האיש מאטלנטיס


קוראות חמודות, קוראים נכבדים.

נראה לי שהתבטלתי מספיק זמן.

לא צריך שלט היום.

לא צריך כלום.

תבינו משהו, כשבנאדם מלמד את האמת, הוא לא מטיל מצור על אלוהים.

הוא מגדיר תהליך מסויים, הוא מתאר מציאות מסויימת.

כל היתר לא תלוי בו, כל היתר תלוי בתלמידים.

האמת לא מזיקה. אין בה שמץ של רוע.

הלימוד מזיק , בגלל התלמידים, הם עושים את הנזק לעצמם. הם חושבים שאם אלף נכון, סימן שגם בית נכון.

וקפיצה למסקנות היא סכנה, היא מביאה איתה הר שלם של תוצאות שחלקן יכולות להיות חמורות מאוד.

בגלל זה כתוב במסכת פסחים ס"ו

דאין אדם דן גזירה שוה מעצמו

זה משפט מאוד חכם, הוא בא להגיד שלקפוץ למסקנות זה דבר מסוכן.

נגיד לדוגמא מצריים.

אנשים חושבים שמצריים היא קליפה, שמצריים היא טומאה.

למה ? כמה סיבות, זה כתוב שבני ישראל במצריים היו שקועים במ"ט שערי טומאה.

האם זה נכון? לא יודע, לא הייתי שם, אבל אני אגיד לכם מה נכון.

אם זה באמת נכון

אז בני ישראל היו שקועים, בני ישראל היו טמאים.

בני ישראל ולא המצרים.

כמה שנים אני מלמד אתכם קבלה? כמה שנים? עשר שנים? אולי שמונה שנים.

והנה אנחנו חוזרים לשיעור השני, מה ההבדל בין אור לקליפה.

קליפה היא חיקוי. היא תמיד מסכה, היא תמיד הקרנה. יש איזו אמת אי שם, באיזה מקום בעולם ואת האמת הזאת איך שהוא, מתי שהוא העתיקו והעתקה הזו נקראת "קליפה".

מצריים, היא בית עבדים, היא הפירמידה הגדולה, אבל היא בעצמה אור, היא בעצמה אמת, היא המקור, היא האורגינאל.

אז יכול להיות שיבוא מישהו ויגיד שהייתה יבשת אטלנטיס ושמה הוא המקור של מצריים, אבל בגלל שאטלנטיס שקעה, אנחנו חושבים שמצריים היא המקור, כשלמעשה מצריים היא הקליפה.

תגידו , נכון הייתי להיות אחלה מחזיר בתשובה? תראו איזה רעיונות מטומטמים יש לי. פאקינג אני אקרא לעצמי הרב דרול משולם יצהרי, אני אעשה ערוץ יוטיוב ועוד יזמינו אותי להופיע בערוץ הידברות ליד זמיר כהן הליצן.

אז אם למישהו יש רעיון כזה מאטלנטיס צריך לדפוק לא את הראש בפטיש ולזרוק אותו לים ושהקרציות של אטלנטיס ישתו לו את הדם.

מה למדנו? מה הכי חשוב אצל הקליפה, היא חיה כשהיא יונקת והיא יונקת מהאור המקורי שלה. רבי נחמן כתב את זה, זה כתוב אצל האר"י, זה עיקרון בסיסי.

אז אין מצב שמצריים הייתה קליפה, כי אז היה חייב להיות לה מקור ואין לה.

אז מה היא מצריים ומה הבעיה במצריים, למה יעקב אבינו שקוראים לו "בכיר האבות" למרות שזה בכלל לא נכון , למה הוא אומר ליוסף, למה זה החסד האחרון שהוא מבקש "אל תקברני במצריים"?

למה?

מצריים היא שיטה.

היא אור.

היא לא סתם אור היא אורגינאל, היא אור שהוא מקור , היא בסדר גמור מבחינת עצמה.

רק מה?

לא לכל אחד היא טובה.

זה כמו מדינת הרווחה.

בתור רעיון, היא רעיון טוב.

ברוב המקרים היא גם מועילה.

רק נגיד שאת החרדים היא דופקת. היא הופכת אותם לזבל.

מה שהיה מציל את החרדים, זה שהיו מבטלים להם את מדינת הרווחה, לא קצבאות , לא הנחות, לא תגמולים, לא קופת חולים.

תשמעו, אבות אבותיי, מי שיצרו אותי בסופו של דבר, היו רבנים ליטאים. הם היו אנשים אדירים, היו חכמים, היו חרוצים , המון דברים הם היו יכולים לעשות.

