רק אושר וכושר


בספר הנפלא של ג'ימס קאלוול "שוגון" , הוא מדבר בין היתר על סידורי הפרישה של הלוחמים היאפניים הדגולים. בתקופה ההיא היאפנים חיו בחברה מאוד אלימה וקטלנית והיו הורגים זה את זה בגלל שטויות , שלא לדבר על איכרים מסכנים ,שהיו נהרגים שם , סתם בשביל שלא פינו את הדרך בזמן , או הסתכלו על הלוחם בצורה מחוצפת.

אלא שבמקרה של יפאן , לא תמיד אלו שחיו על חרבם , גם זכו למות עליה. ללוחמים היאפנים היה מסלול פרישה יחודי, כשהם החליטו שאין בכוחם יותר לערוף ראשים , הם נכנסו למנזר והפכו להיות נזירים בודהיסטים.

אילו זה היה קורה פעם בכמה שנים, ניחא , אבל זה היה המסלול הנורמאלי. יום אחד אתה רוכב על סוס מלחמה ומקצץ אנשים לחתיכות ולמחרת אתה כבר בפנסיה , שותל צנוניות בחצר המנזר , עושה מדיטציה ושר עם החבר'ה "בודהא ים בם בם". (שיר שלא תמצאו אצל קרליבך)

לי כל הסיפור נראה , נראה יותר מדי מופרע וגם לקאלוול בזמנו הוא הציק , לכן הוא בדק את הנושא והגיע למסקנה שהסמוראים הולכים להיות נזירים בודהיסטים , כדי להרהר ולהתחרט על כל אותן נשמות שהם העבירו מהעולם. כן, ככה כתוב בספר.

ברור שקשה לקבל כזה טיעון. עם לרצוח זה טוב, למה להתחרט? אם לרצוח זה רע , למה להתחיל להתחרט , רק שכבר זקנים מכדי להילחם?

בסדר, ככה אולי הראש היפני עובד וקשה לנו לשפוט אותו.

אוקיי, אז למה ניזכרתי במסלול הפרישה של הסמוראים? כיוון שהוא מאוד מזכיר מסלול פרישה אחר , את זה של זמרי הפופ הישראלים. גם להם ישנו מסלול פרישה רוחני, הם חוזרים בתשובה ומיד הופכים להיות דמויות מופת , שניים רק לצדיקי הדור שליט"א. למעשה, זמר פופ ישראלי לא צריך אפילו לפרוש, הוא יכול להמשיך להשתתף באורגיות , להסניף קראק גולמי , לטפח ידידים נקרופילים ואז הוא יעשה קאבר ל"אלוהים שלי רציתי שתדע" ומיד יפלו לפניו כל הדוסים והפאנטים ויקטירו לפניו בבמות.

אני ממש לא מבין את זה, יש אנשים שהם אייקונים תרבותיים כמו אורי זוהר, אני מבין שעושים ממנו עניין , בשביל הדיאלקטיקה , כדי להראות שמנהיג התרבות החילונית נפל חלל , אבל מה שקורה היום זה דבר אחר לגמרי. נגיד , לפני שנתיים , אומר לי רב מכובד מאוד את המשפט הבא "הנה היום כל הפלייליסט של גלגל"צ , בעלי תשובה". מילא שזה לא נכון , אבל תראו מה נחשב להישג.

בשבוע שעבר קראתי כתבה על איזה רב אחר , גם כן סופר מדובלל, גם כן ראש ישיבה של מדובללים , גם כן יש לו שלוש עשרה ילדים , גם כן לבוש באופנת בעלז מחנובקה שנראית עליו כאילו נגנבה מחנות תחפושת. מה לדעתכם מטריד את הנ"ל? פגישתו הפלאית עם אחד מענקי הזמר העיברי ולא משנה עם זה דני סנדרסון או גידי גוב, אין לי שום דבר נגדם . אני פשוט לא סובל את הקרקס החניוקי הזה סביבם.

מיצינו? אני לא יודע. לפני כמה שנים היה זמר אחד שהבטיח לנחם אבלים אצל איזה משפחה של מתנחלים נפגעי טרור ובסוף לא הגיע , כי הם פירסמו את זה. בפשטות , המשפחה נעלבה ופנתה לעיתון הזה של החרדלים "בשבע".

