קללת הכוללים


אני חייב להתוודות שאין לי שמץ של אהבת ישראל.

את האנשים שאני אוהב, אני אוהב בלי קשר להיותם יהודים והייתי אוהב גם לו היו גויים ואני לא רואה שום סיבה לאהוב אנשים שאני לא סובל , רק בגלל שהם יהודים.

למה אני נכנס לזה עכשיו , כי קרה משהו שמאוד עצבן אותי. אחד מהרבנים הכי אהובים עלי , באמת מקובל גדול ותלמיד חכם מובהק ואיש מקסים נדיב וצדיק , הודיע שהוא נשבר והוא הולך לפתוח כולל.

אם אתם חילונים , אתם לא כל כך מבינים במה מדובר , אז אני אסביר לכם.

כולל זה מקום שבו אנשים לומדים תורה , בדרך כלל ולא תמיד , במקום לעבוד. יש היום גם כוללים לאנשים עובדים , ויש גם "כוללי חצות" , אבל לא בהם עסקינן.

העניין שלנו הוא בכוללים שנועדו לספק בייביסיטר לאנשים מבוגרים שעלולים להזיק לעצמם אם ישארו ללא השגחה ואז כמובן אותו אדם נדיב שמשגיח , חייב גם לפרנס אותם ואת ערימת צאצאיהם המנוזלים , כי אחרת , חלילה הם יצטרכו לצאת מהכולל ואז אוי ואבוי.

אותו אדם שמחליט "לפתוח כולל" , הופך להיות עבד נרצע לאחזקתו של המקום והלכה למעשה , הוא צריך לנדוד ממקום למקום , כדי לקבץ נדבות לאחזקת הכולל.

הרב שאני מדבר עליו הוא אדם ש WOW , הוא לומד בערך 16 שעות ביום , והוא מסוגל ללמד אנשים נגלה וניסתר ברמות גבוהות מאוד. הוא גם כותב ספרים ומאמרים ומוציא קלטות ודיסקים, בקיצור אדם מבורך , ועכשיו זהו , אין , נגמר. יש כולל וצריך לטפל בו כל הזמן.

פניתי למקורב מאוד בכיר לרב ושאלתי אותו "איך יכול להיות שפתאום הרב פותח כולל , שזה לגמרי לא מתאים לו, הוא לא מנהל ולא אדמינסטרטור , הוא תלמיד חכם ומורה וכן הלאה."

תקשיבו טוב למה שהמקורב אמר לי במילים שלי, "הרב לא רצה בזה אף פעם , אבל באו אליו כמה אנשים ואמרו לו שהמשפחות שלהם בסכנה. זה עלול לחזור סמים וההוא יחזור להמר וההוא יתגרש וההוא ישתגע."

אוי יוי יוי . בקיצור אדם דגול צריך עכשיו להקריב בשביל חבורת זבלים ובטלנים שלא לנגב לעצמם את האף , אבל בהחלט יודעים להעמיד שורה של וולדות מדובללים כמוהם.

"אבל הרב אמר שצריך לעשות הרבה ילדים." הם ידקלמו לך בעיניים פוזלות ופרצוף מעוקם , "אבל הרב אמר כמה חשוב ללמוד תורה."

אתם מסוגלים ללמוד תורה , אתם? באמת?

הנה מה שצריך להגיד להם,

אתם אולי מסתדרים אם הדף לפרשת שבוע של "חוט של חסד" , שאתם קוראים אותו בליווית סיגריה , בזמן שאין לכם עם מי לרכל.

מי צריך את התורה שלכם , פרזיטים?

עכשיו תשמעו, יש נושא אחד שהוא מאוד חשוב ורבנים לא מדברים עליו והנושא הזה הוא אחזקת רבנים.

כשיש רב גדול וצדיק , אתם צריכים להחזיק אותו ולא ההפך.

אתם יכולים לעשות כמו התלמידים של הרב שיק והרב ארוש, כלומר לקבץ נדבות בין הרמזורים , אבל יש עוד שיטות. נגיד ללכת לעבוד בתחנת דלק או באבטחה בקניון או איפה שלא יצטרכו יצורים כמוכם , אולי בתור ניצבים בסרט קונילמל על המאדים , וחלק מההכנסה שלכם תתרמו לרב שליט"א , כדי שסוף כל סוף הוא יוכל ללמוד תורה ולבנות בית מדרש בן ארבע קומות במושבה הגרמנית מצופה בשיש.

