאמור להיות מתחת לתחתונים של האישה. אתה רואה ? הכתוביות ברוסית, כי כתוב במסכת קידושין " מחשבה שעושה פרי, הקב"ה מצרפה למעשה" .

הקוראות שביננו יכולות לבדוק בעצמן, אבל כיוון שאתה קורא ולא קוראת תסתכל בציור ותספור. שני חורים, אחד הנרתיק ואחד פי הטבעת.

זה מה שרבי נחמן אומר "שני פתחים לאישה"

כלומר לאישה יש שניים, לגבר יש אחד.

 

slide-26

זה מה שכתוב בתורה כב.

עכשיו אתה טוען שדלת היא לא פתח ויכול להיות פתח אחד עם שתי דלתות.

אולי, אין לי כוח להתווכח וזה בכלל לא חשוב , כי לרבי נחמן יש מטרה אחרת לגמרי כשהוא אומר את הקטע הזה.

זוכר ? רבי נחמן הוא שלפן, הוא השלפן בשדה השיפון והוא שולף גם עכשיו.

צריך להבין, רבי נחמן הוא לא ארז משה דורון, לא באות אליו נשים בנות חמישים שהבעלים שלהם מעדיפים לראות את ניקי בנץ (כאן בתמונה) מאשר לדבר איתן. בצדק, אם תשאל אותי.

nikki-benz-at-ladykiller-premiere-in-las-vegas-10-23-2019-15מי בא לרבי נחמן? אנחנו בדור השלישי של החסידות. מגיעים אליו גאונים, מגיעים אליו מקובלים, מגיעים אליו מתמידים. אנשים שדיברו עם רבי לוי יצחק מברדיצ'ב , אנשים שראו את החוזה מלובלין. אימה ופחד, אנשים שאבא שלהם וסבא שלהם ישבו אצל הבעל שם טוב במזיבוז' בסעודה שלישית. אנשים שכל יום דופקים טבילה בבוג או בדייסטר או בדנייפר העז.

עם אנשים כאלו, הוא לא יכול להיות נחמד , הוא לא יכול להגיד להם "תחשבו טוב ויהיה טוב" , כי זה מה שהם יגידו עליו, אוקיי? "היינו אצל הנין של הבעל שם טוב, בחור טוב, בחור נחמד."

לא , לא , לא.

הוא חייב לקרוע להם את הצורה , הוא חייב להרביץ להם איפה שכואב.

ואיפה כואב להם? בדיוק במקום שהם חושבים שהם מוגנים, בדיוק במקום שהם חושבים שהם חזקים. הוא לא תוקע להם סכין בגב, אלא בועט להם בפנים, הכי קשה והכי חזק.

אז מה הוא כאן עושה ? מהלך יפה מאוד.

הוא מדבר ומדבר ומדבר על תאוות ממון.

ברור. כל הזמן מדברים על זה ברחוב היהודי שהאדמור"ים לוקחים פדיונות ומרוויחים הרבה כסף וחוזר על זה וחוזר על זה ואז "כִּי יֵשׁ שְׁנֵי דְּלָתוֹת לָאִשָּׁה" והוא שולח אותם למסכת בכורות וזה לא שהוא מדבר לאנשים שלא יודעים מה פרשת השבוע ושומעים דיסקים של הרב עופר ארז. לא, אלו אנשים שלומדים גמרא מגיל שמונה וגמרו את הש"ס ויודעים מסכתות בעל פה.

הם יודעים טוב מאוד מה כתוב במסכת בכורות דף מה, ומה זה קשור לדלתות של האישה, הנה זה בא:

א"ר יהודה אמר שמואל מעשה בתלמידיו של ר' ישמעאל ששלקו זונה אחת שנתחייבה שריפה למלך בדקו ומצאו בה מאתים וחמשים ושנים אמר להם שמא באשה בדקתם שהוסיף לה הכתוב שני צירים ושני דלתות

אומר רבי נחמן, דיברנו על כסף, עזבו כסף, זוכרים את התלמידי חכמים שבישלו זונה?

זוכרים?

עכשיו הם יזכרו. עכשיו כל פעם שיבקרו באיזה חצר של אדמו"ר , באיזה חצר של צדיק , כל פעם שהם יגיעו לשטיבל של חסידים וישמעו סיפורי ניסים ונפלאות, הם יזכרו שני דברים, את הכסף ואת הזונות.

רבי נחמן עשה את שלו, עכשיו הוא כבר לא "סתם" צדיק. עכשיו הוא הקוסם מארץ עוץ.

אתה רוצה באמת לדעת איך מגיעים לתיקון הברית?

באמת?

כל העניין של ברסלב זה התקשרות לצדיקים.

הצדיק לא יעשה בשבילך את העבודה, לא , לא , לא.

תהיה מקושר אליו ותזכה לעשות את העבודה בעצמך.

בסדר? קיבלת תשובה?

לילה טוב.

