תקוותנו היחידה


תורת ברסלב היא תקוותו של העולם , רבינו הוא גאולתו.

ישועת העולם ועתידו תלויים בתורת ברסלב. לא רק זה , גם כל החוכמות שבעולם , כל המדעים והפילוסופיות של העולם הם הקדמה והכנה לתורת ברסלב. אינשטיין וויטגנשטיין וניטשה, שפילברג וסידהרתא , הוקינג , טלר ובטהובן ,ג'יין אוסטין וזהרא חדיד , כולם בנו את הבסיס להתפשטותה של תורת ברסלב בכל העולם.

לכן את תורת ברסלב צריך להפיץ. באמת להפיץ. בעיני אלו שעומדים בצמתים , אוספים נדבות ומחלקים חוברות של "אין יאוש בעולם כלל" , לא עוסקים באמת בהפצה. תורת ברסלב צריכה להשפיע על המדעים , על ההנדסה והאדריכלות , על המוסיקה , על הספרות , על הקולנוע ועל האופנה . כולם צריכים מושפעים מתורת ברסלב , כיוון שתורת הברסלב היא המפתח לחציית הגשר שבין האנושי לאלוהי.

אלו המחשבות שעלו בי , יום אחרי השיעור הקבוע של הרב ברנר בבית הכנסת "באר שבע" , ברחוב רייכמן 7 בירושלים. יצא לי לשבת מול הרב באותו שיעור והאמת , למרות שבזמנו השוויתי אותו להארי פוטר , הוא יותר מזכיר את אובי ואן קנובי ,כי אין מתקפה שהוא לא הודף. בזמן מהומות ברסלב האחרונות , התיישבו לו על הראש נציגים של שני הצדדים ושיגעו אותו ובלבד שיתמוך בהם. הרב הדף אותם מאוד יפה , הוא אמר שזה טוען שההוא משקר וההוא טוען שזה משקר ואילו רבינו אמר שהעולם משקר ואדם צריך לצעוק ולהתחנן כדי שהוא לא ישקר לעצמו.

גם אתמול הוא הראה את כישרון ההדיפה שלו. במקרה הגעתי מוקדם וישבתי מולו והשיעור בכלל היה על הנושא של כעס. מבחינתי זו הייתה הזדמנות פז לרסס לכל עבר שברי בודהיזם , אושואיזם ופסיכולוגיה מודרנית. הרב סיפר שבעל "שבט הלוי" טען שהתפילה בכוח היא יכולה להציל את האדם מהנטיה לכעוס.
"ברור," אמרתי לקול רעמי צחוק "ככה הוא מוציא את העצבים."
"תקרא לזה ככה," נפנף אותי הרב ברנר בהינף ואני הרגשתי כאילו שופדתי על הקיר האחורי בכידון טרולים. כל כך הרבה עוד נותי לי ללמוד.
היו עוד כמה כאלו.
תורה ס"ח בליקוטי מוהר"ן מדברת על הקשר בין איבוד כסף לכעס. מישהו שאל אם תשובה מועילה להחזיר את הכסף למי שכעס. אמרתי לו שרק תשובה אמיתית.
"כל תשובה היא תשובה אמיתית" הטיח בי הרב ברנר והזכיר שבגמרא שואלים על עבריין שמקדש אישה בתנאי שהוא צדיק ופוסקים שקידושין תקפים כיוון שיתכן ועברו אצלו הירהורי תשובה.

בקיצור , משהו טוב קורה בברסלב , התורה העליונה של רבינו מתחילה לקרום אור וגידים , ואת זה אני רואה בשיעורים של הרב ישראל ברנר , כל יום חול בבית כנסת באר שבע , ברחוב רייכמן 7 בירושלים. אני ממליץ לכולם לבוא , זה יוצא קצת לפני צאת הכוכבים, זה אחלה שיעור והוא משנה אנשים. מגיעים לשם כל מיני , גם ליטאונים בני לטאות , גם חסידים פולניים מכובדים למראה וגם עארסים עם ציציות.

