המנון לאתאיזם


בדבר אחד האתאיסטים צודקים לגמרי, האדם המציא את אלוהים.

לא שאלוהים אינו קיים. קיים מאוד.

אחד משמות האל באיסלם הוא מָאוּג'וּד , כלומר "קיים" ואין קיים כמוהו.

לא שאלוהים לא התקיים לפני האדם. התקיים בהחלט.

אבל הם צודקים לגמרי בכך שהאדם המציא את אלוהים ולא רק זה שהמציא את אלוהים, הוא ממציא את אלוהים כל הזמן מחדש.

למה אני מתכוון?

בגלל שאנחנו לא יודעים להסביר תופעות רוחניות, אנחנו בונים איזה מודל ולמודל הזה ישנה קוסמולוגיה מסוימת. מה הכוונה כאן בקוסמולוגיה? מבנה אלוהי יקומי כלשהו, שאומר לדוגמא שיש אלוהים והוא יושב על כסא הכבוד ומתחתיו ישנו בית דין של מעלה ומלאכים ושרפים וכן הלאה.

אנשים חושבים שהמודל נובע מהקוסמולוגיה, אבל ההפך הוא הנכון, הקוסמולוגיה נובעת מהמודל.

המצאנו את כל הפמליה של מעלה,כדי להסביר איזו תופעה ואם כל יום נתקל בתופעה אחרת ונמציא מודל חדש, גם תומצא קוסמולוגיה חדשה, יומצא אלוהים חדש.

זה חלק מהתהליך של השכל האנושי, כשהוא נתקל בלא נודע, הוא מפענח אותו והפענוח הזה, המשמעות שלו היא תיאולוגית. הוא מיצר מחדש את האלוהות ואת הבריאה.

תכף נחזור לזה, אבל ראשית נתייחס להצהרה הזו שהשמיע ידידנו המכובד, נריה הי"ו בפוסט האחרון שלנו.

ובכן זה מה שהוא אמר:


אני כבר זמן רב חושב על הכיוון הזה ,תמיד הרגשתי שרבי נתן לקח ברצינות תהומית את העניין של רבינו ככה שהוא אפי' מתעד את הדאחקות שלו (ואמר בלשון צחות וכדו') בצורה נורא רצינית וכל דבר הוא ברר ושאל וחפר לרבינו ושוב בדק אם מה שהוא עושה זה נכון(כמו הסיפור עם ה"דער אמיתר אמת" שהציעו למוהרנת להיות רב) ובגלל זה הוא העביר את הכל הכי קרוב למקור שיכול להיות כי הוא לא חשב מה הוא חושב ומרגיש ורוצה אלא מה רבינו .זה לא נקרא כלי משחק אלא תלמיד ולא ניצול אלא ביטול,זה עלול להראות דומה.אשריך לא ידעתי לשים את זה בכלים בודהיסטים אושואיסטים פונאיים ושאר ירקות.

אז ככה, חביבי.

בזן נהוג לומר "אוי למורה ואוי לתלמיד".

מה הרעיון? מכירים את הביטול, את הלימוד ואת היחסים בין המורה לתלמידיו אבל כל אלו לא חשובים. מה שחשוב הוא השחרור, הטראנספורמציה.

אנחנו לא לומדים כדי להיות חכמים ואנחנו לא מתקרבים אל המורה כי הוא אדם נעים, או כי הוא צדיק, או כי כיף לנו איתו. אנחנו רוצים שחרור, אנחנו רוצים הארה ומה שאני אומר בהקשר של מוהרנ"ת, זה שאני לא יודע אם הוא זכה. עכשיו תשכח את פונה ואת המזרח ואת הניו אייג' ואת הכל. אני אגיד לך מה שלימדו אותי רבותי הברסלבים ממאה שערים. הם נתנו הסבר למה קראו לספר על רבינו "חיי מוהר"ן" ולספר על רבי נתן "ימי מוהרנ"ת". ההסבר שלהם היה שלרבי נחמן היו חיים, כלומר, כל הקיום שלו היה מהות אחת מושלמת, ואילו למוהרנ"ת היו "ימים", כלומר אצלו היה יום ככה ויום ככה.

