במלכודת הנינג'ה


כפי שציינו בעבר, חששנו שיבולע לבתנו החביבה על שהתחפשה לסירנת נינג'ה , אבל ממממממממש לא הייתה לנו סיבה לדאוג, כי בבית הספר שלה , אף אחד לא ידע מה זה וכולן חשבו שהיא התחפשה לדבורה.

  זה כמובן היה מתסכל, אבל לא בלת י ניתן לתיקון, כיייוון שהלכנו לשמוע את המגילה אצל המיזרוחנייקים בנתניה ושם חצי מהילדים התחפשו לנינג'ות.

לאחר שסיימנו את המגילה , הפקדנו את הילדים במקום בטוח ודהרנו לבצע את מצוות הלילה – ההתבודדות הגדולה של השנה.

זה אחד מהמנהגים המיוחדים של חסידות ברסלב. אחרי המגילה לא חוגגים ולא עושים עינינים , אלא ישר הולכים לישון ומתעוררים בחצות בשביל להתבודד ולבקש מה שרוצים. אומרים שבפורים "כל הפושט יד נותנים לו". מי שאחראי על לוח הזמנים שלי , לא הסתפק בהתבודדות סתם , אלא דווקא במקום מתאים במיוחד, וכך מצאתי את עצמי בשעה רבע לאחת בלילה ,מחנה את הרכב בחניון האחורי של הציון הקדוש של רשב"י במירון.

מהרגע שהגעתי לשם, היצר עשה כל מה שהוא יכול כדי למנוע ממני לעסוק בהתבודדות. קודם כל איזה שמן אחד ניתקע ביני ובין הציון הקדוש ואני גמרתי פעמיים וחצי את התיקון הכללי , עד שהצלחתי להשתטח. אחר כך כשסוף כל סוף הייתה ההשתטחות מאחורי , ראיתי שמחלקים מלא אוכל. מה לא היה שם? טוב , לא שרימפסים ולא גלידה , בכל זאת חורף , אבל היו בורקסים ועוגות ועוגיות וואפלים ושטרודל תפוחים ונדמה לי שאפילו קוקה קולה מצאתי.

אחרי שגמרתי לאכול , הגיעה הסחת הדעת השניה , חבר'ה קמו והתחילו לרקוד וכמובן שהייתי חייב להצטרף כי כתוב בלחיקוטי מוהר"ן שיש קליפה שתמיד תתעורר כשיש מעגל רוקדים ולא רוצה שתצטרף. ברגע שאתה מצטרף , הקליפה נשברת , הניצוצות יוצאים בלה בלה בלה – כתוב, אני ראיתי.

טוב, רקדנו והיה נחמד ואז סוף סוף יצאתי ועשיתי קצת התבודדות ואני רוצה להבטיח לכם שהתפללתי לזיווג הגון משורש הנשמה לכל הרווקות המקסימות שמנויות על הבלוג הזה. אחת לא שכחתי , חיזקו ואימצו.

הדבר הבא שקרה זה סעודת פורים. גם כאן ברסלב לברסלב יש דרך יחודית. חייבים לשתות אלכוהול עד שמקיאים.

טוב, קניתי יום קודם בקבוק ויסקי פארש בחמישים שקל. התישבתי מולו ושתיתי את כולו כוס אחרי כוס , מזל שבסוף באמת היקאתי ואז הלכתי לישון. התעוררתי בארבע בבוקר כשהראש שלי מתפוצץ. לא קרא לי כזה דבר בחיים.

מעודי לא השתכרתי . כשמטומטמי גואה דפקו ראש על החוף, אני ישבתי בפונה , עשיתי מדיטציה וקראתי ספרות קואנים זן בודהיסטית. ככה אני , מה לי ולאספסוף?

אודה ואתוודה , באותו השחר די החלטתי לפרוש מחסידות ברסלב. הספיק לי. מה זארת אומרת לשתות עד שמקיאים? גועל נפש, תיכף תירצו גם שאצום ביום כיפור. ניגשתי לאינטרנט ומשם הבנתי שכאבי נובעים מהתייבשות אז שתיתי משהו והלכתי למקווה.

אחר כך ניסיתי להרדם שוב, עד שהילדים התחילו לטפס עלי. נראה לי שזה היה בשבע.

כשאשתי התעוררה סוף סוף , עידכנתי אותה לגבי מסקנותי וכמובן שהיא ביטלה את כולן בבוז.

"אתה לא יודע מה קרה אתמול," היא אמרה לי "אחרי שהיקאת אמרת דבר תורה מדהים וחילקת ברכות לכולם. בכלל לא נראית שיכור."

אני מודה שלא האמנתי לה ,אבל דחיתי את הפרישה מברסלב למועד בלתי ידוע.

שושן פורים כבר החל להתחמם ואנחנו התחלנו לטפס לכיוון ירושלים , קודם הלכנו לרב ברנר שליט"א ,אבל הוא אמר שהוא הולך לקרוא את המגילה לאישתו ושנבוא אחר כך. אז הלכנו לסעודת פורים אצל הרב עופר ארז , אכלנו ורקדנו. זה היה אי שם באמצע שכונת גאולה , שהיום כבר חרדית לגמרי. אפילו הצלחתי לצלם משפחה של תיירים חילונים שהעזו לבוא ולא התאכזבו. אחרי שקיבלתי כמה ברכות מהרב הצדיק , החלטתי שזהו זה. חסידות ברסלב זה עוד מילא , אבל להיות כל היום עם חוזרים בתשובה, זה מוגזם.

אולי גם עלי מישהו יתחיל לחשוב שאני כזה , למרות שאני לא מדובלל בכלל, ההפך אני נראה ממש כמו חרדי מודרני , חוץ מהכיפה שלי שהיא "גור 10" , שאני משתמש בה בתור אוהל בשביל מדיטציית חושך.

אבל אני רואה שאני סוטה מהנושא. בקיצור , שוב חזרנו לכבישיה המפוקקים של ירושלים החרדית ,שהיו גדושים ברבבות מחופשים מושקעים ,כשאנחנו נוסעים מפאתיי גאולה אל קריית צאנז כדשי לראות מה קורה עם הרב ברנר.

שם שוב נתנו לנו לאכול. אמנם לא רקדנו ,אבל בהחלט שרנו ואחר כך  הרב נתן שיעור מקסים

טוב את הסוף של השייעור לא הספקנו לשמוע , כי היינו צריכים לחזור לשפלה להתחיל את השעבס .

הנה דוגמא להומור חרדי, לא עלינו:

 טוב ייאללה. היה נחמד מאוד , ועכשיו פסח וליל הסדר וכל השטויות האלו. למי יש כח לזה, ריבונו של עולם?

תעשו חיים.

תתקשרו לצדיק.

כל הישועות.

4 מחשבות על “במלכודת הנינג'ה

תגובה

