אלוהים שונא פאנאטים


להרבה אנשים אין מושג איך נראה אורח חיים רוחני.

זה מובן, כי הרי אתה לא יכול לראות את זה בטלביזיה. כאילו בסדר, יש מצב שיראו לכם איזה נזיר בודהיסטי שיושב ויגידו לכם "הוא שקוע במדיטציה רוחנית עמוקה." אבל מה הוא עושה שם באמת? גם אתם יכולים לבת כמוהו ואם תעשו את זה מקסימום , תתחילו להתגרד , אז מה עובר עליו ? מה הוא מרגיש?

רוב האנשים לא יודעים.  הם יראו את התוכנית ואז יגלו שהנזיר הבודהיסטי יגיע לארץ מתישהו לפני ראש השנה ויתן שיעור אחד לדוברי טיבטית לא בפתח תקווה ולא בנס ציונה ,אלא באיזה חור בגליל התחתון שנקרא קיבוץ "אחווה" או קבוצת "יחד" והGPS שלכם פשוט לא יכיר אותו.

אז תגידו לעצמכם, "לא נורא , ממילא אנחנו לא דוברי טיבטית שוטפת" ותלכו להרשם לקורס יוגה בקאנטרי קלאב  ותגלו שהמדריכה שלכם , היא המורה להתעמלות של בן דודכם הצעיר בתיכון, שהגיעה לשם כדי לדפוק חלטורה. גם זה בסדר, זה לא שדפקו אתכם, חלילה וחס, הקורס מורים ליוגה שעברה המדריכה המורתית הזו, הוא אותו קורס שעברה המדריכה עם הנזם באף והטבעות על הזרת במרכז "יוגה שיווננזה-בוננזה-צ'ינצי'לנטרה" שממוקם אי שם בקאסבה של ההומואים בתל אביב והרבה אנשים נפלו בעניין הזה ,כלומר, לא שחלילה הפכו להיות הומואים, אלא שהגיעו למקומות המגעילים האלו בלי החניה, רק כדי לגלות שהיוגה שם היא כמו היוגה של הקאנטריקלאב, רק בלי מקלחת נורמאלית ופינת קפה.

בסדר,  אז אתם עושים יוגה שבוע שבועיים, שנתיים (אני עשיתי שבע שנים מתוכן שנתיים אצל קרציון בעצמו) ומבינים שחיים רוחניים שקשור לעמידה על המרפקים ולשירירים הטבעתיים במיוחד שהמדריכה שלכם היא מורה להתעמלות שצועקת "עוד טיפטיפונת מתיחה ועכשיו נשחרר את הצ'אקרות."

ואי , איזו הקדמה ולא דיברנו בכלל על רוחניות.

אז ככה, השבת יצא לי לקיים את כל ההמלצות של הרב ברנר קרי ,קראתי המון זוהר ואכלתי סעודה שלישית אחרי תפילת מנחה ואפילו בהשגחה פרטית יצא לי להתפלל במניין, למרות שאלו היו מעזרוחניקים ותפילה של מיזרוחניקים, זה בערך כמו יוגה בקאנטריקלאב. לא שאני בא לתפוס כאן תחת על המיזרוחניקים, חלילה , הם מתפללים כל יום ואני אולי יוצא לי פעמיים בחודש, אבל אני פוגש חסידי ברסלב אמיתיים ואני רואה אותם אומרים "שמע ישראל" וזה עולם אחר. הם לא מתנדנדים כמו הסדרניק שטוף הורמונים , הם מבועתים , הם בפאניקה מגדולת המעמד. אני לא מדבר על הרב ברנר ,שמי שזכה לראות אותו אומר קדיש, כבר יכול לפטור את עצמו מ"כל נדרי" את שנת אלפיים שלושים ושבע. סתם חסידים עובדי השם שאומרים קריאת שמע זה משהו אנרגטי, זה לא פשוט.

שוב גלשתי,

הקיצר השבת , שמרתי על הילדים שעתיים וחצי בגינה, עד שאשתי הגיעה ואמרה לי "לך לנוח". בדרך הביתה פגשתי מישהו שאמר לי שהם מתפללים עכשיו, אז הצטרפתי אליו למנחה ומשם רצתי הביתה , עשיתי סעודה שלישית מלחם , חומוס וחמוצים ולא שרתי "בני היכלא", כי את המזמור הזה אפשר לשיר רק כשאוכלים סעודה שלישית במניין ,למי שלא ידע.

את ברכת המזון כבר סיימתי לברך במיטה ואחרי כמה עמודים של טרי פראצ'ט כבר שקעתי לתוך שנת שבת בצהריים.

טוב, "השינה השניה" של שבת היא עניין משמעותי. המקובלים מדברים עליה כל הזמן. האר"י אמר שהשינה הזו היא אמצעי הלימוד המועדף עליו ובזכותה הגיעה לסתרי סתרים , יש גם אחרים שתלו בה סגולות. אני יודע דבר אחד, בשינה הזאת אני זוכר חלומות.

אז מה שאני זוכר מהחלום היה ככה, אני יושב באיזה משרד ומנהל תכתובת עירנית עם אחד המדענים האהובים עלי באיזשהו נושא של תכונות סטטיסטיות של חומרים. הכל נראה שליו ורגוע ואז פתאום בום , אני פתאום יושב בתוך רכב דוהר , במין עיר עתידית הרוסה ,בסגנון הסרט "חתיכה דוקרנית" של פאמלה אנדרסון , במושב לידי מצטנפת בחורה בחליפת ג'ינס קצוצה ושנינו נמלטים מכנופיית פשע שיורה עלינו  באיזה מתקן לייזר חדיש.

הדבר ששמעתי זה את הילדים שלי צועקים "אבא הבדלה!".

באמת היה כבר חושך והגיע הזמן להתחיל את השבוע וככה באמת נראים חיים רוחניים.

אתה מרגיש את הדברים , אפילו שאתה לא מנסה שום דבר ובמקרה דנן, נמצא בחוסר הכרה.

המיינד שלי , שהוא למעשה ,הבמאי של החלומות , מצא דרך להגיד לי "נגמרו לך תוספי הנשמה המיוחדים ואתה חוזר לשגרה".

שבוע טוב שיהיה בכל מקרה.

פרסומת קצרה לסיום

ארגון בשם "כאן ועכשיו" סיפר לי שהם מארגנים סדנת "פריימל פילינגס" עם המדריכה פוג'ה לאפ בערך באמצע אפריל. אני לא מכיר את "כאן ועכשיו" , ואני בטוח שהם אנשים נפלאים עם כוונות טובות, אבל בסדנה הייתי וזו סדנה מדהימה ופוג'ה היא בדיוק המורה שהייתם רוצים  לידכם כשאתם עוברים תהליך נפשי. היא לא מקשקשת בקומקום והיא לא ילדה מתלהבת. היא מקצוענית ופרפקציוניסטית והיא תביא אתכם לטרנספורמציה.

עכשיו , אל תשאלו אותי שאלות דביליות בסגנון "
האם האוכל שם בהכשר בד"צ" . אני לא יודע ולא מעניין אותי ועדיף שתעשו משהו עם החיים שלכם במקום לחפש תירוצים למה להשאר פוסטמות.

הייתי בסדנה הזאת והיה פשוט מדהים, בזכותה הגעתי לברסלב , למרות שזה סיפור נפרד.

יאללה , שבוע טוב , חודש טוב, גמר חתימה טובה והרבה אהבה.

מחשבה אחת על “אלוהים שונא פאנאטים

תגובה

