בממלכת פוצ'י ומוצ'י


הנושא שלנו היום הוא הדרת נשים, אבל לפני זה ראוי לציין שהיום נפתחות חגיגות ההילולה לרבי נתן מברסלב, זכרונו וגם זכרונותיו מגינים עלינו לעולם ועד.

חוג הברסלביות הרמת גני מתכנס ברגעים אלו לארוחת מצווה , שהיא הראשונה בסדרה של ארוחות כאלו בארץ ובעולם המציינות את החג החסידי הראשי של חסידות ברסלב. האירוטע המרכזי יערך מחרתיים, יום רביעי , בבית כנסת באר שבע בערך בשעה שש. בית הכנסת נמצא בצומת הרחובות רייכמן וזוננפלד במאה שערים וכדאי מאוד להגיע כי תהיה שם סעודת מצווה וגם הרצאה של הרב ברנר שליט"א .

נשים, כמובן, מודרות מהעניין , אבל נראה לי שבכל כדאי לנסות להגיע , אולי זה יעזור.

בכל אופן, אמרו לי בשמיים שכל בחורה שתחטוף יריקה או אבן בגלל שהיסתה להתפלח לשיעור של הרב ברנר , מובטח לה שידוך של תלמיד חכם ואמיץ, איש הייטק או עורך דין בעל תשובה וכן זרע חי וקיים של זוג ילדים יפהפיים ונבונים ולידה ללא סיבוכים וחותנת מקסימה ועשירה שחיה ביפאן או במונגוליה.

באמת שווה.

טוב, הלאה, הדרת נשים.

לי יש חברים טובים בעדה החרדית. הם אנשים טובים, אנשים חכמים, אנשים נפלאים. אני מעדיף אותם על פני כולם, הם הכי טובים. נשמות. יש גם כמה גויים טובים בעולם, אבל נראה לי שבכל זאת, העדה החראדית עולים על כולם. החברים שלי, זתומרת.

עם כל זה שאנחנו חברים, לעולם לא נוכל להיות שכנים, כי לחברים שלי ישנה מערכת כללים מאוד ברורה.

רחוב שיש בו חנות שמוכרת טלביזיות, הוא רחוב כל כך טמא, שאי אפשר לגור בו וקיוסק בו נמכרים עיתונים הוא זיהום סביבתי קשה ופרסומות לאופניים מדרדרות את הנוער. ככה הם מאמינים וזה בסדר, כי האמונה שלהם הפכה לאנשים הרבה הרבה יותר טובים מהדחוויל הישראלי המצוי שעשה צבא ואוניברסיטה ומשלם מיסים והולך למילואים ועובד בשתי עבודות כשהוא סטודנט ושמשתתף במחאת האוהלים ונוסע לחופשות ביוון או בתורכיה האנטישמית ובכל זאת ולמרות הכל הוא לא מגיע לרמת הקאקי הכלבים שהיה נמרח על הסוליות של הנעליים של החברים שלי ממאה שערים, אילו הם היו מוכנים ללכת ברחובות שכלבים מסתובבים בהם.

אז מה צריך לעשות?

צריך לבנות בשבילם רחובות מיוחדים, שלא יפריעו להם שם לחיות לפי אמונתם, בלי עיתונים ובלי פרסומות ובלי חנויות של פלזמות ועוד יותר רצוי שהרחובות האלו יבנו במרכז תל אביב , במרכז רמת השרון , במרכז רמת גן ובמרכז ראשון לציון (כנראה זה יוצא ליד איזה קניון) , כדי שכולנו נוכל מדי פעם לבקר שם ולהנות מקצת אנרגיות חיוביות בכל הזבל הטייקוני קפיטליסטי הזה.

מגיע לנו.

אבל על נשים עדיין לא דיברנו, אז הנה זה בא.

יש מקום בו מצויה הדרת נשים קיצונית, אכזרית ומאוסה במיוחד. העיר אומן בראש השנה. אני לא נכנס כאן יותר מדי לסיבות. העארסים טוענים שזה בגלל  שנטורי קרתא "אינם רגילים לנוכחות נשים" ואילו נטורי קרתא טוענים שהעארסים , רוצים פעם אחת בשנה להתפלל ולפיכך הם זקוקים לאווירה שאינה מזכירה להם את ביתם ובנות ביתם וד"ל. לדעתי האישית מאוד , מדובר באבן שמטומטם זרק לתוך באר ועכשיו לך ותוציא.

