השועל והכרם


הפעם נדבר, על נושא רציני.

מתנצל מראש.

אני אתחיל בסיפור הדבילי הבא.

היה אחד, הרב פרומן. רב בתקוע, שאני לא יודע עליו יותר מדי ולא מתכוון לחוות עליו את דעתי , כיוון שאין לי דעה בעניינו. בכל אופן, היה כזה רב והוא מת.
לשבעה שלו, הגיע רב אחר, הרב שי פירון והוא, כלומר הרב פירון , שאל לשלומו של הבן של הרב פרומן.
"אני יתום ומובטל " ענה הבן.
"אני לא יכול לעזור לך בעניין שאתה יתום" אמר לו פירון "אבל לאבטלה שלך אני יכול לעזור. בוא תהיה העוזר האישי שלי."
וככה זכה הבן המובטל של הרב פרומן ע"ה, במשרה מכניסה בשווי של עשרים או שלושים אלף שקל בחודש, תלוי ממי אתה שומע את הסיפור.

עד כאן הסיפור הדבילי, שמביאים אותו בתור הוכחה ש"ישועת השם כהרף עין", וש"האמונה תמיד עוזרת" וכל השטויות האלו.
אני לא אומר שהסיפור הזה לא נכון.
להפך, אולי הוא נכון.
הוא הגיוני להפליא.
הרי הרב פרומן היה בעל רייטינג מאוד מאוד גבוה ואילו הרב פירון, הגיע לאן שהגיע בזכות הרייטינג ואנחנו מה אמרנו כאן?
כל הדברים נקראים בשפתם ובאים.
הרייטינג קורא לרייטינג ואז הסחורה מגיעה.

זה לא שיש משהו לא בסדר עם הרב פירון.

הרב פירון אדם דגול , אנחנו הצבענו בשבילו ועוד נצביע.

זה לא קשור אליו, בכלל, זה תהליך פיזיקאלי , או מטאפיזיקאלי שפועל באופן תת מודע.

כל הבעיה הסיפור הזה, היא כשמתארים אותו כניצחון האמונה, בזמן שלא מדובר כאן על שום אמונה.

הרי מהי האמונה לדעתם?

לדעתם אמונה היא סוגסטיה. היא השאה. זו למעשה מחשבה שאין לה קשר עם המציאות.

כמו אותו אדם אופטימי שמאמין שיצליח לעשות מעשה שלא עשה מעולם. אין לו הרי שום סיבה לחשוב כך, ואף על פי כן, הוא מאמין.

יש באופטימיות הזו דבר מאוד חיובי, דרך אגב.

היא גורמת לאדם להיות עירני ופעיל, כיוון שהוא סבור שהעולם מלא באפשרויות והוא יכול להצליח גם בנסיבות קשות.

האנשים הפסיימיים נוטים להתכנס בתוך עצמם ובתוך המחשבות שלהם , ובסופו של דבר הם משתתקים ומתים.

עם כל זה ,

הפירוש הרוחני לאמונה הוא פירוש אחר לגמרי מהפירוש המילוני.

אמונה היא לא אופטמיות, אמונה היא סוגסטיה , היא משהו הרבה יותר קשה.

אני אנסה להסביר לכם באמצעות הסיפור הבא.

זה עוד אחד מהסיפורים שאסף הנזיר מומון וכינס בספר "הפתח ללא שער" ואז פירש אותם, או יותר נכון, ניסה לשאוב מהם את משמעותם האמיתית.

ובכן, היקאג'יו היה מורה זן מפורסם.

לילה אחד הוא חלם חלום ובחלום שלו הוא רואה אדם אחד לבוש בבגדים משונים ועתיקים.

אותו אדם סיפר להיאקג'יו שהוא היה מורה לבודהיזם לפני יותר מאלף שנים. באותה תקופה הוא דיבר הרבה על ההארה.
אז פעם אחת שאלו אותו מה היחס בין האיש שעבר הארה לבין חוק הסיבה והסתובב והוא ענה להם, שהאיש שעבר הארה נמצא מעבר לחוק הסיבה והסתובב.
בגלל המשפט הזה, נגזר על אותו מורה לחיות שש מאות גלגלים בתור שועל.
עכשיו נגמר העונש אבל עדיין הוא לא יכול להשתחרר, עד שיקבל תשובה אמיתית לשאלה.
היקאג'יו התעורר בבוקר, כינס את תלמידיו ואמר להם שני דברים.

דבר ראשון , הוא אמר להם שלמחרת הם צריכים להתכונן להלוויה .