זה מה שאמרו לי במאה שערים. וזה מוכיח את הענין של ההארה. רבי נחמן מתעורר בגיל צעיר מאוד וכך עוברים עליו כל חייו, במודעות עליונה מוחלטת ואילו רבי נתן, נמצא לעיתים ברמה תודעתית מרקיעת שחקים ולפעמים הוא נמצא במצב של בלבול וחוסר אונים.
במצב הזה הודו רבני ברסלב בכל הדורות. זו הצורה שהגרעין הקשה של החסידות ראה, הבין והכיר. אפילו הרב ברלנד בשיחה לרגל ההילולה של מוהרנ"ת לפני שנתיים, כשהסתתר בצפון הארץ אמר שרבי נחמן משול לאור החמה ורבי נתן משול לאור הלבנה. החמה מטיבה תמיד זורחת ואילו הלבנה לפעמים מוארת, לפעמים חשוכה ולפעמים היא באיזה מצב ביניים.
כשיטה, אני לא חושב שחסידות ברסלב קיבלה את מציאות הארת הבודהא, כפי שאנחנו מכירים אותה בבודהיזם לזרמיו. הכפירה המודחקת הזו, אולי היא הסיבה שאתה נרתע מההסבר שלי.

אלא שזו תיאוריה ע"ג תיאוריה, מסוג השעשועים שאנחנו מרשים לעצמנו לערוך דווקא מכיוון שאנחנו באמת "יושבים בין ידידים" במובן הוירטואלי. אילו אני או אתה היינו מתמודדים עם תוצאותיה של הנבערות והחשכה, היינו דורשים מעצנו לתת תשובה יותר מעמיקה והגונה לחסרונה של ההארה הזו במסורת ברסלב.
עד כאן, בנושא הזה.

עכשיו משהו יותר חשוב.
ראיתם את השאלה הזו?

אתה דווקא כן מדבר עם בודהיסטים אם כי לא כאלה שמודעים לעצמם,
הרי אם אתה אומר שרבינו הוא מואר בודהיסטי ומשנתו היא סוג כזה או אחר של בודהיזם ממילא מי שמנסה לינוק מתורתו יונק בודהיזם עם ציציות כמו שכתבת…
נכון,לרוב העולם אי אפשר אפילו לספר את זה אבל מי שנכנס לפה הוא לא רוב העולם…צריך להמשיך להתפלל שנזכה לעיניים שרואות מעבר לקיים ומבעד למסכי ענן הערפל…
עכשיו שאלה,
הרב עופר ארז,
לטענתך הרב הוא ואני מצטט "והרב הוא אכן, אחת הנשמות הגדולות שחיות עימנו היום, רק שהוא בודהיסט. נשמה גדולה ובודהיסטית."
עכשיו כפי שאני זוכר ואני לא מוצא את זה כרגע גם כתבת שהוא עשה עבודה בודהיסטית עצומה אפילו שהוא לא מודע לכך…זאת אומרת שנשמה גדולה כמו של הרב עופר שתקיים את העצות של רבינו הקדוש תזכה למדרגות רוחניות עצומות ונשגבות גם בלי פונה ההכרחית גורודייף ההכרחי וגם הסייטולוגיה וגם גאוטמה אדוננו
על אותו משקל גם הרב ברנר לא בדיוק עבר במקומות האלה,
ממילא יוצא שאפשר להיות בוסהיסט ברסלברי מובהק גם מבלי לעבור בפונה והכל בתנאי שאתה באמת נשמה גדולה,
אם אתה נשמה קטנה אז איך בדיוק פונה תעזור,נשמות קטנות מעדיפות לעשות סמים בגואה,הלא כן?

לשאלה הזאת באמת קשה לענות, כי היא מלאה בכל מיני הנחות מוטעות וקפיצה למסקנות משונות וזו הסיבה שאני שונא ללמד פרונטאלית, כי מגיעים אנשים עם האנרגיות של הרחוב והמנטליות של תוכניות ריאלטי ומיד מראים עד כמה יש להם דעות מגובשות בנושאים רוחניים מופשטים ובסודות וברזים של עולמות עליונים ובפילוסופיות עמוקות ששניים וחצי אנשים במהלך ההיסטוריה הבינו אותם עד הסוף.


בוודאי שאני לא מדבר על אובי ואן, הבחור שאל את השאלה, הוא אדם מצויין ואהוב ונבון, אבל הוא מתחכם ובגללו אני צריך לעבוד ממש קשה, אז אני אפסיק לרחם על עצמי ואגש לענין.


בגלל שהשאלה ארוכה ומוכרבת, נלך בשיטת אושו ונעשה לה פירוק לגורמים

אתה דווקא כן מדבר עם בודהיסטים אם כי לא כאלה שמודעים לעצמם, הרי אם אתה אומר שרבינו הוא מואר בודהיסטי ומשנתו היא סוג כזה או אחר של בודהיזם ממילא מי שמנסה לינוק מתורתו יונק בודהיזם עם ציציות כמו שכתבת…

בודהיזם הוא תפיסה רוחנית מסויימת. לא מלמדים אותה בברסלב היום. נדיר מאוד שמישהו מגלה אותה ומיישם אותה בעצמו. לכן אתם לא בודהיסטים ולא למדתם בברסלב בודהיזם. מה שיכול להיות, וזה גם נדיר, שיבוא איזה בודהיסט שיחצה את הקווים ואז בפריפריה שלו הוא יהיה ברסלב, אבל בתוך תוכו, הוא ימשיך לשמור על עקרונות הבודהיזם. זה לא ממש קורה, בעיקר בגלל שבודהיסטים כאלו פנימים, הם דבר מאוד מאוד נדיר. למצוא אחד כזה שהחליט להיות ברסלבי, זה כמו למצוא מחט בערימה של שחת.

