כאן ובעיקר כאן


אני רוצה לשאול שאלה

רגע, מה עם השלט?

 

R blog
אז רציתי לשאול שאלה ברצינות, יש איזה מקום בעולם שבאמת מלמדים את תורת ברסלב?
מלמדים, אני מתכוון , פותחים את הפה ומדברים על תורת רבי נחמן, על ליקוטי מוהר"ן , על רוחניות.
יש כזה מקום?
אני לא מכיר.
אני לא אומר שלא יודעים, יש כמה תלמידי חכמים וכמה פרופסורים שיודעים ברסלב שמכירים את ברסלב , מומחים הרבה יותר ממני.
אבל רבנים כאלו לא באמת יכולים ללמד את תורת ברסלב, כי הם לא יכולים להתחיל ולתקוף את המפורסמים ואת כל השחיתויות ואת האדמורים ואת כל השקרים שלהם.

אז הם לא באמת יכולים ללמד ברסלב.

ואל תגידו לי בת עין.


שום דבר טוב לא יצא מבת עין.
כל מה שמלמדים את האנשים שם זה איך להתנתק מהמציאות ומה זה עוזר?
זה לא עוזר בכלום.
המציאות עדיין פה.

טוב יאללה, ליקוטי מוהר"ן.
יש תורה תורה יפה , תורה כה'
איך קוראים לה?

אַחֲוֵי לָן מָנָא דְּלָא שָׁוְיָא לְחַבָּלָא

אין לכם מושג במה מדובר, נכון?
אני אחסוך לכם .
הפירוש של זה "מה לא שווה את המאמץ?"
חשבתם שתתקלו בתורה בליקוטי מוהר"ן שזה השם שלה?
ומה הוא אומר שם, רבינו?
קודם כל הוא אומר שיש אנשים ששווים פחות ויש אנשים ששווים יותר

וְדַע שֶׁאֵין שְׁנֵי בְּנֵי אָדָם שָׁוִין זֶה לָזֶה
כִּי כָּל הַנְּשָׁמוֹת הֵם זֶה לְמַעְלָה מִזֶּה

אחר כך הוא אומר שאכילה ושתיה יותר חשובים מתורה ותפילה

וַעֲבוֹדַת אֲכִילָה וּשְׁתִיָּה וּשְׁאָר צָרְכֵי הַגּוּף
הֵם חִיצוֹנִיּוּת
וַעֲבוֹדַת חִיצוֹנִיּוּת
הַיְנוּ אֲכִילָה וּשְׁתִיָּה
שֶׁל הָאָדָם הָעוֹמֵד בַּמַּדְרֵגָה הָעֶלְיוֹנָה
הִיא מְאִירָה וּמְשֻׁבַּחַת
יוֹתֵר, מֵעֲבוֹדוֹת פְּנִימִיּוֹת
הַיְנוּ תּוֹרָה וּתְפִילָּה

את זה ידענו.
ממבט ראשון התורה הזו נראית כמעט בנאלית, אבל השם שלה חשוב. "מה לא שווה את המאמץ, מה רבי נחמן מנסה להגיד כאן.
כדי להבין צריך לקפוץ אל הסיום

בּוּדְיָא, זֶה בְּדָיוֹת הַלֵּב
מַה שֶּׁבּוֹדֶה מִלִּבּוֹ
הַיְנוּ הַמְדַמֶּה הַנַּ"ל
הַיְנוּ בְּחִינַת שְׁרִירוּת לֵב הַנַּ"ל
כְּשֶׁזֶּה הַכּחַ הַמְדַמֶּה שֶׁבַּלֵּב
גּוֹבֵר וּמִתְפַּשֵּׁט עַל הָאָדָם
שֶׁעוֹלֶה מִמַּדְרֵגָה הַתַּחְתּוֹנָה לְמַדְרֵגָה עֶלְיוֹנָה
וְהַקְּלִפָּה הַזּאת שֶׁהִיא הַמְדַמֶּה
לָא שָׁוְיָא לְנֶגֶד עֵינֶיהָ, הַהֶפְסֵד וְחַבָּלָה
שֶׁנִּפְסֶדֶת כְּבָר מֵהָאִישׁ שֶׁהָיָה בְּמַדְרֵגָה עֶלְיוֹנָה
וְאַף עַל פִּי כֵן הִיא מִתְגַּבֶּרֶת אַחַר כָּךְ כַּנַּ"ל
וְלָא עָיֵל לְתַרְעָא
הַיְנוּ שֶׁלּא יָכוֹל הָאִישׁ לִכָּנֵס לְשַׁעַר קְדֻשָּׁה
שֶׁהִיא הַשֵּׂכֶל
מֵחֲמַת הִתְגַּבְּרוּת הַמְדַמֶּה
וְעֵצָה הַיְעוּצָה עַל זֶה
סְתִירַת הַפֶּתַח

רבי נחמן כאן עוצר ומהרהר , בעצם הוא המחשבות שלו נעות אל העתיד והוא מסתכל על העולם והיום ועונה על השאלה מה הרס את הפתח, מה הרס את הדרך.
והתשובה שלו היא "בודיא" , שזה שקרים שזה בדיות.
אבל יותר מזה, בארמית הבודיא זה שטיח, ומה התכונה של השטיח?
השטיח מסתיר את הלכלוך.

זאת הבעיה.
אני חושב בעצמי, אחרי ליקוטי מוהר"ן הכל היה צריך להיות ברור , הייתה יכולה להיות עליה רוחנית בכל העולם, אבל מה קלקל את הכל?
איך צצו כל בעלי התשובה האלו? כל הקנואים ? כל תעשיית שטיפת המוח?

בודיא. שקרים.
יאללה, מחר יהיה יום טוב יותר.
לילה טוב.

תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s