לא ביום ולא בלילה


לא מדבר על השואה.

מדבר על הצפירה .

עכשיו דיבר חבר טוב מהעדה החרדית , נצר לשושלת רבת שנים של שונאי הציונות ומתנגדיה. אמא שלו אחיינית של הרב בלוי , זצ"ל וכן הלאה , הוא וכל משפחתו אנשי החסידויות הותיקות של מאה שערים – גאולה סנהדריה.

אני מיודד עם הבנאדם הזה כבר הרבה שנים , ואנחנו בקשר בכל מיני עיניינים שקשורים לחסידות ברסלב ומניסים לגלגל רעיונות גם לגבי הפצה , גם לגבי שיעורים , אפילו לגבי קבוצות ולוגיסטיקה באומן ובסך הכל בנאדם אחלה.

אבל היום הוא לא יכול היה לרסן את עצמו ופתח את הפה על הצפירה של יום השואה.

"למה לעמוד?" הוא שואל "מה זה יועיל? מה הכוונה בזכרם של הנספים? זה אמור לעזור להם? איך זה עוזר להם?"

הבחור היה מאוד זחוח ומשועשע , כי החבר'ה האלו , שגרים בשתיים וחצי חצרות חשוכות במעמקי הקאסבה הצפון ירושלמית , בטוחים שחתמו איתם על חוזה לאספקת כל החוכמה של המין האנושי ואף אחד לא מגיע לקרסולי תבונתם , לא ביום ולא בלילה.

אז אמרתי שצריך לעמוד וזה טוב וזה חשוב ובאותו רגע קלטתי למה ניתנה התורה לאוכלי המן.

למה באמת?

אלו שאכלו מן , ידעו שזהו , זה מה שיש להם לאכול. איןצ פאנקייק , אין חסלט , אין מיץ אבטיח. אין , רק מן , לא תאכל , תהיה רעב.

והמצב הזה של המוכנות , הקליטה , הקבלה , הביא אותם למצב שבאמת יכלו לקבל את התורה. אם היו כמו בחורות מסויימות במסעדות (לבלוג הזה מותר להיות סקסיסטי , כי הוא בסגנון חופשי) שמזמינות סלט יווני , אבל בלי בצל , ועם גבינת קאשקוואל , במקום בולגרית ואם רוטב ניסוטז במקום רוטב אלף האיים ועם עגבניות שרי חתוכות לרוחב במקום לאורך , בחיים לא היו מקבלים את התורה.

ישר היו מתחילים "אבל רגע אחד, למה לא תרצל בא אחרי שמור את יום השבת, הרי פיקוח נפש דוחה שבת?"

הנה התחלתי , אני לא סיים.

ברגע שאתה מתחיל להתחכם , להתפלצן , לשאול שאלות קיטבג ולעשות מעצמך גדול יותר מהמורים שלך , ברור שאתה לא תצליח ללמוד כלום. בגלל זה נתנו את התורה לאוכלי המן , כי בשלני הגורמה היו מחזירים אותה בחזרה.

דרך אגב , זה כבר קרה.

זוכרים את "זן ואומנות אחזקת האופנוע" של פירסיג? ספר דגול , מ י שלא קרא אותו , יראה עצמו פטור מדיונים בנושאי דת ורוחניות , כי אין לו את הידע הבסיסי הנדרש לצורך הבעת דעה.

בקיצור , פירסיג אומר משפט מדהים "מי שאוהב לטפס על הרים , יחזור עם שני לוחות , אבל הזן הוא דרך של עמקים ומישורים."

אתם מבינים מה קורה כאן? יש כאן התחכמות והתחכמות הזאת מהווה מכשול תפיסתי.

אותו דבר לגבי הצפירה.

צופרים , צריך לעמוד דקה וכולם עומדים. כך יפה וכך יאה.

אפשר היה להגיד תהילים , אפשר היה להדליק נרות , אפשר היה לתקוע בשופר …. אפשר היה אבל החליטו שעושים צפירה ולא מחליפים את החומץ הבלסאמי בחרדל דיז'ון.

ככה זה,

בואו נסיים במשהו ציוני שישלב גם שירת נשים כדי להעביר את הרעיון היטב.

