נפילת הסמרטוטים


מי שלצערו ולבושת אימו שהה בראש החודש האחרון ברחבת הכותל המערבי , בתפילה החגיגית שערכו שם הרב ברלנד וישיבת "שובו בנים", ראה מן הסתם את עשרות הנשים שהגיעו לאירוע ,בסמרטוטים שחורים לראשן, חלקן גם מצויידות במדי טאליבן מלאים.

אז למי שטעה וחשב חלחלה שלאופנה הפרימיטיבית והמגעילה הזו, יש איזשהו קשר ליהדות ,באנו להציג את תמונת משפחת יוסף הצעירה  כפי שצולמה מתישהו בתחילת המאה ה20 .  כמו שניתן לראות, הרבנית מרגלית יוסף לובשת מטפחת ומגלה את שערה ע"פ מה שכתוב בשולחן ערוך:

"לא תלכנה בנות ישראל פרועות ראש בשוק, אחת פנויה ואחת אשת איש" אבן העזר כא:ב

לעומת זאת, הסמרטוטיות השחורות של "שובו בנים" , עוברות על דברי השולחן הערוך ביורה דעה סעיף קע"ח , א "אין הולכין בחוקות הגויים ולא מדמין להם ולא לובשים מלבושיהם".

נכון שאין זה ממנהגינו לעסוק בהלכה, אבל הפיתוי להעליב את חובשות הסמרטוטים המגעילים פשוט חזק מדי ולמי שיגיד בטעות "אבל הרב ברלנד אמר" , נזכיר שקודם כל הרב ברלנד לא אמר ומעבר לזה, נוכל לברר את הדברים אצל הרב ברלנד בעצמו ברגע ששוב יברח מכילאו.

המשך שבוע מצויין.

8 מחשבות על “נפילת הסמרטוטים

  1. ואני לא חייכתי! מי אתה? מי סמך להיות עוד פלצן שמבלבל את המוח לציבור? יש כמוך כמו זבל.
    בפעם הבאה שתפתח את הג'ורה שלך ותדבר מגבוה על רבנים/צדיקים/כל אדם שלבטח מורם ממך, תקבל דחיה וציבור גדול של דתיים וחילונים גם יחד.
    עצה: לך תבלבל במקום אחר (ועוד יש לך בלוג אלוהים ישמור) כל כך נמאס שזה מצחיק.
    במחשבה שניה, עזוב, אתה לא שווה התייחסות.
    שבוע טוב

    • אתם לא יודעים כמה אני אוהב תגובות כאלו.
      אם אני אמנם אקבל , כדברי הכותבת , "ציבור גדול של דתיים וחילוניים" , אני מבטיח לתרום לפחות עשירית ממנו.

  2. לא יאומן! כל פעם מחדש אני שואלת את עצמי למה לכל הפלצנים שחושבים שהם יודעים משהו יותר מאחרים יש בלוג? למה אני צריך לקרוא את כל הזבלה הזו? תזכיר לי איך קוראים לך? אתה מכיר את הרב ברלנד? מי אתה בכלל שתזכיר שמות של רבנים בשורה אחת עם כל הזבל שייצרת כאן בפוסט האידיוטי שלך! שבוע טוב

    • את התגובות האלו שולח האתר באופן אוטומטי לפח הזבל ואני עוד עשוה שם חיפושים כדי שחלילה אף אחת לא תלך לאיבוד.

      שלך בסטייל,

  3. הינעל אבוק יה קחבון קטן בטח אתה בן למישפחה מפורקת אה יה שבור כולך מפורק אה יה מת איך היתי רוצה ליראות תפרצוף שך יה אנדריגונוס קקה

תגובה

