לילה טוב עולה כסף


אני מאוד אוהב לקבל מחמאות .
אני אפילו אסתכן ואהמר על זה, שאני מעדיף חנופה על פני תשורות ממשיות, כי אם אתה מקבל עוגה אז אחרי שני ביסים אתה תשכח ממנה, לעומת מחמאה מאדם איכותי שיכולה לחמם אותך במשך זמן ממושך.
עם כל זה, שפע המחמאות שאני מקבל לאחרונה על הבלוג הזה רחוק מלספק אותי, לא בגלל שאני ראוי ליותר , אלא בגלל שלא בגלל זה אני פה.
זה נחמד שאנשים טורחים לספר לי שאני מקורי ומצחיק וחכם , אבל הרבה יותר נחמד היה אילו הייתי באמת מרגיש שהבלוג הזה מצליח להסביר לאנשים ולו שמץ מתורתו של הצדיק , או טיפ טיפה מדרך ברסלב.
זה מה שבאמת חשוב, כי אם תבינו את מה שהצדיק מנסה להעביר לנו, ההבנה הזו תוכל לשמש לכם כלי כדי לחיות חיים אמיתיים, חיים משמעותיים , חיים טובים מאושרים ורוחניים.
לא שתגדלו שטריימלים ותולידו עדרים של ילדים מצוייצים וילדות טלביניות.
לא, חס וחלילה.
הצדיק נותן לכם את הכלים להזדחל אל מחוץ לשמיכת האשליות ולחיות סוף סוף באמת השמחה שהעולם הזה נוצר בשבילכם ושעובדים לטובתכם.
אז איפה היינו?
אתמול לדוגמא , היינו אני ואישתי בשיעור של הרב ברנר באזור מאה שערים.
השיעור היה מיועד לגברים בלבד, אבל אני טרחתי ובניתי לאישתי מין עזרת נשים קטנה כזו ממחיצות ושם היא ישבה חבויה , שכאילו אף אחד לא מרגיש שהיא שם , למרות שכולם ידעו.
אנשים שאין להם טלביזיה בבית , הם מאוד רגישים. החושים שלהם לא נפגעו מהפצצות אלקטרוניות של שנים ארוכות ולכן הם ממש מסוגלים לחוש.
הרב ברנר בעצמו , הוא הקצנה אמתית של התופעה הזו, בדיוק כשם שהוא הקצנה של כל מידה טובה או מעלה אנושית אחרת.
ברמת הרגישות הוא מסוגל להריח את המחשבות שחולפות המוח.
הוא לא רואה אותן , הוא מריח, זה שונה. יש לו תפיסה בלתי מושגית, עד כמה שדבר כזה קיים.
בכל אופן , נושא השיעור היה הפעם מניעות , בהתבסס על ליקוטי הלכות , הלכות כלאי בגדים. אני לא אצטט את הקטע כולו כיוון שהוא מאוד ארוך, אלא אתמקד בעיקר.