חוץ מזה, הוא אמר להם שחוק הסיבה והמסובב הוא למעשה, זהה לאדם שזכה להארה. הם שניהם היינו הך.

הנזירים לא התרשמו כל כך מדברי החוכמה, הם הכירו את היקאג'יו והיו רגילים שהוא מוציא מפיו מילים חסרות פשר.

הסיפור עם ההלוויה הפתיע אותם, כיוון שאיש לא היה חולה במנזר באותה תקופה ולא היו צפויות מיתות.

למחרת בבוקר הם יצאו מהמנזר יחד עם היקאג'יו והוא הוליך אותם למערה שנמצאה לא רחוק. 

במערה הם מצאו גויה של שועל זקן ולפקודתו של היקאג'יו הם ערכו לו לוויה בודהיסטית לפי כל הכללים.

מומון כתב על הסיפור הזה, שאם משפט מטומטמם אחד יכול להפוך נזיר לשועל ומשפט מטומטם שני יכול להפוך שועל לנזיר, מה יכול כבר לעלות בגורלנו, שכן אנחנו מדברים שטויות כל הזמן.

האמת שהערה של מומון במקרה הזה, נשמעת לי קצת קטנונית, כי היקאג'יו הוכיח שהוא הבין באמת מה זו אמונה.

אמונה היא להיות "מעל הטבע".

"מעל הטבע" זה הסיפור הדבילי, הסיפור הראשון על בן הרב המובטל.

זאת לא אמונה.

אמונה לא תהפוך אותך להיות הבן של הרב פרומן, אלו שטויות.

אמונה, היא כמו שאמר היקאג'יו, "היינו הך" לחיות את החיים בחיבור לאלוהות, לא להיות מעל הטבע אבל להיות קשור למעלה, להיות היינו הך.

שבת חנוכה

אתם יודעים שנוסעים לאומן בשבת חנוכה, נכון?

אני מתכוון לנסוע, בכל אופן. יש לי חיבה גדולה לחנוכה אצל הצדיק.

אולי גם כמה מכם רוצים לבוא? יהיה נחמד וזה לא יקר. תשלחו לי דואר.

פינת המדפיס

שלום לכם מדפיסים עלובי נפש.

איך עברה השבת? אכלתם קצת פיש מבאיש בטיש?

גועל נפש.

היום נדבר על משהו שהיה בחדשות של האינטרנט לפני חודשיים או שלושה, שזה האתר האינטרנטי "אשלי מדיסון".

 

אז מה זה האתר הזה? ובכן , "אשלי מדיסון" מתיימר להיות אתר בגידות. מה זה בגידות? שמעתם על "פגם הברית"? זה מסוג הדברים שאתם עושיפ פעמיים שלוש ביום. זה בסדר גמור, דרך אגב , כי ההלכה אומרת שבעינייני בריאות, הולכים לפי הרופאים, והרופאים, אומרים שפגם הברית זה דבר נורמאלי לגמרי והוא בסדר.

לי יש דעה אחרת בענין, אבל אני לא אגיד אותה פה, כי אני לא רוצה לדבר נגד ההלכה.

אז בגידות זה לא פגם הברית, אבל  זה משהו דומה לפגם הברית, רק שעושים אותו בצוותא עם אישה. אני יודע שאתם די נגעלים מהמחשבה , כי בשבילכם נשים הן טומאה ותועבה. גם בזה יש משהו, הטלבניות המגעילות של רמת בית שמש ושל בית ישראל, הן באמת מעורות שאט נפש , אבל יש נשים אחרות, אפילו חרדיות שנראות בסדר.

אז איך באמת עושים את הבגידות האלו ב"אשלי מדיסון"?

יש כאן איזה סרטון הסבר , אם אתם מתעקשים לדעת.

הענין הוא , שכמו שאמרתי, אשלי מדיסון , רק מתימר להיות אתר של "בגידות". למעשה הוא אתר של מין תמורת כסף.

מה זה מין אתם יודעים? זה כבר לא נקרא פגם הברית.

זה מה שעושים הכלה והחתן, כשהם נשארים לבד אחרי החתונה.

גם לי נראה משוגע לגמרי שמישהו מוכן לשלם על זה כסף, אבל עובדה, האתר הזה מלא בנשים שמחפשות "תומך נדיב" , זאת אומרת, הם מחפשות מישהו שבאופן קבוע ישלם להן הרבה כסף כל חודש.

