על כנפי הבמבה רכובים


ראשית חוכמה – יראת השם.
אנחנו שמחים לאחל מזל טוב, לידידנו האהוב, רן ובר, לרגל יום הולדתו הארבעים. אשרינו שזכינו להנות מזיו פניך מדי פעם. עלה והצלח בעבודתך החשובה, ועל שכמותך אמר רבינו "אני יודע שאתם אנשים כשרים כולכם." ו"האש שלי וכו'".
עניין שני, בידוע שאדון כבוד נשיא ארצות הברית מגיע הנה ולכן אנו מנצלים את ההזדמנות לברך אותו בברכת ברוך הבא.
אולי איפשהו עוד נותרו שאריות מהקמפיין "אין כמו במבה" ואם הוא יתקל בהם, אנחנו שלא יקח אותם יותר מדי ברצינות. הנשיא האמריקאי, אינו אינדבדואל, הוא מגיע אלינו כנציג של אומה גדולה וחשובה ושל תרבות דגולה ומפוארת. אנו גאים לארח אותו ומקווים שגם האמריקאים ישמחו לארח אותנו בהזדמנות קרובה.

יאללה,
אתם יודעים שחסידות ברסלב נמצאת כרגע בתוך סערה תיקשורתית ופוליטית עקב האשמתו של הרב ברלנד שליט"א באונס ובמעשים מגונים. גם אנחנו הצטרפנו למסיבה בזמנו ואנחנו לא מסתירים את זה. היום ברור לנו שלא נהגנו נכון.
זו לא הדרך אותה לימד הבודהא, לתקוף אנשים בעת צרתם. זה לא מנהג חסידי רבינו הקדוש, לפתוח את החלון ולהצביע על פגמים ופגעים.
אמר כבר הרב אברהם בן נחמן זצ"ל "לא אכפת לי מי המפורסמים, ובלבד שאני עצמי לא אהיה מפורסם."
זו דרכה של החסידות מאז הוקמה על ידי רבי נחמן ולאורו אנו משתדלים ומקווים ללכת.
נכון שיש מחלוקות.
אפשר וראוי לבקר את שיטת הניהול של החצר הברלנדית, את כל הסודות והלחשושים והיועצים והמקורבים וההתרחשויות בחדרי החדרים.
אפשר גם להתנגד להסתגרות ולקיצוניות של קהילת "שובו בנים" ועל ניתוקה מהערכים החשובים של העולם המערבי הנאור והחופשי.
כל זה במסגרת התדיינות וויכוח לגיטימיים שכבודם במקומם ומקומם על השולחן.

עם כל זה אנו מקווים שכל האשמות נגד הרב ברלנד יבדקו ויחקרו על ידי מיטב המומחים המקצועיים וימצא כי הרב חף מפשע וכל החשדות נגדו, בטעות יסודם. אנו מתפללים לחפותו, לשלומו ולבריאותו הטובה.
זו חובתינו כבני אנוש וכאנשי ברסלב לקוות שהרב יזוכה לחלוטין ולא מחוסר הוכחות.
אנו גם צריכים לזכור בתפילותינו את מאות האנשים הטובים והתמימים שקשורים ותלויים במערכת הזו של "שובו בנים" ונמצאים כעת במצוקה קשה, במצב של בלבול וחוסר אונים ונראה להם כי עולמם מתמוטט.
להם אנחנו מאחלים שימצאו בחזרה את דרכם אל האור, השפיות והאיזון ושחג הפסח הקרב יהיה מבחינתם חג אמיתי של חרות וגאולה. מי יתן וריבונו של עולם ישלח שמחה וברכה ולא ידעו צער ודאגה.
אני מכיר הרבה אנשים טובים משם, נבונים, חביבים וגומלי חסדים. אני לא מקנא בהם היום. מי ייתן שהשם יעזור להם.

כן, שמתי לב שעברתי לפתע מלשון רבים ללשון יחיד. קורה.
מה שעוד קורה, זה שהמון ננחים באינטרנט קופצים ושמחים ורוקדים על הדם של שובו בנים. גם אני נגד שובו בנים, אבל אני לא מבין מה בדיוק ההבדל בינכם לבינם.
הייתי אצל הסבא הקדוש בראש חודש ניסן, אני מגיע אליו לעיתים קרובות ומאוד אוהב להיות שם, אבל מה שראיתי זה נשים ננחיות שהיו לבושות באותה אופנת טאליבן מאוסה כמו שנפוצה בשובו.
אז אולי נדמה לכם שאתם על הטריבונות באצטדיון טדי, כשבית"ר ירושלים מכניסה גול, ואולי באמת משם הגעתם ושם מקומכם הטיבעי, אבל אני רוצה להזכיר לכל מי שרוצה להתקרב לתורת רבינו, שחסידות ברסלב זה לא משחק כדורגל.
זה דומה יותר לפינג פונג. סתם.

טוב מיצינו את שיעור המוסר להיום.
זוכרים את השיר של סמנתה פוקס מהתקליט הראשון שלה, על ההוא שמקבל סקס מתי שמתחשק לו?

סיום הולם, נראה לי.