לעצם העניין, עד עכשיו עוד תלויים באומן כתבי הסתה שכותרתם "פורץ גדר ישכנו נחש" ועיקרם קללות ואיומים נגד נשים שתעזנה ותגענה אל הקיבוץ הגדול באומן בראש השנה. על המודעה האיומה חתומים כצפוי , רבים מרבני ברסלב מהעדה החרדית כמו הרב ברלנד שליט"א והרב שכטר והרב קרמר והרב אנשין והרב ליברמנטש וזה בסדר, כי הם מהעדה החרדית ואף אחד לא מצפה מהם להתנהג אחרת.

הדבר המעניין הוא שלא רק רבני שטריימל ממאה שערים חתומים על הקללות האלו, אלא גם רבנים מסוג אחר לגמרי. נגיד פוצ'י מוצ'י הרב ארז משה דורון חתם, ופוצ'י מוצ'י עם הגיטרה , הרב אהרן ישכיל חתם ו"שר החיוך" הרב שלום ארוש חתם  ויכול להיות שעוד כמה מהפוצי מוצי חתמו.

מי לא חתם? הרב ברנר , קנאי הקנאים שמקנן מול "תולדות אהרן" במאה שערים , לא חתם. למה לא חתם? הוא סיפר לי שהוא לא חותם כי הוא נהיה חסיד ברסלב כדי לעבוד את השם ולא כדי להיות רב ולחתום על עצומות. (ציטוט יפה, סופרי ברסלב היקרים, אולי תכניסו אותו לרב המכר הבא?)

צריך לשאול גם איפה כל האחרים, מה עם הרב עופר גיסין? מה עם הרב ניצני? איפה מיכי יוספי? איפה מתחבאת כל כנופיית "אדרבה" , גרינוולד, קדם ומזרחי כשבאומן משסים נחשים בנשים?

כמו שאמרו הפינק פלויד בזמנו

They were all left behind, Most of them dead, the rest of them dying

בכוונה לא שאלתי על יובל דיין, כי אני מכיר והוא בדיוק הבנאדם שיעשה דווקא כדי לעשות נקמה בגויים ויוכיח שבמאה ה19 באומן ירו על הנשים צלצלי ליוויתנים וזרקו עליהן ביצים של פינגווינים ארסיים.

באמת, בואו תאירו את עיני,

מישהו מבונבוני ברסלב, קם נגד הדרת הנשים באומן? מישהו צייץ?

הנה אני מחכה, תלו קורה מבין עיני.

יאללה, ראש השנה מאחורינו , גם חנוכה עבר ואנחנו חוגגים עכשיו את רבי נתן שנתן לנו את ברסלב, שנתן לנו את הצדיק , לנו ולנשינו ולילדנו ולנכדינו עד עולם.

חג שמח.

ובאמת הייתי רוצה להגיד, שלא התכוונתי להעליב אף אחד , בטח לא את רבני ברסלב היקרים שעושים מסירות נפש כדי להעלות ניצוצי נשמות מתוך הטומאה, אבל הייתי בחנוכה עכשיו וראיתי איך השער נסגר מול חבורה של נשים שבאו לעשות השתטחות על הציון הקדוש וראיתי אותן צועקות ובוכות מול השומרים האוקראינים ואף רב לא טרח לצאת מבפנים כדי להרגיע אותן ולנחם אותן , פשוט כאב לי.

13 מחשבות על “בממלכת פוצ'י ומוצ'י

  1. מה שהחילונים צריכים להבין שיהדות היא שבעים פנים לתורה. כל יהודי מביא את הפירוש שלו . להדרת נשים יש מליון דרכי התנהגות. וכולם נכונים לפי ההלכה. ואם תקום פה מדינת הלכה של שבעים פנים לתורה באמת יהיה פחד להוציא את הראש מהבית. כרגע הדמוקרטיה עדיפה. עם כל התענוג הגדול שאתה חווה בחברת חרדים ועובדי השם ואנשים נהדרים שלא רוצים להיות חשופים לטומאה ורוע . עם כל זה ועם כל זה שהיחס שלהם לנשותם נהדר ואוהב. יש משהו מדכא ביותר בארץ של נשים צנועות. רכוסות. ואם אתה לא בדיוק מוכן לכאלו רחובות תבחר כבר עכשיו לאן אתה שייך . כי עם חרדים כמו זה מהאוטובוס ראבי פוקס השם ישמור איזו מדינה קיצונית ומכוערת תהיה כאן. חושב שהתורה שלו תציל אותו , מקלל ומגדף את החילונים. לפעמים גם בטוב המהוחלט צריך להבין שיוביל אותך לחיים אלימים. או לא אותך. .את בת הזוג שלך . תראה לדגמא את הסרט "בדרכה שלה"שמדבר על כל הענין מהזוית של חיים בבוסניה ובעל שמתקרב לאיסלם.

