באמת שאני לא יודע


לא מבין דבר אחד.

אתה לא רוצים לבוא לאומן? כי אף אחד לא פנה אלי עד עכשיו במייל.
אם אתם לא רוצים לנסוע, בסדר.
אני מדבר בעיקר לבנות כאן.
כן, אחותי היקרה, בת ישראל הצנועה.
בראש השנה, לא תיסעי, נניח, אז מה תעשי בסוף? תטוסי עם איזו רבנית צווחנית מסמורטטת שתעשה לך הפרשת חלה ופידיון לישועות ותבטיח לך ניסים ונפלאות אם רק תשימי תחבושת על הראש.
במקום זה, אפשר ללכת לשופינג, אפשר לראות חנות למעילי פרווה באלפי דולארים.
לא שווה?Candice-Swanepoel-in-Fur-Coat-1920x1080-wide-wallpapers.net

ובכן, מישהו שלח אלי את השאלות הבאות במייל.

. האם מדיטציה היא לא סוג של היפנוזה עצמית?

2. מה הקשר בין סוגסטיה לבין הכוח המדמה שזה לכאורה VISULSATION לא סוגסטיה?

3. ראיתי מחקר שעשו, ושאלו האם הטראנס ההיפנוטי תורם למצב ההיפנוטי, או שזה רק עניין של הפעלת הדמיון, ולכן סוגסטיה גם בלי טראנס עושה את העבודה, תוצאת המחקר היתה שהטראנס גורם לאדם לחוות את המציאות שהוא מדמיין, כמו את המציאות שהוא קולט דרך החושים, בעוד שהדמיון בלי הטראנס אין לו את אותה פעולה. מהו תפקיד הטראנס בהיפנוזה לדעתך?

הבחור הזה לא ממש רצה להזדהות, אז נקרא לו כאן "גדעון", שם שאני ממש אוהב.
ובכן גדעון, באמת שאני לא יודע כלום על היפנוזה.
הכוונה שלנו בבלוג הזה הוא לעסוק בתורתו של צדיק האמת, רבי נחמן בן פייגא, גם בזה, דרך אגב אני לא מבין שום דבר, אז ההגינות מחייבת כי אני אשיב כאן באותו אופן גם לשאלותיך.
נתחיל בהתחלה:

האם מדיטציה היא לא סוג של היפנוזה עצמית?

לא, משתי סיבות.
סיבה ראשונה, היא סיבה פורמאלית. לא המצאנו את המדיטציה, קיבלנו אותה מהמורים וזה מה שהמורים אמרו, "מדיטציה זה לא היפנוזה".
הסיבה האמיתית, היא טכנית.
בהיפנוזה, תמיד ישנו סובייקט ואוביקט, יש את המהפנט ויש את המהופנט. גם בהיפנוזה עצמית, הם קיימים, אתה מהפנט את עצמך, אתה עושה פעולה מסוימת על עצמך. השנים קיימים רק שהם קימים באחד.
מדיטציה היא משהו אחר לגמרי. במדיטציה אתה מנסה לפתוח את החבילה הזו של העצמיות שלך ולראות מה יש בפנים. כיוון שמדובר בחבילה מאוד גדולה, כל פעם אתה יכול לקבל חוויות אחרות. אתה לא מכוון דווקא למשהו מסוים, אלא משחרר את העטיפה מעל הצדדים החבויים של האישיות שלך.
שאלה הבאה

מה הקשר בין סוגסטיה לבין הכוח המדמה שזה לכאורה VISULSATION לא סוגסטיה?

אין שום קשר.
הכוח המדמה, הוא תכונה פנימית של השכל. הוא פועל אוטומטית, גם מבלי שתרצה.
האדם מדמין דברים כל הזמן, חלקם טובים, חלקם רעים, חלקם חסר משמעות. הוא עולה לאוטובוס ומדמיין את עצמו מתישב, הוא מתיישב ומדמיין את עצמו קם וניגש לדלת.
השאה, או סוגסטיהזה לקחת רעיון ולדמיין אותו באופן פעיל. זו פעולה של ריכוז, שהיא שונה לגמרי מה"מדמה", שהוא פעילות אוטמטית של המוח. בברסלב מדברים על בירור המדמה, שזה ענין שלישי, שפירושו כוונון של הפעולה האוטומטית, אבל הסוגסטיה הוא לא זה ולא מתקרבת לזה.
בירור המדמה, הוא דבר עצום, הוא נעוץ בשורש המחשבות, למעשה הוא יכולת שליטה על התת מודע, עד כדי הפחתתו למשהו זניח.

שאלה שלישית

. ראיתי מחקר שעשו, ושאלו האם הטראנס ההיפנוטי תורם למצב ההיפנוטי, או שזה רק עניין של הפעלת הדמיון, ולכן סוגסטיה גם בלי טראנס עושה את העבודה, תוצאת המחקר היתה שהטראנס גורם לאדם לחוות את המציאות שהוא מדמיין, כמו את המציאות שהוא קולט דרך החושים, בעוד שהדמיון בלי הטראנס אין לו את אותה פעולה. מהו תפקיד הטראנס בהיפנוזה לדעתך?

זו השאלה היחידה שיש לה איזושהי משמעות.
התודעה האנושית בנויה ממסכר מרכיבים. חלק אחד הוא הרצון, והחלק השני הוא ההכרה. מה זו הכרה? הכרה היא אותם דברים שאתה חש ורואה ושם לב אליהם. ההכרה שלך היא המציאות כפי שאתה חווה אותה. הטראנס ההיפנוטי, משתק את ההכרה, ולמעשה מאפשר לרצון לקבוע אותה. זה תפקידו וזו משמעותו.
הפעלת הדימיון, היא תוצאה או תוצר של הרצון.

אוקי?
יפה, אז לפני שניפרד הפעם, אני בחרתי בשבילכם קטע ממש מצחיק מהסרט "43". מקוה שתהנו!
שבוע טוב.


מחשבה אחת על “באמת שאני לא יודע

תגובה