  1. אור הצדיק , הוא הגדול מכל האורות והעולם בטל מולו
  2. כדי לקבל את אור הצדיק , צריך לשבור מניעות , ושבירת המניעות בונה כלים לקבלת אור הצדיק.
  3. טוב שיש מחלוקת על הצדיק , כיוון שהמחלוקת מונעת את אור הצדיק מאנשים שאינם במדרגה לקבל את האור הזה.
  4. אם אנשים לא ראויים נחשפים לאור הצדיק, סובלים מ"ריבוי אור" והם הופכים להיות המתנגדים הכי גדולים.
אז השאלה הראשונה שצצה לי במוח הייתה מה זה מניעות . ניסיתי להציע לרב ברנר כמה הסברים לביטוי , כמו טלפונים שמגיעים אליך בזמן התבודדות. הרב ברנר לא פסל אותן על הסף, אבל ציין שהדוגמא הקלאסית למניעות היא הלך נפש שגורס שניתן לאמץ חלק מתורת ברסלב ולא את כולה.
פחחח.
עוד עניין שציין הרב ברנר הוא אפיזודה בה חילונים מחללי שבת ואוכלי טריפות , ניתקלים בתורת ברסלב ומנסים לקיים חלק ממנה. כאן הרב ברנר עמד על דעתו שאותם חילונים הם ברי מזל, כיוון שלמרות ההתעלמות שלהם מהמצוות , הם זוכים להיות מושפעים על ידי הצדיק. הפרובלמטיות בתופעות האלו היא שהן גוררות ביקורת על ברסלב בתוך החברה החרדית וזוהי בדיוק אותה "מחלוקת על הצדיק" שרבי נתן חושב שהיא דבר יחודי.
הנושא החשוב בשיחה הזאת , לדעתי , היה דווקא תוצאותיו של ה"ריבוי אור" , שהוא גורם לאנשים להתנגד לצדיק. כאן הרב ברנר מיאן לתת דוגמא קונקרטית .
ההרגשה שלי היא שהכוונה לכל אותם אנשים שמדמיינים שהם חסידי ברסלב , שהולכים עם שטריימל וציציות צמר ונוסעים לאומן ומתמוגגים מהרב ברלנד ובעצם הם עוקרים ומסלפים את תורת ברסלב.
יש המון דוגמאות לזה.
נגיד ,  רבינו מאוד הקפיד וביקש שיקראו אותו על שם אימו , פייגא , כי היא הייתה מתפללת כל יום בזמן ההריון שלה על הציון של הבעש"ט שיהיה לה בן צדיק. באה ישיבה ברסלבית מפורסמת והחליטה לשנות את הנוסח המקובל מדורי דורות ולכתוב "נחמן בן שמחה" . למה? כי הם מרגישים מדובללים והם מזריקים מספיק סיפורי אברה קדברה , כדי לצפצף על הוראה מפורשת של רבי נחמן.
עוד דוגמא?
ב"כוכבי אור" בפרק ו' באגדות וסיפורים , כתוב שמוהרנ"ת אמר שאסור לדבר נגד הממשלה, כיוון שהיא מייצגת את רצון השם בעולם.
נסה לספר את זה לחברים שלי במאה שערים והם ימציאו לך עשרות סיבות לעובדה שהם מצפצפים על רבי נתן ומלקקים לסאטמרים.
בקיצור, הבנו כאן את ליקוטי הלכות.
לילה לפני השיעור  ההוא הייתי בקבר יוסף הצדיק.
בניגוד לדעה הרווחת, אני לא מגיע לשם בגלל כל הבנות הנחמדות שנמצאות באוטובוס. למעשה , ההסעה שבה הייתי הפעם הייתה מלאה בנשות טאליבן מירושלים. נראה לכם שהיה נחמד?
מצד שני , זה בהחלט נתן לי השראה לתפילה על הציון.
"ריבונו של עולם " כך אמרתי "אני אדם שבהחלט מתאים לו לבלות את לילותיו בקוקטיילים של גריל אסייתי על יאכטות מפוארות , שעוגנות מול הריווירה על רקע קונצרט של ויואלדי והנה אני עומד כאן בחברת טליבניות , נוער הגבעות וספסרי פיצוחים מאור יהודה. יהי רצון מלפניך ריבון העולמים , שבזכות מסירות הנפש שעשיתי כדי להגיע ליוסף הצדיק , תעשה איתי חסד ותנחיל לי את החיים שאני אמור לחיות , כלומר יותר מטבח גורמה יפני ופחות טרמפיסטים מצומת תפוח לעימנואל , אמן ואמן."

חוף האינרציה

ביום שישי הייתי בחוף הנפרד בהרצליה. היו שם המון חרדים וגם נשים עם ביקיני. אחר כך קראתי במקומון של בני ברק שרק בשבוע הבא יהפכו את החוף לנפרד באמת. מה שזה אומר , זה שהביקיניות היו שם בגלל שזה לא חוף נפרד והחרדים היו שם, בגלל שהם רגילים שזה החוף שלהם.

בקיצור , כולנו יכולים להסתדר ביחד אם רק נפסיק לעשות עניין משטויות.

 

לילה טוב.

34 מחשבות על “לילה טוב עולה כסף

  1. אתה בהחלט מאיר את עיני, לפחות, בתורתו של רבינו. ומקרב אותי, לפחות, לדרך הזאת. ובעיקר הבלוג שלך מפיג קצת את החששות שלי, שאתה עדיין נישאר אתה גם אם אתה חוזר בתשובה, וכל הדברים האלה שאהבת פעם (גם אם לא שיא האמוניות), מותר לאהוב אותם גם אחר כך.
    תודה.