  2. זאת אומרת,גם עם שבעים פנים לתורה תתחיל כאן אלימות של פלג נגד פלג. נשים ליד הקבר באומן תעמודנה חסרות אונים. ואני מחזיקה מהפלג החדש שפתחת זה שרואה בנשים בברסלב ראויות להכנס לקבר הצדיק אבל. רוב הפלגים לא חושבים שהם חסרי לב וחסרי רחמים במידורם את הנשים.בקיצור.אקשן אקשן.כל פלג יפתח את השכונות שלו וחלק גדול מהפלגים ישנא את הפלג שלך. מותק של עולם.

  3. אני ממש לא דוגמה- חילוני, אתיאיסט, לא שומר נגיעה.. עוד יבוא יומי וידונו אותי לכף הקלע, אך לא זה הנושא.
    אתה מכיר את האלה שזורקים אבנים על מכוניות ביום כיפור?
    הייתי מאוד רוצה להאמין שאלו החרדים המשוגעים עם הכפיה הדתית שלהם, אבל לא: אלו חילוניים כמוני פחות או יותר שביום כיפור נעשים דתיים ליום אחד, הולכים בהפגנתיות באמצע הרחוב, מברכים ברוחב לב ב"גמר חתימה טובה" כל עובר אורח (ומנשקים לעצמם את היד לאחר שלחצו את ידו), ומרגישים מאוד מאמינים / קדושים / טהורים בטרם יחזרו לשיגרת חילולי השבת שלהם; וכשהם רואים מכונית נוסעת הם יוצאים מדעתם- הכיצד? באמצע היום הקדוש! וכבר מזדעקים לקיים מצווה גדולה של השלכת אבנים ביום כיפור, מצווה השקולה בעיניהם לכל תרי"ג מצוות יחד, וכשבבוא יומם הם ימתינו יחד עמי בתור לצואה הרותחת- הם יצטדקו שהם בניגוד לי השליכו אבנים ביום כיפור..
    אם כך החילונים- קל וחומר החרדים שמוכיחים את דתיותם בכל מיני חומרות מופרכות שלא היו ולא נבראו: יעקב ורחל שמרו נגיעה? דבורה כסתה פניה בשאל? הרמב"ם זרק אבנים ושרף פחי אשפה?

    • כששמעתי בפעם הראשונה שהעארסים בכרמיאל זורקים אבנים על מכוניות שעוברות ביום כיפור, זה היה בשבילי הלם תרבותי.

      אבל בינינו מדובר בהתפרעות שטותית, מהסוג שמקובל באירועי ספורט שונים.
      הבעיה שלי היא עם ביזוי נשים באומן, שהן בדרך כלל נשים צנועות, חסידות וצדיקות והן מושפלות על ידי ביריונים שפלים, כשמסביבן רבנים גדולים המחשים והנמתקרנפים בסגנון "אני את נפשי הצלתי"

  4. ככל שאני קורא בבלוג שלך אני מבין כמה אין לך מושג בברסלב. ידידי, רבי נחמן מברסלב בעצמו לא התיחס לקיבוץ שלו כאל קיבוץ שאמורים להגיע אליו נשים. אתה לא באמת חושב שהרב ברנר סובר אחרת מחותמי העצומה, נכון?
    אגב, שמחתי לקרוא בפורום השכן (זה של פרסיקו, אני לא מגיב שם, כך שאין מה לחפש אותי ) שאחד מהמגיבים הפנה אותך לסיפור שהפניתי גם אני. כך שלא תחשוד שהמצאתי סיפורים. הוא הביא אפילו סיפור נוסף.,כזה שלא הכרתי עד היום וגרם לי להרים גבה. בכל מקרה, הוא דייק יותר בסיפור ומקורו בספר כוכבי אור אם תהית.

