ראש השנה למלחמות


ביום שני בלילה , אני משתדל להגיע לחדר כושר. אם אתם זוכרים, זה המקום היחיד שאני רואה בו טלביזיה וזה הזמן בו משדרים את הסדרה קליפורניקיישן. האמת שאני לא ממש מכור לסדרות , חוץ מ"אחת שיודעת" ואת הפרקים שלה אני פשוט מוריד , מה שלא הייתי חולם לעשות עם קליפורניקיישן. אז למה בכל זאת הדבקות שלי בימי שני במכון כושר?

פשוט עניין של יעילות. אני מביט אל המסך , רואה את הוולגריות , את האלימות , את הציצים ואופס, עוברת לה חצי שעה והלכו מאתיים קלוריות והשד יודע כמה קילומטרים.

אני יודע שעושים מהסדרה הזו מי יודע מה, אבל תכל'ס , כל מה שיש בסדרה הזו ,זה הפקה מושקעת וליהוק מיקצועי, שני הדברים ש"סרוגים" לא עהיו חולמים עליהם. הדיאלוגים לא מרשימים אותי בכלל, כי זה בדיוק הזבל שהייתי כותב בבקורס "מבוא לכתיבה דרמטית" כשהייתי סטודנט לפני תשע עשרה שנה.

ד"ר אוריאל זוהר, היה הנחה שלי אז ואמר לי "אלימות מובילה למין שמוביל לאלימות שמוביל למין ומה יוצא בסוף."

זהו ,שבמחזות שכתבתי במסגרת הקורס ,בסוף הרעים היו מתים והטובים מצטטים את הטאו טה צ'ינג, ובקליפוניקיישן אפילו אין את זה. מה שכן, צריך לתת כבוד להפקה שיכולה להחזיק תפאורות אמיתיות ושגנגסטרים כושים נראים בה מפחידים ולא כמו סטודנטים למשחק שפרצו לחנות תחפושות יד שניה.

חוץ מזה, ליהוק . הבת של השכנים לא נראית כמו שחקנית מתחילה ואילו יפהפיה מקצועית , לא נראית כמו הבת דודה של המפיק. לא מת על דיוויד דוכובני , מאז תיקים באפילה , אבל הוא מספק את הסחורה בדרך הכלל.

אז מה הסיפור ומה הוא מחפש אצלנו בברסלב , חוץ מנטיתינו הרגילה להכות בפאנטים כשאפשר ולהטיף לטלוויזיה , רצוי כזאת שלא מתאימה לגיל הרך?

ובכן מתוקים ומתוקות , ראש חוודש ניסן בפתח , ואנו נחגוג אותו ביום שבת הבא עלינו ועל כל ישראל לטובה. מעטים יודעים שראש חודש ניסן , הוא לא רק מכה לעקרות הבית והעונה החמה של עובדות הניקיון , אלא העוא גם ראש השנה ללמלחמות.

זה סוד קבלי, ויש לו השלכות משמעותיות ביותר, חוץ מזה שזה גם היום הולדת של רבינו נחמן מברסלב , זכרונו יגן עלינו.

החל מהרגע שנכנס ראש החודש, מתחיל זמן מיוחד מאוד , שבו נקבעים היחסים שלנו עם בני אדם אחרים , במשך השנה הבאה, עד ראש חודש ניסן הבא.

מה הכוונה?

יש לכם סיכסוכים? עימותים ? מחלוקות? מריבות? יש? הכל נקבע בתחילת חודש ניסן.

זה הולך ככה, כל יום מתוך שנים עשר הימים הראשונים בחודש ניסן , קובע איך יתנהל אצליכם החודש העיברי המקביל. כןלומר , מה שקורה ביום השני של ניסן , קובע את חודש אייר , מה שקורה ביום השלישי , קובע את סיוון , מה שקורה ביום השישי , קובע את אלול וכן הלאה. אם עברתם את ב' בניסן בלי מריבות ובלי ויכוחים , יהיה לכם חודש אייר שליו ורוגוע , אם לא – חבל על הזמן. הכל יישאר כרגיל.

הבנתם את הסוד?

אילו הייתי יכול , הייתי בימים האלו הולך לסדנת שתיקה באיזה מדבר וזה למרות שאני לא סובל את הסדנאות ולא סובל את אלו שמעבירים אותם ואני מבטיח לכם שהם מבינים בבודהא , בערך כמו שאני מבין בייצור מגפיים , עדיין כבר הסקס פיסטולס אמרו שמותר לנצל את האוייב ובימים האלו , קרי , בשנים עשר הימים הראשונים של חודש ניסן , ראוי ורצוי לברוח מהעולם , להתנתק ולהשתתק.

אם אתם לא יכולים לברוח , פשוט תשלטו בעצמכם.

על תתעצבנו , תבלעו מילים. על תענו אם מעליבים אתכם , תימנעו מכל עימות או מריבה.

מה שאני הייתי עושה בתקופה מסויימת , היה לצייר לעצמי בטוש עבה מין X כזה על גב היד שכל הזמן אני אזכור לסתום את הג'ורה.

אתם תראו לבד, התוצאות מופלאות , לא תאמינו איזו שנה מקסימה , רגועה ושלווה תהיה לכם.

אני פשוט נופל כל פעם באינטרנט, עם אנשים בדרך כלל אין לי בעיה כזו, אבל כאן בבלוגים ובפורומים , אני כמו דוכובני בקליפורניקיישן , מוסיף לאבה למדורה.

חוץ מזה , בניסן נגאלו , בניסן עתידים להגאל. יכול להיות שאני אחליט הפעם על שביתית אינטרנט בימים הקריטיים של ניסן , אז תתפלאו אם אני קצת העלם , אבל אחר כך , כנראה נחזור להטיל סכינים.

או שלא, אולי הפעם באמת אני אצליח להשתפר.

יש תקווה, אין יאוש. רבי נחמן אמר.

יום הולדת שמח נחמן, תודה.

7 מחשבות על “ראש השנה למלחמות

    • לא.
      אמרתי שזה סוד.

      משיהו סיפר לי את זה לפני 18 שנה. וחיפשתי איזכורים לזה ומצאתי כמה , אבל מאוד מעורפלים.
      כנראה שזה לא ממש עניין את המקובלים בדורות הקודמים , שממילא הייתה להם אינטראקציה מוגבלת עם אנשים אחרים.

    • תראה מה מצאתי בגוגל:
      י"ב ימים ראשונים של חודש ניסן הם קובעים את כל השנה הבאה!!!.
      אומר מו"ר הרב ארוש שליט"א: "נכון מנקים לפסח, אבל יש טיפשים שעושים מעיקר טפל ומטפל עיקר!!!".
      כמה חדרים יש לך, אחד עשר? => כל יום תנקה חדר אחד!.
      אומר מו"ר הרב ארוש שליט"א: "כל יום מחודש ניסן עד סוף י"ב ימים ראשונים => קובעים מה יהיה בכל חודש שלם מחודשי השנה!"

  1. תמיד אני צומאת את כל האינפורמציה הסופר מדהימה הזאת, מאוחר מידי. מצד שני, אולי מוקדם מידי- לחשוב כבר על חודש ניסן הבא…

תגובה

