האיש במבוך


 

סטוצים

35 שעות באומן.

מאיפה להתחיל?

קוויקים הם קונספציה גברית .

הגברים מזדווגים ויכולים לברוח.

אצל הנקבה המצב שונה, גם אם משך המגע קצרצר, הזרע כבר נמצא בפנים , תוסס ומבעבע ומי יודע מה יצא בסוף?

הערת ביניים,

אין דבר מתועב עלי יותר , מאנשים שממשילים את הרוחניות למשגל.

לא שזה נכון , או שזה לא נכון , אלא שזו דרך כל כך בהמית לזכות בתשומת של האספסוף ובמיוחד אמצעי התקשורת הזיבליים סטייל ואללה ו-Ynet. המציצנות היא אסוננו והדרך המהירה לגאול את עצמינו מחיי אפסיים, היא להמנע מכל מנהג מציצני .

טוב זה היה במאמר מוסגר, למה דיברתי בכלל על קוויקים? כי הייתי באומן זמן קצר, ואני מרגיש המממממ … מעובר.

ממה להתחיל?

משל למה הדבר דומה? לאיש שגר במבוך ענק ואיתו גרים עוד אנשים באותו המבוך ויום אחד קורה נס והאיש זוכה לראות את המבוך ממעוף הציפור. הוא רואה פתאום את הכיוונים, את המימדים ואת ההקשרים מפרספקטיבה שהוא אף פעם לא ראה .

ואז הוא חוזר ואומר לאנשים "עכשיו אני מבין."

ואז הם שואלים "מה ראית? ספר לנו, הסבר לנו."

ואז הוא עונה "בסדר, אבל ממה אני אתחיל?", כי המרחק בין מעוף הציפור לאיש במבוך, הוא לא מרחק כמותי, הוא משהו קיומי. הראיה היא אחרת , הקלט/פלט משתנה.

ככה נהיה לי באומן , פעם שמינית בנר חמישי של חנוכה.

"מה נשתנה?"

אולי בפסח נקבל את התשובה.

הכל בסדר אצלך?

אבל אי אפשר בלי לספר שום דבר , אז אני כן רוצה לספר כמה דברים , עד שההבנות הגדולות תבשלנה, במידה מספקת.  אתם זוכרים את הפוסט שלי , אודות רבני ברסלב ,כל מיני עבריינים, עארסים ודפוקים? אז יש צדיק בסדום, הנה הרב יובל דיין, כל פעם פוגש אותי באומן ושואל "מה קורה איתך? אתה מסודר? יש לך איפה לישון? אולי תקפוץ לבקר?"

איזו מדרגה רוחנית יש ליובל הזה (הוא לא אוהב שקוראים לו רב) , הוא עלה כאן על עניין שרבני ברסלב אדירים לא עלו עליו, גם לא מקובלים וקדושים וצדיקים מובהקים. לא שלא אומרים לי שלום , אבל ברגע שתופסים שאני פחות או יותר בסדר ואפילו לא שייך למשפחת פשע , הם מאבדים עניין.

לא שאין לי בעיות עם יובל, כי הוא מאוד קיצוני לטעמי והוא גם נראה טוב מדי. זה לא מסתדר ביחד, פנאטים הם כאלו שיש להם משהו לא בסדר בפנים, בדרך כלל באף ואילו אנשים שנראים כאילו עכשיו הם הולכים להשתתף בקליפ של מדונה, הם כאלו שדעותיהם אמורות לצוף עם הזרם היאפי – פלצני -סביבתי.

אצל יובל , זה פשוט לא עובד ככה , יש בו מזיגה קיצוניות ואלגנטיות, שבזכותה אני מכנה אותו שלא בפניו בשם "ברסלב בסגנון התפוז המכאני".

השם ישמור. 

טוב, זה לגבי יובל, כל הכבוד לו באמת, שבר את האפנה הפלילית של ברסלב ועוד עשה את זה בסטייל.

דע מה להשיב לאפיקורוס!

עוד סיפור קטן מהבוקר הראשון ואז נפרוש.

פגשתי את אחד ממכרי החסידים בציון עצמו ואנחנו שוחחנו על חילונים ועל "אדרבה" ועל המיזרוחניקים ומהשיחה איתו הגעתי לכמה מסקנות מדהימות.

קודם כל "דע מה להשיב לאפיקורס".

למה שתצטרך להשיב לו ? לקחת לו משהו?

אלא שאם בא אליך מיש/הו שאומר כופר בקדוש ברוך הוא , שהוא כופר בצדיק האמת , שהוא כופר בתורת ברסלב הוא בא אליך כי הוא צריך ממך משהו. הוא צריך ממך שתעזור לו למצוא את האמונֶע  שלו (האמונה, כמובן , אני כבר מתחיל לכתוב בהברה אשכנזית) שלו , שהלכה לו לאיבוד ואז אתה צריך להגיד לו "אתה צודק, הכי טוב לבלות את החופשה בקזינו בלאס וגאס" או "אתה צודק , מי שאין לו ג'יפ BMW , לא יודע להנות מהחיים" או "אתה צודק החרדים האלו כאלו פרימיטיבים, אני לא מבין איך אפשר לחיות ככה בלי טליביזיה ובלי סושי" ואז הבנאדם הזה בהלם , כי הוא יודע שהוא טועה והוא בא אליך כדי להוכיח לך שאתה טועה גם . עכשיו כשאתה מוכיח לו שהוא צודק , הוא מאבד את הסיבה שלו להאחז בקליפות , וטאק, נופל אל הקדושה.

