לא בגלל כת השטן


כשעוד היו תקליטים, הייתה אמונה כזו, שאם מנגנים תקליט הפוך, כלומר מבפנים החוצה, מקבלים כל מיני מסרים סודיים.
בדרך כלל טענו, שהיו להקות רוק שסגדו לשטן בחשאי, ודרך הנגינה הזו בהיפוך הם היו מעבירים את השיעורים בשטניות , לכל מיני חברים של כת השטן.
זה נשמע מפגר וזה באמת מפגר, אבל האמונה הזו היתה רווחת מאוד אצל כנסיות פרימטיביות באמריקה.
אפילו עשו על זה סרט שקראו לו "תעלולים שטנים" , סתם בשביל ההשכלה הכללית.
אני מספר את זה, כי לפעמים יש שווה לקרוא אותם מהסוף להתחלה. לא בגלל כת השטן, אלא בגלל, שבסוף דוחפים, כל מיני תורות, חוכמות ומאמרים שמצד אחד, לא מעזים למחוק ומצד שני, רוצים שלא ממש יהפכו לנחלת הכלל.
אז זה מה שעשיתי בין השיעור של אברהם זגדון לשיעור של הרב ברנר, קראתי את חיי מוהר"ן מהסוף להתחלה ומה מצאתי ולא ידעתי.

אָז הָיָה מִתְלוֹצֵץ מֵאֵלּוּ הַמִּשְׁתַּדְּלִים לְקָרֵב לְהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ רַק הַפְּחוּתִים בַּמַּעֲלָה מְאד כְּגוֹן עֲנִיִּים וְאֶבְיוֹנִים וְעַמֵּי הָאֲרָצוֹת וְכַיּוֹצֵא בָּזֶה אֲנָשִׁים הַשְּׁפָלִים בַּמַּעֲלָה.
כִּי הָעִקָּר הוּא לְהִשְׁתַּדֵּל לְקָרֵב לְהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ בְּנֵי הָאָדָם הַגְּדוֹלִים בַּמַּעֲלָה שֶׁיֵּשׁ לָהֶם אֵיזֶה חֲשִׁיבוּת.
כִּי בְּנֵי אָדָם כָּאֵלּוּ קָשֶׁה לְקָרְבָם מְאד
וּכְשֶׁזּוֹכֶה לְקָרְבָם אַשְׁרֵי לוֹ.
כִּי הוּא דָּבָר גָּדוֹל מְאד כְּשֶׁמְּקָרֵב נְפָשׁוֹת גְּדוֹלוֹת לְהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ
וְאָז אֵלּוּ הַקְּטַנִּים וְהַשְּׁפָלִים בַּמַּעֲלָה נוֹפְלִים וְנִטְפָּלִים מִמֵּילָא אֵלָיו וּמִתְקָרְבִים לְהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ
כִּי מִתְבַּטְּלִים לְגַבֵּי הַגָּדוֹל מֵהֶם שֶׁנִּתְקָרֵב לְדֶרֶךְ הָאֱמֶת לְהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ.
וְשָׁאַלְתִּי אוֹתוֹ זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה מִי הוּא הַגָּדוֹל.
הֵשִׁיב בְּחִפָּזוֹן [בְּדֶרֶךְ גְּעָרָה עַל שֶׁאֲנִי שׁוֹאֵל דָּבָר פָּשׁוּט כָּזֶה] מִי שֶׁהוּא לַמְדָן יוֹתֵר חָשׁוּב יוֹתֵר, מִי שֶׁהוּא עָשִׁיר חָשׁוּב יוֹתֵר, מִי שֶׁהוּא מְיֻחָס חָשׁוּב יוֹתֵר.
וְהַמּוּבָן מִדְּבָרָיו הָיָה שֶׁכָּל מִי שֶׁיֵּשׁ לוֹ אֵיזֶה חֲשִׁיבוּת וּמַעֲלָה מִצַּד עֲשִׁירוּת אוֹ מִצַּד חָכְמָה וְיִחוּס, בְּוַדַּאי נִשְׁמָתוֹ גְּדוֹלָה וּגְבוֹהָה יוֹתֵר.

