בסדר עם כולם


אתם בטח שמעתם את הסיפור על הרבי מלובביץ' בסוכות.
אבא של הרבי מלובביץ', היה ישן בסוכה והחותן של הרבי מלובביץ', האדמו"ר הריי"צ , לא היה ישן בסוכה.
אז לרבי מלובביץ' הייתה בעיה, מה יעשה? הוא לא רוצה לחלוק על אבא שלו הצדיק ומצד שני לא רוצה ללכת נגד מנהגו של החותן שלו שהיה הרבי של חב"ד לפניו.
בסוף הוא החליט שכל השבוע של סוכות הוא לא ישן, ככה הוא יהיה בסדר עם כולם.
ככה גם דואג לי אלוהים ביום כיפור.
הוא יודע שאני נגד צומות מאז שקראתי את אושו שכתב שכתב שלצום זה מטופש, זה היה לפני שמלאו לי 19, נראה לי.
מצד שני, איך נלך נגד כל הצדיקים, כולל רבינו הקדוש, שטענו שצריך לצום ביום כיפור אלא אם כן חולים?
גם הקדוש ברוך הוא יודע לארגן את העיניינים לא פחות מהרבי מלובביץ' , והוא עשה אותי חולה שחבל על הזמן. לא יכול לרדת מהמיטה.

בקיצור גם אני בסדר עם כולם, למרות שאני בכלל לא בסדר, אלוהים, כל כך כואב.

טוב, לפחות לא נצטרך לצום.

כן, זה פחות או יותר הרעיון של יום הכיפורים בתורת ברסלב, עזבו לרגע את הצום ואת כל השטויות.מה שאומרים בברסלב, זה שהפסוק מבראשית "ויהי ערב ויהי בוקר יום אחד" מדבר על יום הכיפורים.
ביום האחד שהוא היום של הבריאה, לא הייתה חלוקה, לא היו יצרים , לא הייתה היררכיה והבדלה. הייתה אחדות בכל, הרמוניה אינסופית.
לשם, למקום הזה אנחנו חוזרים ביום כיפורים.
בזכותה יום הכיפורים מטהר אותנו.

ביום הזה, הנשמות שלנו, מרגישות שהן חוזרות אל השפע האינסופי, אל הטוהר, אל השלמות ואנחנו פשוט צריכים לקחת עליהן טרמפ, לדאות איתן אל מציאות של חופש, של אושר ושל חוסר גבולות.

בימי קדם, אתם בטח יודעים שהיו חוגגים את יום כיפור בצורה אחרת לגמרי. כל הרווקות היו יוצאות לרקוד בשדות כשהן לבושות בבגדים לבנים. זה נראה לי מנהג ממש מוצלח. מאז עברו הרבה שנים והמציאו כל מיני המצאות, את הקולנוע, את "מקדונלדס" , את "על חטא שחטאנו לפניך באונס ורצון". כל מיני דברים כאלו מודרנים.

אני מאוד בעד חידושים, בעד אייפונים וטלוויזיות פלזמה וכל העיניינים, אבל במקרה של יום הכיפורים, אני חושב שאולי כדאי להרגיע את יצר החדשנות ולחזור למקורות אל תקופת האבות, אל המחולות בכרמים ואל צעיפי הצמר ואל היוגורטים מחלב עיזים. בסך הכל יום יום אחד בשנה, מה כבר יכול לקרות?

טוב, יאללה,
אם אתם מגיעים לבית כנסת , תתפללו עלי,
אם לא, גם תתפללו עלי,
אם אתם מגיעים לספריית וידיאו , אל תוותרו על הארי פוטר האחרון.

חג שמח, חתימה טובה.

2 מחשבות על “בסדר עם כולם

  1. לצום זו חובה הלכתית.
    אבל הזכרת לי משהו שראיתי השבוע בחזרה מהכותל,
    על לוחות המודעות בירושלים מופיעות המודעות הבאות:
    "בעל אייפון ודומיו,
    כל עם ישראל מתפלל עלייך- החזירהו בתשובה שלימה לפנייך".

    אז אני יודעת שאיפשהו בעולם, מתפללים גם עליי, מה שגורם לי לרצות לשדרג לאייפון.
    ויפה שעה אחת קודם.

תגובה

