משה רבינו אבל בתחתונים


היה לי פוסט מאוד חשוב לכתוב.

היה.

יש דברים יותר חשובים אפילו מזה.

אם האנשים שרוצים להבין אותי, לא יבינו אותי, אני לא אתקדם לשום מקום.

אני אהיה עוד אטרקציה. תודה רבה. ראיתי כבר מה קורה לאטרקציות.

דיברנו כבר כמה פעמים על העימות החריף בין יוסף ליעקב.

וַיַּרְא יִשְׂרָאֵל, אֶת-בְּנֵי יוֹסֵף; וַיֹּאמֶר, מִי-אֵלֶּה.
 וַיֹּאמֶר יוֹסֵף, אֶל-אָבִיו, בָּנַי הֵם, אֲשֶׁר-נָתַן-לִי אֱלֹהִים בָּזֶה;

לא נכון מה שכותבים המפרשים.

יעקב לא רואה את אחאב.

אילו היה רואה את אחאב, הוא היה מאושר.

יעקב רואה מצרים, יעקב רואה אנשים שגדלו בפירמידה, אנשים שהם עבדים לפרעה במצריים.

יוסף עונה לו ככה "זוכר את האלוהים שלך? זה מה שהוא עשה, זה מה שהוא רצה. הוא רצה שנהיה כאן, הוא רצה שנהפוך לכאלו"

יש סיפור אחד בחסידות גור.

הרבי מגור הראשון, בעל חידושי הרי"ם, הוא דיבר פעם בשבת ואמר כל מיני דברים בזכותו של אחאב.

אז חסיד אחד התחיל לעשות פרצופים.

אז הרבי אומר לו "כל הסיבה שאתה כאן, זה בגלל שאתה חושב שאני ראיתי את אליהו הנביא. אתה יודע כמה פעמים אחאב ראה את אליהו הנביא?"

המדרשים אומרים "פנחס הוא אליהו". גם זה לא נכון. התנ"ך מוכן להתאבד רק כדי להסביר לנו שמשה הוא אליהו. משה רבינו לא פנחס.

אליהו שוחט את כוהני הבעל, כמו שמשה שוחט את חוטאי העגל. אליהו הולך להר סיני, אליהו נמצא במדבר ארבעים יום וארבעים לילה. אליהו הוא משה רבינו.

הוא לובש תחתונים, אבל עדיין.

גם הירדן נבקע לפני אליהו, לפני שהוא עולה לשמיים. גם מקום קבורתו לא נודע.

אז אחאב הוא בנאדם אמיתי. הוא לא מצרי. הוא לא יצור מהפירמידה.

אילו יעקב היה רואה את אחאב, הוא היה רוקד ושר, אבל לא זה מה שהוא ראה.

זה מסביר את התחינה שלו ליוסף.

אַל נָא תִקְבְּרֵנִי בְּמִצְרָיִם.

וְשָׁכַבְתִּי עִם אֲבֹתַי וּנְשָׂאתַנִי מִמִּצְרַיִם וּקְבַרְתַּנִי בִּקְבֻרָתָם

ושכבתי עם אבותיי – "אני רוצה למות"

מצריים תמיד ניצחה את האבות.

ניצחה את אברהם, ניצחה את יצחק, ניצחה את את יעקב. כל מה שנשאר לו לעשות זה למות, כי רק במוות הוא יצליח לצאת. מצריים יונקת אותו פנימה.

בפעם הראשונה שמשה רבינו פוגש את אלוהים, הוא מתחיל להתווכח איתו.

מה אלוהים אומר לו? לפי המדרש הוא אומר לו "חבל דאבדין ולא משתכחין".

כשהכוונה כאן לאבות.

למה אלוהים אומר "חבל"

איזה מין חוצפה זו? אתה אלוהים, תעשה מה שבא לך, תביא את כולם , תביא את אברהם, אתה לא יכול? אתה אלוהים.

הוא היה יכול, אבל לא היה עוזר לו, כי האבות נפלו בידי מצרים. כי מצריים יותר חזקה מהאבות. אנחנו יכולים לראות את מסביבנו. למה אנשים גרים בתל אביב? יקר, מסריח, אין חניה. אין מקומות יותר יפים?

יש . אבל תל אביב היא מצריים, תל אביב היא הפירמידה והפירמידה היא מקסימה. הפירמידה היא ההבטחה, תטפס ותגיע.

פעם חיפשתי דירה ברמת גן. התקשר אלי מישהו, מתווך ואמר לי "בוא תיראה דירה".

באתי, ראיתי, היתה פעם בית זונות ואפילו עוד לא ניקו את הזבל.

אמרתי לעצמי "אין לאנשים בושה".

אותו בנאדם, בסוף מה? התחתן עם מלכת יופי.

תטפס ותגיע, מבית זונות לבית זונות, בסוף תטפס על מלכת יופי.

לא שווה?

אומר רבי נחמן לתלמידיו, היו בקיאים ברצוא והיו בקיאים בשוב.

כל דבר שרבי נחמן אמר תמיד מבינים לא  נכון.

