טקילה סאנרייז


אני ממש לא מבין מה יש לי לחפש במאה שערים.
למה אני נוסע לשם? מה אני מחפש שם עם האנשים האלו הנכדים של הרב בלוי והרב וייספיש , התלמידים של שטרנבוך וקנצלבויגן, אנשים שהם בטריפ של שחצנות ופרובוקטיביות, שנהנים לסלף ולעוות את המציאות, להיות כפויי טובה ונרגנים ולהתייחס למי שמאכיל אותם בתור בדיחה.
אמנון לוי עשה סדרת טלביזיה על החרדים והוא בנה פנטזיה כאילו החרדים כל כך אוהבים את הצבא ואוהבים חיילים ורוצים להשתלב בחברה הישראלית ובלה בלה בלה בלה בלה. זה אולי נכון אצל האנשים שהוא ראיין , חבדניקים וליטאים מודרניים, אבל במה שערים? הצחקתם אותי. תשמעו איזו בדיחות הולכות שם: "כתוב בגממרא שאביי אמר שהמזיקים מסתובבים סביב האדם כמו ערוגה מסביב לעץ. מכאן אנחנו למדים שבתקופת הגמרא רק הצדיקים ראו מזיקים, בעוד שבתקופתינו כל אחד רואה מזיקים בכל מקום."

כמה מצחיק.
אתם מכירים את ההברקה הזו של הרב אורי בלוי ? איך הציונים מכשילים את החרדים? הם מדפיסים שטרות כסף עם תמונות של רשעים ואז החרדים לווקחים את הכסף הזה ונותנים לרבנים והרבנים מביטים בתמונות של הרשעים ואז , כמובן הם מאבדים את רוח הקודש. או משהו.

ואי, אני כל כך מעוצבן עליהם סנובים מיזנטרופים שכמותם. זה שאני מעדיף אותם על כל מיני מתיימרי ניו אייג' ועל ננחים ועל חוזרים בתשובה בסגנון הרב ארוש ועל עארסים, זה לא אומר שהם בסדר. זה אומר רק שאני זקוק לכמה שיפוצים.
אז האמת היא, שיש הרבה סיבות לבילוי בירושלים הפנאטית . סיבה ראשונה , החבר'ה שם יודעים להתפלל. מבחינתם תפילה זה לא לבוא, למלמל ולרכל. כאילו הם באים להתפלל כאילו זו קריירה, כאילו הם הולכים לסחור בבורסה או לעסוק בבספורט אתגרי ובקיצור, כאילו התפילה שווה משהו. בקטע הזה הם דווקא צודקים.
אתם יודעים מה הכי העציב אותי בתשעה באב? שהלכתי להתפלל אצל מזרוחניקים. כאילו ראבאק , בן אדם כבר הגעת לבית הכנסת, מה אכפת לך גם להתפלל? כאילו אם היית לוגם טקילה סאנרייז במועדון חשפנות , לא הייתי אומר לך כלום. זכותך , עם כל הכבוד , אבל אתה כבר הגעת עד לכאן , למה שלא תעשה את זה? למה שלא תפתח את לבך לפני אבינו שבשמיים ותגיד "ריבונו של עולם , הנה אני!" . אבל לא, אתה בא לתפילה, חושב על הבחינה של הבן ועל הטסט של האוטו ועם לקנות לילדה פלאפון ועל שהפסדת את החדשות של שעה שבע ואופס , זה נגמר , אפשר ללכת הביתה להתקלח ולקרוא עיתון.
אני עמדתי שם ואמרתי לעצמי "תשעה באב היום. שיא החושך , שיא הגלות ואני כל כך עצוב ורוצה להגיד את זה" , אבל התאפקתי. מזרוחניקים סביב.

אתם יודעים מי אשם בזה?
מפא"י ההיסטורית.
ברצינות ,שם התחילו עם העיקרון הזה שלא משנה מה שאתה עושה, העיקר תדפוק כרטיס והמיזרוחניקים החליטו להחיל את העיקרון הזה , דווקא על התפילה.
עכשיו , אני יודע מה תגידו והכל נכון,
הדתתים הלאומיים הם מלח הארץ , הם תורה ועבודה ,גם יחידות קרביות ,גם מדענים ,גם חתני פרס נובל, גם מפריחים את השממה , גם אור לגויים. אני יודע הכל , אני עומד על רגל אחת ומוחא לכם כפיים. אבל דבר אחד בטוח, גם אחרי שיפריטו את רכבת ישראל ואת רשות שדות התעופה ואת מכבי האש ואת המנהל האזרחי … עדיין ישאר מקום אחד שיעבדו בו בשיטת ההסתדרות וזה בתי הכנסת של המזרחי.
אה, הבאתם חזן לתפילות ימים נוראים בעשרים אלף דולאר? פוצצתפ את בועתי , אני בוש ונכלם.

