הכל באשמתי


להמתנ"ס השכונתי הגיעו נשות חסידות גור מבני ברק , כדי לחגוג הופעת סוף שנה ההופעה שלהן ברמת גן, גררה מכמה אנשים , ביקורת מאוד חריפה על חסידי גור, כזו שאין לי שום כוונה לחזור עליה.
את חסידות גור אני דווקא אוהב, אמנם הן אנטיפטיות שחבל"ז , אבל הן לבושות טיפטופ ויש להן פיאות ארוכות ומרשימות.
כדי שלא תבינו לא נכון, זה לא שראיתי חסידות גור מסתובבות עם מלתחת ספורט אלגנט סטייל ערסיות נובו רישיות , בכלל לא, אילו אישה חילונית הייתה מתלבשת בסגנון גורניקי, סביר להניח שהייתי חושד בה שהיא רוסיה, אלא שבמגזר החרדי , חסידות גור משמשות נה בעין לאופנת הטליבניות המאוסה .

בקיצור תהיתי למה אנשים כל כך לא סובלים את חסידי גור ואז הבנתי.
אתם זוכרים כשסיפרתי לכם שחשבו אותי בטעות לחסיד גור?
זה לגמרי בגלל הכיפות האלו שאני חובש (ראו תמונה) , תכלס , הן הכי נוחות, במידה ולא מתחשק לך להראות כמו נוער הגבעות.
בכל אופן, המסקנה ההגיונית שלי היא שפשוט הרבה מאוד אנשים ראו אותי חובש כיפות כאלו וחשבו בטעות שאני חסיד גור וזו הסיבה שלא סובלים אותם.
אז רציתי להרגיע את כולם ולהבטיח לכם שחסידי גור הם אחלה וגם אם הם עושים רושם קשוח לעיתים, זה רק בגלל התנאים הקשים שבהם גדלים , לדוגמא , המעיל הזה שהם צריכים ללבוש אפילו בקיץ, בזמן שאפילו בחורף הוא מחמם מדי.
בקיצור , תמיד צריך לדון כל אדם לכף זכות ותדעו לכם, שאני מאמין באמונה שלה , שאם חסידות גור שכאלו עוברות ברמת גן, אז בכל זאת , משהו מהעולם הנאור חודר אליהן והזרע הזה של התבונה , החירות והיצירה בסופו של דבר יכה שורש וינצח.
אני יודע שאנו כולנו חיים תחת הרושם שהעולם נעשה חשוך וקיצוני יותר, בגלל שהתופעות האלו של ההקצנה והיהירות תמיד כתובות בפונט מודגש ועושות כל כך הרבה רעש, אבל יש גם תופעות יותר עדינות, יותר חבויות , אבל חזקות לא פחות ומשמעותיות יותר.
בסופו של דבר, אני לגמרי בטוח , שהעולם הנאור ינצח.
בסופו של דבר ננצח.

שבוע טוב.

2 מחשבות על “הכל באשמתי

  1. לא מצליח להבין אותך. כל פוסט שלך מצליח לבלבל אותי.
    אתה בעד העולם החילוני והנאור ואתה מסתובב עם האנשים הכי פנאטים בבני-ברק? מה הקטע?

    • בטח שחשוב להיות משכילים פתוחים ונאורים. אי אפשר לבצע הכרעות מוסריות מבסיס אחר , אבל מצד שני צריך גם לבצע את עצותיו של רבי נחמן מברסלב וללמד כף זכות על כל אדם.

תגובה