אנשים חושבים שמשמעות המשפט הזה הוא שלא נורא אם נופלים.

לא נכון.

משמעות המשפט "תיפול".

תראו את הבעלי תשובה, כל אחד מהם ישוע המשיח. כל אחד מהם ג'יזס פאקינג כרייסט.

2688

זה לא שהם עושים ניסים, זה לא שהם הולכים על המים, אבל איזה צלב הם סוחבים!

איזה צלב.

לומדים ולומדים, מניחים שני זוגות תפילין, רצים למקווה, בוכים שיקבלו את הילדים שלהם לאותו בית ספר עם החזרזירים של מאה שערים ואז יום בהיר אחד הם לא קמים בתפילה בנץ ואומרים "לא נורא, אצל רבי נחמן אפשר ליפול, אין יאוש".

אין יאוש?

ועוד איך שיש יאוש. לאן אתם מטפסים, יא מפגרים?

למה רבי נחמן צריך את התפילה שלכם בנץ? רבי נחמן צריך שתהיו בני אדם.

אין שום הבדל בינכם לבין האיש שמשכיר בתי זונות.

רק שהוא חכם יותר, הוא מלקק למלכת היופי ואתם מלקקים לתולדות אהרן.

שניכם מטפסים, שניכם מאמינים בפירמידה , כולכם עבדים במצריים, בבית עבדים.

אחאב הוא מלך, אחאב הוא אדם אמיתי.

אליהו הנביא אומר לאלישע לחסל את בית אחאב.

אתכם לא צריך לחסל. אתם כבר מתים. הלוואי שהייתם אחאב.

 

 

 

2 מחשבות על “משה רבינו אבל בתחתונים

  1. א-פרופו בעלי תשובה, רצ"ב תגובה ארוכה שכולה מובאה מדברי יוחנן הקדוש של הצלב (חואן דה-לה-קרוז). בספרו המופתי 'הלילה האפל של הנשמה' (המאה ה16); כותב הלה רבות על חוסר השלמות של המתחילים בדרך הרוחנית, חוסר שלמות הנובעת מ'חמדנות יתר לעונג רוחני' משום שהללו לא באמת חושקים ללכת בדרך הקשה של התיקון אלא סה"כ המירו את העונג ה"אסור" בעונג שהם חושבים שהוא "מותר". קראו את הטקסט להלן והמירו את המילים 'מתחילים' ב 'חוזרים בתשובה' ו'מדריכים רוחניים' ב 'רבנים', וקבלו טקסט הולם לימינו ולעמנו.

    : פרק שני; 1.: כל המתחילים חשים שהם להוטים ושקדנים עד מאוד בכל הקשור לדברים רוחניים ולאימוני מסירות, כאילו מצאו אוצר גדול. אף כי דברי הקדושה גורמים מעצמם לענווה, המתחילים חשים לעיתים מעין גאווה חשאית, ובה הם מלאים שביעות רצון מעצמם וממעשיהם. כך נוצרת בקרבם נטייה מסויימת, שלפעמים מעידה על יהירות, ואף על יהירות גדולה ממש, לדבר על ענייני הרוח בנוכחות אחרים, ולעיתים אף ללמד במקום ללמוד בעצמם. הם בזים בליבם לאלה שלדעתם לא ניחנו במידת המסירות שהם עצמם משתוקקים אליה."

    2. "….. אחדים מאנשים אלה מגיעים למידה כזו של רוע עד ששום דבר לא ייטב בעיניהם מלבד הם עצמם. הם יצאו נגד אחרים יבוזו להם וישמיצו אותם כשהם רואים את הקיסם שבעיני הזולת אך לא את הקורה שבעיניהם שלהם…"

    3. לעיתים כאשר מדריכיהם הרוחניים – אינם רואים בעין יפה את דרכם הרוחנית ואת אופן התנהגותם, אנשים אלה סבורים כי איש אינו מבין אותם. עוד הם סבורים כי העובדה שמדריכיהם אינם אומרים אמן על כל אשר הם עושים, מעידה על כך שהמדריכים אינם רוחניים די הצורך. על-כן הם מנסים למצוא מדריכים אחרים שיהיו יותר לטעמם; כי ככלל, הם משתוקקים לדבר על ענייני הרוח רק באזני אלה אשר ישבחו את מעשיהם. הם בורחים כמו מפני המוות ממש מאלה המשתדלים להשיבם אל דרך המלך, ולעיתים מדברים בהם סרה מתוך טינה.כיוון שכך סביר שישיגו מעט מאוד. לעיתים הם להוטים לכך שהאחרים יעמדו על מידת הרוחניות והמסירות שלהם, שעליה הם מעידים בתנועות, אנחות ומחוות דומות. במקרים מסויימים הם נוטים למעשים מוזרים בדרך כלל בפרהסיה ולא בצנעת הפרט, והשטן מסייע להם בכך. הם שואבים הנאה רבה מתשומת הלב שהדבר מביא וחומדים זאת שוב ושוב…":

תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s