 

4 מחשבות על “על כנפי הבמבה רכובים

  1. למה תמיד אתה מתייחס לכל הנ נחים בתור באסטיונרים שבאו מהטריבונות של בית"ר ?כאילו מה?אין אנשים יפים בנ נח?
    זה שאני נ נח ורוקד ברחובות (כמו פסיכי לדעתך,ואני מצטט) עושה אותי לבן אדם חשוך שצלילי ביטלס ולד זפלין לא עלו באוזניו ושלא הספיק לקרוא ספרות יפה וחושבת?
    אם אני לא תלמיד של הרב טייכנר או של ארז דורון או של הרב ברנר אז אני לא זה,לא תשב איתי לכוס קפה?
    תפסיק לבאס בהכללות שלך, בכל מקום יש בהמות ומשוגעים כמו שלכל מסיבת טבע תמיד מגיעים גם ערסים,
    אני בטוח שגם לוודסטוק היו מגיעם ערסים אם הם היו קיימים אז…………
    הבלוג ממש לא מחוייב המציאות הוא על דרך האפשר ,אבל אתה צודק,בסופו של דבר הבחירה בידי אם להכנס אליו או לא וזכותך לכתוב מה שאתה חושב רק שלא נראה לי שככה אמור לכתוב בן אדם חושב

  2. אני מתנצל בפניך עמוקות, אם נפגעת מדברי , ומתנצל בפני כל הקוראים שאולי נעלבו.
    לא זו הייתה כוונתי.
    אין לי ספק שישנם ננחים רבים שהם יראי השם מובהקים ובקיאים ומומחים בתורת רבינו, אלף אלפי פעמים יותר ממני ואני עפר לרגליהם הקדושות וגם אני יודע על ננחים שהם משכילים ומבינים בכל מרחבי התרבות הנאורה, המוסיקה, המדע, האמנות והקולנוע ואני אפילו לא נר בצהריים לעומתם.

    בוודאי שעבודת השם של הננחים, היא עבודה גבוהה מאוד בהמראת הלבבות ובשבירת ומניעות ומה שהם עושים בצמתים ובכיכרות, כשהם מהווים את גבול האור של רבינו, מול החשכה, הם עיניינים במדרגות מופלאות של בירור הניצוצות ועליית כל העולמות, אשריהם שזכו.

    אני דיברתי רק על הדומן, שאני רואה באינטרנט לפתע.
    אנשים מסויימים מאוד, שלנוכח המצב המסובך בשובו בנים, עומדים על הבריקדות וצוהלים לאיד ואני כבר הודיתי כבר בפוסט הזה שגם אני נפלתי בזה.

    השם יסלח לי והשם יעזור לי לעשות תשובה.

    • אתה נראה לי בן אדם מאד מיוחד ואני מאד מזדהה עם חלק מהדעות שלך (חוץ מזה שאני לא מבין את עניין הנגיעות הפורנוגרפיות בבלוג)בכל מקרה,אם תבדוק את עצמך במאמרים קודמים שפירסמת אתה מזלזל באופן שיטתי בקבוצת האנשים שנקראים נ נח וזאת לא היתה תגובה חד פעמית לדומן שראית… והיחיד שלשיטתך יוצא מן הכלל הוא יובל דיין(חבר טוב אגב)
      אז יובל הוא לא הנ נח היחיד שאני מגדיר בתור אדם חושב במעגל חבריי הקרוב והרחוק ומה לעשות שבגן החיות בו אנו חיים יש אנשים שהם באמת תת רמה ועושים רעש כאילו הם נותני הטון האמיתיים ודוברי הפלגים למיניהם אבל לא להכליל!!!
      בבלוג שפירסמת בשם ולמשתינים אל תהיי תקווה רשמת "מתחתיו תמונת ננח מטומטם בהשתוללות"
      וגם "זה המטורללים שקופצים בצמתים" עכשיו נגיד שאתה מכיר את הנ נח השבתמונה באופן אישי ונגיד שהוא מטומטם אז סבבה אני יכול להסכים איתך למרות ששאר הקוראים יקבלו את זה בתור שיטה שכל ננח שמצולם רוקד הוא מטומטם ומשפט אחרי כבר ירית את משפט המטורללים.
      יוצא שמר דרול היקר והנאור מסתכל אי שם מלמעלה על חבורת אידיוטים שרק מפריעים בעצם קיומם והתנהגותם הברברית והאווילית ואני יכול לצטט לך מעוד פוסטים את הסגנון הנ"ל
      זה לא עניין של התנצלות זאת דרך החשיבה שלך והיא פשוט לא מדוייקת ולא פשוטה להבנה לשאר הקוראים שלא תמיד מבינים מה החילוק בין ר' ישראל דב אודסר לסתם בן אדם שחזר בתשובה לפני שנתיים ומתיימר לייצג את דרכו
      זה הכל ,לא נעים לי לראות שמלכלכים על משהו שאני מאמין בו למרות שאני מבין מאיפה זה בא לך ומזדהה עם זה באופן פרטני אבל לא כללי
      סתם דרך אגב ולצורך דוג' בתוכנית של ניסים משעל שבה ראיינו חבר בשם עידו בתור נציג הנ נחים אז לא להאמין אפילו שהוא מטומטם עם פונפון (לסברתך) הוא מחזיק בתואר שני במתמטיקה מלמד בישיבה תיכונית בתור מורה למדעים ומתמטיקה ומשחק טניס בזמנו הפנוי, הוא ממש לא ישב בטריבונה של בית"ר(אולי של הפועל…)
      וכמו שאמר השיר"אנשים טובים באמצע הדרך,אנשים טובים מאוד"

      • בוא נשים דברים על השולחן.
        אתה אומר דברים שאני לא חולק עליהם.
        אני לא חושב שיובל דיין הוא חריג בננח. יש אנשים כאלו בננח. יש שם אנשים משכילים, הגיוניים ורהוטים .
        הפוסט "ולמשתינים אל תהי תקווה" לא התייחס לננח ולא הובעה שם ביקורת על הננחים, אלא על מארגני השבת המדוברת, שבוודאי אינם ננחים.
        בסדר?

תגובה

