שומר פתנים


אחד מהדברים שאני הכי שונא לעשות, זה להתפלל.
זה לא שאני שונא להתפלל בבית הכנסת, שחרית, מנחה וערבית.
זה דווקא קורה מדי פעם וזה סבבה. אני צריך לספר לכם על טכניקת תפילה חדשה שלמדתי מהרב שמוליק בלוי, הנכד של, שגם הוא משתתף לעיתים איתנו בשיעורי ברסלב בבית כנסת באר שבע.
התפילות שאני שונא, אלו התפילות המכוונות, כלומר להתפלל על משהו, להתפלל על מישהו וכיו"ב.
שונא את זה? למה אני שונא את זה?
אני שונא את זה בגלל שאני מאמין באלוהים ולכן, כשאני מתפלל על משהו, אני חושש שאלוהים ינפנף אותי.
ככה זה איתי, יש לי בעיה עם דחיה.
בקיצור, הייתה לי איזו בעיה ביום חמישי.
היינו צריכים להגיע לאיזה אירוע והיו בלי סוף שאלות ופקפוקים כי זו הייתה שבת שלמה במקום מרוחק ואם אתה מסתבך שם, זה כל כך לא נעים ואין הרבה מה לעשות.
אז אישתי ציוותה עלי להתפלל על זה.
אמרתי כבר שאני שונא להתפלל?
טוב, מהרגע שהיא ביקשה ואני נכנסתי לדיכאון, בגלל התפילה בעיקר, לא עברו עשרים דקות והנה, היא שוב מתקשרת להגיד שהכל נפתר והכל סודר ובאמת, שבת חלפה, שבת באה….. אני כפי א-ר-י-מ-ה.
היה נהדר.
http://www.youtube.com/watch?v=aGR6R9mvQM8‏

אז נזכרתי בנחש הקדמוני.
כן, הנחש מפרשת בראשית, מגן העדן עם חווה והתפוח (כן, זה היה תפוח)

אתם זוכרים איך אלוהים מקלל אותו ?

עַל-גְּחֹנְךָ תֵלֵךְ, וְעָפָר תֹּאכַל כָּל-יְמֵי חַיֶּיךָ. (בראשית ג' יד')

בחטיבה היה לי מורה שקראו לו גרשון רינדר, הוא היה טיפוס מאוד שנון ואני חושב שהוא זה שהציג בפני פירוש מאוד מהפכני לקללת הנחש.
מה שהוא אמר, זה שהיה צריך להבין את "ועפר תאכל" כברכה ולא כקללה, כי האדם לדוגמא וגם חיות אחרות צריכות להתאמץ מאוד כדי לאכול ואילו הנחש, לפי הקללה הזו, למעשה לא צריך להתאמץ.
הרי בכל מקום יש עפר, אוקיי?
ואם הנחש יכול לאכול עפר, אז מצבו טוב. הוא לא צריך להתאמץ, לצוד וכן הלאה. מה הקללה פה?
ההסבר הוא שהקללה של הנחש, היא גם ברכה, אבל בעצם היא קללה, כיוון שהעצמאות של הנחש, מונעת ממנו את הצורך להתפלל.
אלוהים כל כך שונא אותו, שהוא לא רוצה לשמוע ממנו יותר, הוא אומר "אני נותן לך הכל ואתה עזוב אותי" וזו קללתו האמיתית, חוסר הקשר שלו עם אלוהים.
לכן, אחרי שאישתי התקשרה שהכל בסדר, חשבתי שגם אני במדרגת הנחש, גם את התפילה שלי לא רוצים לשמוע ואם זה ככה, אז בסדר, העיקר שהכל יסתדר לי תמיד.
בעניין הזה, הייתי רוצה גם להזכיר את הסיפור על מנהיג ברסלב במאה שעברה הלוא הוא הצדיק רבי אברהם חזן, המורה של הרב בנדר ושל אחרים.
מה שסופר עליו היה, שהוא תמיד רעב ותמיד צריך לאכול והסיבה שנתנו לרעב שלו, הייתה שהברכות שלו היו חביבות מאוד על הפמליה של מעלה. פשוט נורא אהבו לשמוע אותו מברך בשמיים, אז הרעיבו אותו תמיד.
גם לי זה קורה, ד"א, אבל עם "אשר יצר".