הקיצר , נגמר הדף היומי והרב ברנר החליט ולפתוח שיעור דף יומי משלו,
אין לי מושג למה, אבל ככה זה מעכשיו. כל יום , עשרים דקות ראשונות של השיעור לומדים דף גמרא, ואז עוברים לתורת ברסלב.
אני לגמרי בעד, כי הרב ברנר כל כך משופשף בגמרא, כל כך בקי , עד שהוא לא מסביר , אלא פשוט פורס באוויר תמונות של סוגיות , תוך שניות ואתה מבין הכל.
אז למדנו מסכת ברכות דף ה' או משהו כזה והוא סיפר על רבי יוחנן שבא לבקר את רבי חייא כשרבי חייא היה חולה.
מסופר שם שרבי יוחנן אחז בידו וגרם לו להחלים.
הביא הרב ברנר חידוש לגבי מהות הנגיעה ביד. הוא אמר שמהפסוק "השם צלך על יד ימינך" לומדים שכל המצוות והזכויות של האדם רשומות לו ביד ימין, ככה שרבי יוחנן נגע ביד של רב חייא, מיד הוא ראה כל הזכויות שלו ומתוך לימוד הזכות הזה , מהשמיים שלחו לרבי חייא רפואה.

אתם רואים שגם בגמרא, יש כל מיני קטעים מרגשים.
אבל הדבר הכי מרשים בשיעור הזה, היה שחילקו גלידה. כן, אני יודע, תאוות העוולם הזה , אבל גלידה זה טעים. לפני חודש בא אלי הגבאי , סיפר שהם אוספים כסף לקנות מקרר. נתתי לו משהו והנה, שלח לחמך על פני המים, כבר  שיעור שני שאנחנו אוכלים שם גלידות.

עכשיו אני חושב על כל אלו שהולכים לשיעורים ב"שורשים" או ב"לב הדברים" או ב"מרכז שמיים". איזה מסכנים , גם משלמים שלושים שקל לשיעור, גם מזבלים להם את השכל וגם מנסים למכור כל הזמן סדנאות על זוגיות , או על אהבה, או על מציאת בן זוג , כאילו שכל מי שהולך לשיעורים האלו , יש לו סימן על המצח של רווק אומלל.

אז אני אומר להם "בואו לרב ברנר, לא תשלמו כניסה , תהיו בשיעורים מהממים ,לא ימכרו שום לכם סדנה שבעולם ואפילו תקבלו גלידה או אבטיח או שניהם"
ואם ישאלו אותי "אז איך נמצא שידוך?"
סוף דבר הכל נשמע, צריך ללמוד להתפלל.

אוקיי, שתי תוספות.

דינדין אביב המקסימה, הודיעה שהיא חוזרת בתשוןובה ולמרות שאני כבר ליכלכתי כאן הרבה על זמרים בעלי תשובה, אני מצדיע כאן לדינדין שאמרה שהיא שהיא מופיעה רגיל , גם בפני גברים והיא מתמקדת ברוחני ולא בקיצוני.

סחטיין עלייך דינדין , אחותינו את . כל הישועות.

עוד דבר אחד, אני מחפש לפעמים לשמוע איזו מוזיקה פופולארית היום , מה שומע הדור הצעיר ורוב מה שאני מוצא זה ראפ סבלימנלי מטופש , אבל אתמול ניתקלתי בזמרת צעירה בשם טיילור סוויפט , היא ממש סבבה , תהנו!

4 מחשבות על “טקילה סאנרייז

    • אני מקווה שאתה מתבדח, כיוון שברור שלא אני ולא הרב רואים בנשים מאותגרות גנטית.

      בשיעורים באור יהודה , אין בעיה. יש עזרת נשים פתוחה למשתמשות.

      בשיעורים בירושלים בירושלים, פשוט אין עזרת נשים.
      אני הצלחתי לךהביא את אישתי לשם פעמיים , אז מסתבר שזה אפשרי.
      צריך להתייעץ עם הגבאי כדי לפתור את הבעיות הטכניות.

  1. אני מתבדח? בתור מי שבוחן מקרוב את התמונות שאתה מעלה כאן, ברור שהנשים סובלות מהפרעות גנטיות קשות ביותר, וטוב שכך!

תגובה