הרי זה בדיוק מה שכתבתי בזמנו וחטפתי הרבה ביקורת על הסנוביות שלי ועל אליטיזם לכאורה ועל נקודות טובות, שאני צריך לחפש אצל כל מיני שנוזלים כדי להיות ברסלב אמיתי וכל מיני כאלו. האמת היא שברסלב לא נועדה לעובדי באסטות. שיגידו לכם פשיטות ותמימות, כמה שהם רוצים.

השיטה הזו של "חוט של חסד" ושל "נחלי נצח" וכל המוטציות האחרות, לקחת את המיץ של הזבל האנושי ולהצמיד להם שטרימלים, היא לא העניין של רבי נחמן. נכון שזה עובד, רבינו אומר בדיוק כאן  וְאָז אֵלּוּ הַקְּטַנִּים וְהַשְּׁפָלִים בַּמַּעֲלָה נוֹפְלִים וְנִטְפָּלִים מִמֵּילָא.
לא שלא רוצים אותם, אבל הםתוצר לואי של עבודת ההפצה האמיתית.
בקיצור, יש סרט חדש ל"מסע בן כוכבים" ואפרופו נסיעה בין העולמות, הייתי אחרי הצהרים אצל זגדון וניסיתי לפחות לאכול כמו חזיר. כשהתארכו הצללים, מצאתי גם אני את עצמי, עובר בין העולמות ונוסע לכיון מאה שערים.
עכשיו, יש כמה אנשים שטוענים שמכוח זה שאני לומד במאה שערים, יש לי חברים בנטורי קרתא.
זה בכלל לא ככה, שונאים אותי שמה ולמה שלא ישנאו, אם אני דוחף לבלוג בנושא ברסלב תמונות של ססיליה פורטוses.
פלא שמישהו סובל אותי בכלל.
הקיצר, פעם אחת הרב לא היה ואני הגעתי, אז מישהו החליט לנצל את ההזדמנות ולהבהיר לי מה הם באמת חושבים עלי.
לכן הם שינו את סדר הלימוד וקיפצו אל התורה הארסית ביותר בליקוטי מוהר"ן, תורה מ"ג.
והנה מה התורה הזו אומרת:

דַּע כִּי הַדִּבּוּרִים שֶׁל הָרָשָׁע שֶׁהוּא בַּר דַּעַת, מוֹלִידִים נִיאוּף בְּהַשּׁוֹמֵעַ כִּי הַזִּוּוּגִים נִמְשָׁכִים מֵהַדַּעַת כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב: "וְהָאָדָם יָדַע אֶת חַוָּה אִשְׁתּוֹ" וּכְתִיב "כָּל אִשָּׁה ידַעַת אִישׁ" אַך יֵשׁ שְׁנֵי מִינֵי זִוּוּגִים הַיְנוּ זִוּוּג דִּקְדֻשָּׁה, הוּא הִתְקַשְּׁרוּת לְצַדִּיקִים, וְאֶל הַתּוֹרָה, וְאֶל הַשֵּׁם יִתְבָּרַך, זֶה נִמְשָׁך מִדַּעַת דִּקְדֻשָּׁה וְזִוּוּגִים שֶׁל עֲבֵרָה, נִמְשָׁכִים מִדַּעַת דִּקְלִפָּה וְהַדִּבּוּר הוּא הִתְגַּלּוּת הַדַּעַת כִּי אֵין יוֹדְעִים מַה שֶּׁבַּדַּעַת, אֶלָּא עַל יְדֵי הַדִּבּוּר כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב "וְלַיְלָה לְלַיְלָה יְחַוֶּה דָּעַת" 'יְחַוֶּה' מִלְּשׁוֹן דִּבּוּר שֶׁהַדִּבּוּר מְדַבֵּר מַה שֶּׁבַּדַּעַת וּכְשֶׁרָשָׁע מְדַבֵּר וּמוֹצִיא מִפִּיו הֲבָלִים מוֹלִיד אֲוִירִים אַרְסִיִּים שֶׁל נִיאוּף וְהַשּׁוֹמֵעַ מִמֶּנּוּ הַדִּבּוּרִים, וְנוֹשֵׁם נְשִׁימוֹת מַכְנִיס בְּגוּפוֹ אֵלּוּ הָאֲוִירִים