20 מחשבות על “לא ביום ולא בלילה

  1. אם יש לך חבר מנטורי קרתא תספר לנו קצת יותר על המחשבות שלהםן למה הם מתנשקים עם אחמדניזאד למה הם שונאים את המדינה?? שמעתי פעם קצת מהרעיונות שלהם וזה היה רעיונית כמו שהם הסבירו סרגל עפ"י התורה ואין ספק שזה לא פאנאטי כשאני יחזור בתשובה אני יבדוק מה הם אומרים,
    לגבי הצפירה אישית זה מרגיז אותי כי הציונות אף פעם לא אהבה את החרדים בלשון המעטה ובטח לא עזרה להסיק את השואה או להציל איזשהו יהודי חרדי תחפש כתבות על ציונות בשואה למשל "הרב­משה שיינפלד. עוד נכתב כי יש "להושיב את החילוניות והוגיה על ספל סל הנאשמים ולחשפה כאויב בנפש האומה" וכי "המנהיגים הציונים אחראים למה שניתן היה להיעשות למען ההצלה בשואה ולא נעשה" וכי הדברים נעשו ב"שיטה מכוונת ועקרונית". אז בשביל מה לעמוד בצפירה לא חבל על שני פצועות שהיו היום

    • החברים שלי הם קשורים לחסידות ברסלב ולחסידות ברסלב בארץ היה מנהיג בשם רבי לוי יצחק בנדר והוא באמת עשה מסירות נפש שחסידי ברסלב לא יהיו מעורבים בכל המלחמות האלו של נטורי קרתא נגד הציונים.

      גם אחרי מותו של הרב בנדר זצ"ל , יש עדיין מי ששומר על מורשתו ואולי בגלל זה אני לא מכיר מישהו בברסלב שהיה במגע עם הערבים או עם אויבי ישראל האחרים.

      חוץ מזה , אני לא מבין מאיפה הוצאת את הקישקוש הזה שהציונים לא הצילו חרדים. גם האדמו"ר מבעלז וגם הרבי מסאטמר ניצלו על ידי רכבת המיוחסים של קסטנר ימ"ש , מכאן אתה למד שהציונים הצילו הרבה מאוד חרדים , אם לא להגיד "יותר מדי"

      • בהזדמנות שאל את הבחור הזחוח הצוהל והמתחכם בעת 'צפירת הציונים' באם שמע על הר' יששכר טייכטאל מסלובקיה, אשר כתב בבודפשט ערב ההשמדה את 'אם הבנים שמחה', שבמשפט אחד אומר: איכה נתטפשו… והכוונה לקהילה החרדית שם, אשר הסבירה כי הסתר הפנים אשר נתרגש על קהילת פולין בא כעונש על חטאי הציונות (שהיתה נפוצה מאוד בפולין), לעומת זאת בקהילות אנגארען אפשר להיות בטוחים, כי כל רע לא יפקוד אותן. מרוב בטחון הר' מסאטמר עלה על רכבת קסטנר…
        אגב, מדוע הוספת לו תואר, המביע אהבתך אליו, בסמיכות לשמו?

        • אני אמרתי , אני לא רואה טעם בלנסות לחנך אנשים בגיל העמידה שהתחנכו כל ימיהם על התעמולה של העדה החרדית.

          אולי ראוי להתעמת עם החוזרים בתשובה , אבל החברים שלי אינם כאלו.

          לגבי קסטנר , בגללו הלכה כל יהדות אונגריה כצאן לטבח , כולל משפחתה של סבתי.

          • מוזר, דווקא חשבתי שתענה כי בגלל שהעיד לטובת המרצחים כבר ווויסליצני לאחר המלחמה, וזאת מרצונו החופשי לחלוטין!

            נניח שהיה מוציא כרוז: 'יהודים המלטו על נפשותיכם', ונניח שהחרדים לא היו רוגמים אותו בעגבניות… האם לדעתך היו אופציות מעשיות לברוח, לרומניה או בולגריה למשל? האם נסית לבדוק זאת? קח בחשבון שהצבא הגרמני והסובייטי כאחד סגרו את המעטפת.אין מדובר בכוחות דלילים, כי אם בארמייות.

