איך הפכתי לחרדי


זה היה היום בבוקר.

ברבע לשש כבר הייתי במכון כושר על ההליכון, כשמסביבי בעיקר זקנות בעלות שרירים קפוצים ולבוש ג'וגינג אופנתי. האמת שמכון הכושר הוא המקום היחיד שבו אני רואה טלוויזיה ובשעה הזו, באמת שאין שום דבר לראות. בערוץ 10 הייתה תוכנית על חינוך לחרשים, בנשיונל גיאוגרפיק סיפרו על אבטחת בניין האומות המאוחדות ובערוץ המשפחה היו רק פרומואים ופרומואים זה להומואים.

בקיצור בדקתי מה קורה בערוץ האפנה (שום דבר חוץ מתסרוקות בצורת חילזון) ולפני הכפיפות ניהלתי שיחה עם המדריך כושר באיזה נושא מטומטם של חדרי כושר , כמו לחץ על רצועת האגן וכל מיני שטויות כאלו שהשם ישמור.

בשש וחצי כבר הייתי צריך לעוף משם כי הילדים שלי הרי אמורים לקום בשבע ואז ניתקלתי בבעיה המרכזית של  של השעה הזאת והיא לאיזה מיקווה ללכת.

תגידו בצדק , כל בני ברק לפניך , נכון? אז לפעמים השפע יוצר בלבול , כי בבני ברק יש המון מקוואות ורובם ממש נסבלים. וקשה להחליט במיוחד שאין עוד תנועה ובחמש דקות מגיעים לכל מקום.

אז החלטתי ללכת למקווה הכי זול , כי רבי נחמן אמר שבן אדם צריך להשגיח על כספו טוב מאוד. אני מכיר שלושה מקוואות שדורשים דמי כניסה של שלושה שקלים, הכי מוצלח מבינהם הוא המקווה של ויז'ניץ שהוא כנראה הכי גדול בבני ברק. הוא קצת רחוק , אבל בשעה כזו, כבר אמרתי שזה לא בעיה.

חמש דקות אחר כך אני כבר חונה ליד המקווה, הוא נמצא ברחוב רבינא 11 , למי שמתעניין. יש הרבה מקוואות בבני ברק שהם לחוצים רק ביום שישי , אבל המקווה של ויז'ניץ  שוקק חיים. אני נכנס לשם ומתחיל לשאול את עצמי מי זה היצורים האלו ומה זה הדיבלולים האלו ולמה הם לא הולכים לעבוד ומי ביקש מהם להסתובב ברחוב בשעה כזו , כי אם הם לא עובדים, הם אמורים לקום בעשר , לא?

בקיצור, אני נכנס , מתפשט, מתקלח , נכנס לבריכה הראשונה עם עוד איזה עשרים אנשים , וטובל שש עשרה פעמים , בלי לשכוח להתקשר לכל הצדיקים וכן הלאה. ליד הבריכה הראשונה , אני רואה בריכה שניה ריקה ובאופן טיבעי אני חושב שהיא קרה.

אחרי התלבטות קצרה , אני מחליט לטבול גם שם, כי אני לא עד כדי כך חולה, חוץ מזה , ביום שישי נכנסתי לים בנתניה, אל תשאלו כמה מלח בלעתי. אז אני נכנס לבריכה השניה ומגלה שהיא קצת יותר קרה מקיטור ואז אני נזכר שהחת"ם סופר , זכרונו יגן עלינו , גם כן היה טובל במים רותחים ואומר לעצמי, שאם כבר אז כבר ושוב טובל שש עשרה פעמים .

אחרי הטבילה, אני יוצא החוצה ומתלבש, אני מסלסל בפיאותיי , מגרד את זקני ויוצא מהמקווה תוך פיזום עליז של שיר יידישאי. אז אני נתקל במודעה שמבשרת כי האדמו"ר מסאטמר מגיע לארץ ובזמן שאני מחפש במודעה את זמני קבלת הקהל אני נתקל באיזה בחור שאני מכיר.

הבחור הזה הוא חרדי מלידה , שהגיע למקומות של הטומאה הכי גדולה ואז התדרדר , השם ירחם,  והתחיל לשמוע דיסקים של רב , שאני לא אנקוב בשמו מפאת כבוד התורה ונהיה מאוד דבוק אליו . גם היה הולך לכל מיני ניו אייג'ים ברסלב , שאני לא אנקוב בשמם ,כי יש גבול למה שאני מוכן לעשות למען הרייטינג.

פגשתי באומן לפני שנתיים ולא זוכר בכלל מה אמרתי לו, אבל הוא טוען  שבזכותי הוא נטש את כל הרבנים האלו והתחיל לשמוע את הרב  עופר ארז שליט"א ויצא מהבלבולים וברוך השם שיצא מכל הסכנות והמניעות. התחלנו לדבר ואני מחזק אותו ואומר לו שיתחזק ושישמח שזכה לשמוע מרבינו ותלמידיו הצדיקים, ושהוא צריך לדעת שהוא מאוד התקדם וכו' וכו' ואז אנחנו מדברים על זה שצריך לארגן עוד הרצאה של הרב עופר ארז שליט"א ברמת גן וכמה נשמח כשזה יקרה.

ואז אני חוזר הביתה ואומר בחניה "תיקון הכללי" והילדים כבר ערים וקופצים עלי "אבא אני רוצה טוסט" ו"אבא אני רוצה שוקו" וברוך השם הכל בסדר , יום חדש נפתח בחסדו יתברך.

אז אני אומר למי שרוצה להיות חרדי , לא חאראם? כל הסדנאות , כל השבתות , אחר כך לגדל פיאות ולעזוב את הבית ולריב עם ההורים ולגור בפחונים בביתר עילית ? לא חבל ללכת להתיישב במושב קישקושייה בנגב ולתכנן רשת חינוך מיוחדת ובתי כנסת וכל זה.

לא חבל על כל המאמץ כשאפשר ללכת למיקווה של ויז'ניץ ? כולה שלושה שקלים.

 

מחשבה אחת על “איך הפכתי לחרדי

  1. וכמו שעלמה זוהר אומרת:"אין עלייך, יורד לסוף דעתי…".
    קצר, קולע, מצחיק. אני כבר מתחילה באמת לדאוג לך ולחשוב שהצלחת לחזור בתשובה ושהכל אצלך בסדר.

תגובה

