אין חדשות רעות


קואן בהשגחה פרטית

בסופו של דבר אישתי נסעה הערב לאוקראינה ואני נשארתי עם הילדים בבית. אני בפארנויה ממש שהולך לקרות מחר בבוקר, אבל גם זה יעבור.

מדהים איך שההשגחה הפרטית עובדת בעולם.

לפני שלושה ימים, דיברתי עם מישהו על הנסיעה לאומן והוא סיפר לי שהוא השיג כרטיס לשבת חנוכה ב520 דולאר.

לשבת חנוכה צריך להגיע פעם אחת בחיים, כי זה חלק מסדרה של שלוש עליות לרגל שאמורה להוציא אותך מעולם התוהו.

מה הכוונה?

מי שמגיע רצוף לאומן בראש השנה , שבת חנוכה ושבועות , יוצא מעולם התוהו. זו הבטחה של רבינו ואני עשיתי את הסדרה הזו בשנה שעברה וזהו זה גמרתי עם עולם התוהו.

מה זה עולם התוהו?

יש לזה הרבה פירושים.

יש את הפירוש הניו אייג'י המתקתק והמלוקק שאומר שעולם התוהו זה שאדם לא מחובר לייעוד שלו. במקרה הזה, הפירוש הזה נכון.

יש את הפירוש המיסטיקני, אנטי יאפי, לא קונוונציונאלי לפיו עולם התוהו הוא מצב שהאדם ולא יודע את זה וממשיך להתנהג כאילו הוא חי, כמו בסרט "החוש השישי". זה גם כן פירוש לא רע.

ישנו פירוש שלישי, סודי שאומר "עולם התוהו הוא המקום בו אתה נמצא עכשיו, מה תעשה כדי לצאת?"

אופס, יצא לי קואן זן.

נחזור לעניין

טוב, אז נחזור לעניין. ההוא אמר שהוא נוסע לשבת חנוכהכ ואני הסברתי לו שאין לו מה להיות מרוצה מעצמו, כי הוא הולך לגור בקומה חמישית אצל מישהו ולאכול במטבח ציבורי בצוותא עם ננחים מדובללים מהפריפרייה ואילו אני בשבת הזו, הולך לשבת אצל שולחנו של אחד מגדולי החסידות במסעדה הכי טובה באומן (מבין הכשרות) והולך לישון דקה הליכה מהציון הקדוש, במלון הכי הכי שווה באומן. מקום שמנקים אותו, מחממים אותו ויש לו רק שתי קומות.

אז ההוא התחיל לזבל לי במוח על  זה שיש לי משכורת יותר גבוהה משלו, כאילו מה? יש לו את ההוצאות שלי? הוא אפילו לא נשוי. בקיצור, הייתי בטריפ מגרד שחקים, על זה שאני הולך הפעם לשחק אותה דונלד טראמפ באומן, ורק היו חסרים לי חברים טובים שיגידו לי "אבל לא ברור איך זה שאתה הולך למלון בלי דיסקוטק" או "במחיר כזה היו צריכים לשים לך ג'קוזי בחדר."

אלו האנשים שאני רוצה לדבר איתם, ואולי על זה אני צריך להתפלל בציון. שיחזרו אלי כל החברים הקולים והיאפים והציניים שהיו לי לפני שהתחתנתי ועברתי לירושלים. אני לא זקוק לאנשים שרק כסף יש להם בראש, כמו הקבלנים שאני עובד איתם, אבל תורת ברסלב היא תורה קפיטליסטיתץ אין מה לעשות, לא יעזרו כל חיוכי המתק שפתיים ומיצמוצי ה"אין רוחני ממני."

ברסלב והקפיטליזם

רבי נחמן דורש מאיתנו לעבוד, להרוויח לחיות על עמל כפינו ולא להיות תלויים כלכלית באף אחד. אופס, נכון שלא שמעתם את זה? חדשה מרעישה    ? לא. זה לא התגלה בחפירות מנהרת המילוט בעיר דויד והושווה עם קוד סודי שהיה מוצפן בתווי נעימה חסידית, שהשתמרה רק במרתפי הקרמלין. זה כתוב בליקוטי מוהר"ן תורה ס"ו, כבר מאתיים שנה ומשהו.