  2. חיפשתי מצאתי מהצופר את זה בקיץ של שנת 1942 הצליחה "קבוצת העבודה" בסלובקיה, בראשותו של הרב וייסמנדל, לערוך עסקת שוחד עם דיטר ויסליצני, נציג האס.אס. בסלובקיה, ולהציל באמצעותה עשרות אלפים מיהודי סלובקיה מהמשך השילוחים לאושוויץ. בעקבות הצלחה זו עלה במוחו של הרב וייסמנדל הרעיון לנסות את המודל של סלובקיה על שאר אירופה:
    "…ואמרתי בלבי… הלא ראינו עין בעין כי יש דרך של פיצוי ופיתוי אצל הגרמנים הרשעים לבטל הגזרה למען אחב"י שנשארו במדינה… ואם כן עלינו החיוב מוטל לנסות את דרך ההצלה הזאת למען ב´ או ג´ מליונים יהודים שחיים עדיין בשטח הזה של מלכות הרשעה בכלל" – הוא כותב בספרו "מן המיצר".
    באמצעות יהודי בשם הוכברג שהיה בעל קשרים אצל משתפי הפעולה עם הגרמנים בשלטון הסלובקי, פנה לויסליצני בהצעה למתן שוחד כספי כדי לבטל את גירוש היהודים למחנות המוות. ויסליצני נסע לברלין וחזר עם הסכמת הממונים עליו. במשך החודשים הבאים מתנהל מו"מ משולש: "קבוצת העבודה", הצמרת הנאצית, ההנהגה הציונית של הישוב בארץ ישראל.
    באמצע ינואר נשמעות כבר תביעות מפי מעטים בקרב הממסד לקיים דיון מיידי על ההצעה. תביעות אלו זכו למקלחת צוננת מפי המנהיגות. האיש שנבחר על-ידי בן-גוריון לכהן כיו"ר ועד ההצלה, והאמור בתוקף תפקידו לרכז את מאמצי ההצלה, יצחק גרינבוים, אומר בישיבת הועה"פ הציוני ב-18.1.43:
    "…התחיל להשתלט בא"י הלך רוח שאני חושב אותו מסוכן מאוד לציונות… איני יכול להבין… איך אפשר שבאסיפה בירושלים יקראו לי: אין לכם די כסף, תקחו את כספי קרן היסוד… חשבתי לי לחובה לעמוד בפני גל זה… וכששאלו אותי: הלא תוכלו לתת מכספי קרן היסוד להצלת היהודים, אמרתי: לא! ואני אומר עוד פעם: לא!… ידידים מלמדים אותי, שאם גם נכונים הדברים, לא צריך לגלותם ברבים… איני יכול להסכים להם… הציונות היא למעלה מהכל".
    כספי קרן היסוד הם כספים שתרמו יהודי הגולה לישוב בארץ ישראל. עתה כשהתהפך הגלגל, והיהודים בגולה זקוקים לכספים להציל את חייהם, מסרב המנהיג הציוני לתת אותם. כי "הציונות היא למעלה מהכל". חוקר השואה, שבתאי בית-צבי (בספר "הציונות הפוסט-אוגנדית במשבר השואה"): "קיימות הוכחות למכביר… כי גרינבוים ביטא את מה שהם (חבריו) הרגישו בסתר לבם, וגם חשוב יותר, את מה שהדריך אותם במעשיהם".
    מנחם בדר, מראשי המשלחת של ועד ההצלה בקושטא, מגיע לארץ לביקור, ונושא דברים בישיבת הועה"פ של ההסתדרות: "ישנה הצעה לכופר נפש בסלובקיה… הצעות אלו מצריכות סכומים עצומים… כלום בני חורין אנו להתעלם מהן?"
    ב-24.2.43 משמיע ב.ג.בישיבת מרכז מפא"י באופן ברור את דעתו השלילית על ההצעה לפדות את יהודי אירופה תמורת כסף: "שוחד למנוע גזירות – לכך אין הסוכנות יכולה לתת כסף". לעומת זאת: "אם יש לאחר השחיטה פלוגות של חלוצים – צריך לעזור להם".
    ב-10.5.43 נפגש ויסליצני עם גיזי פליישמן ואנדרי שטיינר, שניים מן הבולטים ב"קבוצת העבודה" ומעלה בפניהם את ההצעה המפורטת שהתגבשה בינתיים על דעתו של הימלר, ושנודעה כ"אירופה פלאן" ("תוכנית אירופה"):
    "א. ביטול הגירוש למחנות המוות מכל ארצות אירופה. לא כולל את גרמניה, אוסטריה ופולין.
    ב. ביטול ההשמדה בפולין.
    לסעיף א´ יש סעיפי משנה:
    1. עד 10.6. יופסקו הגירושים למחנות
    2. תמורת 2-3 מיליון דולר יבוטלו הגירושים הללו לחלוטין.
    3. עד ה-10.6 יש לשלם 150,000-200,000 דולר. עם קבלת דמי הקדימה הללו, יפסקו הגירושים לחודשיים נוספים עד10 לאוגוסט
    4. במשך חודשיים אלו יקבעו פרטי התשלומים הבאים. לגבי סעיף ב´, ביטול ההשמדה בפולין, יש לנהל מו"מ נפרד, ומחיר הסדר כזה יהיה לפחות כמו לגבי סעיף א
    ב-11.5.43 שולח הרב וייסמנדל במכתב את פרטי ההצעה. ב-12.5.43 הוא שולח מכתב נוסף: "כבר שילמנו יותר מדי מס דמים. יצאנו את ידי חובתנו במידת ההצטרפות יותר מכל העמים" (זאת בהתייחסו למכתב מפורסם של שוולב הנוגע לשלב הקודם של השוחד להצלת יהודי סלובקיה). גיזי פליישמן כותבת אף היא: "אסור לכם לעזוב אותנו לנפשנו".
    ב-13.5.43 מדבר בדר הנמצא בביקור בארץ, במזכירות הועה"פ של ההסתדרות: "אמנם ההצעה נושאת את הגושפנקא של הרבנים…אבל היא באה מקבוצת אנשים קטנה, בה מרוכז כוח גדול…אף פעם לא נוכל להצדיק את דבר סירובנו."
    ב-17.5.43, בישיבת הועה"פ הציוני, עונה גרינבוים לבדר: "… שאינו רואה אפשרות כספית למלא את דרישות לובקיה".