  2. פינגבק: על כתות יהודיות כשרות | casually

  3. פינגבק: על כתות יהודיות כשרות « מזדמן

  4. רוב האנשים מבוהלים מהצדיק כי הוא יכול לקחת להם קונטרול מוחלט על החיים. אתה מצליח להשאר אתה ולתת חיות ומזון גשמי לתאוות ורוחני לנפש אלוקית . אבל רוב האנשים אצלם תשובה היא קיצוניות. לכן הרצון שלך של היקשרות לצדיק יתקבל ככה רק אם לאדם יש ברקסים של חוסר היסחפות.
    כמוך. לכן, כשקשה לך שקוראים מחמיאים לך ופחות מקבלים על עצמם עול מלכות צדיק תזכור שלא כולם דרול. אתה חי עם עצמך בשלום עומד מול צדיקים ענקיים וממשיך לשלב בין ביקיני לשטריימל. שומו שמיים.

  5. בתור אחד ש"עוקב" אחרי דרול כבר כמה שנים טובות, (כלומר מכיר רק את האישיות האינטרנטית שלו, אין לי מושג מי הוא בחיים 🙂 ) , אין לי ממש מושג מה קרה שהוא שינה כך את אורח החיים שלו, הוא אמר משהו על עוצמה וכח, והבטיח להרחיב (אני עדיין מחכה 🙂 ) אבל הרושם שלי בינתיים על "התורה" כפי שהיא מובאת פה היא שזה דיי משחקים של המיינד. קצת כאילו מישהו מנסה להתאים את חוקי המציאות להיגיון המחשבתי שלנו, כשבפועל המציאות מתקיימת ללא המיינד, אז הכי חייבת להיות הדבר הכי פשוט בעולם. אז בבקשה תסבירו לי איפה אני טועה אם אתם יכולים!

      • הממ לא יודע נוצר אצלי מין רושם כזה שנניח אני שומע הרצאות של אושו, המטרה שלו היא לפשט את הדברים, הוא מציג מודל מאוד פשוט: "מציאות" – מה שחווים דרך החושים ומודעים אליו ו"דימיון" – כל מה שנוצר ומתקיים במימד המחשבתי שלנו -מחשבות וכו'. וזהו מודל שנראה לי מספק ע"מ לחיות חיים רוחניים מספקים. ואז אני שומע את כל הדיבורים על עולם שלם וענקי עם המון חוקים ויישויות ומושגים והרבה יותר קל לי לקטלג את זה כפרי הדימיון מאשר לקבל את המודל הזה שאני לא רואה איך יכול להועיל לי. זה נשמע לי כמו חזרה לסרט שהמיינד מספר לעצמו, שיהיה לו מעניין.

        • כן , כמובן שאתה צודק.
          מנגנון הקיום שלימדו אותנו בפונה , שלימד אותנו הבודהא, הוא מנגנון מדיטטיבי.
          במנגנון הזה לא קיימת אינטראקציה חיצונית.
          אבל המנגנון הזה , הוא באמת הפשטה .
          זו הפשטה חשובה מאוד , היא כל כך חשובה עד כדי כך שהיא באמת מאפשרת לך לחיות חיים רוחניים.
          אבל עדיין זו הפשטה.
          המציאות מורכבת יותר.
          המציאות כוללת אינטראקציות ואת תורץת ברסלב באמת להגדיר ככה בתור שכלול של המודל הזן בודהיסטי.
          שכלול שכולל גם מה שלימד אושו וגם דברים אחרים שמגדירים עולם רחב יותר מהעולם המדיטטיבי . עולם שהוא עולם של יחסים ומנגנונים משולבים.
          זו עוד אגדה ואני אכתוב על זה. אני מבטיח.

