דברים בשם אומרם


אישתי אסרה עלי במפגיע לספר כאן על האירוע הלגמרי מפתיע שקרה כשנסענו להילולה של רבי נתן מברסלב במאה שערים ואני אמנם ניסיתי לצפצף עליה ושלוש פעמים ניגשתי לכתוב על זה ולא הלך לי.

מכאן שמדובר בצנזורה משמיים ואני חדל לנסות.

אבל בלי קצת חשיפה אי אפשר, ומכיוון שכך אני החלטתי לתעד את ההתקפה של הצדיק המקובל הרב ישראל מאיר ברנר שליט"א, נגד בעלי התשובה, כפי שנאמרה באותה הילולה ביום רביעי בלילה.

בחסידות ברסלב אף פעם לא היו הנהגות ולא שמענו גם שחסידי ברסלב חילקו כל מיני עצות, אפילו לעשות התבודדות , רבינו לא אמר לנו.

אלא בשנים האחרונות באו בעלי התשובה עם הטעות הזאת, שיש לנו רוח הקודש ואנחנו יכולים לקבוע להם איך לחיות.

אני מוסיף כאן גם את הסרטון שצילמתי כשנכנסתי להילולה.

אני מנסה להתארגן על עוד כמה סרטונים, מאותה הילולה, כי כמה אנשים צילמו ומה שאני צילמתי חוץ מזה יצא זוועה.

עוד קצת על הדרת נשים

אחרי שפירסמתי את הפוסט הזה , חטפתי על הראש מכל הכיוונים, כשההערות העיקריות היו בסגנון להלן:

  1. אתה לא מבין בצניעות
  2. אתה לא מבין בברסלב
  3. אתה לא יודע מה זה נשים
  4. אתה לא יודע מה עובר לגברים בראש

בגלל כל ההתקפות ההיסטריות האלו, החלטתי להעניק את עיטור הגבורה

של מחוייב המציאות למניין חב"ד ליובביץ' באומן בראש השנה, שבו הייתה עזרת נשים , ואפילו היו נשים שישבו בעזרת נשים הזו ובכך הוציאו החבדניקים לשון אדומה וארוכה לכל הפנטיות שהשתוללה סביבם, כי הם חבדניקים ואלוהים נתן להם את הכישרון לדעת מתי להשתין בקשת ועל מי.

חוץ מזה, בנות יקרות, אני יודע שכל שבוע צץ לו רב קוצ'י מוצ'י , שיציע לכן להסיע אתכם למסע רוחני מרתק באומן וביתר הצדיקים הקדושים ואני מציע לכן , לפני שאתן שולחות יד אל הארנק , לברר מה עמדתו  של הרב המתוק לגבי הדרת נשים באומן בכלל ובראש השנה בפרט .

אני במקומכן , הייתי חושב פעמיים לפני שהייתי נותן כסף למישהו שעושה מעשה סיקריקים ומבקש אלף ומשהו דולאר.

 

דבר אחרון,

 

לגבי מה שעובר לגברים בראש, אני באמת לא יודע. אולי בלייזר עם רותם סלע.

תנו כבוד

8 מחשבות על “דברים בשם אומרם

  1. איזה חוצפה לא להכניס אישה לרבנו! למה מה קרה?
    ועוד הן עלו על טיסה!

    ו- אולי אתה לא מבין בדברים הללו, אבל לפחות מישהו מגן על כבודנו, ותמיד יש דרישה לאבירים, במיוחד בעולם ההולך והנעלם…

  2. ועוד משהו. עכשיו הבנתי מאיפה האנטגוניזם (רתיעה ושות') כלפי בעלי תשובה…
    אני מבינה לחלוטין את הרצון של חוזר בתשובה לקבל הנהגה ממישהו. בסך הכל הוא רק עכשיו נחשף לעולם שהוא לא מכיר והוא צריך הכוונה… ואז קופצים עליו כביכול מכל פינה מחזירי תשובה למיניהם שכל אחד מראה לו את "הדרך", ומושך אותו לכיוון שלו. לא ראיתי את הרב ברנר לוקח את בעלי התשובה תחת חסותו, מנסה לקרב אותם או מדריך אותם.
    כמו שילד שמתחיל ללכת צריך שמישהו יחזיק אותו, כך גם חוזר בתשובה.
    לא חוכמה לבוא אח"כ להורה ולומר לו- לא החזקת נכון, או לחלופין לומר לילד- לא למדת ללכת כמו שצריך. זו חוצפה לדעתי.

