גנדלף עם פיאות


הלוואי שהיינו יכולים פשוט ללמוד בפשטות את תורת רבינו.

הלוואי שאני הייתי יכול.

היינו יושבים על הדשא החם , גברים ונשים , בנים ובנות ומעלינו היה עומד איזה גנדלף עם פיאות והוא היה מקריא לנו מתוך עותק בכתב יד של ליקוטי מוהר"ן.

הוא היה אומר לנו "כִּי בְּכחַ הָרְאוּת, עוֹשֶׂה הִלּוּך לְנַפְשׁוֹ", ואנחנו היינו מבינים הכל.

היינו אומרים "ואללה, מגניב."

איזה פנטזיות שיש לי, גנדלף עם פיאות, להבין את ליקוטי מוהר"ן, מסיבה של חבר'ה על הדשא.

אני מתעלה על עצמי לפעמים.

המוח לא תופס את הרעיונות הגבוהים. הוא מתנער מהם, הם מחליקים מעליו. נראה לי שלחבדניקים יש איזו שיטה להתמודד עם קונספציות אבסטרקטיות בצורה מתודית. הם לוקחים כל פיצפיצון קטן ותופרים שתי וערב, הלוך וחזור הרבה פעמים עד שהוא נכנס למוח. כמו "האור בטל למאור" , ""המאור בטיבו להאיר." כל מיני כאלו. אני לא מזלזל, חלילה, אני עפר לרגלי החבדניקים, אין כמוהם.
ראיתם כאן פעם התנפלות על חבדניקים?
גם לא תראו.

חבדניקים הם מתוקים, אבל נראה אותם מצליחים לעשות את הטריקים האלו על ליקוטי מוהר"ן.

בכל אופן, אולי ישנם אנשים שחושבים שמגיע לי ללמוד לקח, שחצן או חוצפן או חנטרשן או שכל התשובות נכונות. לאנשים האלו אני רוצה להגיד שאין להם מה לדאוג. כשאלוהים רוצה ללמד אותי לקח, הוא יודע לעשות את זה מכל הלב, בהפוכה עם הטבעות, כמו שהיו העארסים אומרים בזמני.
נגיד, פעם אחת, הייתי בנסיעה וליכלכתי על בנאדם אחד חופשי, אמרתי לכמה אנשים שהוא אגואיסט, שהוא חושב רק על עצמו, שהוא חסר רגישות וקר דם. אוקיי, אולי הביטויים האלו לא נשמעים כל כך איומים, יחסית למה שמיחסים לויקו שירזי, אבל אני מדבר על חסידי ברסלב מהסוג המיושב ושם הטרמינולוגיה הרבה יותר מאופקת. להגיד על מישהו "לא הבנתי אותו" שווה ערך "לפסיכי מטורלל על כל המוח שצריך לאשפז אותו במוסד סגור לשארית חייו ולאבד את המפתח."
בקיצור, כמה שעות אחרי שאני ממשמיץ את האדם הזה מכל הלב, אני פוגש אותו.
הוא קפץ עלי , הוא חיבק אותי, הוא דאג לי ועשה איתי הרבה חסדים.
מאוד התביישתי בהתנהגות שלי.
מצד שני אני מכיר את הבנאדם כבר שנים. הוא אף פעם לא היה עד כדי כך לבבי. אז מה קרה כאן? הייתי אומר שזו הייתה התערבות אלוהית. ניסו ללמד אותי, שצריך להיות מתונים בהעברת ביקורת.
מאוד חשוב.
הסיבה שניזכרתי בזה, נעוצה בסיטואציה אחרת. היסטורית יותר. בראש השנה הראשון שלי באומן, הגעתי למרפאה, כדי להתראות עם אחד מחברי שעבד שם. באותה העת, הובל למרפאה יהודי אחד שהיה בהתמוטטות גופנית. הוא לא ממש היה בהכרה ונראה היה שהוא במצב גופני נורא. האיש שהביא אותו, אמר שמדובר במצב של אי ספיקת כליות.
אז היה לי קל לגחך ולהגיד שאין שום סיבה לאדם עם כאלו בעיות בריאותיות לטלטל את עצמו עד לאומן בראש השנה.
היום אני חושב לגמרי אחרת.
עכשיו, כשאני חולה, יש לי רק דבר אחד בראש, אומן.
יש פה עניין חשוב, שרבי נתן גילה בליקוטי הלכות, שהמקום בו קבור הצדיק, הוא המפגש בין העולם הגשמי לעולם הרוחני. למעשה זו פסגת העולם, כי שם מגיע החומר הכי גס להתעלות הכי גבוהה.

כמו אוורסט כזה.
הרי הסלעים בהימלאיה, אין להם איכות מעבר לסלעים אחרים. החשיבות המיוחסת להם נובעת מהעובדה שגיאוגרפית הם מצויים אלפי מטרים מעל הסלעים האחרים.
אני נזכר לפתע בהימלאיה, כמו שראיתי אותה נשקפת מהכפר הטיבטי מקלוד – גאנג' בצפון הודו. זה היה מראה נשימה, צוק אדיר שנמשך הלאה והלאה אל תוך השמיים כשראשו אבוד בערפילים. אני יכול להבין איך אנשים מקבלים ממנו השראה רוחנית (טוב, למרות שאני לא קיבלתי בכלל).
באומן אין שום השראה.
שם נמצא הדבר עצמו.
לא משנה שמסביבך שיכונים סובייטיים ומחסנים ווואטאבר.
שם האדמה באמת נוגעת בשמיים. האדמה מקבלת איכויות אלוהיות ולכן, מי שרוצה להתקרב לאלוהות, להיות מעורב עם האלוהות, יכול לדרוך באומן והוא כבר בעסק.
ברור שזו "לא חובה". בנאדם יכול לעכשות הרבה דברים בשביל התעלות רוחנית. תענית דיבור, תפילה, מדיטציה, חסדים, גבורות וכן הלאה, אבל באומן זה הרבה יותר פשוט, כי ברגע שאתה דורך שם על האדמה, עשית משהו רוחני.
לא סתם אני חוזר משם עם הבנות ותובנות ולימוד ופענוח. זה באוויר שם, במים , בגלידה (גם אם מייצרים אותה בבלארוס).

טוב, טוב, טוב.
גנדלף עם פיאות, זו סיסמא יפה, אבל צריך להמשיך ללמוד, צריך להמשיך לעסוק בתורת ברסלב ובחסידות ברסלב.
זה הדבר, זה העיקר.

ישועות ונחמות.

 

2 מחשבות על “גנדלף עם פיאות

  1. ביזת הים- קוראים אותך המון וזה לא מתבטא בתגובות. יש לך הסבר? לגבי מצבך הרפואי אתה דיי מתמודד עם העניין בצורה אצילית . אין לי מושג מה עובר עליך. אבל ממילה פה מילה שם אפשר להגיד שאדם נידון בכיסו וכעסו וגם בסבל שלו . ואתה משדר המון אופטימיות ואמונה. רפואה שלימה.

    • ביז יקירה,
      בתקופה הזו אישתי והורי עומדים לצידי ותומכים בי.
      אני מרגיש בר מזל גם בגלל כל האהדה שאני מקבל מהקוראים המקסימים שלי.
      כיף לראות אותך פה שוב.

תגובה