לא היה מה לקנא בי, באותה הסיטואציה, אבל בכל זאת מדובר בליקוטי מוהר"ן והתורה הזו העלתה בי שאלה קשה- איך יכול להיות רשע בר דעת?
דעת בברסלב, זה דבר גדול.
פירושה, חוכמה מוטבעת, זו הצורה בה הרמב"ם כינה את הנבואה.
אז בנאדם שהוא נביא, שבא במגע עם האלוהות, יכול להיות רשע?
בסדר, בחירה חופשית, אבל למה שאדם יבחר במשהו שהוא יודע בודאות שהוא לא טוב?
אברהם זגדון הסביר את זה בשיעור האחרון, כשדיבר על בלעם. הוא טען שמשמעות השם בלעם הייתה "בלי עם".
לפי חז"ל, בלעם היה שקול למשה, אז נכון שאנחנו אומרים "בלעם הרשע", אבל זו כבר פרספקטיבה. אילו הינו עמלקים או מצרים, מן הסתם היינו אומרים "משה הרשע".
סתם, כתוב "ומשה גדול בכל ארץ מצרים", כלומר גם המצרים הכירו בגדולתו של משה רבינו.
אז מה באמת ההבדל העקרוני בין משה לבלעם?
ההבדל הוא פוליטי.
משה רבינו הוא מנהיג. הוא לוקח אחריות על עם ישראל, הוא דואג לו ומגן עליו.
בלעם עושה מה שבא לו, הוא נביא להשכיר, הוא מתרחק מאחריות.
לכן רבינו קושר את הדעת של בלעם אל הניאוף. כמו הנואף, גם בלעם אינו מסור אינו קשור, בניגוד למשה רבינו ש"בכל ביתי נאמן הוא".
מהו ביתו של הקב"ה? כל העולם – לפחות.
משה נאמן בכולו, ואילו בלעם עושה מה שבא לו.
לכן רבינו מזהיר אותנו, להתרחק מההוללים והפרועים, מאלו שחושבים שהכביש הוא של אמא שלהם ומותר להם לחנות איפה שבא להם והם לוקחים מה שהם רוצים, כי מתחשק להם.
ברור שלאנשים כאלו אין את הדעת של בלעם,הם לא נביאים, כאילו דא.
אז קודם כל, אנחנו לא ממש יודעים מי היורשים של בלעם ואיפה הם מסתובבים. אולי יש ביננו חיים נביאי אופל ומגע עם הנביאים הללו, הקשבה להם, תרעיל אותנו במודעות הזו של הניאוף.
הבנתם? לא עד הסוף, הא.
כאן זה "מחויב המציאות",לא ערוץ הידברות. כאן שואלים שאלות קשות והשאלה שאני שואל היא "למה לא להיות נואף?"
ד"א, שימו לב, בתורה מ"ג , רבינו מתייחס לניאוף לא בצורה המקראית, כלומר עם אשת איש, אלא בצורה המודרנית, קרי יחסי מין שהגבר מקיים מחוץ למסגרת הנישואין. מענין.
מה רע בלנאוף? כאילו בסדר, אני נשוי באושר רב לדוגמא ואני גם מכוער כמו קפטן הוק ויש לי זקן מגעיל, אולי פעם תהיה לי שכנה סקסית שתעשה לי טובה, כדי להתנקם בבעלה?
התשובה שהצדיק "בכל ביתי נאמן הוא."
הצדיק מתאפיין בנאמנות וכל גילוי של חוסר נאמנות מרחיק אותנו מהצדיק.
לא משנה מאיפה זה בא. זה יכול להיות באמת חוסר נאמנות לבן הזוג או לבת הזוג, זה יכול להיות חוסר נאמנות לעבודה שלנו, לשותפים שלנו, לחברים שלנו, כל ניאוף כזה, גשמי או פסיכולוגי, יש בו משהו מבלעם.
ומה הייתה הצוואה של בלעם "תמות נפשי מות ישרים" זוכרים? בסופו של דבר הוא מקנא בנאמנים.
אבל הדבר החשוב, הוא שבאמת נבין שהנאמנות היא לא סתם מידה טובה, היא עוד דרך להשיג את שלנו, להתחבר לצדיק ולהמריא איתו מעלה.
כבד היום, נכון?
טוב, אז אחרי שהייתי בזולה אצל זגדון ושמעתי סיפורי אימה ופחד על בלעם הרשע ועל איזה מקום בכותל המערבי, שכל מי שנכנס אליו מת ואחרי שאכלתי, אבל לא מספיק ולא את הדברים שאני אוהב (שזה נקניקיות והמבורגרים,למי שחייב לדעת), אז נסעתי צפונה (לא מרשים לי ממש לספר איפה המפקדה של הזגדונים) ושם קיבלתי את הנוגדן.