    ב-31.5.43 כותב הרב וייסמנדל: "… דעו כי דין נפשות אשר אתם דנים עליו לא דן עוד בית-דין בעולם… אם חס ושלום… ויגיע עשרה ביוני ולא נסלק מעות קדימה… ועשיתם רעה אשר כמוה עוד לא נהייתה… יש להציל נפש בעד ב´ או ג´ ארוכים ("ארוך", שם הקוד לדולר – ש.ק.)… אנחנו מפילים תחינה ובקשה לפניכם בעינים זולגות דמעות… אלמלא היה בכוחנו לתת נשמה באלו האותיות, מה טוב היה… אז היינו משביעים עליהם לאמור: בואו לפני אחינו בני ישראל…במקומות החירות. ואמרו לפניהם, ובכו לפניהם, וצעקו לפניהם. על נפש הזקנים והזקנות… ועל נפש מאות אלפים ילדים היפים, ילדים טהורים שנרצחו במחנות… על נפש אלפי אלפים שנחנקו ע"י תמור עשן של הרג מרצח בבתי חנק. ובכח נפשותיהם עוררו רחמים בלב אחינו בני ישראל."
    ב-11.6.43 נפגשים חברי "קבוצת העבודה" פעם נוספת עם ויסליצני, והוא מפרט לפניהם את הארצות מהן יפסק הגירוש: צרפת, בלגיה, הולנד, רומניה, בולגריה, יון, הונגריה. גיזי פליישמן מדווחת על הפגישה ביום קיומה.
    בסלובקיה מסכים בינתיים ויסליצני לדחות את תאריך קבלת דמי הקדימה ל-1.7.43, ומבטיח שהגירושים לא יחודשו עד ל-10.7.43. אם עד אז לא יגיע הכסף ייסע לפריס להמשיך את הגירושים מצרפת.
    ב-18.6.43 כותבת גיזי פליישמן: "אם לא נקיים מה שקיבלנו עלינו אז יהיו תוצאות נוראות". ב-24.6.43 דנים בישיבת הועה"פ הציוני ב"אירופה פלאן". ב-27.6.43 דנים בתוכנית בישיבת הנהלת הסוכנות. קפלן מזהיר: "יש סכנה במתן כספים המיועדים לבניין הארץ למטרות אחרות". ד"ר שמורק מציע לדחות את כל העניין.
    ב.ג. מסכם "שהחברים תומכים בעמדת שמורק". ויסליצני דוחה בינתיים את סיום המו"מ ל-20.7.43. ב-13.7.43 כותב הרב וייסמנדל: "בכל אלפי שנים של גלות ישראל לא נתרחשה עוד הזדמנות כזו להציל נפשות בדמים במידה מרובה כל כך".
    ב-3.8.43 משגרים חברי המשלחת בקושטא מכתב לסוכנות היהודית, לועד ההצלה ולועה"פ של ההסתדרות: "… והננו אומללים על אשר לא שכנענו אתכם בזמן… תעזבו לרגע את כל עבודתכם ותעזרו להציל, טרם ירד על הכל המסך". בדר מאיים לפרסם ב"משמר" את מכתביו של וייסמנדל כדי להביא לתודעת הציבור את המתרחש וליצור לחץ ציבורי על בן-גוריון.
    ב-24.8.43 מתכנס מרכז מפא"י. האפט מבקש מב.ג. שלא יכעס, אך "מדוע אי אפשר להעמיד לרשות פעולה זו כמו לרשות העלייה או לרשות ההתישבות חצי מיליון לא"י… ואני אומר שאין זה הרבה". ב.ג. נוזף בהאפט: "למה תביא הדברים בצורה כזאת, מה הדבר הזה, האפט?… הסוכנות היהודית זוהי אורגניזציה של כלל ישראל לבנין א"י… יכול להיות שהצלת עוד יהודים… זה חשוב… אבל מוכרחה להיות אורגניזציה אחרת וכספים אחרים".
    בסוף אוגוסט משך הימלר ידיו מ"אירופה פלאן". ויסליצני מוסר בראשית ספטמבר ל"קבוצת העבודה" שאי אפשר לקיים מו"מ רציני עם צד שדחה, וחזר ודחה מועדים שנקבעו, ושלא העלה הצעות של ממש.
    בה´ אייר תש"נ, עת ביקר אנדרי שטיינר – מראשי "קבוצת העבודה" בסלובקיה, ומי שהחליף את הוכברג וניהל, בהנחיית הרב וייסמנדל, את המו"מ עם ויסליצני – בישראל ושהה באותו יום אצל אחותו המתגוררת בנהריה, ראיינתי אותו על תקופת פעילותו בסלובקיה. הראיון המוקלט נמשך שעתיים והתנהל באנגלית.
    לשאלתי מדוע נכשלה "אירופה פלאן", ענה שטיינר: "התוכנית נכשלה משום שהכסף הדרוש לא סופק". בראיון עמי סיפר לי עוד אנדרי שטיינר, בהקשר לאותה תוכנית: "אני זוכר שסלי מאייר כתב לגיזי פליישמן: אני לא מאמין שהגרמנים יעמדו בדיבורם. אז גיזי אמרה לי: מדוע לא נגיד לויסליצני: ארגון הג´וינט לא מאמין שתעמדו בדבורכם. עשו משהו שיוכיח את אמינותכם. ואני הצעתי משלוח של ילדים. אלף ילדים מפולין ישלחו לפלשתין. אז שמעתי לראשונה את שמו של המופתי. ויסליצני אמר לי שהוא מסוגל אולי להוציא אלף ילדים מחוץ לפולין, אבל לא לפלשתין, כי המופתי משתף פעולה עם הימלר והוא לא ירשה זאת."
    ש: "אתה זוכר מתי זה היה?"
    ת: "אני חושב שבשנת 1943. זה כבר היה כאשר היו לנו המגעים בקשר ל´אירופה פלאן´. מבצע הילדים היה אמור להיות ההוכחה לאמינותם של הגרמנים. ולא הצלחתי לקבל כסף עבור המבצע הזה של הצלת הילדים מפולין!! (תדהמה בקולו – ש.ק.) הילדים הגיעו לטרייזנשטאט. נודע לנו על כך לאחר המלחמה. ראשי המחנה בטרייזנשטאט אמרו לנו שלפתע החלו להגיע ילדים מכל רחבי פולין. הגרמנים האכילו אותם יפה מאד, קיבלו בגדים יפים. הילדים חיכו בטרייזנשטאט כחודש, חודשיים."
    ש: "כמה כסף נדרש להצלתם?"
    ת: "אני חושב שביקשו 200,000 דולר… ולא קיבלנו אף גרוש… אני טיפלתי בזה אישית עם ויסליצני. הוא היה מעונין בעסקה. הוא היה מעונין להוכיח שיעמוד בדבורו אם אנחנו נעמוד בדיבורנו לשלם את הכסף. אני בטוח לחלוטין שאם הייתי נותן אז לויסליצני את הכסף, היו שולחים את אלף הילדים למקום כלשהוא, שוייצריה או מקום אחר, מחוץ לשליטת הגרמנים". עד כאן דברי שטיינר על התוכנית מנקודת מבטו בסלובקיה.