    שי, דתי לייט.(הנה, קיטלגתי)

    • אתה והבחור השני רואים את ברסלב כמערכת צירים קרטזית , שיש בה פלוס ומינוס , למעלה ולמטה. בתפיסה שלכם שגויה מעיקרה, שכן תורת ברסלב אינה דואלית אלא חד מוקדית – רדיאלית.
      תפיסה זו זרה לקונספציה הקתולית אוריסטוטלית שהיא השלטת בנצרות וברוב הזרמים של היהדות , לכן היא כל כך קשה לתפיסה ולתרגול.

      במערכת רדיאלית אין פלוס ומינוס , יש פנימה והחוצה , כאשר התנועה נמדדת על פי מידת ההתקרבות אל מוקד המערכת. לכן כל התנועה נשפטת באופן יחסי למיקומו של האדם ולא באופן מוחלט.

      אני מפשט את זה בכוונה, כי מערכת רדיאלית זה מה שמצוי בתורות המזרח , אצל הבודהיזם , הרי קרישנא וכן הלאה. תורת ברסלב היא עוד יותר מסובכת מזה, כיוון שאצלה אין מוקד אחד , אלא שלושה מוקדים נפרדים, שמופיעים ונעלמים.

      לאדם שגדל במערכת כמו זו בה אתה גדלת, קשה מאוד להבין משהו מתורת ברסלב. קורה לו מה שקורה לך, מרוב עצים הוא לא רואה את היער. הוא מתמלא בפרטים ומניח לגביהם הנחות ומתרחק יותר מהאמת , ככל שהוא חושב שהוא מתקרב.

      זו הסיבה שבברסלב אומרים "לזרוק את השכל" או "לזרוק את החוכמות", את התפיסה האריסטוטלית קרטזית צריך להשליך וזה באמת הדבר הקשה. לא המצוות ולא התורה.

      הרבה מרבני ברסלב הגדולים, גם כן היו במצב הזה, שהם התחנכו לפי תפיסה אורתוגנלית , זה נכון. אבל הם עשו מסירות נפש גדולה ועבדו על העניין הזה במשך עשרות שנים, יומם ולילה, ובסוף , ברוך השם, הצליחו ואנחנו מתחממים לאורם, ברוך השם – אבל מה שעבר עליהם – השם ירחם.

      בפשטות , הייתה להם סייעתא דשמייא בעבודת השם, עלינו ועל בנינו, אבל עדיין זה היה מאוד קשה.

      עכשיו בוא נחזור לעינייננו.

      נדמיין מערכת רדיאלית שבמרכזה ההתקשרות לצדיק שהיא נקודת המוקד , לצורך העניין.
      עכשיו יש קבוצה של נשים, שמה שהן רוצות זה להתקשר לצדיק ולהשתטח על הציון.

      עכשיו , לא משנה מי הנשים , חילוניות או דתיות או רפורמיות או גויות ולא משנה במה הן עוסקות ואיך הן לבושות. העיקר הוא שבמקטע הזמן הנוכחי הפעולה שלהן מתמקדת בהתקרבות למוקד ולכן הפעולה שלהן היא הפעולה הנכונה ביותר , מבחינת תורת ברסלב.

      לעומתן , יש את האנשים שמנסים למנוע מהן להגיע לאומן.
      מה מניע את האנשים הללו? כל מיני דברים.
      גם רשעות לשמה, גם סיבות טכניות אדמינסטרטיביות , גם הפחד "ממה יגידו" , מה שמכונה בתורת ברסלב "יראות נפולות" וכן הלאה.
      ניתן וראוי להניח שבאופן גורף , התנועה של אנשים במערכת הרדיאלית , לא קשורה למיקום של המוקד ולכן ברור שהם אלו שפועלים, נגד תורת ברסלב.

      זה שיעור קצר ואני לא בטוח שהבנת אותו , כי זה מאוד קשה, אבל הייתי חייב להביא אותו, כיוון שהייתי צריך להבהיר לציבור וגם לעצמי , שאני יודע בעניין הזה את עמדתה של תורת ברסלב.

      ומה הרב ברנר חושב?
      הוא אמר בדיוק את מה שהוא חשב "לא בשביל זה נהייתי חסיד ברסלב."
      זה השיעור! לא הדרה , לא הפרדה , לא דיני צניעות, לא פסיקת הלכה. כל אלו קיימים גם מחוץ לחסידות ברסלב ולפיכך לא נוגעים לעיניין.

      בשביל נהיית חסיד, בשביל מה?