אלמלא צילמתי את ההרצאה בעצמי, לא היתי מאמין שהיא התקיימה.
שיהיה לכם חודש טוב, חיים של עושר וכבוד.

 

43 מחשבות על “לא בגלל כת השטן

  1. קודם נפתח במחמאה,
    כיף לקרוא את הבלוג אני פשוט מדלג בין הפוסטים שנפתחו פה מבריאת הבלוג ונהנה לי,
    כשחושבים על זה ,אני נהנה מהתגובות לא פחות מהפוסט עצמו אם לא יותר,פשוט משעשע ומחכים לקרוא את הדיונים הן העקרים והן הפוריים,
    עכשיו למה אני כל כך נהנה?האמת היא שאני חושב שאתה לא כזה מבין גדול בתורת ברסלב יותר ממישהו אחר אבל אתה כן מבין ברוחניות וזה הולך סבבה עם ברסלב,כלומר איך אמרת באחד הפוסטים,בשביל להתעסק עם תורת ברסלב חייבם להבין במיסטיקה ונראה שצברת מספיק שעות בפונה בשביל להבין במיסטיקה….
    לאן אני חותר?פשוט מאד יש לי שאלה שאולי תנסה לענות עליה בפוסט קצרצר או ארוך..
    אתה דרול היקר לצורך העניין גדלת אי שם בקריות עם כיפה סרוגה או בלי ומשום מה משמיים ריחמו עליך וגילגלו אותך על האופנוע שלך לפונה הרחוקה לזרועותיו של אושו וכך זכית לשלב בין זן ואומנות האופנוע,לאחר שזכית להתבסם מאגדות הזן ומתורת הבודהיזם והמשכת את חייך האינטלקטואלים שבהם גם למדת להיות מהנדס מה שיאפשר לך התנהלות כלכלית שפוייה של החיים הגעת בדרך לא דרך לברסלביזם(אשרינו שזכינו)גם פה עמד לך האינסטינקט הבריא שלך ולא התפתת להפוך לפנאט חשוך ונבער מדעת אלא המשכת לשמור על השפיות הבודהיסטית ולשלב אותה עם הליקוטי מוהר"ן ומכאן תוכל להמשיך רק לרחם על כל אותם המסכנים שנמצאים אצל רבינו לומדים בספריו אבל אין להם שיג ושיח עם רוחניות או מיסטיקה או איך שלא נקרא לזה.
    עכשיו,מה יעשו השאר?או יותר נכון,מה יעשה בחור נחמד כמוני שבגיל 15 התחיל ללמוד משיבת נפש והמשיך לשאר הספרים עד שבגיל 18 זכה להתחתן עם בחירת ליבו ועכשיו בגיל 28 עם 5 ילדים מתוקים הוא עוצר וחושב,האם אני רוחני?,כנראה שלא….אז מה עושים נוסעים לפונה? כנראה שגם כן לא בכל זאת אשה,ילדים,פרנסה לא בדיוק הרקע למחפש המתחיל,לך החיים אפשרו להגיע לרבינו אחרי שפגשת את אושו ,אני פגשתי אותו בהופעות של אביב גפן בצמח כשהמקסימום שהספקתי לקרוא זה באדולינה וההוביט.
