שביתה זו שביתה


קוראים וקוראות השם עימכם.

שבת כי תישא היא תמיד עניין לשמחה, כי יותר מכל היא מייצגת את ההבדל בין התורה לרבנים.

אני לא קיצוני , אז אני לא משתמש בסיסמאות כמו "זה הפוך לזה", אבל חשוב להבין שהתורה והרבנים הם שני דברים שונים.

אתם יכולים לחשוב שאני מתכוון בזה רק לרבנים המטומטמים של החוזרים בתשובה, כל העארסים האלו עם השטריימלים שצריכים לקבל כדור בייסבול בין העיניים, אבל לא.

מבחינתי , גם הרבנית הכי רפורמית בסן פרנסיסקו שייכת לקטגוריה הזו.

ptbe8499

זה לא שמשהו לא בסדר איתה.

הם כולם בסדר, הרפורמים.

הבעיה היא התורה, התורה היא תורת חיים, התורה היא חיי עולם והרבנות מקברת את בעליה כמו שכותב ברטנורא בפירוש למסכת אבות. הם לא מתאימים.

רבי נחמן מברסלב אמר "יש עניין שנהפך הכל לטובה".

זו המחלוקת הגדולה בין רבי נחמן לבין החרד"ל.

מה החרד"ל אומרים? נולד אדם בהתנחלות בהר חברון ולומד בגן-תלמוד תורה תורני , אפילו תורני מאוד ואחר כך הולך לישיבה חקלאית ומצטרף לנוער הגבעות ומרביץ לערבים ושורף להם את השיחים בחצר ואחר כך הוא הולך לצבא לישיבת הסדר בסגנון חסידי ולפני שהוא זוכה להגיע לגיל תשע עשרה, כבר הוא מתחתן עם חרדלה מנומשת ממאחז בלתי חוקי בבנימין, והם מזדווגים ושמחה ובששון והציצים שלה מתנפחים מרוב חלב לילדים והנה הדור החדש כבר נשלף מהרחם ומוכן להמשיך את חייו באותו האופן , בעתניאל או עימנואל או בסלעית או במעלה קישקושית.

ואומרים בחרד"ל , "הכל טוב, אפילו ציצים קיבלתם ואת ארץ ישראל השלמה ואת תורת הרב קוק ואת כנפי הרוח ואת הגאולה , אז איפה הבעיה?"

אומר רבי נחמן, "יש עניין שנתהפך הכל לטובה".

אנשים לא מבינים את רבי נחמן אף פעם.

אני כתבתי את זה כאן מאות פעמים, ואני אכתוב את זה שוב , אנשים לא מבינים את רבי נחמן, הם לקחו את המשפט שלו וקיצרו אותו ל"הכל לטובה".

האם זה נכון? ברור שלא. "הכל לטובה" זה קישקוש, זה לא עובד וזה לא הגיוני וזה לא כלום.

שימו לב למילים, כי רבי נחמן, יש לו שיטה מיוחדת להשתמש בשפה.

אם הוא רוצה להגיד משהו, הוא משתמש במילים שהוא לוקח מהקשר מסויים , ולפי ההקשר הזה, אנחנו יכולים להבין למה הוא מתכוון.

המילה החשובה כאן היא המילה "הכל" ובמילה הזו מתכוון רבי נחמן לתאר את המציאות הכי גרועה שיכולה להיות ברגע נתון.

מה ההסבר לזה?

את המילה "הכל" רבי נחמן מוציא מפסוק מאוד חביב עליו מספר תהילים והפסוק הוא פסוק ג' בפרק יד' והוא הולך ככה:

הַכֹּל סָר יַחְדָּו נֶאֱלָחוּ אֵין עֹשֵׂה טוֹב אֵין גַּם אֶחָד.

אוקי?

לזה רבי נחמן מתכוון כשהוא אומר "יש עניין שנתהפך הכל לטובה"

נתהפך הכל לטובה, זה העניין.

אומר רבי נחמן כזה דבר, אין חרדלון, אין חרדלית, אין ישיבה.

