כלה מאוקראינה


כמו שסיפרתי לכם, אישתי החליטה השנה לעשות מעשה ולהתייצב גם היא בקיבוץ הגדול בראש השנה באומן. כיוון שגם אני מתכנן להגיע לשם , היה לי רעיון מקסים בשבילה. הרי הפנאטים , החלאות של מאה שערים והסביבה , אסרו על נשים ישראליות להגיע לשם, אבל אוקראיניות מקומיות מסתובבות שם בלי שום בעיה. אז מה שהצעתי לה , זה שתיפטר מאריזת הראש, תלבש ג'ינס צמוד, תשים לק שחור ואיפור כבד ואז נוכל להסתובב שם יד ביד בחופשיות. אמנם אין לה תווי פנים אוקראיניים טיפוסיים, אבל אני לא חושב שמטומטמי העדה החרדית יבחינו בין פרצוף סלאווי לפרצוף נורדי. אין סיכוי.
גם רבני ברסלב וצדיקיה שמוקירים את אישתי על פועלה הרב בקירוב בנות ישראל לצדיק האמת, לא יאמינו שהיא מסתובבת באומן בתלבושת כל כך נאורה. לאנשים שמכירים אותי, אני תמיד יכול לספר שאני כבר הרבה זמן בקשר עם סוכנות של שמביאה כלות מאוקראינה, ואחרי שהם שמעו שאני מגיע, הם סידרו לי דייט באומן.

אישתי היקרה השיבה לי שהרעיון נורא מקורי, אבל היא מגיעה כדי להתפלל ולא כדי להסתובב, אז אמרתי לעצמי שמוטב שלפחות מישהו מאיתנו יתפלל בראש השנה.

ראיון דימיוני

בשנת 2016 בשבוע האופנה בפריז יוצא המעצב הראשי של כריטיאן דיור מהתצוגה החגיגית. בפתח האחורי אורב לו כתב ה"ווג" ומצליח לשכנע אותו לקיים ראיון קצר. הראיון הזה יכול להשמע כך:

ש: ברכותי על התצוגה המהממת.
ת: תודה רבה.
ש: מאין לקחת את ההשראה לתפיסה כל כך מהפכנית?
ת: בשנה האחרונה, לא מצאתי מנוחה לעצמי, כרסם בי כל הזמן אותו סיפור של רבי נחמן מברסלב על החכם והתם. החלטתי שאני חייב לבטא הקונפליקט הזה בקולקצית הסתיו של כריסטיאן דיור ולהציג את הקונפליקט בין התנועה והישרה של התם לבין התחכום והמורכבות של החכם. זה מה שראיתם היום על המסלול.
ש: התפיסה הזו מקורית ומרעננת, אבל האם שאלת את עצמך אם היא תצליח גם במבחן הקניות של הקהל הרחב.
ת: כמו שאתה יודע, לכריסטיאן דיור ישנם דורות של לקוחות מסורתיים שנאמנים לסחורה שלנו ויודעים להעריך את האיכות שלנו. עם כל זה אף אחד לא רוצה להחשב למיושן ולהראות כמי ששייך לדור קודם ולא מעודכן. הקולות ששמעתי מהם כיוונו אותי היישר למקום הזה. בהתחלה חשבתי ללכת בדרך הקלה ולהתמקד ב"אבדת בת המלך".
ש: זו אגדה של רבי נחמן.
ת: כן היא מופלאה ואנחנו נעבד גם אותה בסופו של דבר, אבל הפעם רציתי להתרחק מהמוטיבים האלו של מלוכה ומלכות שמבחינתי מאפיינים עבודות קודמות שלנו וללכת על סיפור מוכר של רבי נחמן. אני חייב לציין שהקהל קיבל את זה בהתלהבות ואנשים אמרו לי שזה מה שהם מצפים מאיתנו, המעצבים, לצלול לתוך תורת רבינו הקדוש ומשם להוציא את הרעיונות והמושגים שישפיעו להם על החיים ושבאמצעות העיצובים, הם יוכלו להיות מקושרים לצדיק האמת.
ש:עוד שאלה אחת ברשותך, אתה אמרת שאתה מתכוון לעבד גם את "מעשה באבדת בת מלך" ומצד שני אתה רוצה להתרחק מסמלים שמיצגים מלוכה. איך אתה מיישב את הסתירה?
ת: תסלח לי, אני באמת ממהר, אבל בשתי מילים אני אגיד שאפשר להתמקד בחיפש ואפשר להתמקד במסע.האם יש ביגוד שמתאים לחיפוש פנימי ולחיפוש חיצוני? בסיפורי מעשיות ובליקוטי מוהר"ן יש אינספור רעיונות, פשוט למצוא את הנקודה הקרבה ללבך בעת ולזרום עם הנחל הנובע.
ש:תודה רבה אדוני , תבלה יפה במסיבה.
ת: תודה גם לך, מסיבות מתחילות ומסיבות נגמרות, חובתנו לא להפסיק לעבוד ולהיות בשמחה תמיד. שלום שלום.

