אבל זה לא יהיה היום


אתם יודעים שהייתי בשבועות באומן?


חטפתי שפשפת שחבל על הזמן, כשחזרתי ברגל מסופיה, אבל תראו איזו תמונה צילמתי בלובי של אחד מהמלונות!IMG227
ברור שזו לא אחת מהאכסניות היהודיות, אבל אם אלוהים ירצה, אני הולך להתארח שם פעם.
בכל מקרה, השהות באומן, באחד מהמועדים המתוירים, גרמה לי להגות בלבוש הברסלבי האופנתי והמאוס, שכולל שטרימל, חלוק פסים, חגורה מפוספסת בהירה ועוד מין מעיל עליון חום.
כמובן שסגנון הלבוש הזה, רחוק מלהיות ברסלבי אותנטי. רבי נחמן לא התלבש ככה, רבי נתן לא התלבש ככה ואפילו הרב בנדר לא התלבש ככה. יש לנו הוכחות.
אז למה מתלבשים ככה?
כן, ברלנדים קטנים, אנחנו נחשוף מאיפה הושתנה עליכם האופנה הזו, אבל זה לא יהיה היום.
היום יש עינינים דחופים יותר. מכירים את מיכל? אין לי מושג מיהי, כולנו כאן מסכות, רמזים לאנשים האמיתים שאנחנו ואולי ההפך, בחיי הבית הרחוב, אנחנו חיים מתחת למסכה ורק פה, באינטרנט, אנחנו חושפים משהו מהאישיות האמיתית שלנו.
האמת היא, ששתי האפשרויות לא נכונות. הכל מסכות, מסכות מתחת למסכות. אנחנו לא באמת יודעים מי אנחנו.
עם כל זה, אני רוצה להגיד לכם ולעצמי שמיכל היא אדם טהור.
לא שאני סבור, שלא היו לה חוויות עזות או משמעותיות, היו לה, אבל היא טהורה במובן הפשוט. היא נקייה וישרה ויותר מזה, היא ישירה.
זה מה שהיא כתבה לי, ממש כאן, ממש לא מזמן.

שלום דרול.

כשכתבתי, נחלשתי . בגלל ימים שהראו לי שוב שוב בכל מיני דרכים את הפער הבלתי נסבל.
מגיע אור, והוא אמת. כמו פנס רב עוצמה, רציני לגמרי. מהר מאוד אחרי הפוצי' מוצי' ואף תוך כדי הוא מתחיל לעבוד.
מאיר איפה שחשוך. מצביע במקום של השקר. ורומז לאן לפנות. והאני הקטן, הוא קטן . מאוד קטן באמונה. לא בא לו לשלם את המחיר. זה הפער. וזה כואב.

כמובן שהרב צודק. אדם צריך להיות במקום שלו כדי לזכות לישועה. אם מגיע אור, ומצביע על המקום הנכון, לעכשיו. והאדם לא זז – האור לא יכול להמשיך.

רצון זה חשוב. מאוד. אבל זה לא כל הסיפור.

טוב. בינתיים נערתי את האבק מעלי וקמתי בפעם המי יודע כמה להתפלל שיתבטל רצוני …. זה הקטן.

מה עוד אפשר לעשות?

מה אפשר לעשות? התחלת יפה כששאלת.
דווקא עכשיו כשהייתי באומן, הראו לי חוברת שנקראה "על כיסאו לא ישב זר", שמנסה להוכיח שבברסלב, לא נותנים עצות ולא מקבלים עצות.
אבל לפני שלא נענה לך, צריך להסביר לך כמה דברים.
דבר ראשון, כשהרב עופר ארז שליט"א אומר "מקום", הוא לא מתכוון לזוגיות, או למשפחה, או לקרירה או למקום מגורים. הרב עופר ארז, לא חושב על הדברים האלו בכלל. למרות מראהו החביב והביתי, הרב שליט"א הוא התגלמותו המחודשת של סידהרתא שייקמוני. הוא ממש לא נמצא פה, היה והלך.