ישנו מלון פישפשים, נגיד במנהטן , יושב שם אחד שפשט את הרגל, אישתו בגדה בו ועזבה אותו ולקחה לו את הביואיק ועכשיו הוא ככה, יושב בבר עם הבקבוק וניגשת אליו איזו אחת , או זונה או חשפנית , מה שתרצו, עם מלא סיליקון בציצי וזה ואומרת לו "אני אביא לך מציצה בעשרים דולר"

שלמעשה מה זה אומר?

זה אומר שלא אכפת לה אם הוא יחיה או ימות , אבל אם יש לו עשרים דולר, היא רוצה אותם.

אז הוא עונה לה ככה "אם היו לי עשרים דולר לא הייתי כאן. אין לי כלום, לא עבודה, לא כסף , לא משפחה ורק את נמצאת איתי, שאת בכלל לא בנאדם אלא בעצם מין מכונה ועל זה בדיוק רבי נחמן מדבר שיש עניין שנתהפך הכל לטובה".

דרך אגב, אנחנו לא מציג כאן הפעם , לא ציצים ולא סיליקון ולא חשפניות ולא כלום, שביתה זו שביתה.

עכשיו בואו נראה מי כאן קרוב יותר לתורה, רבי נחמן או החרדלים.

מה החרדלים היו רוצים שיקרה ליעקב.

הוא היה מתחתן עם רחל כבר בלילה הראשון.

היו נולדים להם יוסף ובנימין ואחרי שעשיו היה נרגע, הם היו חוזרים להר חברון ומגדלים כבשים.

נכון או לא?

אילו לא היה בא לבן ומחליף את רחל, יעקב היה הופך להיות למתנחל.

אבל זה לא מה שאלוהים רוצה, אלוהים לא רוצה מתנחלים. אלוהים לא מסתפק בציצים מנומשים , גדושי חלב עוללים ברחלים או בנחליאל או במעלה לבונה.

אלוהים רוצה את קנאת האחים, אלוהים רוצה שרחל תחביא את התרפים, אלוהים רוצה את יוסף בבור, הוא רוצה את "רְאֵה נָתַתִּי אֹתְךָ, עַל כָּל-אֶרֶץ מִצְרָיִם."

הוא רוצה את "ותהי צעקה גדולה בכל ארץ מצריים"

אלוהים גם רוצה את חטא העגל.

למה? ככה הוא. אלו אלוהיך ישראל, אלה החיים.

לכן אמרו חז"ל , במסכת שבת דף פ"ט, עמוד ב' " ראוי היה יעקב אבינו לירד למצרים בשלשלאות של ברזל".

למה? מה הוא עשה ?

הוא לא עשה כלום, אבל אלוהים היה צריך אותו במצריים, בכלל לא התחשק לאלוהים לראות את יעקב מבלה את חייו עם הכבשים בהר חברון.

לכן אני אומר הרבה פעמים, שכדי להבין את העולם, כדי להבין את אלוהים, צריך לראות הרבה סרטים.

כי, אם יש משהו שהוליווד מלמדת אותנו , זה שאין צדק בעולם, יש במאים.

זהו להיום, אחיות רחמניות ואחים יקרים.

אך טוב וחסד ירדפו אתכם.

כל החיים.

 

 

 


מחשבה אחת על “שביתה זו שביתה

  1. והללו גם רוצים לבנות את 'בית המקדש'.
    בבלי. מסכת יומא לא עמוד ב:"ת"ר ארבעים שנה קודם חורבן הבית לא היה גורל עולה בימין ולא היה לשון של זהורית מלבין ולא היה נר מערבי דולק והיו דלתות ההיכל נפתחות מאליהן עד שגער בהן רבן יוחנן בן זכאי אמר לו היכל היכל מפני מה אתה מבעית עצמך יודע אני בך שסופך עתיד ליחרב וכבר נתנבא עליך זכריה בן עדוא (זכריה יא, א) פתח לבנון דלתיך ותאכל אש בארזיך "

תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s