אממה, יש אנשים שלא נוח להתעסק עם ליקוטי מוהר"ן. הם אנשים סבבה, לא כבדים, חלילה , לא מתוסבכים יותר מדי. בשביל מה להם ליקוטי מוהר"ן הזה? זה ברסלב בכלל? ברסלב זה לשבת לשמוע דיסקים  של הרב סינטבון צפנני, שגיבורם הוא מדובלל עם עשרה ילדים שמצליח להוציא מאמא שלו הפדיקוריסטית ,אלף שקל כדי לקנות תפילין של רבינו תם. זה ברסלב, אבל ליקוטי מוהר"ן ? זה שהרב צפנני יקרא ויחשב בגימטריה שאורך הפיאות צריך להיות מטר וחצי לפחות, כדי שעלי בבא יוכל לעשות עליהן טרזן עד לעולם הבא.

טוב, כיוון שהקטע האחרון הבהיר לכם עד כמה התרומם מפלס השתן אצלי בראש, הקדוש ברוך הוא ארגן שאמא שלי תודיע לי שהאחיין שלי חולה ולכן היא לא יכולה לקבל את הילדים, שלא ידבקו המסכנים ומכיוון שכך אני לא נוסע לאומן ונגמרו כל הפנטזיות, על אכילת גלידת תפוחים בקצפת , ביחד עם צדיקי הדור. נהפוכו, אני צריך לדאוג לפתע שהילדים יצחצחו שיניים ויעשו שיעורי בית. שוב, זה לא שאני בדרך כלל מפיל את הדברים האלו על אישתי, פשוט היא מצליחה לזכור שיש להם חשיבות.

שבוע אושו מתקרב לקיצו

זוכרים שהיה לאושו יומהולדת ביום ראשון, בגלל זה הקדשנו לו השבוע כל כך הרבה תשומת לב. יש כאלו שמעקמים את אפם ואומרים "אבל אתה ברסלב, מה אתה צריך להכנס בכלל לכל הרוחניות המערבית הזאת, עם כל הטומאות והמגלומניה והגורואיות והמניפלציות הנפשיות והמיניות וכל זה." ואני אומר ההפך,

בדיוק ההפך. ברוחניות אין חורים. במדיטציה אין חורים. מה הכוונה? נניח אדם התעסק בניפוח שרירים ופתאום עבר תאונה או מחלה ולא יכול  להתאמן. אז נוצר אצלו חור והוא מחפש איך לסתום אותו ומתחיל לחזור בתשובה או להתחזק, כי כשיש לך חור זה קל. זה כמעט טרוויאלי.

אבל ברוחניות אין חורים. אם אתה מתאמן רוחנית, מה כבר יכול לקרות לך , שיווצר לך חור. הרי אתה לא צריך את הגוף , אתה לא צריך לדבר , אתה לא צריך לקנות משהו , או להגיע לאנשהו. התקדמת ואתה יכול להמשיך להתקדם, לא משנה מה יהיה.

אוקיי?

אני הייתי כל כך קשור לאושו, כל כך קשור לפונה, כל כך דבק במדיטציה, בספרים ב"נעל מתאימה" ב"לא זה ולא זה", כל כך הייתי שם , עד שזה שרבי נחמן הצליח לגעת בי, לשנות אותי לדחוף אותי הלאה משם , זה דבר ענק.

למה נזכרתי בזה?

כי לאושו יש מין בדיחה שהולכת ככה.

"יש חדשות טובות וחדשות רעות. קודם כל החדשות הרעות . החדשות הרעות הן שאין חדשות טובות. החדשות הטובות הן שמי שלא רוצה לשמוע את החדשות הרעות, לא חייב להקשיב."

ככה זה אצל אושו, היאוש הוא כלי רוחני חשוב.

בברסלב ההפך , אין חדשות רעות. אני לא נוסע השבוע לסופשבוע מפנק ואקסלוקסיבי עם צדיקים ומביני עניין, אלא נוסע בשבוע הבא לשבת חנוכה, עם אותם חסידים פשוטים, חסרי מניארות ופמפלטים עצמיים, שטסים לאומן כדי לצאת כבר מעולם התוהו.

כדאי לכם לבוא גם.

 

 

 

2 מחשבות על “אין חדשות רעות

תגובה

