קבור בצד הדרך


היה כאן בלאגן אמיתי  לאחרונה והכל באשמתי, כיוון שבמקום לדבר על התקשרות לצדיק, ניסיתי להטיף מוסר לבעלי תשובה. כמה מטופש מצידי, הרי האנשים הללו, את ההורים שלהם לא סופרים, מהחברים שלהם התנתקו, על כל התחביבים שלהם הם ויתרו , אז לי יקשיבו? מדובללים שכמותם? ברוך השם שבחסדיו הגדולים התעוררתי בזמן. "ההתקשרות לצדיק," אמר הרב ברנר שליט"א "הם חיינו ואוירך ימינו" וציטט את מורהו הגדול הרב הצדיק לוי יצחק בנדר שאמר "זה השער להשם – צדיקים". זוכרים את התמונה הזו?

הפסדנו בקרב, והנה אנחנו שוב במלחמה כאילו לא קרה כלום. דבר אחד חשוב למדתי מכל הסיפור הזה , שכל המלחמות האלו נגד הרפורמים, אין מקומן בבית ספרינו. צריך להמשיך ולמשוך את אור הצדיק לכל המקומות , גם למקומות בהם אין תוקף להלכה ואין שום עניין ביהדות האורתודוקסית. האמת היא, שבאמריקה זה כבר קיים. בארץ יש יותר בעיה בגלל כל מיני דעות קדומות שיש לאנשים נגד רבנים , והןם טועים וחושבים שרבינו הוא גם כן מין "רב". מצאתי לדוגמא את הסרטון הזה של להקה ניו יורקית שמנגנת רוקנרול ברסלבי ולפחות חלק מחבריה בכלל לא נראים אורתודוקסים. האמת היא שבאמריקה לקחו את העניין ,עוד צעד קדימה. הרב אליעזר ברודי , הקים תנועה בשם Emuna Outreach שמטרתה להפיץ את תורת ברסלב בקרב הגויים.

זה דבר ממש גדול , שקורה היום בברסלב ואני מקווה שעם הזמן אנחנו נראה בברסלב עוד הרבה תופעות כאלו.

הקיצר, שמעתי דיסק של הרב עופר ארז שליט"א , דיסק שנקרא "רזין דרזין" והוא מסביר שם את העניין של אמונת חכמים. הוא אומר, שאם בן אדם מקבל על עצמו את העיקרון שאי אפשר להבין את הדברים של החכמים כפשוטם, אלא שמסתתרים בתוך דבריהם סודות וסודות , אז בזכות האמונה הזו ממתיקים את כל הדינים, או משהו.

זה קשור לציטוט הזה מליקוטי הלכות :

 שצריכין להאמין בחכמים אמתיים שכל דיבוריהם ומעשיהם אינם פשוטים אלא יש בהם רזין. ועי"ז ממתיקין כל הדיינם…. כי בענין זה של אמונת חכמים הנ"ל תלוי קיום כל התורה כולה. כי א, א לזכות לקיום התורה ולהכיר את הבורא ית' כ"א ע"י אמונת חכמים שהם הצסיקים אמתיים שכבר שברו את יצרם לגמרי עד שזכו להשיג רזי עולם להבין ולהשיג את כל המעשה הנעשה תחת השמש. כי באמת כל העולם ומלואו מלאה רזין וסודת נוראות ונשגבות מאד. ואפי' מי שאינו צדיק רק הוא בר דעת אמתי ומאמין בהאמת יוכל להבין מרחוק נפלאות הבורא ונוראותיו שה ממלאים כל העולם. כי בכל הבריאה בכלליות ובפרטיות ובכל מה ש נעשה בכל יום בכולם יש חכמה עמוקה ונפלאה כ"ש כולם בחכמה עשית וכו' דהיינו חכמת התורה שהיא עיקר החכמה. נמצא שיש בכל דבר חכמות התורה הקדושה. והתורה מלאה. רזין ורזין דרזין עד אין קץ (ליקוטי הלכות – חשן משפט הלכות חזקת מטלטלין ) .