    • לאדם אמיתי קשה מאוד מאוד מאוד לקחת אחריות על אדם אחר.
      זה כואב!
      אני רואה את זה אצל הרב ברנר, הוא נרתע ומתכווץ כששואלים אותו, כאילו בנימה של "מי אני שאגיד לך מה לעשות?"

      יש בתחילת הספר "שר הטבעות" דיאלוג בין פרודו לגילדור בנוגע למתן עצות, הוא מאוד רלוונטי לכאן.

      • נכון קשה, אבל מישו צריך לעשות את זה אחרת לא יחזרו כמעט בתשובה, וזה ברור. כי כל אדם שרוצה מחפש הדרכה. ומספיק שתלמיד יכנס לישיבה, הרב שמעליו לוקח עליו אחריות! ועם כל הכבוד לרב ברנר ולעוונותו הרבה, לדעתי הוא לא יכול לבוא "נגד החוזרים בתשובה" בגלל שקיבלו או נתנו עצה לא טובה.

      • להלן הדאלוג משר הטבעות:

        גילדור היה שקט לרגע. "אני לא אוהב את החדשות," הוא אמר לבסוף. "זה שגנדלף מאחר, אינו מבשר טובות. אבל כפי שנאמר לא להתערב בענייני קוסמים, משום שהם רגישים ומהירים לכעוס . הבחירה היא שלכם: ללכת או לחכות ".
        "וזה גם נאמר," השיב פרודו: "אל תבקש עצות מעלפים, כי הם יאמרו כן ולא גם יחד".
        "האם זה כך?" צחק גילדור. "העלפים לעתים רחוקות ממהרים לתת עצות, ייעוץ הוא מתנה מסוכנת
        , אפילו אם חכם הנותן וחכם המקבל, וכל ההברירות יכולות להיות גרועות. אבל מה לגביך? לא סיפרת לי על עיניינך, אז אך אוכל לבחור טוב ממך? אבל אם תבקש עצה , אומר לך בשם הידידות , כ אני סבור שעלך לצאת מיד , בלי להשתהות ואם גנדלף לא יגיע עד שתצא לדרך , אזי איעץ לך לא לצאת לבד. קח עמך ידידים נחושים שליבם נאמן. זוהי עצתי , עליה עליך להודות , כיוון שאיני מעניק אותה בשמחה.

    • לילך,
      אפשר להגיד הרבה דברים, אבל אי אפשר להגיד על הרב ברנר שהוא מתנגד לחוזרים בתשובה, או מפריע להם.
      הרב ברנר מעביר כל שבוע שיעור באור יהודה לחוזרים בתשובה.
      הרב ברנר מעביר מדי פעם שיעורים נוספים לחוזרים בתשובה במקומות שונים כמו באר יעקב ורמת גן.
      הרב ברנר אפילו הודח ממעמדו כמגיד השיעור בחסידות בבית הכנסת המרכזי של ברסלב, בגלל שהתעקש למסור שיעורים בעברית כדי שבעלי תשובה גם יוכלו להבין.

      אם אני מפרשן את הרב ברנר, הוא מתנגד לאותו מנהג של אנשים להשתמש בחזרה בתשובה, כדי להסיר מעצמם את האחריות על חייהם. אמנם יש רבנים שמוכנים לנהל לאחרים את החיים, אבל זה נגד תורת ברסלב, שדורשת עבודה פנימית ואחריות אישית.

  3. למה חייבים להיות קיצונים לכאן או לכאן כל הזמן? אין מצב שמישהו יחזור בתשובה בלי ליווי של אף אחד- סביר להניח שהרבנים הראשונים שהחוזר ייתקל בהם הם אלו שיעצבו את הדרך שלו בהמשך חייו, כמו הורים. זה הטבע של האדם וככה זה. הפרשנות השניה שלך יותר מוצאת חן בעיני מאשר הראשונה…

תגובה

