אין להם מושג


אני חייב להתנצל על זה שאני לא כותב לא על השואה ולא על יום השואה.

אין לי מה לכתוב, האירוע הזה הכניס אותי להלם שאני מצליח להדחיק בדרך כלל , אבל כשמזכירים לי את זה , אני ככה , בהלם. עומד על זכותי לא להגיב.

אולי הדבר היחיד שאנחנו יכולים ללמוד מהשואה , זה שאנחנו לא יכולים לדעת מה אלוהים רוצה. אין לנו מושג ולא רק לנו אין מושג. גם לאחרים אין.

אני מגיע לפעמים לשיעורים , או סתם שומע מאנשים שאלוהים רוצה ככה או ככה והאמת , אין להם מושג בגרוש, הכל קישקוש. אתה לא יכול לדעת , זה כתוב "כי לא מחשבותיי , מחשבותיכם". יש צדיקים בימינו , יש בעלי מדרגות , יש מה שתירצו , אבל מה אלוהים רוצה , הם לא יודעים, לא יכולים לדעת.

השבוע דיברנו אצל הרב ברנר על מפורסמים של שקר. מה זה מפורסם של שקר, בעיקרון מדובר בקללה הברסלבית הנפוצה ביותר. אם אתה שונא מישהו אתה אומר לו "הרב שלך מפורסם של שקר."

מעליב , אבל לגמרי שכיח. לי יש כמה קללות ברסלביות יותר מקוריות , לדוגמא "זקן דקליפה" או "נוקבא דתהומא רבה" , או עוד אחד טוב , "רגליה יורדות מוות."

הכל מליקוטי מוהר"ן וזה ארסי לחלוטין. "זקן דקליפה" במיוחד , אי אפשר בכלל להבין איזה עלבון זה. אם מישהו בא אלי ואומר לי , "קראת כבר את הספר החדש של הרב זרובבל אטיאס על חינוך ילדים?" ואני עונה לו "מה הזקן דקליפה התחיל לכתוב ספרים?" אז זהו זה , סוף הסיפור.

כמובן , הזקן דקליפה חייב להיות זקן, מזה אין מנוס. אז שימו לב כשאתם משתצמשים בגידוף הזה.

אוקיי,

אז מה שהרב ברנר סיפר זה על פנטזיות של אנשים שהם חושבים שאם היו עשו ככה או ככה , הם היו מסתדרים בחיים , הם היו הופכים לחשובים או מאושרים , או יהפוך אותם למיוחדים ויש להם כל מיני הרהורים על זה ולא רק שהם מאמינים לזה , גם אנשים מסביבם מאמינים לזה ובסוף הם מוצאים את עצמם מיואשים לגמרי , כי לא הגיעו לכלום.

אז הוא אמר "מה בנאדם שהגיע לגיל שהילדים שלו בשידוכים , פתאום יחליט לחזור בשאלה?"

רציתי להגיד לו שזה בדיוק לחזור בשאלה , כאילו דאאאאא במקום כל השדכנים והקומבינות והכסף של הדירות והדודות והדודים , הבנאדם אומר לבת שלו "דסי , אנחנו חילונים מהיום , אין לך שידוך . את רוצה להתחתן? לכי לחוף , אולי תיפלי שם על מישהו שאבא בחברת חשמל"

לא יותר פשוט?

אני יודע שהיום עושים הכל באינטרנט JDATE וכל אלו , אבל אם הייתי מתחיל להסביר את זה שם , לא הייתי יוצא מזה. המזל שלי שאלוהים קשר לי את הלשון באותו רגע ולא אמרתי את זה ליד הרב ברנר , כי הוא פשוט לא היה מדבר איתי יותר.

עוד משהו שהרב אמר , זה שאנשים חושבים שאם הם הלכו לאומן מישהו יוציא מהכיס את רוח הקודש ויתן להם. זה גם חזק , תגזרו ותשמרו.

אתם יודעים מה? אם יש משהו שהשואה לימדה אותנו זה שצריך להלחם בפאנטיות ,איך להלחם ? לכו לחוף , זה בטח יעזור.

היום שנים עשר יום שהם שבוע אחד וחמישה ימים לעומר.

מחשבה אחת על “אין להם מושג

תגובה