ממניין לעניין באותו הבניין, פנו אלי כמה אנשים כדי לפרסם את המופע הזה שעושים לזכר אברהם אבוטבול. סיפרו לי שזה בשביל המשפחה והזכירו לי שכתבתי בזמנו בזכות אברהם ואפילו מישהו הזכירה מה שהרב עופר ארז אמר בהלוויה שלו , שרבי נחמן יצא במיוחד כדי לקבל את פניו.

יש לי משהו אחד להגיד בעניין.

הדרת נשים
הדרת נשים, היא בעיה ג-ד-ו-ל-ה, היא לא רק קטע, היא לא רק אופנה. היא זיהום חברתי, היא זיהום נפשי וכולנו, אני ואתם סובלים ממנו. הילדה שלי סובלת ממנו, הילדים שלכם סובלים ויסבלו. זו המגפה השחורה, זו מלכות השטן.
אנחנו לא נתמוך כאן ולא נודיע ולא נציע לאנשים להגיע למופע שבמסגרתו מתקיימת הדרת נשים וזה נכון גם לגבי המופע הזה שהיו יכולים להביא אליו את דידן דין אביב ואת רוחמה בן יוסף ולא הביאו, כי הם חולירות.
עכשיו, אני יודע שכמה נשמות טובות כאן מיד יציעו לי ללכת ולהטיף לחברים שלי במאה שערים, לברסלבים מקרלין ומסטריקוב ומתולדות אהרן ומסאטמר שיושבים איתי בבית כנסת באר שבע.
בתיאוריה, הם צודקים, יש הרבה מה לעשות בירושלים החרדית ובשלוחותיה, אבל חבר'ה, קצת פרופורציות.
נניעח שהיה לי קהל, נניח שהיו שומעים אותי, הרי הייתי צריך לבזבז שנה אקדמית מלאה, כדי להסביר להם מה לא בסדר ומה צריך לעשות ומה זה שיוויון ומה זה חופש הביטוי. אין להם מושג, אין להם שמץ.
למה לא להתחיל איפה שקל? למה לא להתחיל עם בעלי התשובה הנוצצים והמלוטשים, אלו ש"מבינים עניין", אלו עם החיוכים המתוקים והעיניים הזוהרות, בקיצור, אלו שמעלים את מופע האימים הזה מטעם "לב הדברים" ו"סדנת שקוף" ו"שדה צופים" ו"אדרבה"?
למה להתחיל דווקא בנטורי קרתא? כל כלב יבוא יומו, תשאלו את אובטבול.
מצד שני, מסתבר שלא הכל שחור, יש מקומות גם במגזר הדתי והחרדי שאנחנו רואים ייצוג הולם גם לנשים.
הנה לדוגמא בעיתון של הבר הצדיק אליעזר מלמד שליט"א, מצאתי את המודעה הזו:
בשבע
כן חברים, זו בהחלט איילת שקד המקסימה, שמפארת בפניה את העיתון. אין ספק שיש לה הרבה במה להתגאות, גם בימים אלו, ואנחנו מודים לרב מלמד שליט"א על ההזדמנות שנתן לנו, להצדיע לו, על הצגתה של איילת בעיתונו האורתודוקסי הקיצוני.
זה מביא אותנו לעוד יפהפיה יהודית מפורסמת, הלוא היא שרה אמנו הקדושה, שפרשת השבוע שלנו נקראת על שמה.

