כמו דג מת


אין דבר יותר נלעג מהבנאליות.

באמת ,  כאילו לשחות עם הזרם כמו דג מת.

למה אני אומראת זה? בגלל בסדרה הזאת מעושרות. כולם כותבים עליה וממזדעזעים במלוא גרון ואני שלא רואה טלויזיה  גם נפלתי לזה מתוך סקרנות וראיתי איזה עשר דקות ראשונות.

בלי שמץ של סנוביות , אני מודה , שיש לי דברים יותר מוצלחים לשרוף עליהם את הזמן , אבל בכל זאת , אני רוצה לזכות בביזיון הזה ולפחות פעם אחת לא להיות חדשני, מקוריו פורץ דרך ולכתוב על משהו שלא מתבייש להיות סדרה בפריים טיים בטלביזיה המסחרית.

  אז מה לחסיד ברסלב יש להגיד על "מעושרות"?

לא שאני חסיד ברסלב , קטונתי , אבל בכל אופן שמעתי מחסידים ומרבינו ואת מה ששמעתי אני צריך לבצע הלכה למעשה גם כשאני רואה כאלו דברים.

אז בוודאי שצריך ללמד זכות על המעושרות והזכות הכי גדולה שאפשר להגיד עליהן , זה שלא צריך להתאמץ ולנסות למצוא אצלן נקודות טובות , כי הן עושות את זה לבד , כל הזמן.

"אני מוכשרת" , "אני חכמה" , "יש לי חוש לאופנה" וכן הלאה , ממש מקיימות את דברי רבינו הקדוש בתורה רפ"ב :

כְּמוֹ כֵן הוּא אֵצֶל הָאָדָם בְּעַצְמוֹ
שֶׁצָּרִיך לָדוּן אֶת עַצְמוֹ לְכַף זְכוּת וְלִמְצא בְּעַצְמוֹ אֵיזֶה נְקֻדָּה טוֹבָה עֲדַיִן
כְּדֵי לְחַזֵּק אֶת עַצְמוֹ שֶׁלּא יִפּל לְגַמְרֵי, חַס וְשָׁלוֹם
רַק אַדְּרַבָּא יְחַיֶּה אֶת עַצְמוֹ, וִישַׂמַּח אֶת נַפְשׁוֹ בִּמְעַט הַטּוֹב שֶׁמּוֹצֵא בְּעַצְמוֹ

דְּהַיְנוּ מַה שֶּׁזָּכָה לַעֲשׂוֹת מִיָּמָיו אֵיזֶה מִצְוָה אוֹ אֵיזֶה דָּבָר טוֹב
וּכְמוֹ כֵן צָרִיך לְחַפֵּשׂ עוֹד, לִמְצא בְּעַצְמוֹ עוֹד אֵיזֶה דָּבָר טוֹב
וְאַף שֶׁגַּם אוֹתוֹ הַדָּבָר. הַטּוֹב הוּא גַּם כֵּן מְערָב בִּפְסֹלֶת הַרְבֵּה
עִם כָּל זֶה יוֹצִיא מִשָּׁם גַּם כֵּן אֵיזֶה נְקֻדָּה טוֹבָה

הנה גם מהבנאליות יצא משהו טוב.

לילה טוב.

רגע רגע , אם כבר אז כבר.

צחקנו נהננו ועכשיו עוד דבר קטן מליקוטי מוהר"ן

מַה שֶּׁהָעוֹלָם רְחוֹקִים מֵהַשֵּׁם יִתְבָּרַך וְאֵינָם מִתְקָרְבִים אֵלָיו יִתְבָּרַך
הוּא רַק מֵחֲמַת שֶׁאֵין לָהֶם יִשּׁוּב הַדַּעַת
וְאֵינָם מְיַשְּׁבִין עַצְמָן
וְהָעִקָּר לְהִשְׁתַּדֵּל לְיַשֵּׁב עַצְמוֹ הֵיטֵב
מָה הַתַּכְלִית מִכָּל הַתַּאֲווֹת. וּמִכָּל עִנְיְנֵי הָעוֹלָם הַזֶּה
הֵן תַּאֲווֹת הַנִּכְנָסוֹת לַגּוּף
הֵן תַּאֲווֹת שֶׁחוּץ לַגּוּף, כְּגוֹן כָּבוֹד
וְאָז בְּוַדַּאי יָשׁוּב אֶל ה'.

 יאללה , מיצינו , מיצי

מיאו.

3 מחשבות על “כמו דג מת

  1. היי דרול. תודה על הכינוי ביז. ממש ממש אהבתי.

    מעושרות גם אני רואה. וכאחת שמאד אוהבת ריאליטי הסדרה הזו חביבה עלי. שטחית. לא כבידה. ומעבירה זמן בכיף . אחלה חומר של סדרה ואהבתי את הפינה של דרול והציטוט הסכמת רבינו למציאת זכות. יתכן ואחפש גם בעצמי נקודות זכות או שאלך לסשן לגברת סיני ואולי אמצא לי מליארדר משלי.

    הבנתי שרבי נחמן כשכתב את ספריו כיון את זה לדור שלנו.

תגובה