  5. כרגע הצורה היחידה שעולה לי בראש היא ציקלית מול הטענות המעגליות שכרגיל אתה מעלה:'נולדת בציויליזציה כזו וכזו ולכן אין לדעה שלך חשיבות, כי אתה לא יכול להבין בלה בלה בלה'. על הרוטינה הזו אתה יודע לחזור יפה ולהתעלם שוב ושוב מטענות רגילות לגמרי.

    גם אתה וגם המגיב השני, שניכם נשמעים כמו ברסלבים מן השורה כשה'צדיק' – לא אלוהים או עם ישראל – היא הנקודה היחידה בערך שנמצאת בליבת המערכת שאתם מציגים (בזה,אגב, אתם מזכירים יפה את הגישה הנוצרית). אבל בעוד המגיב ההוא נראה שיש קשר בין הספרות הברסלבית – כשהוא מנסה לתת תמוכין ,מראי מקום והפניות – לדעותיו האישיות, אצלך זה נראה כי אתה מאסכולה אחרת, אסכולה שככל שאנחנו מתרחקים מתאריך פריטתו של ר' נחמן כך הולך ופוחת הצורך להסתמך על ה'כתובים' ויותר ויותר מותר לסמוך על האינטאוציה הפנימית – שיכולה להשתנות מהמצב הנפשי של כל חסיד וחסיד – כפי שנראה התקדמות התהליך התחילה באופן לינארי נסקה מהר לקצב פולינמיאלי ואנחנו מתקרבים מאוד להגיע לאקספוננציאלי כשנתאר את המרחק בין המשקל שאתה נותן לטענות הגיוניות מבוססות תימוכין לבין טענות 'אינטואטיביות' , 'פנימיות' 'למעלה מאורח שכל'. בדרך הזו אנחנו מהר מאוד בדרך להזרק ממסגרת דיון לגיטימי נותרים מעופפים באויר חסר בסיס ממשי.
    ולסיכום, בפשטות ו'בלי חקירות והתפלספויות': כשאתה מעלה טיעון כמו 'נשים צריכות להיות באומן בראש השנה' מן הראוי שתבוא תמוכין מדבריו של הרבי שלך, מן המציאות שהתרחשה בחייו, או שבגלל שהוא איננו איתנו עוד אפשר לבנות על דבריו תילי תילים של הלכות בלי שום קשר למה שהיה בימיו ואחרי פטירתו.

    אגב כל המחלוקת הזו שיש בינך לבין החסיד ההוא, או האופן שבו אתה מציג בבלוגך פלגים מסויימים בברסלב כמי שאינם מייצגים את ה'אמת לאמיתה', וזו מציאות שאני לא נתקל בה לראשונה בברסלב וראיתי אותה אצל חסידים נוספים – יש לה לדעתי הסבר מאוד פשוט ו'על הקרקע':
    אחד מן הנושאים המרכזיים בברסלב זה עניין המחלוקת, כידוע לכל בר בי רב בספריו של ר' נחמן, אלא שעד עכשיו
    המאמרים שנסובו סביב המחלוקת היו אמורים לחזק את החסידים מבפנים ולהבדילם מ'כתות' אחרות, דהיינו חסידויות אחרות כ'כת החב"ד' (אני מצטט) וכדו' ולבסס את מעמדם קרוב ל'אמת לאמיתה', דהיינו ברסלב. איכשהו זה נראה כאילו הדבר פעל כבומרנג בתוך החסידות עצמה וכל אחד מנופף בדעה שבתוך ברסלב *עצמה* הוא מייצג את ה'אמת לאמיתה'. מההיכרות שלי עם הכתבים הייתי אומר שממציאות כזו קשה עד בלתי אפשרי להמנע ורק טבעי שתתרחש.

    • שלום שי, בוקר טוב!
      אני מקווה שאתה חש נפלא , היום בערב החג החשוב ביותר בחסידות ברסלב , ההילולה של מו"ר מוהרנ"ת , זיע"א.
      עברתי על טענותיך ונראה שיש כאן לימוד לגבי אופי ההתנהגות של המאמינים באורתוגונליות, לפחות לגבי הניסיונות שלהם לכפות את התפיסות שלהם על האחרים וכן את דרכי הדיון והויכוח שלהם, כמו שאתה מתאר אותן כ"טענות רגילות לגמרי".
      הבסיס להתנהגות הזו , היא התפיסה הדואליסטית של "טוב" ו"רע", וגם את האקסיומה שהאורתוגנליות היא "טוב" ולפיכך מה שאינו אורתוגונלי הינו "רע" ר"ל , ויש לבטלו, חלילה.