הרב עופר ארז,
לטענתך הרב הוא ואני מצטט "והרב הוא אכן, אחת הנשמות הגדולות שחיות עימנו היום, רק שהוא בודהיסט. נשמה גדולה ובודהיסטית."

זה נכון מאוד. והרב עופר הוא היוצא מן הכלל שמעיד על הכלל.
מה הופך את הרב עופר ארז לבודהיסט? העבודה הרוחנית שלו על שני הקצות. מצד אחד מוטיבציה, מצד שני התנזרות.
כשאני מדבר על התנזרות, אני לא מתכוון למצות לא תעשה ושמירת כשרות וכל הקישקושים האלו, אני מתכוון להמנעות מכל דבר שפוגע באדם מבחינה רוחנית.
איך יודעים מה זה?
צריך להרגיש.
השיטה הזאת של ההרגשה מה נכון ומה לא נכון, מאוד שנואה בברסלב של היום. גם הרב עופר ארז מתנגד לה.
למה היא שנואה? כי ככה אי אפשר להחזיר אנשים בתשובה. אם תגיד להם, שהם אמורים להרגיש מה לא טוב בשבילם, אז הם יגידו שמרגיש להם מצויין לנסוע לים ולאכול חזיר ואז לא החזרת אותם בתשובה ואוי ואבוי.
מי שמרגיש את הדברים האלו, זה תמיד הנשמות הגבהות, בדרך כלל בסגנון.
כמו שאמרתי בפוסט קודם, נשמה גבוהה בדרך כלל אינה רגועה, בגלל שהיא יותר מדי קשורה לרוחני והחומר אינו מספיק לה. מכיוון שכך, יש סיכוי שהיא תעבור איזה תהליך שיגרום לה לפתח רגישות רוחנית. זה מתאים לה, היא תימשך לפיתוח הרגישות הזו, כי היא תמצא בו תועלת. בזכות הרגישות הזאת, היא תרגיש יותר טוב.
אז האם הבודהיסטים נשמות גבוהות? האם הם רגישים?
לא יותר מכל אחד אחר, אבל הם עוקפים את הבעיה הזו בשיטה שלהם שהיא מדהימה בפשטותה, אצל הבודהיסטים הכל אסור.
הכל.
לנזיר הבודהיסטי אין משפחה, אין בית, אין רכוש, הוא לא שותה , לא מעשן, לא מקיים יחסי מין ואוכל רק מעט אוכל תפל שיחזיק אותו על הרגליים.
האם זה עובד?
תלוי מה המטרה.
אצל הבודהיסטים המטרה היא לא להשיג מדרגות רוחניות, המטרה היא להמנע מסבל ואת המטרה שלהם הם משיגים יופי.
אצל הברסלבים, אין התנזרות, חוץ מאשר אצל אנשים גדולים באמת, שמרגישים את זה, כמו הרב עופר ארז שליט"א, אבל הוא לא יעביר את המסר הלאה. פוליטיקה.
הלאה,

עכשיו כפי שאני זוכר ואני לא מוצא את זה כרגע גם כתבת שהוא עשה עבודה בודהיסטית עצומה אפילו שהוא לא מודע לכך…זאת אומרת שנשמה גדולה כמו של הרב עופר שתקיים את העצות של רבינו הקדוש תזכה למדרגות רוחניות עצומות ונשגבות גם בלי פונה ההכרחית גורודייף ההכרחי וגם הסייטולוגיה וגם גאוטמה אדוננו

כבר הסברתי למה זה לא נכון, הוא לא עשה עבודה ברסלבית, הוא עשה עבודה בודהיסטית, הוא מלמד אותה, כי לרוב האנשים היא לא תגרום להגיע ל"מדרגות", סתם היא תציל אותם מהסבל וזה לא דרכה של חסידות ברסלב.

בחסידות ברסלב, לא צריכים להנצל מהסבל. זו לא המטרה.

אמרת עוד משהו, אובי ואן?

