שיבחו בפניו


G

היום אנחנו חוגגים את ההילולה של רבי ישראל אודעסר זצ"ל וכמו אצל כל הצדיקים , גם אצל "הסבא" , ביום ההילולה נשמתו הגדולה מאירה בעולם באור גדול , כך שזו הזדמנות מצויינת להגיד את שבחו בפניו.

רבי ישראל אודסר , היה מזקני חסידי ברסלב בדור האחרון . הייתה לו מידת התבודדות שאין דומה לה והייתה לו מסירות נפש עצומה על הפצת ספרי רבינו , עד שבשנותיו האחרונות הקים את "קרן רבי ישראל" הידועה גם כ"הקרן" , שהיא הוצאת הספרים הגדולה ביותר של ספרי ברסלב.

אי אפשר לדבר על רבי ישראל , בלי להזכיר את ידידותו ההדוקה עם מנהיגי חסידי ברסלב בזמנו , רבי לוי יצחק בנדר זצ"ל ו"הצדיק הירושלמי" , רבי שמואל שפירא זצ"ל.

 

 

מאז נפטר רבי ישראל זצ"ל , רבבות עולים לציונו הקדוש , בהר המנוחות כל שנה ואני יכול לספר לכם, שבכל פעם שאני מצליח להגיע לשם אני חוטף עיבורים, שחבל הזמן. בקיץ הייתי שם אחרי איזה סיור קבלנים בחניון הלאום וחזרתי למשרד עם היסטריית צחוק שנמשכה כמה שעות .

אין דברים כאלו.

עכשיו בנוגע לפתק.

אין ספק בכלל שרבי נחמן מברסלב יכול היה לשלוח מכתב לרבי ישראל לפני שבעים שנה.

כיוון שהוא יכול , אין ספק שאנו צריכים להאמין לרבי ישראל שאכן הוא קיבל פתק מרבינו הקדוש ובפתק הזה רבינו מספר לו עד כמה הוא נהנה מעבודת השם שלו ומחזק אותו ומעודד אותו להמשיך בעבודת השם וכו'.

לרבי ישראל הצדיק בוודאי היה מגיע שרבטינו הקדוש ישלח לו פתק והאמת , גם אני רוצה פתק!

 

אמנם אני לא צדיק ולא נעללים , אבל באמת אני רוצה פתקה קטנה בסגנון

 אשריך שזכית להתקרב לתלמידי הקדושים ואשריך שאתה מספר מעבודת השם שלהם ומהתקרבותם לצדיק האמת.  חזק ואמץ ואל תתיאש.

נכון שזה לא יותר מדי?

אין כמו הצדיקים , העיבורים שלהם זה דבר שאתה לוקח אותו אתך לכל המקומות.

יאללה,

אשרינו שזכינו לשמע מחסידות ברסלב,

אשרינו שזכינו לדבר בשבח הצדיקים,

אשרינו ששמענו על בעל ההילולה הרב ישראל "סבא".

אשרינו.

 

 

 

 

16 מחשבות על “שיבחו בפניו

  1. אשריכם ברסלבים. הנשמה שלי שייכת ומבינה תנועות אחרות בעם ישראל. כמו שנאמר שכל נשמה של יהודי שייכת לדרך עבודה מסוימת. קשורה לצדיקים מסוימים. הצדיק שלי כרגע לא לפרסום אבל אליו אני קשורה ולומדת מתורתו.

  2. בתור מעבר עם הוכחות הייתי רוצה לדעת למה אתה מתכוון בעיבורים.
    אני יכול לנחש לבד, אבל מעדיף להרים לך להנחתה.

    נ.ב.
    פעם שניה שאני כאן, לאור הנסיבות (והחושך שמסביב) ראה את העניין כמחמאה.

    • עיבור זה החסד שהצדיקים מרעיפים עלינו , הטובה שהצדיקים עושים לנו.