כולם עוברים שם תהליך , גם אתם תעברו , אם תגיעו.

יש סיכוי לעבור את הגשר , כמו שבערך אומרת קים ווילד.

רבינו , כמו אובי ואן קנובי , הוא תקוותינו היחידה.

 

גיט שאבעס!

21 מחשבות על “תקוותנו היחידה

  1. דרול שלום,
    תודה על המאמר….
    הבעיה כפי שאני רואה אותה היא שנורא קשה לשמור על אורך חיים דתי. זה קל למי שגדל ככה אבל לא למי שגדל בבית חילוני. יש כ"כ הרבה הגבלות שזה נורא קשה (שוב, למי שלא גדל ככה).

    לפעמים אני שואל את עצמי מדוע כ"כ מגבילים את החיים של האנשים ואתן דוגמא:
    נניח שאני נוצרי ועכשיו אני רוצה להיות נוצרי טוב ומסור.
    אז אני מתפלל, הולך לכנסייה כל יום ראשון, עובד על המידות שלי וכו.

    אני לא צריך פתאום לא להדליק אש או חשמל בשבת או לא לנסוע…

    כלומר אני יכול לקיים אורך חיים דתי ומוסרי מבלי לשנות לגמרי את כל אורך החיים שלי לקצה.

    *הערה: אני לא נוצרי ולא מטיף לנצרות. השתמשתי בנצרות רק כדוגמא להבהיר את הרעיון שלי*

    אשמח לתגובתך

    שבת שלום

  2. סליחה על התגובה הטרחנית, אבל אולי יש שיעורים של הרב באיזור המרכז, ואם לא, אולי יש לך המלצות לאחרים שמרצים באיזור המרכז? גם לכאלה שאין להם אפילו ציצית או כיפה?….

    • זו בכלל לא תגובה טרחנית.
      בשביל זה אנחנו כאן.
      לרב ברנר יש שיעור באור יהודה בכל יום רביעי בית כנסת ברחוב המעפילים בערך בשעה 10:00. רוב השיעורים שהעלינו לאנטרנט צולמו שם.
      אני לא יודע באיזה מספר ברחוב המעפילים אבל זה רחוב עם ארבעה בתים כך שלא תפספס שם את בית הכנסת.

      חוץ מזה , אני תמיד שמח להמליץ על השיעור של הרב עופר ארז , כל יום שלישי בשעה 10:00 בבית הכנסת ברחוב לבון 1 בחולון.

      השיעורים האלו מיועדים לקהל הרחב .

      מי שמוכן ל"התחפש" יכול להגיע גם לרחוב חזון איש 66 בבני ברק (זה על גבול רמת גן) בקומת קרקע אצל משפחת ברוך ביום חמישי בשעה 8:30 בערך , ישנו שיעור מצויין של הרב שמעון טייכנר בליקוטי מוהר"ן.

      אלו שלושת השיעורים שאני ממליץ עליהם בכל פה.

  3. תגיד דרול איך הגעת לברסלב ורבינו אחריי אושו וכל הזן?
    אני עוד זוכר אותך מהימים שהיית כותב בהייד פארק על מדיטציות וכו'
    זה פלא גדול!
    זה מראה כמה רבינו זה אור גדול,אור האורות,שיכול למשוך אנשים מסוף העולם
    עוד מעט בע"ה נראה את כל החברים של נמסטה מצטרפים 🙂
    אשרינו שזכינו

    • רבינו מספיק חזק למשול בם ולקשרם , אבל בגלל שאתה והחבר'ה סוף כל סוף פילסתם את דרככם לכאן , אני מרגיש שאני צריך לכתוב גם פוסטים בשבילכם , ז"א יותר בסגנון "מדיטציה ואנרגיות" , בוודאי שיש הרבה מה לדבר מזה בברסלב.