  6. מה שעשית כאן אינו יפה בכלל, אתה סתם מבצע מסע רדיפה נגד רבנים שלא עשו לך שום רע.
    אין להם בכלל אפשרות להגיב לך ואתה חש גיבור לכתוב מונולוגים ודו שיח עם עצמך
    ולרצוח כתאוות לבך את אופיים של הרבנים שכול מה שמעניין אותם הוא ד' אמותם בלבד.
    ביהדות אסור להתגרות בגויים ואף אם גוי פושט יד לצדקה צריך לתת לו. גזל גוי יותר חמור מגזל של יהודי וכן עוד הרבה דברים שהגוי קודם ליהודי – לו רק היית לומד קצת …
    אני לא מבין את התייפייפות הנפש שאתה מנסה להציג כאן ??? כאילו איזה אדם טוב אתה.
    היום אתה מדבר עליהם מחר אתה תדבר על האנשים שאתה כותב להם.
    אתה אדם מתוסכל וממורמר שמשליך את מצוקתו על אחרים ולא מוכן לקחת אחריות על הכישלונות
    והטעויות שלך. אף אחד לא אשם שלא טוב לך וכול מה שאתה כותב כאן זו הצורה שבא אתה בוחר
    לבטא את כישלון חייך במסווה של התעסקות אובססיבית וסוטה בחסרונות שנדלו מדמיונך הפורה
    לגבי כול מיני רבנים ואישים שמעולם לא חשבו לרגע לפגוע בך ואף מכבדים אותך ועונים לך על שאלותיך ומקבלים אותך בזרועות פתוחות.
    אם היית עושה את זה למוסלמים או לנוצרים או אז לא הייתי מקנא בך – זה בוודאי לא היה עובר בשקט
    והיית חושש אף לחייך.
    אך אתה גיבור על רב שבכלל לא יודע מה זה אינטרנט ובקושי מה זה פלאפון (תלמידיו מעלים את השיעורים המצולמים ללא ידיעתו ורק לאחר זמן מה אמרו לו, ועכשיו הוא מבין שאי שם השיעורים שלו מופיעים).
    זה לא יפה בכלל כול ההתגרות והערמה הזו לבוא לשיעורים, לצלם ואח"כ ללגלג, לצחוק
    ולעשות מהכול ביזיון ועוד ליצור דמות כלאיים בין רב להארי פוטר.
    לו היו עושים זאת לך ???
    לו היו כול הזמן מדברים ומלכלכים עליך, האם לא היית ניפגע? האם זה לא היה מעליב אותך ???
    בי זה פוגע שאתה צוחק על רבנים שאני מאמין בהם.
    אני לא לומד בישיבה ואני רחוק מתורה ומצוות אך לפחות קיים בי איזה צלם, איזו אנושיות,
    אך אתה עברת את כול הגבולות האדומים.
    אני מבקש ממך, בבקשה! תכבד ותסיר את כול הלשון הרע והוצאת הדיבה שכתבת.
    בשבילך ולטובתך… חבל שתתבוסס כול החיים שלך ברע ותתכנת את עצמך לחשוב רק
    רע על אחרים זה רק יזיק לך.
    תכתוב את דעתך כמה שאתה רוצה, עשה מה שבא לך, אך אל תכתוב על אנשים פרטיים
    דברים שאין לך שמץ של מושג לגביהם.
    תודה רבה!!!… ובהצלחה!
    אני מאמין שתהיה קשוב לדברים שיצאו מהלב ותהיה נכון לעשות מעכשיו דברים טובים.
    להתראות…

    משה.

    • משה,
      אם אתה רוצה תגובה ממני , אתה חייב להיות יותר ספציפי.
      אין לי בדרך בעיות עם רבנים , נהפוך הוא , רבנים לאחרונה הם מתחביבי העיקריים.

      עלה והצלח.

  7. חברה שפגשתי במסע האחרון שלי לאומן, אמרה לי שהרבה אנשי עסקים שהיא באה איתם במגע מתוקף תפקידה, ממעטים לאחל "לילה טוב" לאנשים. היא שאלה פעם למה, ואחד מהם בהחלט ענה שלילה טוב עולה כסף. אז נוכח הנוף של נשות אוקראיינה היפות משהו, זה עלה.
    אז, כנראה שגם אתה מתעסק במשא ומתן. לא מסכימה עם הכל, אבל מקווה שיצאו מזה פירות טובים.

    • "לילה טוב עולה כסף" הוא סלאנג צבאי מטופש בדיוק כמו "מה תודה? תתפשטי" . הסיבה שהזכרתי אותו כאן היא שהיו לי שלוש לילות מטורפים זה אחרי זה.
      לילה אחד הצעקה , לילה שני יוסף הצדיק , לילה שלישי הרב ברנר ומתי כבר אוכל לישון?

