קצרצר אבל חשוב


הייתי צריך לכתוב משהו מהיר לקראת התוכנית של אמנון לוי הערב על חסידות ברסלב.

הייתי צריך אבל אין לי כוח.

אז אני אגיד כמה דברים בקיצור רב.

לא כל מטומטם עם פונפון הוא ברסלב.

למעשה, אף מטומטם עם פונפון הוא לא ברסלב.

רב הברסלבים הולכים בכלל עם כיפות שחורות והם גם רחוקים מלהיות מטומטמים.

 

בקיצור,

אמנון לוי מראה בתוכנית שלו אנשים, שהיחס בינהם לבין ברסלב הוא כמו היחס בין שטר של דולאר לבין ג'ורג' וושינגטון.

זה אפילו לא זיוף

שמעתם שם בסוף?

13 מחשבות על “קצרצר אבל חשוב

  1. לא כל מי שמתיימר לקבוע מי הוא ברסלב ומי לא הוא ברסלב
    ר' נחמן בעצמו הלך עם כיפה עם פונפון והוא היה ברסלב
    רק ה' יתברך ור' נחמן יודעים מי באמת חסיד ברסלב ומי לא וזה בהחלט לא קשור לסוג הכיפה ואת זה כל אחד ידע לעצמו בעולם הבא
    כל מי שמקיים את עצותיו של ר' נחמן הוא חסיד ברסלב מי יותר ומי פחות הכל לפי היגיעה הטירחה והרצון
    רוב חסידי ברסלב הולכים עם כיפה שחורה…אז מה?!רוב העולם הוא לא מחסידי ברסלב אז אני חייב לעשות מה שהרוב עושים?ומה עם אחד היה אברהם??
    וד"א אני בעצמי הולך עם כיפה שחורה אבל האדם יראה לעיניים וה' יראה ללבב

  2. מאוד אוהבת לקרוא אותך.
    מאוד קשה לי עם הדברים שכתבת.
    אם רבינו מקבל את כולם, אז כולם ברסלבים.
    גם המטומטמים.
    גם הפונפונים.
    גם השחורים.
    ואם רבינו מקבל את כולם, נראה לי קצת בעייתי שאתה תישפוט מי עומד בקריטריונים של ברסלב ומי לא.

    • שניכם תקשיבו,
      גם את וגם ההוא שמעלייך.
      השאלה היא לא מה רבינו עושה בשבילנו, אלא מה אנחנו עושים כדי להתקרב לישום אמיתי של תורת רבינו.
      ואופנת לבוש ביזארית שמשדרת ניכור והסתגרות, בפשטות לא עומדת בקריטריונים של תורת רבינו.

      בדיוק כמו שהנחים הוציאו בזמנו מדבקה "אני גאה להיות ברסלב".

      יש אנשים שמתבלבלים כנראה בין בית"ר ירושלים לבין תורת רבינו וחבל.

      • אם כך, אני חושבת שלא הבנתי.
        מה בעצם היישום האמיתי של תורת רבינו?
        ןמה הקריטריונים שלה?
        שואלת בשיא הרצינות.

        • תורת ברסלב עניינה להיות אדם אמיתי, לחיות חיים אמיתיים ולהתקרב אל האלוהים שהוא האמת והחתירה אל האל היא גילוי האלוהות בתוך ההויה הפנימית של האדם.

          • בסדר,
            אבל תסכים איתי שזאת אמת מאוד גבוהה. נכונה, אבל גבוהה.
            לא כולם יכולים להגיע כל כך גבוהה, חלק צריכים לאחוז בקצוות התחתונים.
            ומהמקום הזה, הם עושים הרבה בשביל רבינו.
            לא כולם יכולים להיות גורמה, חלק צריכים להיות פלאפל.
            ונראה לי שיש משמעות להתקרבות גם בצורתה הרוחבית והכמותית.

            • סתיו יקרה
              אני לא מסכים לזה,
              רבינו מדבר כל הזמן על הקצוות התחתונים.
              אני יכול להביא לך הרבה מקורות.
              אנשים לא אוהבים את זה, גם האנשים התחתונים האלו.
              הם רוצים שיספרו על נשמות ועיבורים וסודות ומגילות סתרים ונפלאות של צדיקים.
              זו הבעיה.
              מודעות עצמית היא דבר פשוט.
              גם לחתולים יש אותה, אבל היא לא נדמית נעימה כמו הזיות על עולמות עליונים

  3. הטענה המרכזית של התוכנית הייתה שברסלב היא כמו פלסטלינה וכל אחד לוקח אותה לכיוון שהוא רוצה, עם הטענה הזו קשה להתווכח כי היא נכונה.

  4. כמו שאמנון לוי אמר בתוכנית "גם אתה הצופה בבית יכול להיות חסיד ברסלב"
    זאת אמירה חשובה והלוואי שאנשים יבינו שראש בני ישראל זה לכל עם ישראל ושלעתיד לבוא כולם יהיו חסידי ברסלב
    אז אחד מתקרב על ידי בן אדם אינטילגנט שלמד את תורות המזרח והשני מתקרב על ידי בן אדם פשוט ועממי שלמד את תורות השכונה
    כולם חיילים של רבינו עם כיפה שחורה לבנה או צבעונית ורבנו אמר תנו לי את ליבכם,חבל שאנחנו מתעסקים בחושך במקום להאיר את האור
    סה"כ המסר שהתוכנית העבירה היא שברסלב היא חסידות שפתוחה לכולם ולא צריך לפחד ממנה כמו שמפחדים מהחרדי המצוי ומה לעשות בשביל זה צריך גם מטומטמים עם פונפון ולא רק אברכים עם כובע וחליפה

    • תשמע.
      אף אחד לא "חייל" של רבינו.
      טוב, הגזמתי, אולי יש בכל דור שניים או שלושה צדיקים מובהקים ומופלאים שאנחנו בגסות התפיסה שלנו, עשויים לכנות אותם ככה, חיילים של רבינו , והם בוודאי לא יסכימו שהמינוח הזה מדוייק.

      אבל ככה?
      רבינו לא צריך אותנו,
      גם הפונפונים וגם האברכים הם פשפשים שנאחזים בשערות של הזנב של רבינו,

      אילו רבינו היה פיל.
      פישפשים? טרמיטים.
      רבינו לא צריך אף אחד, הוא הנשמה הראשית של העולם.

  5. אם רבינו לא צריך אף אחד אז למה הרגשת צורך להגן עליו מפני המטומטמים שיופיעו בתוכנית של אמנון לוי ?

תגובה