 


3 מחשבות על “השלפן בשדה השיפון

  1. רציתי לציין ולנסות לחדש גם לנאמר כאן, וגם לנאמר בפוסט הקודם "שני פתחין לאישה", שציר, מעבר למה שאנחנו חושבים שמדובר בהתקן במשקוף הדלת המאפשר לה להיפתח, ציר הוא גם קו אופקי או אנכי. כמו דרך או שביל.
    אם נבחן ונתבונן לעומק במבנה האנטומי של איבר המין הנשי, נבחין בכך שיש למעשה שני שבילים המובילים לרחם האישה.
    השביל הראשון (או הציר הראשון) הוא הנרתיק. אליו למעשה חודר הפין הגברי. ולנרתיק יש דלת ראשונה שנקראת שפתות הנרתיק.
    בסיומו של הציר הראשון הלא הוא הנרתיק, מתחיל הציר השני שנקרא צוואר הרחם. והוא צר ואף קצר יותר בגודלו מהנרתיק.
    ואף לו יש דלת הנקראת בלעז "סרוויקס".
    ועל כן, נראה לי כך הדרך הנכונה לפרש "ונעשה משני דלתין צורת מם סתומה" כי אם נבחין בצורת הנרתיק במבט פנימי, ברגע שהסרוויקס סגור ושפתי הנרתיק סגורות, אנו מקבלים למעשה צורת מלבנית שחוסמת את הרחם. כמו מעין פקק גדול. "והיא כלי אחד סתום מד' רוחותיו"
    ולעניות דעתי, הוא גם הביאור המתאים לנאמר בשער ההקדמות: "ואמנם כשמגיע לידת הולד, אז מתפרקת המם' זו לב' דלתות נפרדות, ונפתחות, והולד יוצא משם ונולד". כלומר כל זמן שהולד ברחם, צורת המם סוגרת את שני הדלתות הללו על מנת להשאיר את ההריון ברחם, ושמגיע לידת הולד, שתי הדלתות נפתחות, והוולד משתחל למעשה דרך צוואר הרחם לנרתיק, ומשם לאוויר העולם.
    לכן נראה לי ע"פ זה, כי "שני דלתין לאשה" לא הכוונה לנרתיק ולפי הטבעת. אלא לשני הדלתות (שפתי הפות, והסרוויקס) המובילות לרחם האשה. וחיזוק לדבר הוא ב"כי לא סגר דלתי בטני". והרי יכלה לומר "לא סגר דלת בטני", ולמה אמרה דלתי? מכאן ששתי הדלתות מצויות הן בתוך נרתיק האשה.
    ומכאן גם בעניין תיקון הברית ע"פ דעתי, לא הכוונה לבעילת האשה מפי הטבעת ומהנרתיק.
    "ואיננו משום שהולך הזרע לאיבוד בלא הולדה, אלא האיסור משום שמשליך זרעו במקום שלא הותר לו להשליך, כי הבורא יתברך גזר שלא ישליך הזכר את זרעו אלא בנקבה, ובמקום שהוא מיוחד להשלכת זרע". (שו"ת רב פעלים ח"ג סי' ב)
    כלומר שמעבר לכך שפוטנציאל יצירת החיים שראשית השפעתו היא מהגבר, צריך להתממש ולא להתבזבז לחינם, יש גם עניין עיקרי ששפיכת הזרע יהיה לתוך נרתיק האשה, באופן שיגיע גם לסרוויקס, היינו הדלת השניה.
    וראיה לדבר במסכת חגיגה טו א:"כל שכבת זר שאינה יורה כחץ, אינה מזרעת". כל רופא גניקולוג יוכל להסביר כי אם אפילו יגמור הגבר וישפוך שכבת זרע בתוך נרתיק האשה, אם אינו יורה כחץ, לא תוכל שכבת הזרע לעבור את הסרוויקס ולהגיע לרחם האשה וליצור חיים.
    ולכן גם לא חיישינן שמא באמבטי עיברה. כלומר גם אם תטבול האשה באמבט שיהיה בה שכבת זרע, לא חוששים לעיבורה, משום שאין בכוח שכבת הזרע הזו, לעבור את שני הדלתין ולהגיע לרחם ולעברה.
    ולגבי תאוות ממון שעיקר תיקונה הוא בתיקון הברית, ייתכן שהכוונה היא שכשם שהגבר משפיע את השפע הזכרי במקום הנכון בתוך גופה של האשה, ופותח את הדלתות בנרתיקה כך יזכה למידה כנגד מידה שדלתות שמיים יפתחו וישפיעו אליו שפע גשמי של פרנסה.
    מקווה שזכיתי לחדש ולכוון לדעת הנכונה.
    שבת שלום

  2. "בהאי חוטמא בנוקבא דפרדשקא דביה נשיב רוחא דחיי לז"א כו' חדו שלימא נחת רוח כו'.
    ופרדשקא הוא עמוד חלול פתוח כמ"ש הר"ש על פ"ו דאהלות שני פרדסקין כו'. ובו מתלבש יסוד דרדל"א. ולכן בכל תיקונים אין בו נקב רק בחוטמא כמו בכל ז"ת אין בו חלל ונקב רק ביסוד. ויש בו שני חללים ודופן א' ביניהם ושניהם נקובין לחוץ כידוע כמו בחוטם." (ביאור הגר"א ל'ספרא דצניעותא' )

תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s