      כשנתקרב קצת לראש השנה , נדבר אולי על הארגון הפמניסטי האוקראיני femen , שהוקם כמחאה על תעשיית המין האוקראינית וכיום עוסק במלחמה נגד עריצות גברית ברחבי העולם.

      הגיע הזמן לטעמי שיפנה את תשומת ליבו גם אל השתוללות המדובללים באומן.

  8. אתה בוחר להתעלם ולהסתייג בצורה מניפולטיבית ולהעמיד פני תם, זכותך.
    ההתנסחות שלך פחות חשובה לי כמו ההתייחסות שלך והאכפתיות לגבי הדברים שכתבתי לך.
    אתה פוגע ברגשות של ציבור שלם וברגשות שלי ושל חברי כבני אדם.
    הרבנים שאתה כותב עליהם ומשמיץ אותם הם אלא שאני מאמין בהם ואוהב אותם.
    אני לא זוכר שנכנסו לתוך החיים שלך, צילמנו אותם והעברנו לעג, זלזול וביקורת.

    אתה צריך להבין שלאנשים יש חיים פרטים, אתה לא יכול להפוך בן אדם בעל כורחו
    וללא ידיעתו למושא ציבורי ולהפוך אותו לשק החבטות של טוקבקיסטים שאין להם עניין להתחשב בו,
    להבין אותו ולכבד אותו כאדם.
    אלו אנשים מבוגרים, זה לא החברים שלך, כול אדם מבוגר (גם גוי) צריך לכבד אותו.
    אנשים עברו חיים שלמים של ייסורים, הרפתקאות, מלחמות קיום… ועכשיו, תן להם קצת לנוח…
    תעשה מה שתעשה. לי אין זמן להיכנס לכאן, ונדיר שיש לי קצת זמן מסך.
    אני מקווה שזו הבקשה האחרונה שלי. אני ממש מבקש מכול לב שתפעל משהו בעניין
    ותוריד את כול הפוסטים והשרשורים הפוגעניים והפרובוקטיביים.

    ראה! הדברים כתובים כאן שחור על גבי לבן.
    שלא תאמר שלא ביקשתי, אפילו התחננתי …
    תחשוב על זה…
    יהיה מיותר להתעטף בתירוץ כזה או אחר. תהיה אמיתי ומעשי.
    – או שתמחק או שלא תמחק – זהו!!!
    זו לא תבוסתנות,… זו גדולה, התחשבות, אנושיות ואכפתיות לאנשים שהם בני אדם כמוך.

    בהצלחה!!!

    • משה שלום!
      אתה ממשיך כאן לספר מעשיות על פגיעות לכאורה ופרובוקציות לכאורה, שלעניות דעתי לא היו ולא נבראו.
      אם יש לך הערה ספציפית, אני מבטיח לך שהיא תקבל יחס רציני ומאוזן.
      זכותך להמשיך ליבב בכלליות ואז לטעון שמתעלמים ממך או מתממים מולך , אבל אני מבטיח לך שאם תמשיך להתלונן בצורה כזו , לא תוכל לקבל שום התייחסות עיניינית.

      • בס"ד
        בהתחלה חשבתי שמשה נעלב בשביל הרב ברלנד אבל אז נפל לי האסימון. הוא נעלב בשביל הרב ברנר!!!
        אני באמת כבר לא יודע מה לעשות איתך חביבי. כנראה שנכנסתי לקטגוריה של הציץ ונפגע…
        אני מקווה שאחרי שיצרו אותך השמידו את השטנץ. יהיה צורך בבריאה חדשה כדי לתקן את הנזקים שעשית לנוכחית. 🙂
        לילה טוב שיהיה ומבחינתי בחינם.

        • נעלב בשביל הרב ברנר? איזה שטויות שאתה מדבר.
          אתה מנסה להצדיק את העובדה שאתה ננח?

          אני דווקא מכיר הרבה ננחים פיקחים.
          לא מסכים איתם בכלל , אבל גם לא מזלזל.

          טוב שהזכרת לי שאני חייב לך תשובה.

