כי משורש נחש יצא צפע


היי חברים וחברות, מקסימים ומקסימות.
אתם יודעים בוודאי שאני באריזות עכשיו, מתפעל את הבלוג החדש, מתכנן תוכניות וכן הלאה.
הרבה אנשים כתבו לדואל ביקשו את הכתובת של הבלוג החדש, וגם קיבלו ויש נרשמים והכל בסדר.

בסך הכל ההרגשה הכללית שלי היא הקלה. קשה היה לי לפעול תחת ענן, קשה היה לי לפעול תחת לחצים ואיומים מכל מיני מטומטמים ומנוולים, אבל המשכתי, המשכנו, כל זמן שזה היה רלוונטי. אלא שהעולם משתנה ואנו משתנים איתו וברסלב החופשית כבר עובדה קיימת. היא לא החזון שלי, היא כולה של רבי נחמן בן פיגא והוא הצדיק, שזורם בעורקי העולם ואין איש שמרים או מוריד את ידו בלי רשותו.

אני, צריך לעשות דברים אחרים, זה צפוי. כל אחד לפי יכולתו, כל אחד לפי צרכיו, כולנו נעים, כל אחד למקומו.
אבל סוף השנה הגיע ולפני שאני ממשיך את משמרתי במקום ובזמן אחרים, אני הייתי רוצה לדבר על מה שנעשה בשנה שעברה.
ובכן,
כמו שמסרו לי מהנהלת האתר, היו יותר מ37,000 צפיות בבלוג הזה במהלך שנת 2013.
הצטרפו עשרות מנויים, נכתבו מאות תגובות.
זה אומר שהיינו כאן, שעשינו משהו.
יותר ממאה כניסות ביום, מכל חמשת היבשות, זה לא דבר שאפשר או כדאי לזלזל בו.
 

הנה תקציר:

אולם האופרה בסידני יכול להכיל 2,700 איש. בבלוג הזה ביקרו בערך 37,000 פעמים בשנת 2013. אם הבלוג היה אולם האופרה בסידני, הוא היה מוכר את כל הכרטיסים לבערך 14 הצגות כדי שיצפו בו אותה כמות אנשים.

לחץ כאן כדי לראות את הדוח המלא.

אוקי, יופי, כל הכבוד.
יש עוד סיבה שהתכנסנו ככה היום, וזה שקיבלתי שאלה מענינת מאחד מהמנוים הותיקים. הוא בחור אמריקא והוא כתב לי כך (בהשמטת פרטים מזהים)

To my friend "Drall" I really enjoyed the free Braslev blog and am a bit sorry to see it go.Iam sort of addicted to Likutei Moharan and Breslever things in general. Nevertheless,I always feel uncomfortable because the sexual repression in Braslev is a bit too much for me to handle. Any thoughts on this matter?Obviously your previous blog was a commentary on this issue but I'd be interested in hearing how you deal with this when you're around real Breslever like R. Teichner.I

ובכן, קודם כל, אני יודע שליכלכו עלי בלי סוף, שאני תומך בפריצות, ובאוננות ובתועבה.
זה שקר וכזב.
אני מוכן לצפצף גם על הרבנים וגם על מה שהם אומרים, אבל אני בחיים לא אפנה נגד הטאו טה צ'ינג וכך נכתב שם בפרק ס'

לפיכך מונע החכם הקצנה, התנשאות והתמכרות לתאווה

קצר ומדויק.
כל התמכרות, כל תאווה, יוצרת מצב של עיוות התודעה. בגלל זה חסידות ברסלב מתנגדת לתאוות, ובגלל זה הזן בודהיזם עושה את אותו הדבר.
עיסוק לא בריא במין ובמיניות, הוא לא סתם תאוה, הוא יותר גרוע, תראו מה רבינו כותב על זה בתורה רנ"ג

יֵשׁ אֵשׁ בָּאָדָם מִתְּחִלַּת הַתּוֹלָדָה שֶׁמֵּהָאֵשׁ הַזֶּה בּוֹעֲרִין בְּאָדָם כָּל הַתַּבְעֵרוֹת שֶׁל כָּל הַתַּאֲווֹת וְגַם כָּל הָאֲכִילָה וּשְׁתִיָּה שֶׁנּוֹתְנִין לְהַגּוּף הָאֵשׁ הַזֶּה הוּא מְכַלֶּה וְשׂוֹרֵף הַכּל וְעַל יְדֵי מִעוּט שֵׁנָה, הָאֵשׁ הַזֶּה נֶחֱלָשׁ וְאֵין לוֹ כּחַ לִבְער אַך שֶׁ מַּזִּיק לְהַמּחַ מִעוּט שֵׁנָה וְכֵן רִבּוּי שֵׁנָה כְּשֶׁהָאָדָם מַכְרִיחַ עַצְמוֹ לִישׁן הַרְבֵּה גַּם זֶה מַחֲלִישׁ וּמְמַעֵט הָאֵשׁ הַנַּ"ל וְגַם זֶה מַזִּיק לְהַמּחַ רַק כְּשֶׁאָדָם יָשֵׁן בְּמִדָּה כָּרָאוּי אֲזַי תַּאֲוַת הַמִּשְׁגָּל בְּתָקְפָּהּ וְכחָהּ כִּי לא נֶחֱלָשׁ הָאֵשׁ הַנַּ"ל