    אז אם אני ילך לשיעורים של הרב ברנר או הרב עופר ארז זה יעשה אותי רוחני?אני מתערב איתך שלא ,יש עשרות שהולכים לשיעורים האלה ולא מבינים שמץ ממה שאתה מבין כי אין להם את הכלים הרוחניים הבסיסים שלך יש והם ישארו מדובללים כל ימי חייהם
    אז מה כן לעזאזל?!למישהו בעולם הזה יש תשובה ?נגזר עלי להיות רדוד כי התקרבתי לרבינו בגיל צעיר ולא הספקתי להחכים?
    ולא שאני חושש על העולם הבא שלי או על המקושרות שלי לצדיק,לא ולא!!!התבודדתי עד היום ואמשיך להתבודד,אני סומך על רבינו ,על עצותיו ,ועל ציונו הקדוש,
    זה בדיוק ההסבר שלי למה אני נהנה מהבלוג שלך,לא בגלל הברסלביות שלך,כי אולי אני הרבה יותר מקושר ממך…ומי יודע?אלא בגלל שאתה מגיש קצת אושו עטוף ברבינו גם לאחד כמוני ששמע על הפאצה מאמא רק מרן וובר ומדורון שפר,
    בקיצור אחרי 13 שנים בברסלב כמה כיף שפגשתי אותך,למרות שבמציאות אני מדמיין לעצמי שהיית בז לזקני המדובלל לחמשת ילדי למגוריי בבית שמש ולמעמדי הכלכלי,הלא כן?
    כמה נחמד שאפשר להישאר אנונימי ברשת………….

    • מה קורה אח?
      לא אני ולא אתה ולא דרול נגדיר ונחליט מהי רוחניות כמובן וכידוע ואין זה המקום להאריך.
      רוחניות אפשר למוד ממקדשי פונה ואושו ושאר ירקות אך לא פחות ע"י העצות של רבינו כמו שכתב בתורה נ"ב לגבי ההתבודדות שיכולה להביאל לכל מעלה וביטול כל הגשמיות,מה יותר רוחני מזה?לשתוק מול הנוף בהודו וסיאם?לאו דווקא.התורה היא רוחניות ולא תופסת מקום לא גשמי ולא הגדרתי(תורה קי' ח"א) ככה שלא צריכה להיות מחוברת לפונה או לכל מקום אחר.גם ליקוטי מוהרן הוא מדריך רוחני מעשי נעלה ככה שאתה לא צריך לחשוב שאתה פחות רוחני מאדם שעשה מסע של חיפוש.המסע יכול להיות פנימי ועמוק ובלי אופנוע….רוחניות זה גם כישרון מולד וגם טעם נרכש וכמו שיש עשרות שבשיעורי הרב עופר ארז לא מבינים את המסר הרוחני(שאגב לא מחייב שהוא המסר הבלעדי) ככה גם בין המחפשים הרוחניים שמגיעים למזרח יש כאלה שגופם שם ורוחם נשארה כשהייתה.
      התם מסיפורי מעשיות התחתן מוקדם ועבד במקצוע ובסופו של עניין היה בעל תפישה רוחנית עילאה אז תן בראש סחבק עוד תהיה שר על כל השרים…(לפיד וכדו'):-).
      ודרול קבל שאפו על הבלוג,נהנים מאוד.אשמח אם תשקול לסמן בראש כל בלוג אם יש בו תמונות שחלק מהקוראים לא כ"כ בעניין שלהם.