אתם צריכים להבין , אנשים שחשוב לקרב אותם לצדיק , הם לא כמוכם , הם אנשים משכילים , אנשים נבונים , אנשים עובדים. הם לא יסתפקו בדיסקים של הרב אמנון יצחק ובביגעלך שבורים בהכשר הבד"ץ.

צריך בשבילם קמפוסים , צריך כיסאות נוחים , מכונות אספרסו , מצגות תלת מימדיות , חוברות עבות בעטיפת כרומו. בקיצור , כל מיני שאתם לא מבינים בהם , אבל לרב אין אפשרות לארגן אותם , כל זמן שאתם מוצצים את דמו.

אז פשוט תעשו סוויץ' במוח ותכניסו לקדקוד שלא מצפים ממכם להקים משפחות ולא מצפים ממכם ללמוד תורה , כל אלו מיותרים ומזיקים. רק תביאו כסף לרב והוא יידע מה לעשות איתו , בייעוץ הנכון.

עכשיו אני למה הרב ברנר , לא מסכים שיכנו אותו רב. הוא יהודי צנוע , אין ספק , אבל זה לא רק הענווה. הוא מבין שברגע שיהפוך "לרב" מיד יצמח לו זנב של עשרות קרציות שכל מה שהם יודעים לעשות זה להגיד "הרב הרב הרב".

גאון הרב ברנר.

הנה שיחה מחזקת מאוד שהקלטתי אתמול:

זה היה אתמול. שלשום קיבלתי מסר מתון באופן מפתיע מאחד מאירגוני הקנאים. נאמר לי "כל הכבוד שאתה מפיץ את תורת ברסלב, אבל לא יעלה על הדעת שבמקביל אתה תציג בבלוג שלך תמונות לא צנועות."

הייתי כל כך מסטול , עד שאמרתי "בסדר , בסדר".

אז החלטתי במקום להעלות תמונות של נשים , להציג כאן תמונות של בעלי חיים , נניח כוכבי ים.

נכון שעכשיו זה בסדר?

המשך פסח שמח שיהיה.

18 מחשבות על “קללת הכוללים

  1. השאלה אם הדברים שאתה כותב כאן מגיעים למי שצריך..
    בתור קפיטלסיט שכמותך(: מה אתה חושב על הרבה ברסלברים שלא עובדים?
    ואני לא מדבר על החוזרים בתושבה שעזבו את כל החיים שלפני..
    ומה לדעתך הדרך הנכונה

    • רבי נחמן מברסלב אינו קפיטליסט , אבל תורת ברסלב היא תורה שעוסקת בעיקר באנרגיות והיא הבינה את מקומו האנרגטי של הכסף בעולם , ןאת השפעתו האנרגטית של הכסף על מצבו של האדם, לכן תורת ברסלב נאבקת בנחישות נגד פרזיטיות , נגד לקיחת הלוואות , נגד תלותיות כלכלית. זה מוזכר בהרבה מקומות גם בליקוטי מוהר"ן , גם בשיחות הר"ן , גם בספר המידות.
      בוודאי יש כל מיני דמויי ברסלב שמצפצפים על זה ובפשטות יש גם הרבה כאלו שפשוט לא יודעים , כי לא לומדים את תורת ברסלב בהרבה מקומות.
      הרבה מוסדות והרבה ישיבות שמתקראים "ברסלבים" , אין להם קשר ממשי לתורת ברסלב, יש להם מין תורה שכוללת פונדומנטליזם וריאקציונריות וכל מיני סיפורי הוקוס פוקוס והם מכנים את זה "ברסלב".
      נו , מה אני יכול לעשות.

      • אני מכיר את המקורות שעוסקים בעניין ובחשיבותו של הממון
        אך מנגד אין פה רק אמת אחת כי ידוע על הרבה מזקני אנ"ש המובחרים שביניהם והקדמונים שהיו ביניהם עניים מרודים והיו ביניהם כאלה שנצרכים לבריות.
        ואי אפשר להגיד עליהם שהם לא ברסלברים,כי אם לא הם אז אף אחד אחר.
        כי הם היו כאלה שלא יכלו בכלל להתעסק עם "העולם הזה" ולא הייתה שלהם שום
        נגיעה ורצון לקשר עם החומר.והיו בספירה אחרת לחלוטין.
        היום אני לא מאמין שיש כמעט כאלה אם בכלל והרבה פורשים מהעולם מטעמים
        של פחד,עצלות ונוחות.