זה סוף הראיון ולמרות שהוא מפוברק, אני סבור מאוד מציאותי. תורת רבינו הקדוש, היא נעלה מכל התורות האחרות , היא גם העמוקה ביותר וגם המורכבת ביותר. היא הגשר האמיתי היחיד שאני מכיר בין חוכמת המזרח ודתות המערב. אנו קיבלנו אותה, חיה ומפעפעת מידיהם המתות של הרב שפירא והרב בנדר ומחובתינו להעביר אותה הלאה.
זו צריכה להיות משאת הנפש של כל האנשים הטובים והמוכשרים שבדורינו. להפיץ את תורת ברסלב בכל המישורים. להפיץ אותה בספרות , בציור , בקולנוע , באופנה, באדריכלות , בטלביזיה. אסור לנו להשאיר אותה לגווע בסימטאות המחניקות של מאה שערים, אסור לנו להפקיר את תורת רבינו בידי עסקנים רפי שכל וחלולי חיוכים, שכל עיניינם בחיים זה להתחנף לרבני הבד"ץ ולהסתיר את העובדה שלא נולדו בבתים חרדיים.

רבינו מצווה עלינו להפיץ אותו, לקצווי הארץ ולקצווי היקום , כל אחד בכליו וכל אחד ואת על פי דרכו. מי יתן שתורת רבינו תפרה ותרבה ותמלא את הארץ ותגאל את העולם.

יאללה , גם אני צריך לצאת לדרך.
נתראה באומן, מתישהו.
אוהב אתכם בכל מובן,
שנה טובה.

 

2 מחשבות על “כלה מאוקראינה

  1. וואלה,
    באמת הכי פשוט שהשם יתברך בכל מקום, ומסתמא שתורת רבינו אמורה לצייר לנו את הדרך בכל תחום. איזה דימוי מתוק. מי ייתן וכריסטיאן דיור יחיה מספיק שנים על מנת להגיע לזה…
    וברצינות,
    מקווה שקיבלת חיבוק מריבונו של עוילם ומרבינו בראש השנה. חיזוק, אומץ, אמונה לפעול בעולם.
    יש לי השראה מרבינו על אפיון אפליקציה לניהול תקציב משפחתי.
    אני ממש רואה בעיני רוחי איך כשמוצגת ירידה בהכנסות יש כיתוב "אין שום ייאוש בעולם כלל" או "הירידה היא תכלית העלייה". כרגע אני בתכנון של "איפה אתה בעולם" שמתייחס להיכן אתה מבחינת השתדלות בתפילה ועבודת השם ולא רק בעבודת הבוס.
    חזק ואמץ בעבודתך.
    ד"ש לאישה. האם עברתם את ראש השנה בצורה שונה מהותית?

    • מקסימה!
      שתהיה לך שנה נהדרת.
      אישתי לא הרגישה כל כך טוב כשראיתי אותה לאחרונה והיא עוד לא חזרה לארץ.

      אני מקווה שעכשיו היא בסדר.
      היא שולחת הוודעות ונשמעת עליזה.

תגובה