הלכתי למוזיאון ארצות המקרא עם הילדה שלי. אומרת לי המדריכה שמי שהקים את המוזיאון היה תלמיד ישיבת מיר.

היום תלכו לישיבת מיר, יש בה פי וכמה וכמה תלמידים, אף אחד מהם לא היה מסוגל להקים מוזיאון, גם פינת קפה, אני לא יודע כמה מהאנשים האלו היו מסוגלים להקים.

ואלו אנשים, הם בני אדם, אילו היו לומדים אצל אינשטיין הם היו נהיים פרופסרים לפיזיקה. חלק מהם בטוח, אולי לא כולם.

אבל דפקו אותם, הרסו אותם, אין להם שום תקווה. ולמה? בגלל מדינת הרווחה.

ואני אגיד שוב פעם.

לא שמדינת הרווחה היא דבר רע, אבל ככה זה, לא הכל מתאים לכולם.

אותו דבר מצריים.

מבחינת המצרים, היא הייתה הצלחה.

היא נתנה להם את מה שהם צריכים.

הלוואי, אני אומר, שהיום הייתה כמה ממלכה כזו, ממלכה שמכילה את העקרונות של מצריים.

ולמצריים יש שני עקרונות, נכון?

יש אנרגיה אינסופית והאנרגיה הזו מזינה את הפירמידה ובפרמידה לכל אחד יש תפקיד , כאשר הרוב נמצאים למטה והמעטים נמצאים למעלה ויש שיפוע.

ככל שאתה מטפס יש מסביבך פחות ופחות אנשים.

מצריים היא גאונות. היא פותרת בלי סוף בעיות.

נגיד היום, יש דמוקרטיה, זו שיטה כל כך גרועה. היא אומרת "כולם שווים."

כולם באמת שווים?

אני שונא לתת את הדוגמאות האלו , אבל כנראה שהפעם זו הדוגמא הנכונה.

guy_pines_261_05_bar_refaeli_i

הנה בר רפאלי, מאשימים אותה שהעלימה מיסים בסכום של שמונה מיליון משהו, לא זוכר.

האם לכל אחד שהיה מעלים מיסים היו מתיחסים כמו שמתיחסים לבר רפאלי?

ברור שלא.

אז ישאל רב שסניק מחזיר בתשובה בן אלף שרצים בני כלבים "בשביל מה שווה הדמוקרטיה?"

גם אותו צריך לפוצץ בפטיש ולזרוק לים.

הדמוקרטיה טובה להרבה דברים, אבל היא טובה בלהפוך את כל האנשים לשווים, כי זה לא נכון כי זה לא קיים.

אלוהים ברא ככה את העולם. האנשים לא שווים ולא יהיו שווים לעולם.

למה ? כי אין שום סיבה שזה יהיה אחרת. לעולם יש התפקיד שלו ואין לתפקיד הזה שום קשר לשיוויון או לאי שיוויון של בני אדם.

ולכן מצריים, מהבחינה הזו, היא גאונות, היא עושה את הדבר הנכון, היא עושה את הדבר שהדמוקרטיה לא עושה. היא נותנת לכל אחד את המקום שלו, את המקום שלו.

עכשיו תשמעו דבר נפלא.

לא ניסים, לא ישועות.

אמת, אמת מופלאה.

למה בת פרעה מאמצת את משה רבינו עליו השלום? זה נס? זה מלאך? זו ישועה?

לא. זאת מצריים.

נראה לכם שהיא הייתה לוקחת את יאיר נתניהו? חע חע חע.

לא , בת פרעה היא מצרית, היא חלק מהמערכת הזאת, המערכת של הפירמידה הגדולה. היא רואה את משה והיא נדהמת , תינוק נהדר, הוא גאון , הוא מוכשר, הוא צריך להיות בראש הפירמידה , זאת זכות שמוקנת לו מלידה.

אתם מבינים את הגאונות של יעקב אבינו?

הוא גם מבין את מצריים.

למצריים לא משנה מי הבן של ראובן, מי הבן של לוט ומי הבן של ארפשכד.

מצריים יודעת לאתר את הכישרון, את הגאונות כבר אצל תינוקות. בת פרעה רואה את משה, היא לא מתקשרת לעובדת סוציאלית, היא לא מזעיקה את שירותי הרווחה ולא מוסרת אותו לתחנת המשטרה.

היא פשוט רואה שזה תינוק שיש לו את התכונות הכי טובות והיא לוקחת אותו לראש הפירמידה, כי ככה מצריים עובדת. זאת השיטה וזאת שיטה מדהימה.

