אבר מן החי


יש מצווה אחת שגויים חייבים ויהודים לא. זה איסור אכילת אבר מן החי. הכוונה היא שאם חיה עדיין לא מתה , אי אפשר לתלוש לה איברים ולאכול אותם.

זה חל רק על גויים , יהודים חייבים לאכול רק בעלי חיים שחוטים (לא מדבר על דגים) ואם החיה עוד חיה אחרי השחיטה , זה לא מעניין אותם. הם יכולים לחתוך ולטרוף. עכשיו לא להתלהב כולם , אני לא מתחיל כאן דיון הלכתי אלא מתעסק בחסידות.

אתמול הייתי אצל הרב ברנר בשיעור במאה שערים וזה מה שקרה לנו , האכילו אותנו באבר מן החי. ברסלב האמיתית שופדה שם ואנחנו פשוט הולעטנו בנתחים מדממים ישר אל תוך בית הבליעה.

זה לא יאמן, יש כל כך הרבה רבנים גדולים , תלמידי חכמים , ראשי ישיבות , מנהיגי קהילות , כולם קשורים לרבינו , כולם מפיצים את תורת הצדיק ,אבל אף אחד היום לא תופס מה זו ברסלב האמיתית , ברסלב של הרב בנדר ושל הרב ישראל הלפרין , ושל שמואל שפירא ושל פנחס המלאך וכל אלו . אף אחד לא מכיר את ברסלב העתיקה העשנה והמתפתלת.

רק הרב ברנר מכיר , כי הוא משם , הוא היה בזמן שיצאה נשמתו הקדושה של לוי יצחק בנדר וקיבל את "ויהי נא פי שניים מרוחך אלי".

אתם חושבים שאני מגזים? אם יש לכם טיפ טיפה של רחמנות על עצמכם, אם אתם רוצים קצת לשמוע מהתכלית , אם נמאס לכם לנדוד מסדנה לסדנה בחיפוש עקר אחרי אמת שאמורה להתגלות לכם בעמידה בתור ליד הקפה והעוגיות בצד של הכוסיות של מרכז "שמיים" , אז פשוט תעשו את זה פעם למען נשמתכם בת האלמוות , תגיעו פעם אחת לשיעור ותראו מה זה ברסלב.

היינו שישה אנשים אתמול והחדר היה דחוס , לא היה אפשר לנשום כי כל החלל היה עמוס במלאכים , שרפים , נשמות צדיקים , רוחות נביאים וכל שופטי בית הדין של מעלה , כולם היו שם לשמוע את הרב ברנר מדבר חסידות.

על מה דיברנו? בעיקר על דימיונות של אנשים שחושבים שהם עובדי השם וצדיקים ונמצאים בעבודה ותהליך ובעצם קדחת.

פחחחחחחחחחח לא התכוונתי להיות עד כדי כך שנון.

אישתי אסרה עלי לספר את זה , אבל אני אספר בכל זאת. פעם אחת היא הלכה לשם בעצמה ולא ידענו אם בכלל היא תוכל לשמוע את השיעור כי ראבאק זה אמצע מאה שערים , אזור של מפוספסים ונטורי קרתא מקנאי הקנאים , אזור נשות הטאליבן ובכלל לא קיים שם מצב שאישה תבוא ללמוד שיעור תורה יחד עם גברים ובכל זאת כל המניעות נשברו ונעלמו ועשו לה עזרת נשים מכמה מחיצות והיא ישבה שם ושמעה את השיעור וקולות וברקים.

לא קורים כאלו דברים במאה שערים , ובכל זאת זה קרה.

לסיום , כמה אנשים אחר כך החליטו להסתלבט עלי אחרי השיעור בקטעים של "רוסית הוא כבר יודע וללמוד אידיש הוא לא רוצה." אמנם אני מאוד אוהב את שותפי לשיעורים , אבל הייתי חייב להעמיד אותם במקום. בסוף  אחד הרבנים הצעירים אומר לי "נו בתור בעל תשובה , מה דעתך על ברסלב".

"אני לא בעל תשובה." עניתי.

"טוב," הוא חזר ושאל "בתור חילוני גמור מה דעתך על ברסלב?"

"בתור חילוני גמור, ברסלב נהדרת." עניתי וסגרתי את הערב.

נסיים בציטוט מרבי נחמן שלא תמצאו בספרים של הרב ארוש:

כל העולם אומרים, שאם אוכלים חזיר צריך להנות עד הסוף , ואני אומר לכל הפחות תעצור באמצע ותגיד אוי

חודש טוב, ליל מנוחה , משנכנס אדר מרבין בשמחה , תיכנסו הנה תמיד , תשמעו קצת מהצדיק.

נ.ב. יש תאריך לטיסה עם הרב עופר ארז לאומן זה יצא בפסח שני , כלומר חודש אחרי ליל הסדר, כשיהיו לי עוד פרטים , אני אפרסם.

להתראות.

12 מחשבות על “אבר מן החי

  1. אחח מותק.
    you made my evning!
    גם אני רוצה לבוא!!!

    ולגביי ה"חילוני גמור"- זה בסדר, כולנו גמורים. רק מנסים להרים את הראש מדיי פעם.

    • רק להעיר לך מעבר למה שהערתי בפוסט שלך , שיש עשרות חוות אקולוגיות בהתנחלויות ושל מתנחלים , שהידועה בינהם היא חוות הפיטריות של תקוע שהיא גם יצואנית גדולה

      • אכן, הייתי בט"ו בשבט ברכס הגדעונים, בחוות האקולוגיות שמחוץ לאיתמר, וגם על כך כתבתי כאן: ‪http://wp.me/p1lW9M-sv‬

        האם אתה מכיר את "הדודה דרול"? אחד מגיבורי המערבונים של קרל מאי?

        וחוות תקוע, אני מתרשם, מייבאת המון פטריות מסין. לא יודע איזה אחוז הם מייצרים לבד.

        • לא קראתי יותר משלושה ספרים של מאי וגם זה היה לפני למעלה משלושים שנה. אני לא מכיר בדיוק את התוכנית העיסקית של "חוות הפיטריות" אבל אני יודע שהיא גם מגדלת במקום.
          לכתבה שלך על החוות האורגניות , הגבתי במקום.

תגובה