      • דרול אתה גדול. הצלחת להכניס בפוסט אחד את הארי פוטר, את אובי וואן ואת סאורון. והכל בטוב טעם.
        ובכלל, אני קורא את הבלוג שלך בשקט ונהנה כבר הרבה זמן. ואם אני מדי פעם מחסר שבוע-שבועיים אני משלים פוסטים אחורנית.

        מיי דה-פורס בי וו'יד יו – בביתך מתחבא הוא.

  4. אשריך דרול, אמת היא אמת היא אמת ולא משנה אם תהיה תחת שם כזה או אחר, רב או פלוני שידבר אותה, כשהאמת עולה במלואה ומתפזרים העננים גם ברסלב ורבינו אינם נמצאים. ברסלב זה סולם וסולם יחידי למי שעולה בו בדבקות, אך אל תשכח שהיו וגם יהיו שיעלו באמצעות סולמות אחרים ורק הדבקים באמת באמת יתגשמו ויתאחדו עם האמת.
    ושוב, אשריך וד"ש

  5. דרול שלום, תומר פרסיקו כתב מאמר על יוגה ורציתי לשאול אותך משהו מאחר ואתה מכיר את תורות המזרח….

    אמרת שבחסידות יש כמעט הכל שזה מעין שכלול של תורות המזרח….
    מדוע אם כך אין התייחסות בחסידות לתרגולים גופניים, מרכזי אנרגיה או לימוד כיצד לשלוט על האנרגיה המינית שהיא האנרגיה הכי חזקה שיש באדם (עד כמה שידוע לי לפחות) ואם היא לא בשליטה זה גורם לאדם לקבל המון פעמים החלטות שגויות שלא מבוססות על הגיון אלא יותר על דחפים.

    • קודם כל,
      יש בחסידות טכניקות מאוד משמעותיות שהן טבילה במקווה והשתטחות על קברי צדיקים , חוץ מהטכניקה המיוחדת דווקא לחסידות ברסלב שהיא ההתבודדות.

      אבל באמת בתורות המזרח ישנן הרבה מאוד טכניקות פיזיות וגופניות שאין דומה להן בחסידות.
      יכול להיות שזה בגלל שבחסידות "אתה אף פעם לא לבד" , העבודה הרוחנית נעשית בצוותא. אדם מתפלל , אדם מבקש עזרה מהצדיקים ומקבל "עיבורים" שמסייעים לו.

      את הדבר הזה אין ביוגה .
      עכשיו אני אגיד לך עוד משהו.
      יוגה בהחלט תגרום לך לכושר גופני ולהרגשה טובה לזמן מוגבל , אבל השפעות רוחניות לטווח ארוך , אני בספק רב מאוד אם יש לה בכלל.

      • תודה על תשובתך,
        תראה, לא תרגלתי יוגה מספיק זמן אז אני לא יודע אבל אני מניח שיש יוגיים שיגידו שיש ליוגה השפעה רוחנית לכן קשה מאוד לדעת האם טענתך נכונה (יתכן שכן ויתכן שלא…). הרי אם תפגוש יוגי או נזיר בודהיסט הוא יגיד לך שהתרגולים עשו אותו מאוד רוחני…..

        • אני לא מדבר על נזירים בודהיסטים או על יוגים.
          אני מדבר על יוגה כמו שמלמדים במתנסים ובקנטריקלאבים בארץ , שזו היוגה הנגישה לישראלי המצוי.

          אתה גם לא תצא עכשיו לוואראנסי לחמש שנים ללמוד יוגה "כמו שצריך"

          • אה אם זה אני מסכים, למרות שיתכן שיש מישהו בארץ שמלמד יוגה כמו צריך- או שאולי אין. לא בדקתי את זה לעומק…..

  6. באיזו מתיקות נפלאה שכתבת הפעם,
    התענגתי על כל אות בבניין.

    עוברת עליי תקופה דפוקה והצלחת לעודד אותי בקצרצרות הזו.
    שובב,
    חזק ואמץ בעבודתך.

  7. פינגבק: פה, בארץ חמדת אבות « מחוייב המציאות

תגובה