    • אני אומר שלושה דברים
      1. בשנת 35 סבא שלי שמע את זאב ז'בוטינסקי נואם בוארשה ואומר "יהודים תברחו , הר הגעש עומד להתפרץ". החרדים זרקו עליו אבנים ובקבוקים.
      2. אחרי המלחמה הגיע חסיד בעלז לאדמו"ר שלו ואמר לו ככה "יכולתי לברוח עם כל משפחתי וכל רכושי , למה אמרת לי לי להשאר? הרי רצחו את כל משפחתי והותירו אותי בלי פרוטה."
      השיב לו האדמו"ר "היה לי הסתר פנים".
      3. השקרנים שאתה מצטט מנסים לסלף את האמת. האמת היא שמצב היישוב היהודי בארץ ישראל היה בכי רע. הם לא יכלו לעזור ליהודים באירופה בשום צורה. הם היו חשופים באופן יומיומי לאיומים מצד הערבים ולהתנכלויות מצד הבריטים. היו עשרות נקודות יישוב מבודדות בסיכון יומיומי . הנאצים של רומל היו בדרך לכאן וגם לבנון וסוריה כבר היו בשליטת צרפת של וישיי , שהייתה משתפת פעולה עם גרמניה. היהודים בארץ , נערכו לתוכנית "מצדה" , שכללה התבצרות על הר הכרמל , עד המוות. את כל הדברים האלו , השקרנים שאתה מצטט מסתירים. הם מעוניינים רק בהמשך סיפורי המעשיות בסגנון "שמעתי וסיפרו לי" , כדי להכפיש את הציונות.