זו כמובן אינפורמציה מאוד בסיסית, שאנחנו מכירים מלימודי המדיטציה.
מה שאנחנו יודעים חוץ מזה, זה שאותה אש עליה רבינו מדבר, אותה אנרגיה שהוא מכנה "אש" היא אנרגיה שהיא מינית רק בצורתה הבסיסית ויש לנו דרכים לתעל אותה ולהפוך אותה לכלי להרחבת התודעה.
כך שבאותה התמכרות לתאות, במיוחד לתאוות מיניות, קיימת טעות, של שימוש באנרגיה בצורה מסולפת ואנחנו נגד זה. תמיד היינו. זהו היסוד של הזן בודהיזם, זוהי משנתם של מורינו הגדולים אושו, גורודייף וכן הלאה.
מי בעד התמכרות לתאוות?
מי שנגדנו, מי שנגד הבלוג הזה ורבני הזבל שמכנים את עצמם ברסלבים, כי באמצעות ההתמכרות לתאות, הם יוצרים אצל המאינים הסתומים רגשות אשם שהופכים אותם לנשלטים.
עכשיו אני אספר סיפור אמיתי, שקרה בערך לפני שנה.
היה רב ברסלבי גדול שאני מכיר ואני לא יכול לכתוב את השם שלו כאן, כי אנחנו עדין בהסכם עם העדה החרדית, שלא יתפרסמו כאן ציטוטים מהרבנים "שלהם".
לרב הזה, הגיעו הרבה בחורים צעירים, תלמידי ישיבות והתחננו בפניו, שיעזור להם להתגבר על זרמי ההורמונים, שמוציאים אותם מצלילות דעתם ומפילים אותם ליאוש ודיכאון.
ברור שהרב ההוא, שהוא אדם חביב ביותר, ניסה לחזק אותם וניסה לעודד אותם כמיטב יכולתו, ואני לא אומר שהוא לגמרי לא הצליח. הניסיונות שלו בודאי סייעו במשהו, אבל הוא לא הכיר את השיטות של פונה.
בפונה יש שיטות שיגרמו לסטרייט צעיר ובריא להכנס לג'קוזי עם ברוקלין דקר ולחשוב רק על התאמת הצבעים בסלט הפירות שאכל בארוחת הבוקר של שלשום.
זה לא בדיוק ככה, כי למין יש גם היבטים פסיכולוגיים ולא רק ביולוגיים, אבל בגיל צעיר, יותר משלושת רבעי הבעיות הן הורמונליות ובהן אנחנו יודעים לטפל, לא רע.
אז באתי אל הרב, מתוך רצון אמיתי לעזור לו להפטר מכל הבכיינים האלו ואמרתי לו שאני יכול לסייע, באמצעות כמה שיטות שלמדתי בהודו.
אמרתי לו שישלח אלי את האנשים ואני כבר אסדר אותם.
הוא חשב שזה רעיון נפלא, כי באמת עשו לו את המות והוא שלח אותי לאחד מהעוזרים שלו, שכיהן על תקן של עובדת סוציאלית לכל הדפוקים והשבורים.
העוזר שמע על מה מדובר וכמובן התנגד.
הוא אמר שבחורים שנמצאים בישיבות, אסור לקבל שום דבר , אלא מהרבנים שלהם.
לכן הוא הציע לי ללמד את השיטות שלי, רק לנשים.
לא היה לי כוח להתעסק איתו ובטח לא להתעסק עם הנשים שלו, שאני באמת לא יודע אילו בעיות היו להן, אז חזרתי לרב ועדכנתי אותו.
הרב אמר, שהעוזר מבלבל במוח, לא במילים האלו, כי הוא אדם טוב ממני בהרבה, אבל הטיעון של הרב היה, שאילו תלמידי הישיבות, היו יכולים לקבל את הכל בישיבה, הם לא היו מגיעים עד אליו כדי להכנס לו לורידים.
אבל לא יצא מזה כלום, כי הרב אמר שצריך לקבל אישור מאיזה בד"ץ והבד"ץ לא היה איתו בקשר ולי היו דברים אחרים להתעסק איתם וכנראה שגם לו היו.
אז בקיצור,
אני נגד הדחקה מינית.
ברסלב גם כן נגד הדחקה מינית, כי זו מלחמה נגד עצמך ובמלחמה הזו יש הרוגים.
האנרגיה המינית צריכה לזרום למעלה, לשנות צורה, לפתח את האדם ולתת לו כלים להתעלות.

מי שמבין את זה, לא ידבר על יצר הרע ולא על פגם הברית ולא על שמירת עינים.
הוא ידבר על מדרגות.
כמו בהגדה של פסח,
השתה עבדי , בשנה הבאה בני חורין.
ועד השנה הבאה יש בסך הכל עוד שעה וחצי.
אז תחזיקו מעמד.
דלתות נפתחות.

7 מחשבות על “כי משורש נחש יצא צפע

  1. מעניין, אם אהיה יותר פרקטי, אז נניח שמתקיף אותי הרהור, איך אני מתמודד? האם זה בעצם במקום שורשי כל שהוא באישיות שלי, ובאופן שבו אני מתנהל ובגלל זה יש לי הרהור? יכול להיות ששאלתי לא ברורה, אשמח לקבל הרחבה או הכוונה וכמובן דרך הבלוג החדש שלך (ובהצלחה 🙂

תגובה