      • אני אתייחס ברשותך, רק לנושא האחרון.
        אני לא מתכנן את התמונות. זה מה שיוצא.
        ביקשו ממני כבר לסמן וניסיתי וזה לא הסתדר, כי זה לא מתוכנן.
        נגיד, יש מצב שאני אסמן XXX בהתחלה, ואז מה? זה יחייב אותי להציג כאן פורנוגרפיה קשה?
        אז לנוכח הבקשות, מה שהוחלט על ידי המערכת זה ששומרים על רמה סבירה ומקובלת להצגה בפומבי, מה שמכונה באנגלית PG-13.
        הכללים הם פשוטים ללא עירום, ללא שפיכות דם וגם לא להציג תוכן מיני בוטה, שנועד מטיבו לעורר גירוי מיני.
        הכלל הזה דורש מהח"מ עבודה רבה, לדוגמא כשהצגתי כאן שער של פנטהאוז, נאלצתי לצנזר את רובו.

        מצד שני, אף פעם לא התחיבנו שלא לעצבן.
        לילה מקסים.

          • סתם, סתם.
            אני מתנצל על גסות הרוח.
            אנו משרתי הציבור ואנחנו נפעל לפי בקשות הציבור.
            נסמן כך:
            G – בטוח
            PG – נורמאלי
            R – למבוגרים
            X – הרצאות של הרב ארוש
            XXX – הרפתקאות הרב ברלנד בעולם האצילות.
            יום מדהים שיהיה

            • זה לא נסיון שבוצע בעבר לנוכח בקשתו של רון וובר?
              עכשיו מי בכלל מסתכל על התמונות האלה?
              גוללים עם העכבר וממשיכים לקרוא…
              אני באמת לא רואה טעם להתייחס לנושא התמונות,אני נכנס לפה כי אני קורא פה דברים שלא יכתבו בשום מקום אחר ,
              כשהראש מחפש את האמת בין המילים הוא לא פנוי לשטויות האלה,הקליפה המייללת נמשכת אחר עצבות דיכאון ומוחין דקטנות,פה שמחת האמת והתרת הספיקות שולטת ומעניין פה מדי בשביל להתעסק במה שממילא שורץ בכל פינה

              בברכת והסירותי את לב האבן מקירבכם ונתתי לכם לב בשר

              אייבי רוט

    • טוב אוסקר,
      אני אענה על קצה המזלג, יתכן שבאמת השאלה ראויה לתשובה בפוסט.
      אני חושב שזה מגוחך שמישהו רואה בי מושא לקנאה. אני אחד מהאנשים הממורמרים ביותר שאני מכיר ואני גם די מרושע, נראה לי.
      אני לא לועג לאנשים בגלל המראה שלהם או בגלל שהם עניים, גם לא בליבי. זה דבר מתועב.
      האנשים שאני מדבר עליהם, הם אנשים שאינם טובים במיוחד ואינם חכמים בכלל, אבל הם מתימרים להיות אליטה, בגלל שהם התחפשו למשהו. זה אידיוטי.