      http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%90%D7%AA%D7%99%D7%99%D7%9D_%D7%99%D7%9E%D7%99_%D7%97%D7%A8%D7%93%D7%94

      • ואפילו אם אין מטרתם הבלעדית הכפשת הציונות, האם שאלת את עצמך כיצד לא ניסו לארגן 200,000 דולר בארה"ב? הלא די שבשבת אחת ידברו על כך נושאי הדרשה בבתי הכנסת בהארלם ברונקס ובאיסט-סייד כדי לגייס סכום שכזה. לא ברור כיצד לא צצה השאלה בין המראיין למרואיין, שזה בסדר גמור באם הינו חדור שכנוע בצדקתו, אך אין סיבה לאתרגו במהלך "חקירה" שכזו.

        אגב, בכל אותו זמן בנו של יצחק גרינבוים היה באושוויץ, והיות והיה חבר במחתרת הקומוניסטית שם, לא יעלה על הדעת ששמץ ידיעה על כך לא גונבה לאביו. כך שקשה להאשים את גרינבוים, וכנ"ל גם שאר ראשי הסוכנות, שלכל אחד ואחד מהם היו קרובי משפחה ממש בלב בתופת, בהקשחת לב כפרעה…

  3. איך אתה מתמודד עם כך שהחסידים חבריך במאה שערים מחשיבים את ויואל משה
    כאחד מהספרים הקאנוניים שלהם? יצא לך פעם לקרוא את הספר? האם תגן
    על הדעות האלה כי מחזיקים בהם החסידים הקלאסים של ברסלב?

    • תראה,
      אין לי במה להאשים את החברים שלי. הם נתונים לשטיפת מוח מגיל אפס , אין להם גישה לשום מקור מידע רציני. לא אנציקלופדיות , לא ספרי עיון ומחקר , לא סרטים דוקומנטריים. המקור היחיד שלהם למידע היסטורי וגיאוגרפי הוא העיתנות החרדית , שהיא תעשיה שלמה של שקרים ובורות.