העניין כאן , הוא שעיקר העבודה שלנו , בתור מי שזכינו ואנחנו לומדים את תורת ברסלב,ף זה להאמין שאנחנו לא מבינים אותה וחשוב שלא נעשה עליה מניפולציות וספקולציות.

לדוגמא, אני ממש שונא לתת צדקה. גם כשאין לי וגם כשיש לי. שונא.

קודם כל צדקה זה לא חינוכי, אתה מלמד אנשים שאפשר להיות בטלנים , חוץ מזה , זה לא ממלכתי , כי תפקידה של המדינה לדאוג למסכנים ומעבר לכל זה , אני שונא אותם , שונא אותם את אלו שמתייחסים אלי כאל כספומט ואילו הייתי זרע ראוי לאבותיי הפרשים ההונים,
שכבשו את הונגריה מידי הביזנטים, אזי הייתי מכה בהם מכה נאמנה וקובר אותם בצידי הדרך, יצורים מגעילים.

אלא שרבינו אומר "לא",

"ממש לא",

הצדקה לא קשורה בכלל למקבל , היא רק עיניינו של הנותן והיא מסירות נפש , שנאמר "בנפשו יביא לחמו" ומי שנותן צדקה, כאילו מקריב את עצמו קרבן להשם. עכשיו כמובן הכל שונה , כיוון שהצדקה אינה כבר מידה תרומית, אלא הופכת למסירות נפש ואנחנו כל כך רוצים להגיע למסירות נפש, בלי שנצטרך לעשות משהו רציני בעניין , אז ניתן לכלב שקל ושחקנו אותה.

אז זהו שלא,

אנחנו לא מבינים באמת מה זה צדקה. הצדיק אומר לתת צדקה ולהגיד תיקון הכללי, נותנים. מה שקורה באמת, הוא רזין דרזין והסודות מקופלים בתוך דברי הצדיק אחד בתוך השני עד אינסוף.

אפרופו קבצנים, רוצים לראות סרטון שצילמתי בהילולת האר"י ? לא צילמתי את הקבצנים , כאילו דא , אבל היו שם די והותר.

דבר אחרון , ציינתי כאן את הרב אליעזר ברודי שליט"א ויש שמועות שהוא קשור לרב שלום ארוש שליט"א ואני לא רוצה שמישהו חלילה יחשוד בי בי בגלל ספק ספיקא , שאני מקבל את קונספצית הצניעות של הרב ארוש , אז הנה בר רפאלי , שאני לא סובל אותה , אבל הסקס פיסטולס כבר אמרו

I use the enemy , I use Anarchy

שתהיה שבת שלום , סופשבוע מדהים , תעשו התבודדות שזו באמת המעלה הגדולה מכל המעלות , תעשו כף זכות על הרפורמים , על בעלי התשובה ועל כל עם ישראל ואל תשכחו את הצדיק.

17 מחשבות על “קבור בצד הדרך

  1. טוב. לא היה ולא יהיה מצחיק וקרוע כמוך בכל המרחב הוירטואלי!
    אני מטורפת על הבלוג הזה אפילו שלעיתים אתה יכול להוציא אותי מדעתי…

    ואולי כבר תחליף את העיצוב של הבלוג הזה?! (זה מעצבן שהמרחב לתגובות הולך ומתצמצם) אבל תשאיר את התמונה אני אוהבת אותה.

      • דרול כנס ל"מראה הבלוג" ואז ל "ערכות עיצוב" ויש לך שם מלאנתלפים דוגמאות שאתה יכול לעשות גם "תצוגה מקדימה" ולראות איך הבלוג שלך על תכניו יראה בעיצוב אחר.

        כמו כן, בכל בלוג בסוף הדף רשום איזה ערכת עיצוב יש לבלוג, ככה שאם ראית בלוג שאהבת ובא לך עיצוב דומה, תגלגל למטה ותראה מה הערכה ואז אתה יכול ליישם אותה אצלך.
        אחרי שתבחר ערכה שאתה אוהב אני אמשיך איתך את השאר…

        בהצלחה!