על אותו משקל גם הרב ברנר לא בדיוק עבר במקומות האלה,

אני בטוח שלא עבר בסיינטולוגיה בכלל, אבל חוץ מזה, אני לא יכול להגדיר את השיטה שלו. הוא באובססיה. מגיל 12, נראה לי הוא רץ במעגלים מסביב לכל חסידי ברסלב הותיקים. הוא מדשדש בלילות לקברי צדיקים נשכחים בין הסלעים, הוא רעב וקפא במירון פעמים אינספור, הוא לומד ומלמד ולומד ומלמד, עד שהוא מתמוטט. כשאדם בונה כלים כאלו, הוא כמו שואב, ששואב את אלוהים.

אתה רוצה לנסות את השיטה, אובי ואן? ספק אם אבירי ג'דיי יעמדו במשימה.

אז זה הסוף?

ממילא יוצא שאפשר להיות בוסהיסט ברסלברי מובהק גם מבלי לעבור בפונה והכל בתנאי שאתה באמת נשמה גדולה,
אם אתה נשמה קטנה אז איך בדיוק פונה תעזור,נשמות קטנות מעדיפות לעשות סמים בגואה,הלא כן?

פונה הוקמה מתוך ניסיון חדש ונועז, ללכת בדרך ההפוכה. הדרך הקשה יותר. בפונה קודם כל מפתחים רגישות. כל השיטות האחרות, כולל ברסלב, כולל הבודהיזם אומרות לך "זו האמת, עכשיו תעבוד כדי להגיע אליה".
פונה אומרת "אנחנו לא אומרים לך מה האמת, אנחנו רק נלמד אותך איך לזהות אותה כשתגיע אליה."
זה הכי קשה, אין במה להאמין, אין נכון או לא נכון, אין מטרה, יש רק כניסה פנימה, רק עירנות, רק רגישות.
אני הייתי שם ואז הגעתי לאומן וראיתי.
אבל את הדבר הזה שראיתי, אין לי איך לתת לך, אובי ואן קנובי, כי אין לך עיניים לראות את הקולות האלו, אין לך ידיים לשחות שם.
אז אתה נשמה גדולה ואתה מרגיש משהו, כמו שדה מגנטי, כמו דגדוג כזה, כמו הרגשה של וודאות, אבל אין לך את הכלים, להרכיב שפה מכל הרמזים האלו, אתה מגשש באפילה.

יאללה.
נשמע ונתבשר.

 

18 מחשבות על “המנון לאתאיזם

  1. וואו,קודם כל איזה מחמאה להקרא אובי וואן,אביר ג'יידי הא?מגניב לגמרי
    נתת תשובה מנומקת ומפורטת אם כי כמו שענית לי במקרה אחר חובת ההוכחה עליך…
    אחרי ששאלתי את השאלה יצאתי לי ליער לפגוש את הקוקית והסברתי להוא מלמעלה על מה ששאלתי אותך ובכלל על כל מה שרץ פה בבלוג ומה הוא ענה לי?
    הוא ענה בדיוק מה שאתה ענית אולי בלי להתכוון,היו חסידי ברסלב בכל הדורות עד לימינו שזכו למה שהם היו צריכים לזכות בכח רבינו הקדוש,אין צורך לפרט,זה התחיל מר' נתן חבריו ותלמידיו דרך ר,אברהם ב"ר נחמן'ס וכרגע מתגלגל אצל הרב עופר והרב ברנר,(את הסבא לא נזכיר כרגע,פוליטיקה)מה משותף לכל האנשים הללו?אף אחד אבל אף אחד מהם לא השתמש במודע בשיטות עליהם אנחנו מדברים פה בבלוג,כולם ללא יוצא מן הכלל עבדו קשה מאוד,אבל הם עבדו ועידרו והישקו את הנשמה שלהם בתוך הגן עדן של הליקוטי מוהרן ליקוטי הלכות וליקוטי תפילות,הם לא שמעו על בודהה,לא ביקרו באשראם ,ולא סיפרו מעשיות זן,הם כן סיפרו סיפורי מעשיות משנים קדמוניות,והם זכו,בגדול הם זכו..לעומת זאת כמו שאמרת אנחנו לא פוגשים מסביבנו שום בודהיסט שהתקרב לברסלב על מנת להוכיח לנו שהבודהה חיונית בהתקרבות לרבינו…ואת עצמך אני לא מאמין שתציג בתור הוכחה כי אין הנחתום מעיד על עיסתו וזה גם לא כל כך צנוע
    מבחן המציאות מעמיד לנו מול הפרצוף אנשים שזכו לקבל מרבינו מה שזכו ע"י לימוד כתביו וקיום עצותיו בלי שלמדו את השפה הרוחנית שמלמדים בתורות המזרח,חובת ההוכחה עליך להציג אנשי רבינו שזכו יותר מאחרים בגלל שעברו בהודו,אם אין כאלה אז נשארנו בתיאולוגיה שזה גם כן נחמד ומענג ומדגדג את קצות חושי הדעת במקום לענג את קצה הלשון והאצבעות
    זאת התשובה שאני קיבלתי,היא לא סותרת שום דבר ממה שאתה מנסה להציג,היא רק לא מוצאת הוכחות בשטח