      גם החוזרים בתשובה , שהם פחות החברים שלי , לא מצויים במצב יותר מזהיר. בדרך כלל הם גודלו בבתים פריפריאליים , שם העריצו כדורסלנים כושים ושחקני כדורגל, הם רועדים מפחד כל "העוונות" שהם עשו לפני שחזרו בתשובה, וחלק מהם די מסובבים . אין להם שום יכולת להתמודד עם כל הבדיות של התעמולה הסאטמרית , והם מקבלים אותה כמו שהם מקבלים כל דבר שמתיישב עם רגשי הנחיתות שלהם , בתור כאלו שלא נולדו חרדים.

      מי שכן צריך לבוא אליו בטענות זה המחזירים בתשובה הקוצ'י מוצ'י , כל אלו שהיו חילוניים והפכו לחלק ממכונת התעמולה. הם היו צריכים להתקומם מול שטיפת המוח האנטי ציונית , אבל הם עושים בדיוק ההפך , מפיצים את השקרים ומבססים אותם.

      לכן מה שאני אומר , ללא חינוך כללי מקיף איכותי , לא ניתן גם להגיע להתקדמות רוחנית משמעותית. אולי זה לא רלוונטי לחסידי קרלין דור שביעי , שלעולם יצאו מהבועה שלהם , אבל זה בהחלט רלוונטי לכל מי שקורא את הבלוג הזה.

      • דרול אתה צודק, אין ספק.

        המענה היחידי לכך איננו 'קוצי מוצי', בקשות, תחנונים או הסברים, כי אם התניית זכות ההצבעה לבית הנבחרים-הכנסת לבעלי תעודת בגרות בלבד. אנטי דמוקראטי? קדחת בצלחת!
        מי אמר שכל מסומם או אנאלפביית שאינו יודע את לוח הכפל כשיר להצביע ולהשפיע על גורלנו?
        היה מסדר בבת אחת קשר גורדי של בעיות, ובמראית עין לא רעה כלל – תמריץ להשכלה.

        מעשית, לפני שזה יקרה, המשיח יגיע רכוב על חמור.

        • מי שמשקר בזמן שהוא יודע את האמת , נושא באחריות.
          לגבי ההצעה שלך , היא הגיונית , אבל היא נוגדת את האינטרסים של רוב המפלגות , אם לא כולן.

          • בלתי אפשרי ש'נוגדת את האינטרס של רוב המפלגות אם לא כולן'.

            יש מרוויחים ןמפסידים.
            המרוויחים, לדעתי, הם גושי 'המפלגות הציוניות', אך עדיף להן להמשיך להתכתש עד זוב דם, מאשר לשלב ידיים.

            אל דאגה, הכל יסתדר עם בוא המשיח…
            יש מצב שהמפלגות הציוניות יואילו להסכים ביניהן על צבע חמורו.

            • מרבית המפלגות הציוניות – המערך , הליכוד , קדימה נשענות על קבלני קולות שמסתמכים על אוכלוסיות נחשלות וזאת בניגוד למפלגות קטנות כמו מרצ , האיחוד הלאומי ועלה ירוק.

              הצעה כמו שלך הינה מאוד בעייתית בשביל המפלגות האלו , כי היא מהווה כירסום משמעותי בכוחן היחסי.

              אמנם , מפלגות חרדיות וערביות עתידות להעלם בהסדר כזה , אבל האיבוד של היתרון הכרוך בהפעלה רבת שנים של קבלני קולות , עדיין מאוד מאיים על הפוליטיקאי המנוסה.

