העובד המצטיין


לפעמים אני ממש מדהים את עצמי.

הרי אני בשביתה והשביתה מוצדקת וחוץ מזה שהיא מוצדקת, היא גם עובדת, פעם אחרונה עבדה יופי ואם אני מפר את השביתה של עצמי, אף אחד לא מבטיח לי שאני אקבל משהו וסביר להניח שאני לא אקבל כלום.

אבל עלה משהו מאוד חשוב ואני חייב לספר לכם.

יש מקום באוקראינה שנקרא שפולה.

הוא יושב על הדרך בין אומן לצ'רקסי, זתומרת בדרך בין אומן לדנייפר, במרחק בערך שעתיים מאומן.

18501238

אסור להכנס לשם.

אוקיי?

ישב שם המתנגד הגדול של רבי נחמן. זו הסיבה. קראו לו הסבא משפולי ולא נשאר ממנו הרבה , חוץ מסיפורים שמספרים החבדניקים.

לא יודע למה, בטח כדי לעצבן את חסידי ברסלב, אבל אין כבר חסידי ברסלב, אז הם סתם עושים רוח.

הסיפור התחיל באפריל, אז הייתי באומן בפעם האחרונה. אולי כבר סיפרתי את זה כאן.

יצאתי מהמקווה היה שם איזה בעל תשובה אידיוט שסיפר לאחד מחזרזירי הקנואים שהוא מצא אצל הרמחחחל או אצל החחידא שאין מחלוקת בין צדיקים ולכן הוא נסע לשפולה והשתטח על הקבר .

אז אחר כך פגשתע אותי בציון והוא אמר לי לבוא איתו ואני אמרתי לו שכזה דבר לא עושים בלי לשאול מישהו וכמובן שלא נסעתי.

אז עבר הרבה זמן עד שהצלחתי לשאול את הרב ברנר והוא היה ממש מבולבל , והוא אמר לי "טוב , יש גם יהודים שמחללים שבת"

אז תעזבו אתכם משטויות

אפשר לחלל שבת ולאכול חזיר ולהתחתן עם רוסיות, שזה בדיוק מה שאני מתכוון לעשות ברגע שאני אצליח לסיים עם הגירושים שלי , אבל אל תיסעו לשפולה.

russian-singles-dating

 

יבטיחו לכם, יגידו לכם, יסבירו לכם, אל תקשיבו.

יש אגדה כזו בברסלב.

לפי שרבי נחמן נסע לארץ ישראל הוא היה באיזה מקום וגם הסבר משפולה היה שם , והסבא משפולה ניגש לרבי נחמן ולקח את היד של רבי נחמן והכניס אותה לפה של עצמו.

ואז הסבא משפולה אמר לרבי נחמן "למה אתה חושב שאני מסוכן? אין לי אף שן בפה"

אז אני אגיד לכם מה, אני לא יודע מה מצב השיניים של הסבא הזה, אני יודע טוב מאוד מה מצב השיניים של רבי נחמן , ומצב השיניים שלו מצויין והוא יודע לנשוך טוב מאוד.

אוקיי?

אל תסעו לשפולה.

אפשר להשתמש בכביש לצ'רקסי, הוא עוקף את העיר מצפון.

תיסעו ישר ואל תעצרו.

צ'רקסי עיר נחמדה, היא יושבת על הדנייפר, קל מאוד להגיע ממנה לקייב ולדניפרו והכל בסדר.

אבל אל תעצרו בשפולה, אל תיכנסו אליה.

לא כדאי.

אוקיי?

עכשיו אני עובד מצטיין, שברתי את השביתה כדי להציל כמה נשמות ואני חוזר לשבות כדי לנסות להציל את עצמי.

 

מחוייב המציאות.

היינו פה.

 


8 מחשבות על “העובד המצטיין

    1. תמיד הרעיון שישנם שני בנים,
      הבן שנראה מתאים להיות היורש והבן שהוא היורש האמיתי.
      הסבא משפולי הוקדש על ידי הבעש"ט עצמו כשהיה תינוק.
      לכן הוא היה אמור להמשיך ואילו רבי נחמן , נולד בכלל אחרי הבעש"ט וכשהיה צעיר הוא העמיד פני משוגע, לכן שלחו אותו הרחק הרחק מהמשפחה המיוחסת שלו.
      אבל זה באמת העניין, שהכוח של רבי נחמן, הוא לתקן גם את הבעל שם טוב, ולכן הסבא משפולי שהוא הממשיך של הבעש"ט והוקדש על ידו, הוא האוייב הרוחני של רבי נחמן.

        1. הוא לא טעה. הוא הוריד משהו והדבר הזה כשהגיע לידי ממשות, התחלק לאורות ולקליפות.
          ככה זה תמיד כשמורידים משהו.
          אז נוצרה הפרדה כשאת האורות מייצג רבי נחמן ואת הקליפות מייצג השני.

          זה לא שהבעש"ט טעה. הוא עשה את הכי טוב שיכל ונוצרו קליפות כי תמיד נוצרות.

          אז אנחנו רואים מסביב לבעל שם טוב עוד ועוד קליפות שנוצרות לאורך כל ההסטוריה.
          זה לא מוריד מערך הבעל שם טוב, אלא מעלה . ככל שהאורות גדולים יותר, ככה הם יוצרים יותר קליפות.

          ורבי נחמן מה הוא עושה? הוא נותן את התיקון לקליפות של הבעל שם טוב.

          ככה שהקליפות שנוצרו על ידי האורות של הבעל שם טוב כמו כל החסידויות הגדולות, חסידות בעלז וגור וויזיניץ וכל אלו. התיקון שלהם בברסלב.

          וכמובן שגם מהאורות של רבי נחמן נוצרו קליפות, שהן יותר קשות ויותר גרועות מהקליפות של הבעל שם טוב.

          אבל רבי נחמן הבין את העיקרון הזה ואמר דבר חשוב. הוא אמר שבתוך התורה שלו, ישנו גם הפיתרון לקליפות שנוצרו מהאור שלו.

            1. וזה מה שהיינו עושים אלמלא היינו בשביתה.
              מה שכן ישנו הבדל שחשוב לציין אותו בין הבעל שם לרבי נחמן.
              רבי נחמן דאג שלא יהיו לו יורשים.
              הבעל שם טוב לא ואולי זו הטעות.
              אנחנו כן רואים שבמשך הרבה שנים, היורשים של הבעל עשו דברים גדולים, אבל בסופו של דבר הטעיות הצטברו והחסידות קברה את עצמה, או שהפכה לבית גידול לקונספציות אחרות לגמרי.
              אצל רבי נחמן זה לא ככה.
              בגלל העדר יורשים קל לראות את הקליפה על רקע האור. עשינו את זה כאן הרבה.
              כתבתי במקום אחר שהחסידות שרדה בערך שישים שנה. היא נדדה ממערב אוקראינה למזרח אוקראינה, עד שנקברה בהדיטש. צריך להיות שם כדי להבין מה הבעל שם טוב ניסה להשיג.
              בברסלב המסע הפוך. מהמזרח למערב. גם כאן אפשר ללמוד הרבה. האנרגיה של הבעל שם טוב מאוד סטטית. מז'יבוז' והאדיטש לא כל כך שונות. שתיהן כפרים נעימים וציוריים.
              רבי נחמן מתחיל בהוסיטין, שהוא כפר זעיר ליד אגם ומסיים באומן שהייתה מרכז מסחרי שוקק. זה אומר הרבה מאוד.

תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s