    • סלח לי.
      קוקיות אני מכיר, ואף אחת לא כזו מטומטמת.
      הציפור, שסיפרה לך את השטות הזו, היא לא קוקיה, אלא הדהדת, שזו מפלצת אכזרית ומרושעת, שמתחזה לקוקיה, כדי להפיל את המאזינים התמימים ברישתה.
      ההדהדת היא מין קליפת קוקיה כזו, אבל קליפה טמאה, שאינה מגינה על הקוקיה, אלא מחליפה אותה.
      ואיך פועלת ההדהדת? ההדהדת מרחפת בחלל המוח וקוראת מה שכתוב על העטיפה של האגו, מה שהיא קוראת , היא מדקלמת. אין לה איזה מקור מידע חיצוני ועם כל זה, דבריה נשמעים אמינים להפליא, כיוון שהמאזינים כבר שמעו אותם, כשהדהדו אצלם במוח.

      בכל אופן, במקרה דנן, קל מאוד לחשוף את ההדהדת, כי מה שהיא אומרת בכלל לא הגיוני.
      קודם כל,
      לפי ההגיון ההדהדי, בכלל אין צורך לא בליקוטי מוהר"ן ולא בסיפורי מעשיות ולא בשיחות ולא בשום עצות של רבינו או עבודות של רבינו. די לנו בידיעה שרבינו הצליח ומכאן נגיע למסקנה שכ"א יכול להצליח, ובלבד ש"יעבוד מספיק קשה".
      מעבר לזה, אדם בתוך עמו יושב ורואה ש"אחד היה אברהם". ישנו הרב ברנר, ישנו הרב עופר, ישנם עוד שניים או אחד במדרגה כזו, או אחרת ומסביבם יש עשרות אלפים, שרבים מהם משתדלים ומנסים מאוד וחלקם גם חזקים מאוד ועשירים ומוצלחים ואף על פי כן, אותם בודדים שבבודדים מצליחים והרבבות נכשלים.
      מציאות כזאת , הייתה גורמת לאדם הגיוני ושפוי להתייאש מיד, כי הרי למה שהוא יצליח במקום שכל כך הרבה עושים בדיוק מה שהוא עושה ונכשלים? אבל ההדהדת יודעת למכור תסריט הזוי ומגוחך כזה.
      אבל המסקנה ההגיונית היא הפוכה,
      עצם העובדה שרבבות נכשלים, מעידה על כך שהמתכון הוא מתכון לא מוצלח או לא מספיק וזה שהיו שניים או שלושה שהצליחו, למעשה, לא אומר שום דבר. אולי זה מקרה, אולי זה מזל. ההצלחה של הנדירים היא לא הוכחה לכלום.

      עד כאן לגבי הציפור שלך, הדהדת השוטים המצויה. לשווא יצאת עד ליער לחפש אותה. היא אף פעם לא מתרחקת.

      לעיניינינו , אנו שושלת.
      לפני אושו, היה אדם נוסף, שקראו לו גורודייף. הוא פעל אי שם בתחילת המאה. הוא הסביר את העניין בצורה כזו בערך.
      ישנה דרך רוחנית שנקראת דרך היוגי, באמצעות הדרך הזו מגיעים להתפתחות על ידי סבל עצום. לא גן עדן, גהנום. אחרי כל הסבל הזה, הדרך נגמרת. נתקעים. גבוה, אבל נתקעים ומשם כבר אי אפשר לזוז.

      זו הדרך המצויה והכוונה ל"מצויה" היא לא מצויה ב"חוט של חסד", אלא מצויה אצל נביאים וחוזים והוזים ומטורפים דתיים למיניהם.
      אבל ישנה דרך אחרת שגורודייף כינה, "דרכו של האדם הערמומי" וזו דרך להגיע לכל מיני מדרגות ורגישויות , לא באמצעות סבל של שנים, אלא באמצעים קלים ויעילים. אלו הדברים שהביא אושו בפונה, שום דבר אצלנו, אינו מחייב שעבוד מוחלט של החיים למשהו ועם כל זה, משיגים תוצאות.