ייש עוד אפיקורוס , זה האפיקורס הדתי . הוא מתחיל איתך בציטוטים "אבל הבמב"ח אמר ככה וה"שוועת אמונים" סבר ככה ו"בעל הציפצופים" כותב בפירושו על הגמרא במסכת נפלים דף ל"ז עומוד ח'. היחס לדתי הוא אחר, כי הדתיים רוצים דבר אחר, הם לא רוצים להוכיח לך שאתה טועה , אלא שהם צודקים.

עם האפיקורוס הזה אסור לנהל דיון , כיוון שדיון איתו מעמיק את טעותו. צריך להגיד לו דבר אחד, "סע לאומן ואחר כך נדבר."

זהו לאומן , סעו גם אתם.

עכשיו חזרתי, היה שווה.

15 מחשבות על “האיש במבוך

  1. מעולה ביותר!! ב"ה חיזקת אצלי את ההחלטה לנסוע עם יובל בט"ו בשבט הקרוב.. הייתה לי התלבטות ביחס לזה, אבל הצלחת לדייק ולדבר בגובה העיניים ובקיצור לזרוע בי קצת רצון נוסף להגיע לצדיק. יובל הוא פייבוריט גדול וקצת נסתר למען האמת וטוב שיש לנו תלמידים כאלה ללמוד מהם ולהפוך לתלמידים שלהם. אהבתי את החלוקה ל"אפיקורסים". אכן האפיקורס הדתי הוא מאוד בעייתי, יש כאלה שאין להם קשר עם ה' פרט לזה שגדלו בחינוך דתי…. אין על רבינו. אין על ה' יתברך. ברסלבר חוסיד נחבא שכמותך, מצפה לבאות, חג שמח!

    • טוב נו, השגחה פרטית.
      לראשונה פגשתי את יובל בט"ו בשבט לפני שנתיים, וואיי איך הזמן רץ.
      זו הייתה הפעם השניה שלי באומן והיה ממש מדהים.

    • את יודעת מה?
      במחשבה שניה , אני מציע שתשני את דעתך. יובל אדם יקר, השם ישלח לו עושר ואושר במהרה בימינו, אבל אם גאולת נשמתך בת האלמוות יקרה לך , סעי לאומן עם הרב עופר ארז שליט"א. היום שמעתי שמתארגנת טיסה חאומן ביום העצמאות ואת בטח יודעת שה' באייר זה תאריך חשוב מאוד בברסלב.

      כאילו, לנסוע עם יובל זה כיף ויש גם חברה טובה וכו' ועושים שמח ויש אהבת חברים ויש אהבת ישראל, אבל את הרי תעדיפי לנסוע עם צדיק אמיתי, עם בעל רוח הקודש, שבאמת יכול להביא אותך להתקשרות, ברמה שהיא בכלל לא בכלים שלך, כרגע.

      אשרייך.

  2. אני מאוד אוהבת לשמוע שיעורים של יובל, זכיתי גם להיות בשיעור הראשון או השני שהוא עשה בשורשים (שמים דאז) וזה היה מאוד בוסרי ומרגש. אני אוהבת שהוא מביא בפשטות את עצמו לתוך ליקוטי מוהר"ן ומשתף את מה שעובר עליו בכנות שמעטים מרשים לעצמם לחשוף… הוא באמת "בן אדם" שמרשה לעצמו להיות כזה, ולא מתיימר להיות משהו אחר.

    וכל אחד מוצא מישהו שמקשר אותו לצדיק, לקדושה, לעצמו… וזה אדם שמתאים. ואני יודעת גם שברגע שיובל מאמין שתלמיד שלומד אצלו צריך להתקדם, הוא מעביר אותו הלאה… 🙂

  3. ובקשר לאפיקורסים דתיים, או חוזרים בשאלה שזה גם מתסכל באותה המידה.
    לאחרונה הייתה לי שיחה עם מישהו כזה, והוא כל כך שיבש אותי והכניס אותי לדיכאון שאח"כ רצתי ממש למחשב לאיזה שעתיים של אמנון יצחק כדי להתאזן.

    • אמנון יצחק?
      השם ישמור. זה מה שהיתי עושה כדי לאבד קשר עם המציאות.
      כדי להתאזן יש הרבה דברים שניתן לעשות , כמו מקווה ותיקון הכללי.
      עכשיו , אל תגידי לי שזה לא עובד על נשים.

      וחצי זה עובד.

      • תלוי באיזה מצב קיצון נמצאים… עליי זה עובד 🙂

        ובלי קשר, לצערי זכויות מקווה יש רק לנשואות!

  4. בס"ד
    בוקר טוב דרולו.
    הדרך היחידה לקרוא את הבלוג שלך ולהשאר שפוי היא להתעקם עפ"י ההגיון שלך. ברגע שמתגברים על ההלם הראשוני, הכל כבר מתחיל לזרום. 🙂

תגובה