      עכשיו לגביך.
      אתה יכול להיות כמונו. זה אפשרי.
      אתה לא יכול לנסוע לפונה או למקום דומה. יש לך עבודה וילדים ומשפחה, זה ברור.
      אבל אתה יכול ללכת לסדנאות, שזו העבודה האמיתית.
      יש כל מיני מפגשים וחוגים ואתה גם יכול לקרוא כמה ספרים, כדי שתבין משהו מהתיאוריה.
      יהיה לך קשה לבוא במגע עם האנשים האלו, כי הם שונים ממך מאוד והמושגים שלהם מאוד מאוד רחוקים משלך, אבל בשורה התחתונה, הם בני אדם והם מדברים עברית. אתה תוכל להחזיק מעמד.
      קל מאוד להגיע מפונה לברסלב, כי כשיש לך כבר כלים, אתה מרגיש שבברסלב כאילו מחלקים לך אנרגיה בשפע ובזול , בזמן שבעולם האחר, אתה צריך לעבוד קשה.

      הדרך מברסלב לפונה, יכולה להראות מפחידה, כי אתה צריך לבנות כלים וזה דבר שלא עשית באופן מודע.

      אני רוצה להמליץ לך על סדנה שנקראת primal feelings שדווקא עושים אותה בארץ כמה פעמים בשנה. היא מאוד מתאימה למתחילים.
      הנה קישור.
      http://hereandnow.org.il/85/featured/
      פונה לא תראה לך הגיונית, כי הרעיון הוא לחשוף את כל מה שחונכת להסתיר.
      זו יכולה להיות מלחמה אמיתית באינסטינקים שלך, אבל זה שווה את זה. בד"כ זה גם לא יקר.

      כרגע זה מה שיש לי להגיד לך כרגע.
      תרצנ לדעת עוד משהו, אני פה.

      • האם הדרך מברסלב לפונה לא נמצאת בתוך הליקוטי מוהר"ן?
        הנעל מתאימה רק בספר של אושו?

        • 1.לא
          2. הנעל מתאימה היא עיקרון.
          תקרא "עיקרון אנרגטי". גם בפונה , אני לא יודע עד כמה יודעים ליישם אותה. זו מדרגה.
          האם היא מצויה אצל מאמיני אושו בלבד? לא, אבל אצל אושו, יש לה גם צידוק מוסרי, מה שאין לה במקומות אחרים.

      • דרול בקשר לזה שבפונה מלמדים לחשוף כל מה שחונכת להסתיר זה בדיוק הציטוט הנפלא שהבאת מ"צוהר תעשה לתיבה" לפני פוסט או פוסטיים שהדיבור -הצהר צריך להיות מכוון ממש כנגד הס"א.שהדיבור אמת יחשוף בדיוק את הקליפה."ועכשיו יש נחל נובע מקור חכמה" שבת שלום.

        • נכון מאוד.
          הרי מה זה קליפה? קליפה היא הסתרה, נכון?
          אבל צריך רמה מסויימת של עירנות כדי להוציא כזה דבר מ"ליקוטי מוהר"ן" ואני לא חושב שיש מקום שלומדים את תורת ברסלב ברמה כזו.

    • מה דעתכם על מפגש בלתי אמצעי של הדמויות שמסתובבות פה בבלוג לשיחת חברים וליבון נושאים בוערים?
      לצורך הרחקת גורמים בלא רצויים ניתן להציב בכניסה 2 מארחות חשופות חזה (אופס גלשתי)שיימנעו ממי שממילא הבלוג מעדיף שלא יסתובבו פה את הכניסה
      דרול עצמו גם יכול לחבוש איזה פאה מגניבה לצורכי הסוואה ולמניעת הטרדה ברחוב הרמת גני המהביל או בתוככי ירושלים הללויה
      מישהו בעניין?

      אייבי

            • נשמע לי קצת מפוספס להיפגש באומן,
              אולי יש פה אנשים מתוקים שלא זוכים לבוא(בכלל או במקרה השנה) אבל נשמח מאד לשמוע אותם,
              ויותר מזה יש פה הרבה קוראות חכמות ומחכימות ומדוע יגרע חלקן?
              אני מדבר בשיא הרצינות,מפגש של קוראי וקוראות הבלוג לדיון חופשי בכל נושא שיעלה ברוח הבלוג
              יש מצב???