            • משה פיזר כאן האשמות בלי בסיס ואז עוד טרח ועשה כל מיני מניפולציות אינפנטליות. ההתנהגות שלו ראויה לגינוי , היא דמגוגיה זולה ושרלטנות ובוודאי שלא מגיע לו שאני אעשה לו פסיכואנליזה , למרות שמן הסתם הוא זקוק לכזו בתוספת כמה תרופות פסיאטריות.
              לגביך , יש שטוענים שננחים מטיבם מדברים שטויות. אני לא מזלזל בננחים כיוון שהם מעריכים את מה שאני מעריך , קרי, עוצמה טהורה.

      • אולי משה מתייחס לאתר של הפינגבאקים שנמצאים לפני תגובת bizathayam. קשה להאמין שיש קשר בין תגובתו לבין אתר הזה.

  9. הוא מדבר על הרב ברנר שליט"א לדוג': "אך אתה גיבור על רב שבכלל לא יודע מה זה אינטרנט ובקושי מה זה פלאפון (תלמידיו מעלים את השיעורים המצולמים ללא ידיעתו ורק לאחר זמן מה אמרו לו, ועכשיו הוא מבין שאי שם השיעורים שלו מופיעים).
    זה לא יפה בכלל כול ההתגרות והערמה הזו לבוא לשיעורים, לצלם ואח"כ ללגלג, לצחוק
    ולעשות מהכול ביזיון ועוד ליצור דמות כלאיים בין רב להארי פוטר."

    אתה מעלה שיעורים של הרב ברנר לyoutube. ושילבת תמונה שלו ושל הארי פוטר…

    • בתיאוריה ישנו סדק מהותי.
      הוא כותב שם "ועוד ליצור דמות כלאיים בין רב להארי פוטר"
      ולא כותב הרב , ומכאן נראה לי די ברור שהוא לא מכיר את הרב ברנר ואין לו מושג איך הרב ברנר נראה.

  10. אכן אין לו מושג איך הרב ברנר נראה: "אני לא לומד בישיבה ואני רחוק מתורה ומצוות אך לפחות קיים בי איזה צלם, איזו אנושיות,"
    ככל הנראה מדובר באי הבנה כללית.

  11. חבר יקר
    כדי להכיל את האור של רבינו הקדוש
    צריך למצוא את התלמידים האמיתיים
    "אשרי העיניים שראו"
    ולהתרחק ממפורסמים של שקר,ולהזהר מחיקויים
    גם בברסלב ואשר מכנים עצמם חסידי ברסלב.
    ברסלב זה רק אמת,לא כבוד ולא שקרים.
    ובטח לא חולקים על הפתק הקדוש.
    אין כמו רבינו בעולם!

    נ נח נחמ נחמן מאומן

    • ואני בכלל לא אמרתי שום דבר נגד הפתק.
      נכון שחשבתי להגיד , אבל לא עשיתי את זה בפועל.
      וזה מחזיר אותי למה שטענתי לגבי הננחים , שהם מעריכים רק כוח.
      מה זה כוח?
      קריאת מחשבות, ראיית הנולד, שינוי המציאות.
      זה כוח.
      כולם מעריכים את זה.
      אבל האם אתם גם מסוגלים להעריך תמימות אמיתית, כזו שלא כוללת טיפשות חושים?
      האם אתם מסוגלים להעריך אמונה טהורה, שהיא לא wishful thinking והיא חסרת אינטרסים ופניות?
      האם אתם מסוגלים חוכמה עמוקה, שהיא פרי לימוד מפרך וקפדני כמו גם ניקיון תודעתי יסודי ובלתי מתפשר.
      יש מכם אנשים שלא יודעים איך נראה הרב ברנר שליט"א, אז הנה הוא , לטובת הציבור.

      • נראה לי שהתבלבלת חבר
        נ נח זה בעיקר תמימות ופשיטות בעבודת ה'
        בברלסב לא מדברים כמעט על מופתים ועל טבעי
        מתפעלים מהכוח של רבינו לגעת ביהודי הכי רחוק
        מה' ולעשות גם אותו צדיק גדול.
        שזה המופת והפלא הכי גדול.

        מה יש לך להגיד כנגד הפתק?

  12. פינגבק: על כתות יהודיות כשרות | CASUAL

תגובה