      עיבור זה חלקיק מנשמת הצדיק שמצטרף אלינו לזמן קצר.
      הנשמה של הצדיק היא נשמה מתוקנות וכיוון שהיא מתוקנת , היא מהווה מעין כוח חיובי בתוך האישיות שלנו.
      העיבורים יכולים לרפא טראומות , לסייע לעבור משברים, לסייע ללימוד, לשפר את מצב הרוח, לעזור להפטר ממידות רעות , לגלות סודות וכן הלאה.

  3. אתה "מידי" תמים, לספר על הידידות של סבא ישראל עם גדולי ברסלב, אבל זאת האמת שהייתה אהבה גדולה בייניהם. אבל אם תספר לאחד הננחים של היום על זה, יגידו לך שכולם מפורסמי שקר (חס ושלום), חוץ מהסבא, והפתק הוא דגל של ביזוי תלמידי חכמים לצערינו. אז אשריך ושתזכה תמיד לתמימות, ולהאמין בכל הצדיקים ובכל תלמידי רבינו נחמן, שבדורות הקודמים ושבדור הזה.

      • צ'מע,
        גם תשומת לב שלילית היא תשומת לב לא? 🙂
        חוצמיזה, איך אפשר לא לסבול את הבלוג הזה? אתה יודע שזה בלוג שווה!

      • אני מנסה לעשות סדר בחוסר הסבלנות שלי לחב"ד(בנוסח הגינזבורגי) ולבין ברסלב(בכל נוסח שהוא). אולי בסוף אמצא תשובה.

        ואם בינתיים אשדך בין שני אנשים נחמדים ומוכשרים מה אכפת לי?

          • זה כמו להגיד שרממ"ש וחב"ד זה שני עולמות מנוגדים. משפט שבחלקו המועט נכון. זקני חב"ד אמרו אותו בזמן ההכתרה ומאבקי הירושה ב-1951 עם שמריהו גור-אריה(החותן המועמד השני). זקני חב"ד גם אמרו זאת אחרי ששמעו את התבטאויותיו השונות בענייני המשיחיות("עצמות ומהות ממש").

            חב"ד היא מסועפת וניתנת לפרשנויות שונות. ככלל היא שמרה על אחידות למראית חוץ הן מבחינת פלגיה והן מבחינה רעיונית. למראית עין.

            החל מר' אהרן מסטרושלא ("שערי היחוד והעבודה" נגיש בהיברו בוקס), המשכו בר' יצחק מהומיל ור' אייזיק מאפשטיין, זרם קאפוסט. גם היום לא דומים שלוחי חב"ד ב-x לשלוחי חב"ד ב-y ולמשיחיסטים לגווניהם המרוככים.

            אכן גינזבורג הינו יוצא דופן לצד השכלתו ועיסוקיו(צורף ומלחין), אולם הוא מקובל גדול שמנסה להכניס תחת המטריה החב"דית הבסיסית של רממ"ש(תוך פרשנות מרחיבה ולכן מחודשת) כמה שיותר זרמים ושיטות מתוך היהדות ומחוצה(הפרוייקט של תורה ומדע).

            שתי הערות נוספות: א) חב"ד בפרשנותה הגינזבורגית הינה יריב ראוי לשמו בעלת הגות מיסטית מנוסחת עם גוונים פילוסופים שמודעת היטב לתהליכים מדעיים, פוליטיים, ומחוברת חזק להתיישבות של גב ההר ולסינטזה כמו של בת-עין. שלא כמו ברסלב(בגדול, אל תתפוס אותי בקטנה..)
            ב)גינזבורג ללא הרף מנסה בהתוועדויותיו למקם הכל תחת מבני הפרצופים של קבלת האר"י, כולל את המערכת המסועפת של הצדיקים השונים והמשונים – משום כך היא חב"דית במובהק! תמיד השביעיה הסודית שתכלול את אדמו"רי חב"ד בראש, ר' נחמן יוכל להתמקם רק אח"כ בתור פרצוף של "זעיר אנפין" לכל היותר…

            • אין כזה דבר חב"ד בגירסתה הגינזבורגית , כמו שאין חב"ד בגירסתה הרפורמית.
              מדובר , כאמור , בעולמות נפרדים.
              גינזבורג הוא מנהיג בעל שיעור קומה והוא חוצב לעצמו דרך עצמאית , שמקבלת את ההשראה , כמו שאמרת , בעיקר מקבלת האר"י , שהיא סתומה מבחינת רוב החב"דניקים האמיתיים.