הרב עופר ארז
הרב עופר ארז

האמת היא שבודהא לפחות, הכיר במנותקות של עצמו, אבל מאז סידהרתא ויתר הסידהות הסתלקו, נראית המנותקות כדבר שיגרתי ולכן הרב עופר ארז, אפילו לא יודע עד כמה הוא חריג.
לכן תביני, כשהרב עופר ארז אומר "מקום", או "המקום שלך", הוא מדבר על משהו שהוא סמוי מעיננו, משהו שהוא רואה והוא משיג, אבל רק הוא ונדירים כמוהו.
במקרה הזה, הוא מתכוון לדבר פשוט, למצב נפשי, למוטיבציה.
אותה השתוקקות של אדם להתעלות, להגיע אל האלוהות. זה מבחינתו "מקום".
מה שהרב טוען, הוא שאדם צריך לשמור על המוטיבציה הזו כדי לזכות לישועה.
זה מה שהוא אומר ואני, כזכור, חולק עליו. מוטיבציה לא מספיקה, כי האור הישר מתגשם והולך, וכל כמה שהוא מתגשם, כך הוא מרחיק את האדם משלמתו. הוא יוצר אצלו יותר קליפות ומחסומים.
אבל זה לא אומר שאי אפשר לעבוד עם מוטיבציה, אלא שאליה צריך לצרף גם התנזרות וסגפנות. אם תבודד את עצמך מהאור הישר, אזי תהיה מספיק קל כדי להיות מונף באמצעות המוטיבציה.
זו שיטת הרב עופר ארז שליט"א. הוא ניסה אותה בעצמו והצליח.
אני יודע, אני מכיר את ההסטוריה שלו.
כמובן, שהנשמה הגדולה שלו הפכה את כל הענין לאפשרי והרב הוא אכן, אחת הנשמות הגדולות שחיות עימנו היום, רק שהוא בודהיסט. נשמה גדולה ובודהיסטית.
נכון, פעם שמעתי ממנו את המשפט "גם אם אני אהיה מזרע עמלק, זה לא משנה, כל זמן שאני קשור לצדיק." זה ברסלבי לגמרי, אבל זו רק פירוטכניקה. את לא תמצאי את הרב שליט"א, יושב במועדון הימורים, מקפיץ טקילה ואומר "העיקר שאני קשור לצדיק."
לא, הוא בודהיסט לגמרי.
עכשיו נחזור לשאלה שלך.

טוב. בינתיים נערתי את האבק מעלי וקמתי בפעם המי יודע כמה להתפלל שיתבטל רצוני …. זה הקטן.

כאן יש בעיה.
מה לימדו אותנו? מה הדבר הראשון?
השכל הוא במאי סרטים, הוא מייצר אותם כל הזמן. זה קשור לאור הישר שדיברנו עליו קודם.
לא נגלוש, מה הוא עושה עם הסרטים? הוא מכניס אותם למחסן ולמחסן שלו, קוראים אגו.
עכשיו, מה את עושה? מביימת סרטים שבהם המחסן שלך נעלם? ואת הסרטים האלו איפה את מאחסנת?
בעיה. בבודהיזם זה לא עובד, את לא יכולה להתפלל שהרצון שלך יעלם, כי הרצון שלך יצר את התפילה. זה כמו בסרט "בחזרה לעתיד", אתה לא יכול לשנות את העבר מהעתיד. אתה צריך לחזור לעבר של העבר, זה פשוט העיקרון הקארמתי כשמישמים אותו על מדע בדיוני.
אז מה הבודהיסטים היו מציעים?
הם היו אומרים "תניחי לזה."
פראקטית הכונה היא "תמצאי לך גינה ותגדלי שם במיה ובסופו של דבר, אם תהיי מספיק אדישה, כל הקארמה שלך תתנדף מחוסר עניין לציבור."
מה הם אומרים בעצם?
הם אומרים שישנן שכבות בתהליך הקארמטי והשכבות האלו מתנהגות בהיגיון מסוים כשהן נעות אחת מול השניה.
נניח שאתמאוד רוצה ללמוד קולנוע, אבל את נוקטת את כל הצעדים כדי להתרחק מזה, אזי הקארמה הטיבעית שלך תגווע. זה לא הגיוני, כי אם באמת הית רוצה קולנוע, לא הית בורחת ממנו, אבל זה לגמרי עובד. כמו שאמרתי, זו השיטה הבודהיסטית, שילוב של רצון וסגפנות.
השיטה של ברסלב אינה בודהיסטית, אינה דטרמיניסטית.
השיטה של ברסלב היא כיאוטית.
מה אומר הכיאוס?
אם נעלה את רמת האנרגיה במערכת, בסופו של דבר היא תגיע לשיווי משקל חדש. נשמע מקסים, אבל מערכות כיאוטיות בד"כ גוועות וחצי תאוותן בידן, כיון שאף פעם אין מספיק אנרגיה כדי ליצור את המצב החדש.
כאן היתרון של ברסלב, בברסלב יש מקור אנרגיה בלתי נדלה, זה הצדיק.
אם תתקשרי לצדיק, בסוף תמצאי את הסדר החדש, כי ברגע שהנשמה שלך מתחברת לנשמה של הצדיק, את מקבלת את האנרגיה שאת צריכה.
זה לגמרי לא משנה על מה את מתפללת, את יכולה להתפלל לפרדוקסים מובהקים כמו "אני רוצה שלא יהיה לי רצון", אבל כל תפילה כזו, כשהיא מקושרת לצדיק, מגדילה את רמת האנרגיה במערכת הכיאוטית שלך, ומקרבת אותך לפיתרון.

 


10 מחשבות על “אבל זה לא יהיה היום

  1. בשורה התחתונה הצבעת למקום הנכון – אני עובדת על זה.

    ועכשיו – זמן שתיקה.

    תודה לך ולכל מי שעוד
    מיכל

תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s