אדידס


אין כמו לפגוש ידידים ותיקים, לפחות כאלו שלא איבדו מקסמם.

דוגמנית העל סטפני סיימור, בדיוק הזכירה לי את ימי הראשונים באינטרנט, עם המודמים הקוויים החורקים והתעריף המוזל של אחרי עשר בלילה. אח… כמה תמימים היינו. ד"א הצלחתי להביס כאן את אינטרנט רימון.

אני שוקל אם להפוך את הבלוג הזה לבלוג "למוגרים בלבד" ,כדי שאינטרנט רימון יפסח עליו.

זה לא בגלל שאני מתכוון לעסוק כאן בפורנו , אלא בגלל שהצנזורה המטומטמת שלהם עשויה לעוות לי את  הפוסטים ללא תקנה.

לא שותף בעסק

מספרים שפעם בא חנווני אל ה"חזון איש" ושאל אותו למה לא נכנסים אנשים לחנות. שאל אותו החזון איש , מה הוא עושה בחנות כל היום והאיש אמר לו שהוא קורא עיתון.

"אילו היית לומד תורה", אמר החזון איש, "אזי היצר הרע היה שולח לך קונים כל הזמן שיבלבלו אותך, אבל עכשיו שאתה קורא עיתון ,שביל מה לו להתאמץ?"

הסיפור הזה, שהוא בעיקרון סיפור חמוד, הפך בשנים האחרונות למוביל של טרנד חדשני ומעצבן. כולם מספרים לך שאם תלמד ככה וככה היצר הרע יביא אותך על לסוויטת החלומות בלאס וגאס ,כדי להפריע לך. תתקבל לעבודות , תצליח בעסקים, תצטיין בלימודים, תשגשג מבחינה חברתית ותוזמן לכל המסיבות הלוהטות, בזכות היצר הרע שלא רוצה שתלמד תורה.

גם לי אמרו את זה.

דיברתי לא מזמן עם אחד מצדיקי הדור וביקשתי ממנו עצה והוא אמר לי "תגיד תהילים, זה מועיל לתשובה." אז,  היו לךי חחשבות לפה ולשם ובסוף החלטתי שבלי שום נדר ובלי התחייבות ובערבון מוגבל מאוד , אני אעשה סדר תהילים כל יום.

ישר אמרו לי "יאו , חבל על הזמן מה יקרה לך עכשיו, איך היצר יסובב אותך ככה שלא תוכל להגיד תהילים." שטויות  במיץ אבטיחים, מה פתאום אני צריך עכשיו שהיצר הרע ידאג לי? הוא בעדי? הוא עושה לי טובות? הוא עושה איתי איתי עסקים?

לרבינו יש סיפור אחד נורא, על עני שהיצר הרע פיתה אותו להפוך לגנב וסיפר לו שהוא יצליח ושכנע אותו שהכל יהיה בסדר ובסוף לפני שתלו את העני , היצר הרע בא אלליו והראה לו שק של נעלים ישנות ומא רלו "את כל הרסתי מרוב ריצות, עד שהצלחתי להרוג אותך"

היצר הרע הוא לא בדיחה, מטרותו לפגוע בנו ולהכשיל ושוב לפגוע בנו ושוב להכות בנו והוא לא ינוח עד שינעץ בנו את שיניו כמו הזומבים בסרט "שובו של המת החי". הוא לא שותף לטנגו , לא עושים איתו עסקים ולא יוצרים איתו קשר עין.

הוא לא הגיע הנה כדי לגרום לנו להסתכל על בחורות באינטרנט ,או לראות את "הארי פוטר" במקום ללמוד משניות.

אלו באמת שטויות.

הוא מגיע בשביל כל הקופה, בשביל להתהדק מסביב לגרון. אין לו רחמים. כל הקונספציה הזו של "בואו נעשה ככה, כדי שהיצר הרע יעשה ככה וככה , " היא קונספציה מסוכנת מאוד.

הוא לא אידיוט, הוא לא יניח לך ליפול איך שאתה רוצה. אם תיקנה נעלי אדידס , הוא יפיל אותך על הראש.

כמובן, שפחד והיסטריה ופארנויה ולחץ, הם כליו העיקריים של היצר ואיפה שתראו את הפנאטיות ואת הצעקות "אוי ווי" , שם גם תמצאו את היצר הרע בנוכחות שיא. שם, ולא בלאס וגאס , אז מה שצריך לזכור , להיות קולים, לעשות התבודדות , לשמוע לעצות רבינו ולהיות קשורים אל תלמידיו הקדושים.

ד"א, מאז שהמלצתי כאן על הסרט "אהבה במסלול" , לא יצא לי לראות כלום. נראה לכם שיש עלי איזה קטרוג?

השם יעזור, הלילה יעבור ולא ירחק היום שיהיה כאן ראש חודש, חודש שבט תשע"ב, חודש שכמוהו לא היה ולא נברא, חודש נפלא.

כל הישועות!

 

 

 

תגובה