              מצד שני, אם הדיונים כאן הופכים להיות איכותיים מדי , אין ספק שהגיע הזמן לבקש עזרים ויזואליים.
              חבדניקית אלטרנטיבית?

              • אוי דרול דרול להסתתר מאחורי תמונות גדולות של כוסיות לא יעזור, צריך לרדת לפרטים.

                תראה באיזו אלגנטיות התעלמת מעובדות שכתבתי והמשכת בשלך ללא שום הוכחה. אולי זה גם כך בנוגע לטיעוניך כלפי ברסלב ובכלל?

                אם תהיה מנוי על תמלולי ההתועדויות של גינזבורג תראה איך הוא מנסה ליישב הכל דרך פריזמה קבלית-חב"דית: כלומר יש 7 צדיקי אמת(אדמו"רי חב"ד) ויש את המאמרים הבסיסיים בחב"ד ואח"כ יש את שאר "התורה", כולל ברסלב.

                זה שרוב החב"דניקים לא מבינים בקבלת האר"י לא אומר שזה האידיאל הלימודי בחב"ד. זה רק אומר שקבלת האר"י קשה ביותר.

                משום כך, מצחיקה וילדותית ביותר הערתך וקישורך לרפורמים כאילו אתה מנסה לטשטש את הטיעון שלי בקישורו "לרעים"(כביכול).

                אכן הדברים מורכבים. הידעת שיש בברסלב רב מקובל(שמו הפרטי מתחיל ביוד ושם משפחתו מתחיל במם – חידה קטנה) שמשלב בלימודיו ובשיעוריו הרבים גם מכתבי חב"ד והרש"ש תוך כדי הבניית סדר אחר של צדיקים שבראשם ר' נחמן? ללמדך שהדברים לא כ"כ פשוטים.

                אולי בעצם פשוטים מאוד – צדיק האמת תמיד אחד ותמיד הצדיק של הזרם ותמיד לא רפורמי…

            • מה שגינזבורג כתב או אמר או פירסם , אינו רלוונטי.
              מה שרלוונטי הוא ההגדרה של חבד"ניק.
              לי ישנה הגדרה מאוד מסויימת של חבדניקים , הגדרה אנרגטית. אני מכיר אותם , משפחה חבדניקית (אמיתית כמובן) אימצה אותי מגיל עשרים ובמשך שנים ארוכות ועד היום אנחנו נמצאים בקשר הדוק.
              החבדניק האמיתי מתאפיין באופן אנרגטי בכך שהוא חלק ממערכת ומחוייב אליה , הוא כמו חייל מלידה ועד מוות , כשכל מעשיו מתבצעים תחת במטריה הזו של חב"ד והיותו "שליח" (גם אם באופן פורמאלי הוא אינו כזה). החבדניק הוא מרכיב במטבוליזם של המערכת האנרגטית של חב"ד. הוא עושה את מה שנדרש ממנו (שלושת השיעורים וכן הלאה) , אומר את התהילים בשבת מברכין , הולך למקווה עשצריך ,אומר יחי , אם הוא משיחסט וזהו. כאן עיקר המהות שלו. הוא יכול להיות למדן או בור , כעסן או נינוח , נדיב או קמצן . כל אלו טפלים למהותו האנרגטית כחבדניק.
              לגינזבורג אין שום הגדרה אנרגטית כזו , בוודאי שאין כזו לתלמידיו שמזכירים יותר קוקניקי שוליים בסגנון נוער הגבעות , אין להם דבר וחצי דבר עם חב"ד.

  4. כיף לקבל את הפוסטים שלך למייל!
    עוד כמה שנים תגלה גם את הפתק שלך בעז"ה!
    רבי נחמן לא שוכח אף אחד…

    ומה ההבדל בין ברסל"ב לחב"ד?
    אם תלך לגיהנום רבי נחמן יוציא אותך משם מהפאות!
    הרבה ישאיר אותך כי יש לך שם שליחות…

תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s