  2. הנדבק בצדיק, נדבק גם בחסרונותיו… אמר כבר הרב קוק (האבא).

    לא שהייתי ממליץ להדבק באלטרנטיבה שהרב קוק הציע – דבקות בנשמת האומה, קרי בתחיה הלאומית וכל זה – אבל גם דבקות במי שלא פסק להתעסק עם המיניות יכול להיות בעייתי לחלק מהאנשים.

    אני באמת מבין את הצורך בנק' כובד בעולם הנוזלי של הזהויות היום – הנה רק לאחרונה נפתח בלוג ברסלבי שמעלה על נס צדיקי וקדושי עליון יחד עם צדיקות וקדשות אחרות בלבוש מינימלי… – אבל לפחות עדכן את קוראך על השטר ששוברו בצידו הנקרא "דבקות בצדיקים". או מה שאני מכנה, the other side of the tzadikim

    • רבינו הוא לא איש והגות,
      הוא נשמת העל, הנהר היוצא מעדן , ההילה הזוהרת של כלל הנשמות , שנמלטה מאדם הראשון לפני החטא ולכן מבחינה תיאורטית , לא ניתן לראות בו חיסרון , כיוון שאין מלאות שניתן להשוות אותה אליו.

      הוא הדגם, כל השאר הם רק צללים שהוא מטיל.

  3. בס"ד
    מוזר לי לחשוב על תגובה עם בס"ד לפוסט עם תמונה של בר רפאלי אבל השם זיכה אותי שאינטרנט רימון מוחקים לי את התמונה.
    חוצמזה חלק ממסירות הנפש שהצדיק מלמד זה ללמוד וליישם שו"ע. זה גם כן ברסלב. לגבי לימוד זכות, רבנו אומר בספר המידות שיש שניים יוצאים מן הכלל: משכב זכר ומחטיאי הרבים. לדעתי תמצא משניהם אבל בעיקר מהשני אצל הרפורמים.

    • שונא את אינטרנט רימון.
      בקשר לרפורמים, אני מכיר אותם מקרוב , כי גרתי שנה בצומת אורנים ליד המרכז הענק שלהם "קול הנשמה" ואני יכול להבטיח לך שמדובר באנשים מקסימים ,תמימים וטובי לב והתעמולה השיקרית נגדם היא פרי מוחם של כאלו שלהגיד עליהם "רפורמים" זו כף זכות גדולה.

      • בס"ד
        לגבי הרפורמים, הדרך לגיהנום רצופה כוונות טובות. לגבי אינטרנט רימון, בימינו זה מחוייב המציאות…;) ולגבי התמונה החדשה שלך, הייתי אומר שמתאים לך דוס אבל אני יודע שתעלב אז אני לא אגיד שמתאים לך דוס.
        עכשיו תנסה להפוך את המשפטים למשל לגבי אינטרנט רימון, הדרך לגיהנום רצופה כוונות טובות…כיד הדמיון הטובה עליך.
        שיהיה חודש טוב לך ולכל עמישראל (כולל הרפורמים אם הם סופרים את החודש).

  4. היי דרול,
    פספספתי הרבה בחודש הזה שלא נכנסתי לכאן.
    אכן, אהבתי גם את הפוסט על האנדרואיד בבני ברק.
    כרגיל, אהבתי.

    רבינו מושך אותי שוב אליו לט"ו בשבט, ממש לא הייתי צריכה לקרוא את הפסוט שלך עכשיו,
    ולהבין שכשהוא קורא צריך לבוא גם אם לא בא לי.
    ולא בא, אבל ממש לא בא לי.
    בא לי לנפוש בג'ינס וטריקו על החוף בבואה בואה או משהו כזה.
    כנראה שתמצא אותי באומן.
    להתפלל עלייך, צדיק?

תגובה