הלוואי שגם היום, הייתה שיטה כזו.

אם אתה זבל, אם אתה אפס , אז נותנים לך את מה שמגיע לך, נותנים לך לטאטא רחובות. אבל אם אתה גאון, אם אתה עילוי, ישר אתה מגיע ללשכת ראש הממשלה.

את מבינים עד כמה השיטה הזו הרבה יותר טובה מדמוקרטיה? אתם מבינים ששיטה כזו מייצרת רמה אדירה של הצלחה?

ברור שאתם מבינים. לא הייתם קוראים אותי אם הייתם מטומטמים.

עכשיו מה הבעיה של מצריים עם בני ישראל?

פרעה אומר את זה יפה

וְהָיָה כִּי תִקְרֶאנָה מִלְחָמָה וְנוֹסַף גַּם הוּא עַל שֹׂנְאֵינוּ וְנִלְחַם בָּנוּ וְעָלָה מִן הָאָרֶץ

כולם יודעים שאלו הפסוקים הראשונים של ספר שמות.

מה פרעה אומר? הוא אומר "ועלה מן הארץ" פרעה מודה שלבני ישראל מגיע מקום גבוה בפירמידה. אם יפעילו על בני ישראל את השיטה של מצריים, הם יטפסו מהר מאוד במעלה הפירמידה.

אז איפה הבעיה? הפירמידה היא שיטה טובה.

האם פרעה גזען? ברור שלא. הגזענות, מנוגדת לעיקרון של הפירמידה, הגזענות תדפוק. פרעה לא גזען.

פרעה נמצא על הגג של הפרמידה והוא מסתכל מסביב ומה הוא רואה? הוא רואה את האויבים של מצריים , נכון? "ונוסף גם הוא על שונאינו"

את מי הוא רואה, את השודדים והרוצחים, הוא רואה את יתרו, את לבן, את אדום, את מואב, את בלק את עוג מלך הבשן.

כל אלו לוטשים עין אל מצריים. אל השפע אל ההצלחה.

לא מעניין אותם מי ומה. הם אוכלי נבלות, הם חיות אדם. הם מחפשים טרף וכשהם מוצאים הם הורגים ואוכלים מה שהם רוצים ואת היתר הם זורקים.

הם הטומאה, הם הקליפות, ואיזה קליפות הם?

כל אלו, הקליפות של אברהם.

מבינים מה הבעיה של פרעה? עכשיו פתאום הכל ברור.

הוא שואל "אתם יודעים מי אלו בני ישראל? מי זה יעקב, יעקב הוא האחיין של לבן, הוא נגיד הבן דוד של לוט והוא האח של עשיו."

מסביב למצריים משוטטות להקות של טורפים,להקות של רוצחים ובאופן מאוד מאוד בלתי מפתיע, אלו קרובי המשפחה של בני ישראל.

זו הסיבה לגזרות פרעה. זו סיבה מוצדקת, זו סיבה נכונה.

מה ההבדל באמת, בין בני ישראל לכל אחרים. בוא נניח שבאמת ישנו הבדל. אנחנו הרי יודעים שבהרבה מקרים בני ישראל היו חולירות לא קטנים. אבל עדיין, תראו מה שכתוב.

וַתִּירֶאןָ הַמְיַלְּדֹת אֶת הָאֱלֹהִים

אלוהים.

זה העניין , אלוהים.

כבר אמרנו במאמרים קודמים שמצריים למעשה, היא חילונית. הפירמידה לא זקוקה לאלוהים. היא מסתדרת בלעדיו היא מאוזנת.

מה הרעיון של אברהם? מהו האור של אברהם? איזו השפעה יש לאברהם על התרבות על העולם?

"אחד היה אברהם."

נכון, אברהם הוא איש בודד, הוא לא זקוק לחברה, הוא לא זקוק לתרבות. הוא זקוק לדבר אחד, לאלוהים. אלוהים מעמיד בניסיונות, אלוהים מוריד אותו למצריים ואלוהים גם מעשיר אותו, הופך אותו לאיש עשיר בנכסים.

לא פשוט להיות אברהם, לא פשוט להיות תלוי באלוהים.

היה לא סיפור עם אישתו, עם המשרתת של אישתו, היה לו סיפור עם הפלישתים, עם ארבעת המלכים והוא עמד בהכל. זו המציאות של אברהם, היא לא פשוטה , היא לא פירמידה. הוא צריך את האלוהים.

הקליפות של אברהם, הם גם לא בפירמידה, הם גם עצמאיים, רק שהם לא סומכים על אלוהים, הם קניבאליים שחיים על שוד ורצח.

