הוא משלנו


שבוע טוב מצביעים ומצביעות.
איך לא סמכתי על רבינו הקדוש? אני לא מאמין.
איך רצתי לעסקני העדה החרדית ביום רביעי שעבר והתחננתי שיוציאו גילוי דעת נגד התוכנית של אמנון לוי.
הם לא רצו, הם אמרו לי "אף אחד לא יאמין לו."
ידעתי שהם טועים, שהרעיונות שיש להם לגבי התודעה הישראלית החילונית, מדומיינים לגמרי.
את זה ידעתי גם ידעתי, אבל לא ידעתי את תוכניותיו של רבינו.
ותוכניתו של רבינו הייתה לדפוק הופעה ב"פנים אמיתיות" ולעשות בשלוש דקוטת, מה שמחויב המציאות לא יצליח לעשות בשנתיים.
עכשיו אחרי שהתחרטתי על קטנות האמונה שלי, אני אחזור להביע קטנות אמונה ואציין שחבל מאוד שהרב ברלנד מוקף בכל הרבה שרצים וקרציות.
היינו יכולים לנצל אותו היטב, כאן בברסלב הציבורית.
בכל אופן, בתוכנית הרב ברלנד שיחק אותה.

הרב ברלנד (מימין) עם הרב עופר ארז שליט"א

הוא אמר שם שז'אן דארק הייתה נביאה. הוא דיבר על אפלטון ואריסטו. אולי אפילו כדאי לפנות ל"פנים אמיתיות" כדי לקבל את הראיון המלא.

נראה לי שמתחבאות בו עוד כל מיני פנינים.

אבל גם מה שיצא, יצא לטוב. אין ספק שניתן להגיד על הרב ברלנד שהוא משלנו והבעיה היא רק אותה סביבה שמקיפה אותו ומצייתת לגורמים המסוכנים והקיצונים ביותר בעדה החרדית. בעניין הזה אין הבדל בין הרב ברלנד לבין מוקדי העניין האחרים בחסידות ברסלב.

האמת שהבטחתי כבר פעם או פעמיים על נושא האנרגיה המינית, במיוחד בגיל הנעורים המאוחר ואני רואה שגם היום אין לי כוח.
תתפללו עלי? אוקיי? אולי אני אצליח להרים את עצמי מחר או מוחרתיים.
מה שכן, הצלחתי להשיג הסכמה של רבני אנ"ש לגבי "סיפורי מעשיות".
זה הולך ככה, קודם כל שם הספר המקורי הוא "סיפורי מעשיות משנים קדמוניות", כלומר כל מה שהספרבא לתאר הוא תהליכים שקדמו לבריאה. למה זה חשוב? כי כבר תדעו שמי שאומר לכם שמשהו מסיפורי מעשיות התרחש במציאות, לא יודע על מה הוא מדבר. זה לא קרה בפועל.
מה שכן, יש השתלשלויות מהעולמות העליונים לעולם הנראה וזה אומר, שיכולות להתקיים סיטואציות שיזכירו את סיפורי מעשיות. לדוגמא, אומרים שיצחק וישמעל מזכירים את הסיטואציה של בן המלך ובן השפחה שהתחלפו.
כל זה מאוד לא מחייב.

טוב, אמרתי כבר שאין לי כוח.
מי בינכם שלא בדיוק יודע מי הייתה הנביאה ז'אן דארק ע"ה, מוזמן לצפות בטריילר מהסרט המפורסם עם מילה ג'ובוביץ' .

יאללה, שבוע טוב. כל הישועות
 

4 מחשבות על “הוא משלנו

  1. ראינו את אותה תוכנית?
    אני ראיתי תמהוני מבולבל שנראה כאילו הוא פולט כל אסוציאציה שעולה במוחו. וכל הזמן הזה עומד מאחוריו אדם שנראה מאוד עצבני מכל סיטואצית הראיון עד שמגיעים אנשים קצת יותר אסרטיביים וקוטעים את הראיון באמצעו. הכל נראה שם מסריח לגמרי ונותן את הרושם שהרב הוא לא יותר מבובה ייצוגית של כמה אנשי מפתח בישיבה.

    • אסף , אנחנו ראינו את אותו ראיון.
      העניין הוא שאני בא במדע עם אוכלוסיה שסבורה שהרב הוא התאבכות בונה בין משה רבינו לאליהו הנביא ולכן להתבטאות שלו בזכות ז'אן דארק ישנו משקל חשוב.

  2. גם אני באה במגע עם האוכלוסיה ,חברים שלי משובו בנים ,אחדים חזק בתוך הכת ,אחד כבר פרש לצערינו הרב לגמרי מעבודת השם ,לא יודעת מה ומי הוא הרב ברלנד שכבודו במקומו מונח ,אבל מהמעט שידוע לי וממה שראו עיניי בתכנית ,השם ישמור וירחם ,כל הזמן אנחנו שומעים את אותו פזמון על הרבנים שזה לא הם אלא משמסביבם ,נו ,,ושוב באמת שירחמו עלינו מן השמיים ,הזוי לגמרי

    • בשביל זה אנחנו כאן.
      בשביל זה רבינו בעולם , להביא אנשים אל האמת, אל "מחוייב המציאות"

      מה לעשות? יש גם מי ששקוע עמוק באשליות.

תגובה