לא יודע אם מישהו מכם, קוראי האהובים, מכיר את "בשבע" , אבל אני מבטיח לכם שלא מדובר בידיעון נשות הדסה . זה עיתון מתנחלי ולוחם שכל פעם מסתער על עמדה אחרת. פעם מכה בביבי , פעם משתלח באובמה , פעם מקצץ בבג"ץ והאמת , גם בפוליטיקאים הדתיים הוא לא מתבייש להתנקש.

כל זה נכון , כנראה , כל זמן שלא מדובר בזמרים , כי במקרה דנן של הזמר העריק , הפך העיתון למתחנחן ומתבכיין כמו ישישה בכותל "זכור את נעמי שמר" , הוא פנה אל הזמר בקול בוכים "את יורם גאון ואת שלמה גרוניך . כשהתקשורת הפנתה להם גב , רק הדוסים עמדו לצידם. רק נאמני ארץ הורידו את השירים שלהם באמיול . זכור כי נאמני ארץ ישראל , נאמנים גם לזמרים אחרי בלותם."

עכשיו אני יודע מה יגידו לי אנשים , שרבי נחמן מברסלב מאוד ביקש שאנחנו נחיה את עצמנו באיזה ניגון. כמובן שהוא צדק, רבינו .

מה זאת אומרת? ברור שהמוזיקה מחיה את הלב , מביאה לשמחה , מוציאה מהעצבות ויכולה להעלות את האדם מבורות עמוקים. היה לי חבר בזמנו שתמיד היה מצטט באוזני את המשפט של להקת הסמיתס

But don't forget the songs
That made you cry
And the songs that saved your life

ולהקה כזאת עם שירים כאלו , באמת עשויה להציל את החיים שלכם, למרות שאני לא בטוח שהדוסים אוהבים אותה כמו שהם אוהבים את לא משנה, חבל על לשון הרע כל כך קרוב לחצות.

והרי הודעה

ארגון ה"נחמניות" מודיע כי ביום ראשון הבא עלינו ועל כל ישראל לטובה בתאריך הראשון לאפריל , יגיע הרב עופר ארז לרמת גן לכתובת אצ"ל 31 , כדי לתת לנשים שיעור על ההכנה הרוחנית לפסח, כפי שנאמר "צדיקים יבואו" או במקרה הזה , צדיקות.

עם הרב ברנר שליט"א דיברתי בדיוק הערב ושאלתי עם באמת יש הנהגה מיוחדת לשנים עשר הימים הראשונים של חודש ניסן. הוא כמובן , אישר את הסיפור ואמר שצריך לשמוח ובגלל שכל יום בימים האלו שקול לחודש בשנה הבאה , אז צריך להזכיר בהתבודדות עם בקשה שתתאים לחודש הרלוונטי. נניח שהיום ו' בניסן שהוא שקול לחודש אלול הבא , אז ראוי לבקש בו שנהיה בקיאים בלעשות תשובה ואילו מחר שיהיה ז' בניסן , שהוא שקול לחודש תשרי הבא , אפשר לבקש שנהיה אצל הצדיק בראש השנה ושיהיו לנו ארבעת המינים בסוכות וכן הלאה.

הנה עוד כמה דיבורים של הרב שצילמתי הערב:

אפרופו , שירים. לקחתי את הבת שלי השבוע לרופא שיניים ובדרך  ניסיתי לשמוע איזה שיר של מודרן טוקינג . לא היה קץ לתדהמתי כשבתי החביבה הודיעה לי כי "לא יעלה על הדעת שתלמידה בבית ספר שלה , תאזין לשירים כאלו".

"אבל רק לפני שבועיים התחפשת לנינג'ה , מידהלע?"

איזה עולם יהיה לנו בלי מודרן טוקינג?

יאללה , המקווה קורא.

2 מחשבות על “רק אושר וכושר

  1. מיידלע העמידה את אבא במקום.
    איזה צאצאים לתפארת.
    מאחלת לך לזכות לעשות תשובה, וגם לי.

תגובה

