להוריד את המסכות


אני הכי שונא את האנשים שמדברים נגד ל"ג בעומר בגלל איכות הסביבה.
"מה זה כל העשן?" הם שואלים "מה זה הרעש ? למה הילדים לא הולכים לישון בלילה" כל השטויות האלו מ, ימח שמם ושם זיכרם.
אז אני אסביר לכם מה זה ל"ג בעומר.
באים ילדים דפוקים, ילדים מטומטמים עם שיער ורוד וגורמטים וקוצים בשיער ואין להם כלום בראש חוץ מטלוויזיה ושטויות ויום אחד בשנה הם חוגגים את כוחו של הצדיק.
הם לא יודעים מי זה הצדיק , מספרים להם בבית ספר שבכלל ל"ג בעומר זה בגלל מרד בר כוכבא .
אז מה?
ככה הצדיק חושף את עוצמתו כשהוא מטלטל פוסטמה אחת מרעננה ומכריח אותה להכנס לאוטו ולאסוף את הילדים שלה מאיזו מדורה.
כערימה של הורים בורגנים מגבעתיים נאספים מאחורי איזה בלוק או במגרש ההרוס ליד בית הספר היסודי ומנסים להצית כמה גרוטאות , זה הצדיק פועל.
הוא אומר "חולירות , אתם לא מכירים אותי , ראשי זבל , אתם חושבים שאני אגדה או אמונה טפלה , אתם חושבים שאני מת אלפיים שנה , אבל אני חי , נבלות , חי יותר ממה שאתם תחיו בחיים שלכם , כבר אלפיים שנה שאני מנער אנשים ושולח אותם לקנות מרשמלו במחיר מופקע דווקא ביום שלי , דווקא מתי שאני רוצה , וכמו שאני יודע להריץ אתכם לצלות תפוחי אדמה ככה יכול להריץ אתכם לכל מקום ואפילו להביא אתכם לגאולה האמיתית והשלמה , אמן נצח סלה ועד ואני אפילו יכול להוציא אתכם מכל הספקות ומכל הקליפות והבלבולים ולהצית אתכם באש הגדולה שלי."
לא שבבני ברק הרמה הרוחנית יותר גבוהה מאשר בגבעתיים.
אני יודע שלא , אני נמצא שם כל יום .
אנשים שם מטיבם יותר הגונים , כי הם רואים פחות טלביזיה ולא קוראים "ידיעות" ואין ספק שזה עוזר לבנאדם להיות יותר נאור וטוב לב . יש שם גם הרבה אנשים שהולכים למיקווה כל יום ועל ידי טבילה במיקווה , אמר רבינו , זוכים לכל התיקונים , אבל אם אתה תעמוד ליד כמה בחורות הני ברקיות שעומדות בתור לאוטובוס למירון , אתה תישמע שם דיבורים בנוסח.
"את נראה שמלכי תהיה השנה?"
"את חושבת שנפגוש שם את ברכי?"

כאילו מה? נוסעים למירון בשביל להתעדכן ברכילות?
אבל ככה הצדיק רוצה , הצדיק רוצה להראות שהוא יכול לגרד גם ליטאיות צעירויות מתוך החורים שלהן ברובע ג' בבני ברק ולגרור אותן בעגילים השמאלציים שלהן , את כל הדרך עד לאיזה חור נידח בגליל הפרוע ושם להריץ אותן מאוטובוס לאוטובוס ולסובב אותן במסלולים בין המחסומים מצד אחד של המושב עד לקצה השני.

ולנו , ההאנשים של הצדיק , הדבוקים בצדיק , המתחממים לאורו ולאור תורתו , זה הזמן בשבילנו להוריד את המסכות ולהגיד האמת , לכבוד הצדיק שבעצמו מהווה את האמת.
להגיד את האמת שאנחנו לא אנשים רציונאליים ולא רוצים להיות ראציונאליים.
אנחנו רוצים את הצדיק , אנחנו רוצים שהוא יחשוף את כוחו האדיר ורוצים שיעשה ניסים גדולים וישבור את חוקי הטבע
ויכה בעולם הזה , העולם היומרני והמנותק ויתגלה לעיני כל העולם בדם ואש ובתמרות עשן , הרבה עשן.

היום שלושה ושלושים יום שהם ארבעה שבועות וחמישה ימים לעומר.

וביום הזה נברא העולם מחדש.

5 מחשבות על “להוריד את המסכות

  1. אהבתי….
    אני מאוד מתעניין בכל הנושא של הצדיקים אבל לפעמים יש לי תהיות….
    מדוע הצדיקים סבלו?
    כבר שמעתי את ההסבר שזה היה מבחן לראות אם הם ימשיכו להיות צדיקים או לא אבל קצת קשה לי לקבל את הטענה הזאת.
    מה דעתך?

    • יש בזה כל מיני דעות.
      יש מי שטוען שסבלו כדי לתקן את העולם , או להציל נשמות , אבל אני חושב שהם סבלו כי הם בני אדם ובני אדם סובלים.

        • מצטער על העיכוב בתשובה.
          אנחנו לא ממש מבינים את המדרגה של הצדיקים.

          בתיאוריה לפחות , הם לא רואים את עצמם נפרדים כל כך מהאלוהות , לכן הסבל שלהם , אם קיים, אינו דומה למה שאנחנו מגדירים כסבל.

          אפשר לומר שהסבל שלהם הוא מצב של חמלה והשתתפות.

תגובה