              • אין בעיה, אוסקר, תאלתר דואר אלקטרוני, תפרסם אותו כאן. אני גם אפרסם אותו. כל מי שירצה להשתתף ישלח לך מייל.
                אתה יכול להשתמש גם בדף פייסבוק של הבלוג. יש שם גם אנשים.
                אחרי שתקבע עם האנשים, אני כמובן אשתדל להגיע.

                מה שאני מציע, זה לקיים את המפגש במקום שיש קניון וגם פארק צמודים, שאז אנשים יכולים לקנות איזה אוכל שבא להם ואז לקחת את האוכל איתם, החוצה אל הדשא. זה נראה הכי סבבא. אז יש את קניון מרום נווה בר"ג וקניון גבעתיים ואפשר גם לעשות את זה ליד קניון ארנה ולשבת בחוף הנכים בהרצליה.

  2. לשואל היקר

    מה מונע ממך להחכים עכשיו, אחרי 13 שנה בברסלב?

    הרי יש היום מיליון שיעורים וספרים וחומר באינטרנט (ה' ירחם) בכל סוג רוחניות אפשרי בתוך ומחוץ ליהדות, אתה לא מרגיש שאתה יכול למצוא משהו שמתאים לך? שמשתלב עם המקום הברסלברי שלך?

    באמת מנסה להבין, לא בקטע חינוכי או משהו…

  3. לפנות בוקר,טבילה,התבודדות,תפילה,לנסוע למשרד,עבודה,עבודה,עבודה,הביתה,ילדים,אישה,לימוד ,תפילה,ארוחת ערב,השכבות,לשמוע איך עבר היום,ללכת לישון…אולי יבוא לי איזה גורו בחלום

    אם הייתי רווק ללא עול עם גיטרה ומכחול לא היית שולח אותי ללמוד רוחניות באינטרנט,נכון?

  4. א. רווק ללא עול גם לא יכול להיות באמת רוחני, בשביל לשאת רוח צריך כלים

    ב. לדברים החשובים מוצאים זמן, לא ככה?

  5. נראה לי שאעדיף לחכות שדרול יחזור מהמקווה ולשאול אותו האם הוא היה נשוי בתקופת פונה……

    • בעיקרון לא. לא הייתי נשוי ולא היתי בשום קשר זוגי כזה או אחר.
      בודד נסעתי ובודד חזרתי וגם תוך כדי הייתי בודד. מאוד.
      חצי שנה אחרי שהתחתנתי, נסעתי עם אישתי להודו וגם ביקרנו בפונה , אבל הביקור הזה לא היה משמעותי.

  6. ועד שהוא יחזור מהטבילה אוסיף כאן שיר קטן מהירהורי ליבי,

    "אבודים בחלל,ובכלל,כבר שכחנו את הדרך לחזור,
    והנר שהאיר לי כבה ונשארתי לבוש בשחור,
    סימני שאלה,מרחפים באוויר,
    ואומרים שהכתובת הייתה רשומה על הקיר,
    המדבר שוב קורא לי ,לעזוב את העיר,
    זה ילדי שתופס בי,שלא ארחף באוויר"

    בכל זאת,המיתרים של הגיטרה עוד לא החלידו…….וכוחו של ניגון לספר סיפורה של הנשמה

  7. יישר כח על הרשומות, פעם הבאה תכניס תמונה של וואלרי סולאנס-היא סוג של בלעמית,ישרה.

    אתם מפספסים בערך חמישים אחוז מכל רעיון שאתם הוגים פשוט בגלל שאתם לא נשים.
    אבל אי אפשר לחשוב במקום כולם. נכון?
    חוזרת לצלול בעולם האגדה

  8. פינגבק: טובים לכולם | מחוייב המציאות

תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s