  2. "עצם העובדה שרבבות נכשלים, מעידה על כך שהמתכון הוא מתכון לא מוצלח או לא מספיק וזה שהיו שניים או שלושה שהצליחו, למעשה, לא אומר שום דבר. אולי זה מקרה, אולי זה מזל. ההצלחה של הנדירים היא לא הוכחה לכלום."
    סליחה?עד כמה שאני מבין זה בדיוק מה שאתה מנסה לבשל פה,מתכון להצלחה של נדירים,במה אתה בדיוק שונה מהציפור שלי?עם איזה הצלחה בדיוק אתה מנסה למכור את התבשיל שלך?אתה מביא כמה דמויות של אנשים נדירים מהשושלת ומוכיח שהם העניין,,איפה הרבבות שהלכו בדרכם והצליחו?
    הרי אתה כותב שבהוראת איש לא יעדר הכוונה היא שרק הנדירים שמסוגלים להיות איש יגיעו לראש השנה ועדיף שהשאר ישארו בבית עם ההדהדת

    • מה שאני עושה כאן זה שני דברים.
      א. אני מנסה להציג נקודות בצורה ברורה ומתוקנת, כדי שאנשים ימצאו בהן תועלת, או יותר תועלת, כל אחד לפי מקומו ולפי יכולתו.
      ב. אני מנסה למצוא טעויות ולהבהיר אותן ולהסביר אותן, כדי שאנשים יתרחקו מהן ולא יחזרו עליהן.

      המסקנה שאתה הגעת אליה, היא טעות ומה שעשיתי, זה להבהיר לך שהיא טעות ואני מקווה שעשיתי את זה בצורה ברורה.
      גם כשפוסלים את התשובה המוטעית, אין זה אומר בהכרח, שמצביעים על התשובה הנכונה. זה תנאי הכרחי אבל לא תנאי מספיק.
      אבל אתה שאלת שאלה, אובי ואן, ועל השאלה שלך עניתי ואני אענה עליה שוב.
      אתה לא יכול לסמוך על גודל הנשמה שלך.

  3. שבוע וחודש טוב,בשורות ישועות ונחמות.
    מה שלומכם?
    ראשית תשואות חן חן לך על התשובות והתגובות לכל השאלות.
    לגבי החלק הראשון של פוסטך האחרון,
    נאה, הבנתי את הרעיון שלך שמוהרנ"ת לא הגיע(אולי) להארה הקבועה אלא רק בצורה של ימים.אך לא הבנתי את היחס בין זה למה שהגבתי לך בפוסט הקודם בהנחה שהיה יחס כלשהוא.

    שנית,
    לגבי התגובה לאחינו אבירנו אייבי-ארתור שיחי',מה בעצם המסר שלך או ליתר דיוק של ר' אושו שאותו אתה מביא?
    שפשוט אל תטרח בדרך להארה ולשחרור יותר מדי כי יש קיצורי דרך?

    ושלישית,
    איפה רבינו הק' צי"ע בכל הסיפור?
    הבלוג הזה בא להאדיר את צדיק האמת(שכולי מאמין מהיכרותי הוירטואלית עם שיחותיך שהתכוונת למוהר"ן בן פייגא ולא לאחר חלילה) וע"פ מה שיצא כאן שהדרכים שהוא התווה לא מתאימים בעצם כמעט לאף אחד בלי עזרה ממזרח (שמש עד מבואו וכו' ) זה לא מאדיר אותו מי יודע מה וזה סותר דברים שהוא אמר בעצמו.

    ולסיכום,בהקשר לפתיחה לפוסט זה,אני ממש אשתדל בעדינות אבל התפיסה הזאת של האלוקות ע"פ מודל שמובן ונהיר לנו כוללת את כולם,גם אותך דרול.לא שאני מבין משהו אבל נראה לי לא מובן ולא סביר שהציס"ע בא לתקן 2 אנשים שעובדים קשה ועוד כמה ערמומיים שמכירים דרכי קיצור וכל שאר המקורבים והחסידים סתם נוצה על הבגד…
    אולי רבינו נחמן בן פייגא רצה משהו אחר מהאנושות ולא את הנירוונה/הארה או כל הגדרה אחרת.
    אולי נקודת הרצון פועלת משהו פנימי ומהותי ועמוק בתיקון העולם יותר מהשגות שהושגו כלאחר יד בבורסת ההארות?אני לא יודע סתם רעיון שיצא מאיזור מקלעת השמש שלי

    לילה טוב.
    אייבי,דש חם

    • יש לי הרגשה שהנושא הזה מתבשל הרבה זמן.
      באים כל מיני אנשים, שהיה להם איזה עניין בברסלב ומתמרמרים.
      על מה הם מתמרמרים?
      על השימוש הזה בכלים מזרחיים, או פונאיים וכו' כדי להסביר את תורת ברסלב או לדבר עליה.

      למה הם מתמרמרים? כי הם לא מבינים בזה והם חשבו שהם מומחים גדולים בברסלב ובבודהיזם הם לא מבינים כלום ולא רצו להבין ועכשיו כל העניין מאיים עליהם.

      עם חייבים "בודהאיזם"- אז מה שווה כל "המומחיות" שלהם בברסלב לכאורה.