עכשיו אנחנו יכולים לראות שקיימים שני עימותים.

העימות הראשון הוא ברור, בין אברהם לקליפות שלו.

זה העימות הכי ברור והכי פשוט. הוא פשוט בגלל שהקליפות של אברהם, לא מסוגלות להביס את אברהם, כי ככה זנ תמיד. קליפה יכולה להביס אור, אבל לא את האור שיצר אותה.

מהו העימות השני, זהו העימות היותר מסובך. העימות בין מצריים לבני ישראל, בין הפירימידה ל"אחד היה אברהם"

שניהם אורות, שניהם שיטות אבל כשהם נימצאים ביחד, קיימת בינהם סתירה.

ברור לנו, שהאור של אברהם הוא אור יותר גבוה. למה?

לא בגלל שהוא "יהודי". הרבנים יגידו את זה, אבל הרבנים משקרים.

הוא אור גבוה יותר, כי הוא עצמאי, הוא לא צריך רבנים, הוא לא צריך מנגנון , הוא לא צריך את הפירמידה.

מהו צריך? לסבול את השטויות של אלוהים, את הניסיונות , את העקרות, את העקדה, את הירידה למצריים, את סדום ועמורה.

אור גבוה יכול להסתדר עם אור נמוך, כי הוא נמצא מעליו.

אברהם יורד ממצרים ועולה ממנה ותכלס לא קורה לו כלום.

אבל לאור הנמוך, יש בעיה עם האור הגבוה.  מהבחינה הזו האור הגבוה מזיק לאור הנמוך, הוא מערער אותו. הוא מדבר בשפה שהאור הנמוך לא מבין.

אי אפשר להגיד שהם אויבים טבעיים. לא, בשום אופן.

המצרים לא הלכו להתקיף את אברהם, או מישהו מהיורשים שלו.

ההפך, המצרים קיבלו יפה מאוד את האחים של יוסף אבל חיי הזוגיות בין האור הגבוה והאור הנמוך, אינם יכולים להתקיים במשך תקופה ארוכה, פשוט כי הם לא מדברים באותה השפה.

זה למעשה מה שאנחנו רואים כאן,

גם אם המצרים הם אור ובני ישראל הם אור, החיים המשותפים שלהם לא נמשכים הרבה זמן ויש אינטרס לשני הצדדים להפרד.

אז בפרוס עלינו ימי בין המיצרים, אני מאחל לכל קוראי האהובים, גאולה שלמה, ישועה קרובה ורווח והצלה.

נסיים את הטור הזה במעט קלאסיקה.

 

 

 

 

מחשבה אחת על “האיש מאטלנטיס

  1. כל אימת שבאתי אל אבי בשאלות פילוסופיות קשיים וטרוניות אבי נהג לומר לי:"פרעה היה מלך העולם העתיק. וזה בגלל שהוא היה חכם מכולם – וידע לומר את העצה הכי נבונה : "תִּכְבַּד הָעֲבֹדָה עַל הָאֲנָשִׁים וְיַעֲשׂוּ בָהּ וְאַל יִשְׁעוּ בְּדִבְרֵי שָׁקֶר." (שמות ה:9). – ועכשיו, כך פקד אבי, לך ותנקה את החלונות במרפסת (או משהו דומה)".

    כשיטת פירמידה, הנצרות מאפשרת לנבחרים מתוכה שמוכנים להקדיש את חייהם לעניין זה, ללכת למנזר. רק אלה יוכלו להגיע לרמות הגבוהות ביותר .

    זה היה קיים כפי שציינת – גם אצל החרדים – שהנבחרים ביותר הלכו להקדיש עצמם לישיבה. אני באמת תוהה, איך הם לא שמים לב שלמרות מאות אלפי תלמידי הישיבות לא יוצא משם לא 'החפץ חיים' אחד, ולא רב אליושיב אחד – בעוד שכשהללו צמחו מספר התלמידים בישיבות היה פרומיל ממספרם בימינו.

    מצריים שתתה מהנילוס. היא במצב של "ונָהָר יֹצֵא מֵעֵדֶן לְהַשְׁקוֹת אֶת־הַגָּן" (בראשית ב:10), שמה לא צריכים את אלוהים. היום, למרות הנילוס, מצריים זקוקה מאוד לאלוהים – כי כבר יש בה כל-כך הרבה אנשים שהנילוס לא מספיק לכולם. אפשר לצפות את פסל הבודהא הקטן ב 100 גרם זהב. אי אפשר לצפות את פסל הבודהא הענק ב 100 גרם זהב.

תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s