רואה בין הרואים


בשבוע שעבר יצא להיות במבחנים פסיכוטכניים, באחד מהמכונים הפלצניים האלו.
לרגע לא חשבתי שהאירוע שווה איזכור בבלוג, אלמלא ניהלה אותנו פסיכולוגית שהייתה בעלת הופעה מרשימה ביותר.
התלבטתי אם לצלם אותה ולהציג כאן את תמונתה, אבל החלטתי לכבד את פרטיותה, כיוון שלמרות נתוניה המשובחים היא לא בחרה לעסוק בדוגמנות או בבידור ולפיכך אין צידוק לחשוף אותה.
אם אתם מתעקשים לדעת, היא ממש דומה לטיילור סוויפט.https://i0.wp.com/images4.mtv.com/uri/mgid:uma:video:mtv.com:377889

בכל אופן, ההתרחשות גרמה לי להרהר יותר בעניין הזה של "שמירת העיניים".
קודם כל, אתם ודאי יודעים שראייה לא קשורה לצניעות. יעיד על כך השיר המפורסם "רבי עקיבא איש צנוע, היה רואה בין הרואים".
לא מכירים?

גם הטענה שקושרת את תורה כ"א בליקוטי מוהר"ן "שבעת קני המנורה", היא טענה לא נכונה. הפשט של התורה הזו, היא שאדם לא יביט לרעה, לא יעביר ביקורת, לא יקטרג בעיניו, בקיצור, בדיוק ההפך ממה שקנאי הצניעות מטיפים אליו.
עם כל זה, כשישבתי מול הפסיכולוגית הנאה, רציתי באמת להבין את ההגיון המכאני מאחורי "שמירת העיניים". ממה יש לשמור את העיניים? או מה העיניים שומרות?
באותו הרגע התבהרה לי האמת.
האדם נעל תוך מבטו, הוא נמצא במקום שהוא מביט אליו.
בגלל זה בבודהיזם הטיבטי, אנחנו מביטים לתוך האפלה, כיוון שאנו רוצים להתרוקן, להשתחרר והלהתמזג אם הסתמיות והדממה, שמעבר לטרדות העולם.
בברסלב, לא נוסעים לשם, המהלך יותר מורכב.
זה לא "להיות עד" – כמו שלימד אושו וזה לא להתמזג באין כמו שאמרו חלק מהבודהיסטים.
בברסלב אנחנו משתלטים על המהות שלנו.
אנחנו לא שוטלטים על העולם בחוץ, אלא על העולם הפנימי.
כאן, באמת נדרשת "שמירת עיניים" , כיוון שהעיניים מסוגלות לשכנע את העולם הפנימי להשתנות. הן מסוגלות ליצור לו סדר עדיפויות חדש. את זה אפשר לראות אצל ילדים בקלות. הם רואים משהו, גלידה או משחק וזה ישר משתלט על כעל מהותם.
אז התחלתי באותו יום לעקוב אחרי התנועה הפנימית שעקבה אחרי האובייקטים שראיתי.
הצצתי בפסיכולוגית והשפלתי מבט וניסיתי לבדוק איך המראה שלה משפיע על ההוויה שלי.
כמובן שנשאתי קוודם תפילת התקשרות לרבינו הקדוש ולכל הצדיקים.
אז בהתחלה באמת היה קשה להסיר את העיניים ואולי צריך לציין, הייתה פה איזושהי התלבטות פנימית, כי היינו אמורים להסתכל עליה. היא הדריכה אותנו ובחנה אותנו.
תוך זמן קצר, הכל הסתדר. פעם פעמיים השפלתי את המבט ואחר כך גיליתי שגם כשאני מביט ישירות, הכמיהה מתעמעמת והעניין פוחת.
כל היכולת של העולם להתל בנו, טמונה בחוסר מודעות ריגעית.
אם אתם יודעים איפה אתם עכשיו, באיזה תנועה אנרגטית אתם מצויים, רוב הסיכויים שמצבכם טוב.
את יום המבחנים סיימתי עם הבנה חדשה לפיה, עיניים שמורות, הן עיניים שרואות, לא עיניים שמתפתות או נגררות או מולכות שולל.
זוהי "שמירת העיניים" האמיתית, לא כיבוי המציאות וההסתרה שלה, אלא ראיה צלולה ומפוכחת שמצליחה להתגבר על פיתויים והולכת שולל.
כמובן שצריך להתאמן וכמובן שצריך עזרה מהצדיק.
לגבי האימון, מצאתי איזה קליפ שנראה לי ממש טוב לאימונים על "שמירת העיניים".
נסו והצליחו.

שבוע טוב שיהיה

7 מחשבות על “רואה בין הרואים

  1. מאוד מזכיר לי את תאוריית ה"חץ הדו כיווני" שהוזכרה באוספנסקי הירוק.
    מנסיון עובד נהדר כשמיושם.

    שבוע טוב ושיהיה בהצלחה

תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s