      הרי הם למדו ספרי ברסלב , אפילו אצל רבני ברסלב והם עושים ונוהגים ככה או אחרת והנה יש להם הרגשה, שהם ומעשיהם שווים פחות בגלל שהם לא "בודהיסטים" או לא עשו מדיטציה , או לא מבינים ביוגה ובאנרגיות.

      זאת בעיה, אבל הבעיה היא לא אצלי ולא אצל ברסלב ולא בבודהיזם. הבעיה היא בינם לבין האגו שלהם.

      ככה זה, במזרח ישנה מסורת של ארבעת אלפים שנה , של חיבור בין המיסטי למטיאליסטי במישור הפילוסופי ובמישור ההנדסי והרפואי והאומנותי וכן הלאה.

      במערב אין כלום.
      הפילוסופיה של אפלטון ואריסטו שאומצה על ידי הכנסיה הקתולית והרבנים בראשות הרמב"ם והיא יצרה ציוויליזציה מכאנית דואליסטית שבה כל דבר רוחני , מנותק מכל דבר גשמי.

      כך נראית הדת המערבית, כמו שכך נראית התקשורת המערבית, זו ציוויליזציה שהיא אמונה שמשותפת לרבנים של נטורי קרתא ולשחקניות הפורנו ולמפקדי הצי ולמדענים ולרופאים ולפוליטיקאים.

      כולכם ואתם בכלל זה, חושבים, שאתם שונים ומנוגדים , אבל אתם זהים ודומים ובעלי דעת אחידה.

      רבי נחמן מברסלב, היה הגדול מכולם, הוא ידע מה שידעו הבודהות, מה שידעו הסופיים וההוזים והנביאים והאנשים הכי גדולים והכי קדושים במזרח הרחוק.

      הוא ראה והוא ידע,
      אבל אין בתרבות שלכם, שום כלים כדי להביא לידיעתכם את הידע הזה.

      יש לכם רק כלים להעלות סברות , שלא ניתן להוכיח, להתווכח ולהתקוטט מי מדייק יותר בלדקלם כל מיני ספרים שאתם לא באמת מבינים.

      אז כל מה שאני עושה כאן, צריך להיות ברסלב וכל הסיבה שאני כאן זה בגלל רבי נחמן , אבל למה בשם האלוהים שאתם לא מכירים והשטן שהמצאתם כדי להלחם בו, שאני אדבר על ברסלב בכלים האלו חסרי התועלת והמשמעות ?

      רק כי זה מה שאתם רוצים ומכירים?

      למה לא לעשות את הדבר הנכון ולהשתמש בשפה רוחנית אמיתית שהשתכללה ופותחה במשך ארבעת אלפים שנה ?

      זה מה שאני עושה.

      בודהא הוא אמצעי, אושו וגורודייף ולאו צה הם כלים, הם הנייר שלי והדף שלי כדי לכתוב באינטרנט "ברסלב" כדי לכתוב "רבינו" כדי לכתוב "הגחה פרטית" כדי לצייר "אמונה".

      אז אתם כועסים, תכעסו, אבל אל תכעסו עלי, אלא על מי שלימד אתכם לאכול מרק בצ'ופסטיק.

      הוא האשם, לא אני ולא הבודהות.

      אנחנו רק עושים כמיטב יכולתנו .

      תודה.

      • דרולנו חביבנו,
        נעשה קצת סדר,שני "קודם כול"ים….
        קודם כל תודה על התגובה האחרונה
        מובן נהיר וצחיר.
        קודם כל 2: אודה ולא אבוש שאתה צודק
        לגמרי,אני בטוח שיש פחד משימוש בכלים לא מוכרים שמשאירים אותך בחוץ,גדלנו במערב פחות או יותר.היוונים ניצחו.שוב.אם הייתי מורה ברסלבי קלאסי אני בטוח שהמזרח הלא מוכר והלא מובן היה בעיני סמל הס"א.אבל אני לא,ופתוח לשמוע ואוהב מאוד לשמוע,ולא מעניין אותי ואת סבתי יצ"ו מה שלום הגבורה שלי הנכללת בחסד או מה גודל הנשמה שלי.מה אני מהרח"ו?
        אני התקרבתי לרבינו ודבוק בו רק בגלל אינטואיציה חזקה שיצרה כורח פנימי.
        חיפשתי ותמיד אחפש מה הדרך הטובה והנכונה(בשבילי).
        אני בעד שימוש בכלים כלשהם כדי להעמיק את החיבור האמיתי לצדיק.
        אבל אם אתה שואל אותי ואתה לא, רבינו מדבר בכל השפות.לאנשים יודעי שפה רוחנית במזרחית,למערביים במערבית,ולחבר'ה כמוני וכמו האביר הק' בכל שפה שרק נבין….
        אין שמץ של כעס בליבי על דבריך או עליך,רק רצון להבין ולהרגיש.ונראה לי שגם אבירנו היקר ככה.
        בכל מקרה אוהבים ונהנים מפרגנים ותומכים(ומעבירים לחברים המתאימים).
        תמיד נשמח לשבת על קפה ומאפה אולי בראש השנה כמו שכבר עלה.
        לילה טוב.שנזכה תמיד להבין ולהפנים את המסרים של הצדיק.
        רק טוב.
        נריה.