        • אלו מדרגות שאנחנו ממש לא מבינים.
          בשבילנו העצות של רבינו , זה דברים שנועדו בשביל עבודת השם שלנו.

          אתמול הרב ברנר בדיוק דיבר על הנושא הזה של תלות ואני ברוב חוצפתי שאלתי אותו "איך מישהו יכול להיות בעל מדרגה , אם אפילו הוא לא מסוגל להתפלל ," אז הוא ענה לי שמדרגות של אנשים חשובים ומפורסמים זה משהו שהוא לא הגיוני.

          לדוגמא , הוא אמר שאדמו"ר יכול להגיע למדרגה באמצעות זה שהוא מקנא בעבודת השם של אדם פשוט.

          אתה יודע מה? מבחינה אנרגטית זה עובד , כי ברגע שמישהו נמצא כבר בעמדה של כוח , הניסיונות שהוא עובר שונים לגמרי.

  2. אני מבקשת: עוד כוכבי ים!
    (והערה לא קשורה בכלל: לדברים חינניים ומרוממים כשלך, דרוש עיצוב טוב יותר! קודם כל, לא הכתום הזה ברקע שגורם לרעש גדול, ולא בשמיים אלא במראה הבלוג. אח"כ – לשנות את הפונט של הכותרת לפונט אחר עם יותר בשר, או לפחות לעבות אותו. הכותרת נעלמת לגמרי. התמונה של החוסיד הקטן
    יפיפיה. עוד קצת השקעה והכל יראה יותר טוב)

  3. אח דרול דרול התגעגעתי לקרוא את הפוסטים שלך!
    בתור אחת שעבדה בכולל, עם בני תורה אמיתיים ומתוקים ביותר, אבל לא זה הענין, אני יכולה לומר שאכן הרב כל היום עסוק בגיוס כספים, וכשלא, הוא עסוק בהשכנת שלום בית, הדרכת חתנים וכלות, מלמד, וכשהוא יוצא מהכולל הוא בטלפון, ואז נפגש עם אנשים בבית שלו, והייתי ממש נלחמת עם אנשים שיתנו לו שעה ללמוד, או לנוח, או לאכול…

    אני מקווה שהרב המדובר ינצל את הזמן והכוחות שלו בלשנות לתלמידיו את התפיסה הבעיתית שלהם…

    • סליחה על הבורות, ואני מכיר רק ברסלב אחד, חבר ילדות מחיפה בשם שלמה קליש, שתודה לאל לא נזקק לאף אחד, אך מדוע הרב עוסק בשטויות?
      למיטב ידיעתי, חלק ניכר מהברסלבים שירתו בצה"ל, ומכירים פונקציות של סמג"ד, קמב"ץ וכדו', שזה בדיוק תפקידם!
      מג"ד בצה"ל יושב כל היום בטלפון לגייס אספקה לחייליו? בחיים לא.
      למה שלא יאפשרו לרב לעסוק בתורה, הוראה וכתיבה ? תפקידו האמיתי

      ושוב, סליחה, על שאני מרשה לעצמי ליתן עייצע'ס לגדולים ממני.

  4. ענק.

    תרשה לי רק להוסיף את גירסת ישעיהו ל"פרשת שנורר", סליחה, זבח, תעשייה שהיתה מפותחת ביותר בימיו:
    "כי תבואו לראות פני מי ביקש מידכם רמוס חצרי"?[ישעיה א,י"א]

    נב: מקווה שאתה נזהר, אותם "צדיקים" עלולים לתפוס אותך ולהחטיף מכות, עד לא ידע בין מרדכי להמן…

      • דווקא מי שחטף מכות היה ירמיהו, לא ישעיה.
        וכן כדאי להזהר, ראה מה עשו לישו, רק בגלל ה"ביזנס" שקלקל.
        עדיף שיניחו לך להמשיך בשקט העבודתך הפורייה.
        אנו (גם אנכי החל מהיום…) זקוקים לה,
        וגם לכוכבי ים… רק שיהיו שיקס'ס (לא בנות ישראל רחמנא לצלן) והכל בסיידר.
        כן, וגם נטולות סיליקון בבקשה…
        תודה

תגובה