              • תמונת המצב הנ"ל מתארת נאמנה את המצב נכון לשנות השמונים.
                גם המפלגות הערביות לא יעלמו, ואינני חפץ שיעלמו, כי גם ב'מגזר' אחוז המשכילים אינו בטל בשישים. אך חבל להתפלפל אודות סוגייה כה תיאורטית, אם כי יש בה לא מעט 'צדק' באם קיים בכלל דבר שכזה…

                יש לך דרישת שלום מחב"ד קינג-ג'ורג' תל-אביב, אשר נסיתי לפקוד, כדי להעזר בשירותיו ולהתפנות.
                נעניתי בדרישת תשלום 2 ש"ח.
                בשניות הראשונות הייתי משוכנע שחומדים לצו, אח"כ אמרתי באדיבות 'לא תודה' ועשיתי אחורה פנה, בעוד קולו של 'המפקד התורן' קורא אחרי ומסביר שגובים בלית ברירה, 'כי אלפי אנשים ביום מגיעים'.
                קטעתי את דבריו, והפעם טיפה פחות באדיבות, באמרי שעדיף כי יחדל מהסבריו, לבל יחמיר את המצב, שגם כך רחוק מלהיב…
                מעתה, בקשת 'השלמת מניין' של חב"ד תיענה בדרישת 2 ש"ח…

                נייחל ולכולנו נאחל חכמה, בינה ודעת.

              • לא מכיר את חב"ד בקינג ג'ורג'.
                אתה יודע , תמיד אתה יכול להגיד להם שאתה רוצה להניח תפילין.
                ואז , להזכר שאי אפשר להתפלל כשאתה מתאפק ולשאול איפה השירותים.
                זה צריך לעבוד.

  4. האמת שהיא שהמטרה לא היתה לשתף ולטכס עצה בבעיות הפרוסטטה,
    כי אם להגיד שאם כך נראים בעלי תשובה עדיף להשאר "בעל עוונות"…

    אינני המלאך גבריאל, אך יש דברים
    בהם אינני מסכים 'ללכלך'…
    תפילין אחד מהם,
    גם אם איני מניח.

    • אני לא הייתי פה שבוע עכשיו כבר היה יום הזיכרון האם זה כן איכפט למישהו בממשלה האם התאונות כן מפריע למישהו אני אחרי שהייתי בחו"ל יש לי דעה אחרת לגמרי על הנטורי קרתא אנשים בעלי משכל יותר מהרבה אנשים שקראו אנציקלופדיות תגיד לי הרב שלך שאתה מתלהב ממנו הרב ברנר או השני האם הם רואים אנציקלופדיות אולי כן אבל הם נראים פאנאטים ואני אוהב אותם כמו את הנטורי קרתא אפילו שקשה לי להיתחבר אליהם, השנאה שלך לנטורי קרתא כאילו הם יש להם שטיפת מוח [המצחיק שהם אמרו לי בחו"ל את אותם מילים שהצינות עושה לנו שטיפת מוח לך תדע מי צודק] אבל המעניין אצלהם שהם תמיד נצמדים לתורה והלכה ובכלל לא בעניין כספי או קושי גופני ובזה אני מבין שיש דעה אחרת ממני ואני מכבד אותם ומכבד את דעתם אולי פעם אני יחזור בתשובה ואני יוכל לבדוק את הדעה האמיתית אבל זה נראה קשה לחזור בתשובה אבל אני התחלתי להיתחזק מרבי נחמן ולא בגלל האתר שלך אבל כן בגלל השיעורים של הרב ברנר שאני לא מתחבר אליו אבל הוא נראה בן אדם מתוק וכנראה אנשים בסביבתו די נהנהים ממנו, הבאתי כתבה מצופר בעניין השואה והציונות והתשובה שיכלו לאסוף כסף בארלם זה תשובה [טובה, יכול להיות שלא יכלו אין מישהו שהוכיח על בקשה ולא קיבל] אבל זה לא מתרץ למה הציונים לא הביאו את הכסף, אני הפסקתי בשנתיים האחרונות גם לחגוג את חג הצמעו אני לא מבין בשביל מי הקימו פה מדינה לי כבר יותר נעים בחוץ לארץ מפה [כשאני נוסע] פה אני מפחד מערבים פה הסודנים משתלטים ופה הממשלה רקובה וחייה רק לעמה רני אם לא הייתי יהודי הייתי מזמן בורח מפה, טרול הכתיבה שלך יפה אבל בלי רמה להבין אידאל של אנשים שחושבים אחרת ממך
      יעלה נמאס לי לכתוב אני לא יודע מי יסתכל או יבין את כתיבתי אני לא יודע האם אני מדבר פה עם בן אדם או סתם אחד שכיר של איזשהו מוסד על כן שלום אני לא יודע האם אני יחזור שוב

תגובה