  4. ראשית ,מי כועס?שואלים שאלות מנסים להבין ולקבל תשובות,לגיטימי בבלוג ברסלב החופשית.
    שנית ,ואמשיך לצטט אותך ולשאול :

    "הוא ראה והוא ידע,
    אבל אין בתרבות שלכם, שום כלים כדי להביא לידיעתכם את הידע הזה."

    למי מתלמידיו של רבינו שאתה מכיר או שמעת עליהם היו את הכלים שאתה מדבר עליהם?

    "למה לא לעשות את הדבר הנכון ולהשתמש בשפה רוחנית אמיתית שהשתכללה ופותחה במשך ארבעת אלפים שנה ?"

    מי מתלמידיו של רבינו שאתה מכיר או שמעת עליהם עשה את הדבר הנכון והשתמש בשפה שאתה מדבר עליה?

    "הוא מנסה ליצר חסידים, שמדי פעם יזכרו בנשמה ולא יחשבו אך ורק על הבטן.
    מנסה וברוך השם, גם מצליח.
    הוא הצליח יפה עם מוהרנ"ת ורב נפתלי, הוא הצליח עם הרב ברייטער והרב אברהם חזן.
    עוד היד נטויה, אין יאוש בעולם."

    זה מה ששאלתי, איך הוא הצליח עם האנשים הללו שמעולם לא דיברו בשפה שבה אתה מדבר?

    אל תענה ,זה לא יוביל לשום מקום, תמשיך לכתוב בדיוק באותה הדרך ,זה מתוק אני אוהב את זה , נשיקות וחיבוקים 

    • ובכן אובי ואן,
      גם הטענה שלך ראויה לפוסט נפרד.
      אבל אני מרחם עליך ואני גם חייב למיכל וליניב אז אני אתמצת.

      אתה עושה גזרה שווה בין עצמך לבין קומץ פלאי מבין חסידי ברסלב במהלך כל ההיסטוריה.

      כמו שאמרו חז"ל "אין עושים גזרה שווה, אלא ממה שקיבל מרבותיו".

      לצורך העניין, אני רבך, פשוט בגלל שכאן צטטת אותי ואני אומר לך, הגזרה השווה שאתה עושה כאן, לגמרי מוטעית.

      • ואתה עושה גזירה שווה בינך לבין אף אחד
        גם לך מר דרול הנכבד אין קייס להקמת דת חדשה,
        הישנות עדיין תקינות.(מצלצל מוכר?)
        ומאות חסידי ברסלב במשך 200 שנה(עיין בימי שמואל חלק ב על הקבוצות שהיו קיימות באומן בזמן שהוא ביקר שם) התבודדו גם בלי לדעת על מדיטציה.
        אין לנו שום הוכחה שהם לא הצליחו,
        לכן לדעת על בודהיזם ועם זה להשתמש בברסלב זה נפלא ומצויין וכן, הלוואי עלי שזה היה באמתחתי. אבל לקבוע שזה הכרחי זה דמיון שדמיינת ולא מסתמך על שום דבר,לא מרבותיך הישירים ולא מרבותיך עליהם אתה קורא בספרים

        פייס איט

  5. כשאני כותב מאות חסידי ברסלב זאת לשון גוזמא ואני כולל בתוכה גם את אנ"ש דפולין שלפני המלחמה.אולי מבחינה היסטורית יותר מדוייק לכתוב עשרות מבלי להתייחס לכל מי שהתקרב לברסלב לפני מלחמת העולם השנייה ומילא את בניין ישיבת חכמי לובלין בראש השנה.
    היו חסידי ברסלב צדיקים וקדושים שהיו פזורים באוקריינה ובפולין ואומנם לא היו ר' נתן אבל איפה כתוב שרבינו מחפש רק את ר' נתן?אולי הוא שמח גם באיזה דרול קטן שמנסה לקיים את עצותיו עד היכן שידו משגת?אולי הוא שמח גם באיזה אובי ואן הקטן שהלך אל הגן?

    הילולת האר"י שמחה שתהיה לכולנו

  6. פינגבק: מאמינים בני מאמינים | מחוייב המציאות

תגובה