      הצורה שאתה בוחר כדי להלחם באותו "רע" וירטואלי הוא לכנות אותו בכל מיני כינויי גנאי אורתוגנליים כמו טענות 'אינטואטיביות' , 'פנימיות' 'למעלה מאורח שכל' או להזרק ממסגרת דיון לגיטימי נותרים מעופפים באויר חסר בסיס ממשי.

      האמת , כמובן , נמצאת באמצע.
      אין כאן אינטואיציה טהורה (לפחות לא באופן פורמאלי) וכמובן שאין כאן הסתמכות עיוורת על טקסט, אלא אנו מביאים לידי ביטוי את העיקרון הגורודייפני לפיו "הספרים נכתבו למען היודעים".

      ז"א,
      מי שיכולים להשתמש בציטטות, אלו רק אנשים שאנו סומכים עליהם שלא יעוותו את הכתוב ולא ישתמשו בו באופן מעוות.
      נגיד, הרב ברנר שליט"א הוא כזה, אנחנו מאמינים שהוא מקושר לצדיק והוא איש של אמת וכוונותיו טהורות והבנתו רחבה ולכן השימוש שלו בכתבי רבינו הוא לגיטימי.

      כמובן, שהגישה הזו לא מקדמת כאן את הספורט המיזרוחניקי של שפיכת ציטוטים, חסרת טעם, לצורך בניית ויכוחים שאיש לא מרוויח מהם חוץ מהקליפות, שחיות על מלחמה ועל זעם.

      כאן לא מגרש תחרויות.

      זה בלוג שמפיץ את תורת ברסלב בכוונה בטרמינולוגיה חיצונית, מתוך כפיפות לאנשי הצדיק כמו הרב ברנר, הרב קלוגר והרב עופר ארז שליט"א , עליהם נאמר "ושים חלקינו עימהם וגו'"

      חג שמחו.

  6. כבר יש לי סחרחורת מרוב מעגלים. כרגיל, *אתה* מה'יודעים' ועליך קוראי הבלוג צריכים לסמוך כי @אתה@ יודע מי הם אנשי הצדיק ומה הם הציטוטים עליהם מותר לסמוך. ו#אתה# זה שקובע שבמסגרת הדיון אין טעם להביא טענות הגיוניות או ציטוטים רלונטיים. נותרנו אם כן עם שאלה אחת – מי זה אתה שצריך לסמוך עליו?
    ולמה לך יש את הרשות לקבוע למי יש רוח הקודש ומי זו ה'האמת לאמיתה' ומיהו פוצי מוצי ומי לא, מי התלבשה עליו קליפה ומי לאו?

    • טוב,
      אני ממש לא מעוניין לגרום לך סחרחורת , לכן אני אתן לך הגדרה אורתוגונלית שתעשה לך סדר ותמנע ממך חוסר נחת.
      הבלוג הזה, אינו עוסק בשום צורה של חסידות ברסלב, שאתה מכיר , או עשוי להכיר.
      אין לו כל קשר וכל מחוייבות לספרות תורנית – הלכתית כלשהי, או לסמכות רבנית או פורמאלית כלשהי.
      לצורך העניין, הדברים הנכתבים בו, כולל התגובות , מיצגים רק את החתומים מטה אם יש כאלו ואין ולא הייתה בכוונתם לייצג קבוצה או זרם בחסידות ברסלב, או ביהדות , או בכל מקום אחר.
      קוראי הבלוג מתבקשים לזכור, כי הנכתב כאן מסתמך על הלך נפש טהור והם מתבקשים לתת בדברים אמון עיוור ולהסתמך גם כן רק על אינטואיציה טהורה.

      במקרה ואתה חייב להשתמש במקורות, מובאות או ציטוטים, אתה יכול לבחור מרשימת הספרים הבאה:
      1. "השער ללא שער" מאת אומון
      2. "כשהנעל מתאימה" מאת אושו
      3. "קולות האדמה" בתרגום יואל הופמן.

      נראה לי מספיק.

      באווירת האמון הנפלאה הזו, אני אציע לך לעשות מסירות נפש להגיע היום בשעה 6:00 לרחוב זוננפלד 8 במאה שערים. כל תותחי ברסלב אמורים להיות שם והולך להיות כיף.

      ביי.

תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s