נכון שזה כבר נשמע יותר ויותר מוזר? מה , אין לכם אמא בחינם שתכין לכם סנדביצ'ים, שאתם צריכים לתת כסף לאיזו אישה זרה. נכון שלאימא שלכם , יש עוד תשעה ילדים, שגם אותם היא בקושי מכירה, אבל מי מבטיח לכם שלאישה זרה, לא יהיו עוד כמה "תומכים נדיבים"?

אז זה הסוד כאן.

 

רבינו אמר "האש שלי תבער, עד ביאת המשיח".

האש שלי , רומז על "אשלי" , נכון? זה ממש דומה. אז מה שרבינו התכון , זה שהטומאה והבלבול והפגמים , כמו שאנחנו רואים במאה שערים, בבני ברק וב"אשלי מדיסון" ימשיכו להיות עד ביאת המשיח.

 

ככה זה,

לא להתיאש. שבוע טוב.

15 מחשבות על “השועל והכרם

  1. זו הבעיה, אתה נע בין מבריק לדפוק. נסה להיות כל הזמן מבריק ותפחית מהדפיקות. חבל, כמו יהלום שצריך ליטוש אבל לא ברור מי ילטש. יש לך באמת הברקות אבל הן מכוסות אמירות על אתרי בגידות ובלבולים שונים לאדם שמנסה להתחקות אחר חוט המחשבה שלך.

    • אני מעוניין להבין, גליה.
      האם את מתנגדת לפינת המדפיס?

      פינת המדפיס נועדה לאנשים דפוקים, אבל יש כאן קוראים שחושבים שהיא דווקא בסדר.

      אולי אני אעלה את הנושא להצבעה.

      • אני הייתי בעד פינת המדפיס כי הציניות שלך שם הרגה אותי מצחוק אבל זה קצת מוקצן ופוגעני,חוצמזה אני לא מבין גדול בחרדים אבל נראה לי שמכיוון שכל הבלוג הוא להאדיר את צדיק האמת לא כדאי בשביל שני מדפיסים (והגזמתי בחמישים אחוז) להרחיק אחרים.ולא כלכך הבנתי את ההסבר מהי אמונה לפי היקאג'יו.מה המשמעות של ההיינו הך?

        • אני מקבל את הביקורת, אבל היה לי אינטרס נוסף כאן וזה להציג את אשלי מדיסון כאתר של מין בתשלום ולא ידעתי לאן לדחוף את זה

    • גם נריה מחזק את גליה ומן הסתם גם את עצמו.
      תשובה על היקאג'יו אני חייב לכם ולגבי פינת המדפיס , אני אחכה להכרעתו המכובדת של המומחה למדפיסים כאן, הלא הוא אויב ואן מכובדנו

      • אובי ואן-רק מי שמכיר את מטורללי בית שמש בואכה מאה שערים מבין עד כמה פינת המדפיס היא פנינה שערכה לא יסולא בפז כשושנה בין החוחים,
        אבל מכיוון שרוב המזרחוניקים לשעבר או בהווה שמסתובבים כאן בבלוג בחיפוש אחר אורות הקודש של רבינו לא מכירים את זבי החוטם של העדה הם עלולים לא להבין את כוונת המשורר
        לכן אני מציע להזכיר שוב שפינת המדפיס מיועדת לאותם אלו המדפיסים השורצים מכיכר השבת עד פאתי החומה השלישית ולא רלוונטית לשאר באי הבלוג הקדוש נערות זקנות וטף
        וחוץ מזה כמדומני שלא סיימנו את עניין האושו קונדליני…וכך לכל המתעניינים במין והמסתייגים מכך תבוא רווחה ושלום על ישראל

        למה לא באת אתמול לחתונה של יובל?היה שמייח

        • כן, כמובן.
          אובי ואן כתב דברים של טעם.
          ד"א, אובי ואן הוא גם אוצר בלום של ידע בחסידות ברסלב ואני הייתי ממנה אותו למנהל כאן, אילו רק היה טורח להרשם כמשתמש בוורדפרסס.

          אתמול הייתי במאה שערים וממה ששמעתי וראיתי, עניין המדפיסים, בבלוג הזה רק הולך וגדל.

          עם כל זה,
          ההערות נכונות.
          אסור להפוך את המרחב, הזה לזירת איגרוף , או למוקד להשתלחויות ולגידופים ולכן אני מציע למקד את פינת המדפיס בנושאים בהם דרושה העשרה לאותו ציבור

        • גם דרול ואתה מזרוחניקים לשעבר כפי הידוע לי…מצטער לשמוע שיש כאלה אנשים בברסלב השחורה.המקום ינחם אתכם.

תגובה