בציורים התנכיים היא בדרך כלל נראית כמו איזו ערביה עם עבאיה ופרצוף קצת מכשפתי, אבל קריאה שיטחית בתנ"ך ובמפרשים מבהירה לנו את ההפך.
שרה הייתה יפהפייה מדהימה, יפהפיה שבה חשקו שלושה מלכים.
אתם זוכרים בטח רק שניים.
פרעה מלך מצריים בפרשת "לך לך" ואבימלך מלך פלישתים בפרשת "וירא".
היה עוד אחד, גם בפרשת "לך לך" שלא מופיע במקרא אבל מופיע במדרש.
יש את הסיפור על מלחמת תשעת המלכים, שבסופה נשבה לוט. שם כתוב הפסוק "ויבוא הפליט ויגד לאברם"
רש"י מסביר שהפליט היה עוג מלך הבשן, שרצה שאברהם יצא למלחמה נגד כדרלעומר והחבר'ה ואז ימות.
בקיצור, שלשה מלכים זה אומר ששרה הייתה נראית בליגה אחרת לגמרי ממה שציירי המקרא חשבו.
למעשה היא הייתה אמורה להראות כמו משהו בסטנדרט שחורג גם מהליגה של איילת שקד, אותה פרסם הרב מלמד שליט"א ושכולנו יודעים שאין לה במה להתבייש.
אז חשבתי לעצמי, באמת, איך שרה אמנו נראתה, אז אלפיים לפני הספירה.
אולי כמו ריילי סטיל מ"פירנאה" או כמו קרן מקדוגל, או כמו מיס שוייץ המפורסמת, סוניה צ'ומיצ'בה, או אולי היא הזכירה את לינזי אלינגסון  וברברה פלווין מ"ויקטוריה סיקרט", או אפילו את קייט אפטון אחותנו.
לא יודע,
שווה לחשוב על זה,
אם תרצו, אפשר גם להצביע
שרה

יאללה, נשמע ונתבשר\, שיהיה שבוע טוב.

7 מחשבות על “שומר פתנים

  1. והיידי קלום לא טוב?

    סתם שאלה אישית ואני מתנצל מראש אם יש פגיעה חס וחלילה וכו', ואם לא תענה זה בהחלט מקובל, מילא חרדים לא בדיוק יחיו בשלום עם תמונות של בחורות (חשופות פחות או יותר או בכלל) אך מה אישתך אומרת על זה?

  2. טוב, זאת לא כזו שאלה אישית.
    ראיתי את ההיידי ב"פרוייקט מסלול" וצר לי לציין, שהיא טובעת במגפיים של טיירה באנקס.

    אה, בקשר לתגובה של אישתי, נו ,על זה באמת צריך להתפלל

  3. ואני דוקא חשבתי שהמלכים האלה רצו בעיקר להתעסק ולהמריא לאן שהוא עם נשמתה שכנראה היתה ממש ממש יפה. אלא שאת זה היא כמובן לא נתנה להם. אפילו לא את השֵׁדָה שבה… נניח…כפי שעשתה אסתר. לקחה מה שלקחה והסתלקה.

    יכול להיות שבגלל זה כל כך הרבה גברים פוחדים מנשים?

    בכל מקרה, היא לא היתה בלונדינית. זה בטוח. מצטערת, לא מכירה את היפיפיות בשמותיהן: נשארו רק שתיים הימנית לא נראית חכמה מספיק והשמאלית שהיא ללא ספק היפה מכולן עושה רושם שהשפה התחתונה שלה הועשרה בסיליקון.
    אני לא מצביעה לאף אחת.

    • את מתכונת לברברה פלווין.
      כן, היא מדהימה ובצדק קיבלה את הפרק הראשון ב"תיקון הכללי" שלנו שצונזר.
      בכל מקרה, בזוהר כתוב שפרעה, החזיק את הפסל של שרה אצלו במיטה.

  4. פינגבק: אסור לכתוב, אסור לקרוא | מחוייב המציאות

תגובה

